• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik o konflikcie taksówkarzy z "nielegalnymi przewoźnikami"

Andrzej
14 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrolowali uberowców, 60 wykroczeń
Taksówkarze nie mogą się pogodzić z faktem, że "ubery" są traktowane na równi z licencjonowanymi korporacjami. Taksówkarze nie mogą się pogodzić z faktem, że "ubery" są traktowane na równi z licencjonowanymi korporacjami.

Taksówkarze mają dość "nielegalnych przewoźników" i wytaczają coraz to mocniejsze działa przeciwko "uberom". Całkiem niedawno zorganizowali w Trójmieście spory protest, a następnie złożyli na biurkach prezydentów Gdańska, Gdyni i Sopotu swoje postulaty. Mało tego, w sieci coraz częściej można natrafić na filmiki z interwencji służb wobec przewoźników. Swój punkt widzenia w tej sprawie ma jeden z naszych czytelników.



Co wybierasz częściej?

Zgłosił się do nas pan Andrzej, który postanowił podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat walki licencjonowanych taksówkarzy z "nielegalnymi przewoźnikami". Czytelnik zapewnia, że jest osobą bezstronną. Nie jest ani taksówkarzem, ani innym przewoźnikiem.

Poniżej treść jego listu.

Czas spędzony na grupach w mediach społecznościowych, bardzo dużo pojawiających się na nich postów i komentarzy - to wszystko skłoniło mnie do napisania paru słów o konflikcie na linii taxi-uber. Aktywnie śledzę to, co się teraz wyprawia i moim zdaniem, taksówkarze zbyt mocno wojują z samymi "uberami", a zdecydowanie za słabo z urzędami i ustawodawcą. To pewnie brak siły przebicia, bo łatwiej jest dokopać słabemu, czytaj: kierowcy "ubera".

Taksówkarzy boli to, że na ich oczach branża taxi się przekształca i tak naprawdę nie ma od tego odwrotu. Wcześniej czy później dostępna będzie kasa wirtualna, a taksometry nie będą już potrzebne. Całe środowisko "uberów", zwane "nielegalnymi przewoźnikami" nie powinno być kojarzone jako taksówki, a po prostu jako licencjonowane "ubery". Ale związki taksówkarzy podczas negocjacji nowej ustawy włożyli "uberowców" do jednego wora z taksówkarzami. Taka jest prawda. Nie rozdzielili tego na dwie podgrupy, a teraz ponoszą tego konsekwencje.

Czytaj także: Postulaty protestujących taksówkarzy na biurkach prezydentów



Niedawny protest taksówkarzy, w którym wzięło udział ponad 100 taksówek. Niedawny protest taksówkarzy, w którym wzięło udział ponad 100 taksówek.
Do końca roku "ubery" objęte są przepisami ochronnymi, które uniemożliwiają nakładanie kar i mandatów za większość wykroczeń dotyczących spraw licencji. W mediach społecznościowych pojawia się dużo filmów z prowokacji tzw. obrońców taksówkarzy. Takie działania nie mają najmniejszego sensu, bo jeśli kierowca posiada wypis z licencji, psychotesty, badania lekarskie i zaświadczenie o niekaralności, a auto ma odpowiednie oznakowanie i ubezpieczenie - to taka osoba kary nie otrzyma.

Żadne służby nie nałożą kary na partnera (operatora) czy też kierowcę na miejscu prowokacji. Krzykacze z internetu robią tylko hałas i zamieszanie, a i tak nic z tego nie wynika. Wezwani na miejsce policjanci spisują protokół i na tym się kończy cała akcja. Funkcjonariusze robią kilka zdjęć, spisują dane kierowcy partnera, ale także prowokatorów. Sprawdzają licencję, badania i oznakowania. I tyle.

Na różnych grupach "antyuberowych" straszy się karami w wysokości od 2 tys. zł do nawet 20 tys. zł. Autorzy takich postów starają się wywołać popłoch w branży. Oczywiście, jeśli ktoś oferuje przewóz osób kompletnie "na dziko", bez badań, licencji czy ubezpieczenia - to musi się liczyć z karami. Moim skromnym zdaniem legalne "ubery" będą jeździły bez względu na protesty taksówkarzy.

Czytaj także: "Ubery" zalegalizowane?

Andrzej

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (246) ponad 20 zablokowanych

  • Nigdy nie wsiądę do złotówy... (1)

    ... jeżdżę uberem albo boltem dużo, dużo taniej a na tych kombinatorów mam wywalone.

    • 12 5

    • A kto każe ci wsiadać do złotówy ? Możesz też piechotką.

      • 2 1

  • Już Wy się tak nie martwcie o nas taksówkarzy. (2)

    My sobie doskonale radzimy. Martwcie się, że prawo nie jest przestrzegane. Nie można legalnie wykonywać przewozów osób jeśli nie spełnia się ustalonych wymogów prawnych. U. i B. i inni ich nie spełniają więc łamią prawo i w tym jest problem. Dopóki nie działają zgodnie z obowiązującym prawem nie można tego akceptować i z tego korzystać.

    • 5 11

    • Panie prawilniak (1)

      Nie próbuj robić z taksówkarzy takich prawych i transprarntnych. Uber odniósł taki sukces przede wszystkim bo jest uczciwy wobec klientów i znana jest kwota jak i trasa przed przrjazdem. Pogódź się z tym, że już nie wrócą czasy gdzie włączałeś taksometr wyrywkowo, a opłata za przejazd była wylosowana kwotą dla klienta niczym w dużym lotku.

      • 4 3

      • Nie mam się z czym godzić, bo jak napisałem,

        radzimy sobie bardzo dobrze. Nieprawdą jest, że licencjonowana Taxi nie włącza taksometru. Nie ma ku temu powodów. Jeśli korzystasz z jakichś aut z nielegalnym kogutem na dachu to nie dziw się, że nie włączył taksometru bo go po prostu nie miał, albo nie był podłączony. Ale to nie jest TAXI tylko jakiś oszust i z takich nie korzystaj. A to że znasz kwotę jaką zapłacisz przed przejazdem to kwestia techniczna. Po pierwsze możesz ustalić cenę umowną z kierowcą. Albo możesz sobie przeliczyć, w miarę dokładnie ilość kilometrów jaką przejedziesz x cena za kilometr + opłata wstępna i masz wynik. Nie jest to takie trudne :)

        • 4 3

  • Kto kim jest???

    Panowie walczący z nie legalnymi przewozami sami maja dużo oszustw na swoim koncie. Pan Don jeden z lapiących ubery wykonuje nie legalne kursy z pod hotelu Scheraton swoim dodgem chargerem Umówione ze znajomym ochroniarzem a kursy z Sopotu bez paragonu swoim pięknym czarnym autem. Reszta grupy to Dlu ksywa od początku tablic swojego renaulta Robert S. Mercedes Vito czarny i pan Łukasz z Hyundai srebrny.

    • 7 3

  • to tylko pozór innowacji (1)

    W tej chwili każda korporacja ma też aplikację. Różnica polega na tym, że Uber/Bolty kombinują jak mogą, żeby było taniej. Oczywiście to wszystko jest możliwe tylko poprzez zaniżanie cen zatrudniając: Ukraińców na czarno, na umowę zlecenie, na 1/8 etatu. Bardzo często ci Ukraińcy mają fałszywe lub sfałszowane prawo jazdy. To nie prawda, że nie są karani i jeżdżą tylko niektórzy nielegalnie. Wielu jeździ nielegalnie i kary są potężne. Problem jest w tym, że każe się głównie tych biednych kierowców wyrobników a nie pośredników i ta głowa Hydry ciągle odrasta a ciągle wejście ustawy w życie jest przeciągane pod pozorem pandemii. Na tym biznesie zarabia tylko Uber/Bolt oraz pośrednicy wynajmujący samochody a kierowcy zap...lają po 12 godzin za michę ryżu. Nikt z tym nie chce zrobić porządku, bo politycy i ich rodziny (podobno również syn Gowina) też wynajmują te samochody dla wyrobników. Czasy taksówkarzy milicjantów się już skończyły ale konkurencji zależy na podtrzymywaniu złej opinii o taksówkarzach.

    • 1 4

    • Czytam tak i wniosek jeden polak polaka by utopil w lysce wody lepij dac zarobic opcemu tak

      • 1 2

  • (3)

    kazdy chce zarobic klient wybiera co jemu jest dogodne,to wyglada na to z taxi a uberem,,,ajkby biedronka konkurowala z lidlem

    • 4 2

    • nie. Istotna różnica

      biedronka, lidl i taxi działają zgodnie z prawem a uber nie

      • 2 2

    • (1)

      Jakby biedronka nie placiła podatków i panie na kasie były zatrudnienie na czarno to kto by miał taniej? Biedronka czy lidl?
      I gdzie byś kupował? Zastanów się o czym mówisz!

      • 0 0

      • ktoś uberowców zmusza do roboty...?

        • 1 0

  • Czemu macie tyle jadu w sobie czytam tak wniosek polak polaka utopi w lyzce

    • 3 1

  • Obywatel P (2)

    Lobbing uberowy.
    Prawda jest taka że legalni w świetle prawa są tylko ci kierowcy, którzy mają licencję oraz kasę fiskalną czyli gdy .... są już taksowkarzami. Reszta bez licencji albo nawet z kogutem ubera ale bez kasy fiskalnej jest nielegalna. Reszta to bełkot tego rzekomego bezstronnego. Jestem taksówkarzem i wożę klientów na aplikacjach, czyli tak jak obecnie lubią najbardziej. Dostosowalem się bo taka jest kolej rzeczy.
    Ale to nie znaczy że będę tolerował lewiznę okradajacą mnie i Państwo Polskie czyli Was czytelnicy. Zrobić licencję w tej chwili to łatwizna. Tydzień czasu i parę złotych. Ale im się nie chce bo można ukryć dochody i lewe zatrudnienie oraz nie ponosić odpowiedzialności za to co się robi.
    Jazda z lewizną to jak kupowanie skradzionego towaru. Zapewniam Was że gdyby wasz kolega zza biurka w pracy nie płacił Zusu albo podatku dochodowego to byłby tańszy dla waszego pracodawcy i zarabialby więcej lub Ciebie by się pozbyli. Z okazji Świąt życzę żeby kogoś z was to spotkało. Wtedy zrozumiecie o co chodzi.

    • 8 8

    • Do obywatela P (1)

      Zacznij chodzić po bazarach giełdach pilnuj żeby nie sprzedawali nie legalnych papierosów warzyw mebli i innych produktów. Zajmij się tez nie legalnymi automatami są na każdym rogu. Sklepy dużo powierzchniowe tez nie płaca u nas podatków i nasze małe padają zajmuj się tym wszystkim

      • 1 3

      • To nie moje zadanie. Ja robię swoją legalna robotę. Za lewe fajki idzie się do pierdla. Chciałbym żeby tak było z przewozami. W tej chwili większość przewozów już robią aplikacje. Rzeczy o ktorych piszesz to margines.

        • 0 0

  • Inny czas

    Kreatywna księgowość to większość u nas prowadzi a w omijaniu podatków jesteśmy mistrzami. Tarczę by wszyscy chcieli ale nie mówią jak to pół lewizny drugie na umowę zlecenie więc nie ma mowy o tarczy. Uber w tych szachrajstrach co u nas robią to kropla w morzu a wiadomo ludzie są różni wszędzie. Taksówkarze im się śni eldorado gdzie kosili kasę gdzie się da od marynarzy, nieznających trasy itp niestety czas przełączyć myślenie.

    • 1 0

  • dalej skamlą ci złodzieje

    won

    • 2 2

  • kiedy skończy się okradanie ludzi pod dworcem w gdańsku !!! (1)

    tam jest totalne bezprawie !!!

    • 8 0

    • Odrózniaj prywatne taxi

      Od korporacyjnych... korporacyjne jeżdżą od 2zl km do 2,90 ,a nieoklejebu berety na.max stawkach 4zl.. często to oni robią negatywną opinię reszcie branży.. korporacje mają od dawna swoje aplikację ,kilka sposobów płatności oraz często cenę gwarantowaną.. uber to nie żadna nowość to wyzysk i lichwa

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście znajduje się siedziba Audi?

 

Najczęściej czytane