• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik o konflikcie taksówkarzy z "nielegalnymi przewoźnikami"

Andrzej
14 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrolowali uberowców, 60 wykroczeń
Taksówkarze nie mogą się pogodzić z faktem, że "ubery" są traktowane na równi z licencjonowanymi korporacjami. Taksówkarze nie mogą się pogodzić z faktem, że "ubery" są traktowane na równi z licencjonowanymi korporacjami.

Taksówkarze mają dość "nielegalnych przewoźników" i wytaczają coraz to mocniejsze działa przeciwko "uberom". Całkiem niedawno zorganizowali w Trójmieście spory protest, a następnie złożyli na biurkach prezydentów Gdańska, Gdyni i Sopotu swoje postulaty. Mało tego, w sieci coraz częściej można natrafić na filmiki z interwencji służb wobec przewoźników. Swój punkt widzenia w tej sprawie ma jeden z naszych czytelników.



Co wybierasz częściej?

Zgłosił się do nas pan Andrzej, który postanowił podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat walki licencjonowanych taksówkarzy z "nielegalnymi przewoźnikami". Czytelnik zapewnia, że jest osobą bezstronną. Nie jest ani taksówkarzem, ani innym przewoźnikiem.

Poniżej treść jego listu.

Czas spędzony na grupach w mediach społecznościowych, bardzo dużo pojawiających się na nich postów i komentarzy - to wszystko skłoniło mnie do napisania paru słów o konflikcie na linii taxi-uber. Aktywnie śledzę to, co się teraz wyprawia i moim zdaniem, taksówkarze zbyt mocno wojują z samymi "uberami", a zdecydowanie za słabo z urzędami i ustawodawcą. To pewnie brak siły przebicia, bo łatwiej jest dokopać słabemu, czytaj: kierowcy "ubera".

Taksówkarzy boli to, że na ich oczach branża taxi się przekształca i tak naprawdę nie ma od tego odwrotu. Wcześniej czy później dostępna będzie kasa wirtualna, a taksometry nie będą już potrzebne. Całe środowisko "uberów", zwane "nielegalnymi przewoźnikami" nie powinno być kojarzone jako taksówki, a po prostu jako licencjonowane "ubery". Ale związki taksówkarzy podczas negocjacji nowej ustawy włożyli "uberowców" do jednego wora z taksówkarzami. Taka jest prawda. Nie rozdzielili tego na dwie podgrupy, a teraz ponoszą tego konsekwencje.

Czytaj także: Postulaty protestujących taksówkarzy na biurkach prezydentów



Niedawny protest taksówkarzy, w którym wzięło udział ponad 100 taksówek. Niedawny protest taksówkarzy, w którym wzięło udział ponad 100 taksówek.
Do końca roku "ubery" objęte są przepisami ochronnymi, które uniemożliwiają nakładanie kar i mandatów za większość wykroczeń dotyczących spraw licencji. W mediach społecznościowych pojawia się dużo filmów z prowokacji tzw. obrońców taksówkarzy. Takie działania nie mają najmniejszego sensu, bo jeśli kierowca posiada wypis z licencji, psychotesty, badania lekarskie i zaświadczenie o niekaralności, a auto ma odpowiednie oznakowanie i ubezpieczenie - to taka osoba kary nie otrzyma.

Żadne służby nie nałożą kary na partnera (operatora) czy też kierowcę na miejscu prowokacji. Krzykacze z internetu robią tylko hałas i zamieszanie, a i tak nic z tego nie wynika. Wezwani na miejsce policjanci spisują protokół i na tym się kończy cała akcja. Funkcjonariusze robią kilka zdjęć, spisują dane kierowcy partnera, ale także prowokatorów. Sprawdzają licencję, badania i oznakowania. I tyle.

Na różnych grupach "antyuberowych" straszy się karami w wysokości od 2 tys. zł do nawet 20 tys. zł. Autorzy takich postów starają się wywołać popłoch w branży. Oczywiście, jeśli ktoś oferuje przewóz osób kompletnie "na dziko", bez badań, licencji czy ubezpieczenia - to musi się liczyć z karami. Moim skromnym zdaniem legalne "ubery" będą jeździły bez względu na protesty taksówkarzy.

Czytaj także: "Ubery" zalegalizowane?

Andrzej

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (246) ponad 20 zablokowanych

  • Wystarczy wszystkim tak samo ponosić koszty czyli podatki przeglądy ubezpieczenia itp do prowadzenia działalności Taxi a rynek sam się dopasuje i będą jeździć tylko ci którym się opłaca

    • 2 0

  • Taxi (2)

    Uwolnić koncesje Taxi bez ograniczeń !!
    W innych zawodach nie ma danej liczby firm !!
    Stolarzy murarzy morze być 10000 na Gdańsk i nikt nie protestuje !!
    Boicie się konkurencji nic więcej

    • 6 2

    • Nie pisz bzdur

      W mieście Gdańsk od dawna nie ma limitów na wydawane licencje. Tylko iść do urzędu trzeba z odpowiednimi dokumentami i sprawę w kilka minut się załatwia ale najpierw trzeba ponieść pewne koszty i legalną działalność gospodarczą założyć i tu ma większość pseudo taksówkarzy problem

      • 1 1

    • a kim oni są?

      idąc twoim tokiem myślenia to jeszcze z 10 tysiecy autobusów niech oni uwolnią, tez niech sobie wyjada i woza pasazerow w roznych cenach (za 1 grosz i za tysiace)

      • 1 0

  • (3)

    Jeśli pracowalabym w branży Taxi to zamiast płakać że ludzie nie korzystają z taxowek przerzucilabym się na pracę ubera
    Koniec płaczu że nie ma pracy

    • 3 2

    • Tak? (2)

      To tak jakbyś poszedł ze swojej pracy załóżmy gdzie miałeś pensje 4000 przy etacie do takiej gdzie będziesz miał 2500 przy dużo większej ilości godzin i jeszcze od tego 31% zabierze Ci firma.. oceniamy sytuację,a nie ludzi. Najlepiej przed komentowaniem zapoznać się z tematem którego dotyczy wątku,a nie powtarzanie sloganów bez znajomości istoty problemu.

      • 1 0

      • Wolny rynek. Dziękuję

        • 0 0

      • A czemu niedouku chcesz zmieniać pracę z płatnej 4000 na płatną 2500 ? Ach no tak ty nic innego nie potrafisz - całe życie ściemniałeś na słupku za fajerą a wcześniej jak był czas żeby czegoś więcej się nauczyć to wolałeś w szkołę rzucać kamieniami ....

        • 0 0

  • Najbardziej w tej rzeczywistości (1)

    Odnalazła się firma Freenow, gdybym dalej latał uberem to teraz u nich bym się zatrudnił. Ale jak tam jest w środku firmy to tylko Ci co latają wiedzą

    • 5 2

    • Freenow

      To największy koń trojański całej branży zaraz po przewozach. Kilka lat temu złapali dużo klientów współpracując z legalnymi taksiarzami ,wyrobili sobie dobrą opinie oraz jakość na plecach ludzi którym potem coraz to bardziej dokrecali śrubę. Zabrali już wszelkie przywileje. Większość oferowanych usług na poziomie ubera. Kiedyś zrywali umowy jak dowiedzieli się że kierowca jeździ na u/B. Dziś zatrudniają kogo popadnie podobając pod partnerów na fikcyjne umowy zlecenie na niskie kwoty. Często auta bez taksometrów kogutów. A tak pięknie kiedyś mówili "równe zasady taxi". Prowizję mają 20% brutto. Naliczana jest nawet na napiwek. Pasażerowie zamawiają tylko lite w którym nie liczy $ nawet jak nagle utknie w godzinnym korku. Masakra

      • 1 2

  • Wszyscy przycinają.
    Cierpy i Bolce na wycieczkach (w apce Bolca też nie ma wyznaczonej trasy, a tylko punkty startu i docelowy). Uber zatrzymuje się 200-300 metrów od punktu odbioru i nabija sobie opłatę za postój, a na zwrócenie uwagi odpowiada, że "aplikacja kazała tu stanąć".
    Chrzanić cwaniaków!
    Tylko własna bryka i Yanosik...

    • 0 3

  • Jestem kierowcą taxi takim z licencja itd. I jak najbardziej popieram digitalizację tej branży. Z chęcią zamieniłbym kasotaxometr na tablet z apką ale na legalnych warunkach które tak samo by dotyczyły wszystkich. Jak już ktoś tutaj wspomniał większość korporacji ma swoje apki które wyliczają koszt kursu pozwalają podpiąć kartę itp. Myślę że problem tkwi w samych kierowcach głównie tych starych którzy niechętnie do tego podchodzą przez co nie jest to popularne tak jak powinno i powoduje że branża taxi ma taką a nie inna opinię...a szkoda bo doskonale wiem że młodzi zamówią przejazd przez apkę a babcia zadzwoni na centralę. A mogli by być wszyscy zadowoleni ;)

    • 6 0

  • Złotówa = złodziej

    Tylko przewozy z aplikacji

    • 2 2

  • Może będą walczyć jeszcze przeciwko ztm. U nich przejazd jeszcze tańszy!

    • 2 0

  • Taxi i kierowca tira to zawody prezesów.....
    Pozatym nie kumam ludzi jeżdżących uberem jak przelicznik wychodzi tyle co taxi jak nie więcej

    • 1 0

  • Większość klientów podczas wyboru sugeruje się ceną.

    A nie tym czy płaci ktoś podatek czy nie. Na co idą nasze podatki tak z ciekawości pytam... Słyszałem, że też na utrzymanie nierobów i plusów którym nie chce się iść do pracy

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Levante to pierwszy SUV w historii marki:

 

Najczęściej czytane