• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik o konflikcie taksówkarzy z "nielegalnymi przewoźnikami"

Andrzej
14 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrolowali uberowców, 60 wykroczeń
Taksówkarze nie mogą się pogodzić z faktem, że "ubery" są traktowane na równi z licencjonowanymi korporacjami. Taksówkarze nie mogą się pogodzić z faktem, że "ubery" są traktowane na równi z licencjonowanymi korporacjami.

Taksówkarze mają dość "nielegalnych przewoźników" i wytaczają coraz to mocniejsze działa przeciwko "uberom". Całkiem niedawno zorganizowali w Trójmieście spory protest, a następnie złożyli na biurkach prezydentów Gdańska, Gdyni i Sopotu swoje postulaty. Mało tego, w sieci coraz częściej można natrafić na filmiki z interwencji służb wobec przewoźników. Swój punkt widzenia w tej sprawie ma jeden z naszych czytelników.



Co wybierasz częściej?

Zgłosił się do nas pan Andrzej, który postanowił podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat walki licencjonowanych taksówkarzy z "nielegalnymi przewoźnikami". Czytelnik zapewnia, że jest osobą bezstronną. Nie jest ani taksówkarzem, ani innym przewoźnikiem.

Poniżej treść jego listu.

Czas spędzony na grupach w mediach społecznościowych, bardzo dużo pojawiających się na nich postów i komentarzy - to wszystko skłoniło mnie do napisania paru słów o konflikcie na linii taxi-uber. Aktywnie śledzę to, co się teraz wyprawia i moim zdaniem, taksówkarze zbyt mocno wojują z samymi "uberami", a zdecydowanie za słabo z urzędami i ustawodawcą. To pewnie brak siły przebicia, bo łatwiej jest dokopać słabemu, czytaj: kierowcy "ubera".

Taksówkarzy boli to, że na ich oczach branża taxi się przekształca i tak naprawdę nie ma od tego odwrotu. Wcześniej czy później dostępna będzie kasa wirtualna, a taksometry nie będą już potrzebne. Całe środowisko "uberów", zwane "nielegalnymi przewoźnikami" nie powinno być kojarzone jako taksówki, a po prostu jako licencjonowane "ubery". Ale związki taksówkarzy podczas negocjacji nowej ustawy włożyli "uberowców" do jednego wora z taksówkarzami. Taka jest prawda. Nie rozdzielili tego na dwie podgrupy, a teraz ponoszą tego konsekwencje.

Czytaj także: Postulaty protestujących taksówkarzy na biurkach prezydentów



Niedawny protest taksówkarzy, w którym wzięło udział ponad 100 taksówek. Niedawny protest taksówkarzy, w którym wzięło udział ponad 100 taksówek.
Do końca roku "ubery" objęte są przepisami ochronnymi, które uniemożliwiają nakładanie kar i mandatów za większość wykroczeń dotyczących spraw licencji. W mediach społecznościowych pojawia się dużo filmów z prowokacji tzw. obrońców taksówkarzy. Takie działania nie mają najmniejszego sensu, bo jeśli kierowca posiada wypis z licencji, psychotesty, badania lekarskie i zaświadczenie o niekaralności, a auto ma odpowiednie oznakowanie i ubezpieczenie - to taka osoba kary nie otrzyma.

Żadne służby nie nałożą kary na partnera (operatora) czy też kierowcę na miejscu prowokacji. Krzykacze z internetu robią tylko hałas i zamieszanie, a i tak nic z tego nie wynika. Wezwani na miejsce policjanci spisują protokół i na tym się kończy cała akcja. Funkcjonariusze robią kilka zdjęć, spisują dane kierowcy partnera, ale także prowokatorów. Sprawdzają licencję, badania i oznakowania. I tyle.

Na różnych grupach "antyuberowych" straszy się karami w wysokości od 2 tys. zł do nawet 20 tys. zł. Autorzy takich postów starają się wywołać popłoch w branży. Oczywiście, jeśli ktoś oferuje przewóz osób kompletnie "na dziko", bez badań, licencji czy ubezpieczenia - to musi się liczyć z karami. Moim skromnym zdaniem legalne "ubery" będą jeździły bez względu na protesty taksówkarzy.

Czytaj także: "Ubery" zalegalizowane?

Andrzej

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (246) ponad 20 zablokowanych

  • Moja opinia została zablokowana

    To inaczej :
    Taksówkarze przez lata "wykorzystywali" swoich klientów więc mają za swoje.

    • 4 0

  • janusze sami na uberach jezdza (1)

    widzialem osobiscie w bagazniku u goscia 2 koguty ubera i zwyczajnego taxi a na dachu free now
    ciele 5 matek ssie i jeszcze bije piane ?

    • 4 0

    • ale w czym problem?

      • 1 0

  • 10 grudnia o 16.22 w raporcie opisany był przykład nieuczciwej pseudo taksówki ubera

    w raporcie (na mieście) podszywał się gośc pod innego, wjechał pod zakaz ruchu i zatarasował chodnik i ktoś mu fotke pstryknął, później go sprawdzili w urzędzie na stronie gdzie można sprawdzić licencje taxi (każdy to może sprawdzić) i wyszło że kogut ubera ma a reszta nieprawdziwa i przepisy złamane z każdej strony

    • 2 5

  • kiedyś dorożkarze mieli dość nowego zjawiska jakim były taksówki

    • 3 0

  • (2)

    Przeczytałem kilka z brzegu komentarzy i tak sobie myślę że taksówkarz to dla niektórych moich rodaków panaceum na wszystkie wasze frustracje . Taksówkarze to grupa zawodowa odpowiedzialna za wszelkie wasze niepowodzenia , za wasze zbyt niskie pensje , za to że mieszkania macie za małe , za to że z żoną dogadać się nie możecie , za to że noga was boli . Za to wszystko odpowiedzialni są taksówkarze . Wprawdzie rzadko korzystam z taksówek ale w swym życiu raz spotkałem taksówkarza który chciał mnie oszukać przestawiając w czasie jazdy taksometr na różne taryfy ale po dojechaniu na miejsce zażądałem paragonu ale po mętnym wyjaśnianiu że coś tam z drukarka się stało dałem mu do wyboru albo paragon i jak wszystko się będzie zgadzało zapłacę żądaną sumę ,druga ewentualność wychodzę i nic nie płacę i trzecia ewentualność wzywamy policję . Ten nieuczciwy taksówkarz wybrał drugi wariant. Raz przez 67 lat mojego życia trafiłem na złodzieja ale czy to jest powód żeby cała rzeszę uczciwych taksówkarzy unurzać w błocie ? Dla tych którzy tak nienawidzą tej grupy zawodowej mam radę -nie korzystajcie z taksówek i nie będziecie mieli wtedy powodów do do wylewania swoich swoich frustracji na tych ludzi.

    • 5 4

    • Ja nie korzystam i korzystac nie bede. Problem z tymi ludzmi jest taki, ze to oni wylewaja gorzkie zale na nowa branze, ktora najwyrazniej lepiej niz oni radzi sobie ze zmiennymi warunkami prowadzenia biznesu. Byla rowniez kiedys grupa dorozkarzy, ktorzy usilnie probowali walczyc z rozwojem motoryzacji, mowiac o niej ze to dzielo szatana i ze to jest niepotrzebne. Lub Thomas Edison, ktory twierdzil ze prad przemienny to slepy zaulek.

      • 1 2

    • Popieram 100%

      • 1 0

  • kto ustala co jest a co nie jest legalne? (6)

    Precz z korporacjami. Wolny rynek z minimalnymi koniecznymi ograniczeniami.

    • 1 0

    • (5)

      Słusznie , leczyć powinien mieć możliwość szewc , wyroki w sądach ogłaszać taksówkarze a rządzić krajem nieudacznicy byleby głośno krzyczeli .... o przepraszam już tak się dzieje. Wolny rynek.

      • 1 0

      • Nic nie rozumiesz (2)

        Leczyć powinien człowiek, który ukończył medycynę, wyroki w sądach prawnicy, a przewoźnikami powinny być osoby, które mają prawo jazdy.

        • 2 0

        • A nie ,mają ? Wystarczy spełnić jeszcze kilka innych warunków i już możesz wozić ludzi . Jeden warunek, ludzie wykonywujący te sama profesję musza pracować na takich samych warunkach i nie może być bardziej lub mniej uprzywilejowanych grup .Nie można jednych zwalniać z pewnych danin kiedy inni te daniny musza wnosić .

          • 1 0

        • Tak jak jest teraz kiedy człowiek po medycynie ale okulista czy ginekolog leczy ludzi na covid tak jak to jest dzisiaj . Fakt jest lekarzem ale...... Panią z kasy kolejowej tez można posadzić za sterami lokomotywy przecież jest kolejarzem tylko co z tego wyniknie . Tak więc nie zawsze świadectwo ukończenia jakiejś szkoły czy uczelni świadczy o tym ze możesz wykonywać określony zawód trzeba czasami jeszcze czegoś więcej. Tak jest i w przypadku przewozu osób np znajomość topografii miasta bo wprawdzie jest nawigacja ale rzadko po swoim mieście jeżdżę na niej bo wwiem kiedy i jak dojechać szybciej . O ZUS i innych opłatach o taksometrach nie wspomnę . Chyba że wszyscy będa zwolnieni z tych rzeczy

          • 1 0

      • (1)

        Uwielbiam ludzi promujacych skrajnosci. To idzmy twoja droga. Lekarze powinni byc brunetami, nie starszymi niz 52 lata oraz o minimalnym wzroscie 1,81.

        • 2 0

        • dziękuję ,

          • 1 0

  • Obiboki

    Robic sie nie chce i tyle . Mentalnosc taksowkarza po co jechac 10razy po 20 zeta jak mozna dwa razy za 100 i plakac ze slabo biznes idzie . Uberowcy pracuja duzo i zarabiaja duzo wiecej niz szanowni panowie taksowkarze.

    • 2 1

  • Zlotowy jak górnicy.

    Nie do ruszenia jedni i drudzy
    . Zawód na cale życie . Jakoś jak stocznie zamknęli to Trójmiasto z głodu nie wymarło.

    • 1 1

  • Prawda jest taka ze taxi jezdzi w tej samej cenie :)

    Prawda jest taka ze taxi jezdzi w tej samej cenie :)
    3 korporacje czyli Dajan,City i As jezdza w tej cenie co Uber i Bold...
    Już od dawna można zamawiać kurs przez aplikacje i masz podany szacunkowy koszt przejazdu.
    Różnica jest taka ze taxi ponosi koszta A dowody nie... TAXI jest ubezpieczone d*powozy NIE,,, taxi zna miasto d*powozy NIE. na taxi masz możliwość złożyć skargę do UM i korpo na d*powozy nie masz gdzie.
    A to że ludzie wybierają mają takie prawo....
    Tylko nich wszyscy mają te same koszta utrzymania to zaraz d*powozy padną na cycki....

    • 0 3

  • Snkonczy sie cwaniactwo

    Kiedyś taksówkarz wiózł mnie dookoła miasta .zadowolony .że nabija mi kurs .Nie żałuję tych cwaniakow

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Urus to SUV marki:

 

Najczęściej czytane