• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy ustępują pieszym. "Nie wierzyłem, ale się udało"

Krzysztof
21 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Z obserwacji pana Krzysztofa wynika, że dzisiaj kierowcy chętniej ustępują pieszym na przejściach niż kiedyś. Z obserwacji pana Krzysztofa wynika, że dzisiaj kierowcy chętniej ustępują pieszym na przejściach niż kiedyś.

Zaraz minie rok od wprowadzenia pierwszeństwa dla pieszych na przejściach. Wydawało mi się, że to będzie martwy przepis, bo nie ma kto go egzekwować. Tymczasem to działa, a przynajmniej ja mam takie wrażenie - pisze pan Krzysztof.



Masz wrażenie, że kierowcy chętniej ustępują pieszym na przejściach?

Oto jego list:

Od razu uprzedzam, że moje przemyślenia nie są poparte dogłębną analizą czy prowadzonymi przez jakiś czas badaniami, ale codziennym życiem. I ono podpowiada mi, że kierowcy ustępują pieszym pierwszeństwa na przejściach.

Myślałem, że będzie trzeba dekady, a wystarczył rok



Gdy rok temu przepis wchodził w życie pomyślałem sobie: będzie jak zwykle. Nie da się tak od razu zmienić mentalności naszych rajdowców drogowych. Musi minąć co najmniej dekada, za kółkiem musi usiąść nowe pokolenie, które dzisiaj jeździ hulajnogami czy rowerami.

Kierowcy dalej będą wpychali się na przejścia udając, że nie widzą pieszego, a piesi będą im ustępować, bo lepiej zatrzymać się na moment, niż wpaść pod ważący tonę pojazd. A tymczasem...

Moja codzienna droga do pracy wiedzie przez kilka skrzyżowań bez świateł. Gdy przemierzałem jedno z nich po raz tysięczny, nagle mnie olśniło. Ej, przecież kiedyś musiałem w tym miejscu mieć oczy dookoła głowy, wchodząc na pasy! A teraz idę, jestem 5 metrów przed przejściem i już widzę, że kierowca mnie widzi i zwalania.

Dziękuję, kierowcy!



Może to przypadek? - pomyślałem na początku, ale potem zacząłem uważniej przyglądać się reakcjom kierowców w tym miejscu i potwierdziło się! Większość zwalniała, widząc mnie dochodzącego do przejścia.

Oczywiście zdarzają się wciąż wyjątki, ale nie warto o nich teraz wspominać.

Na koniec powiem tylko: dziękuję, kierowcy!
Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (692) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (8)

    A moim zdaniem nic się w tej kwestii nie zmieniło...masa kierowców jest dziwnie pobudzona, agresywna, nie stosuje się do przepisów i jeździ po używkach. Nie wiem jakie kary musiałyby być aby było normalnie.

    • 45 105

    • jakies dowody? Podaj wypadek w Gdańsku od czasu zmiany przepisu (4)

      • 2 23

      • Np ten pijany strażnik miejski?

        • 16 7

      • na elbląskiej w tym tygodniu

        • 12 0

      • Dziadka ciężarówka

        Przejechała w środę, na śmierć

        • 2 0

      • W srode od 15 do 18

        Koerofczyki w gdansku zrobily 14 stłuczek i wypadków. Coś jeszcze???

        • 3 2

    • Ty nie masz co do roboty na tym twoim stryszku?

      Jak nie masz - to rozbierz się i rzeczy pilnuj.

      • 8 5

    • (1)

      Z obserwacji pana Krzysztofa wynika, że dzisiaj kierowcy chętniej ustępują pieszym na przejściach niż kiedyś. Ba , bo dziś za nie ustąpienie pierwszeństwa pieszemu na pasach jak i nawet tuż przed nimi , kierowcy grozi mandat 1500zł

      • 4 3

      • Statystyki wypadków w obrębie PdP nie potwierdzają

        Odsetek winy kierowcy pozostaje zbliżony

        • 5 0

  • Jak to napisał, od razu widać że nie ma dogłębnej analizy ....

    • 32 11

  • Zły przepis, oby jak najszybciej samochód miał pierwszeństwo na jezdni, nie pieszy! (12)

    Statystyki są porażające, tak wielu rannych i zabitych na i w rejonie przejść nie było od lat.

    • 100 104

    • o, ruski trol

      • 35 32

    • mnie uczono zawsze że jezdnia jest dla samochodów i pieszy misi poczekać aż będzie wolne gdy chce przejść (1)

      tego mnie uczył dziadek, ojciec i teraz ja tego uczę swojego syna. żeby mu do głowy nie przyszło uczyć się że pieszy ma pierwszeństwo. jak chce przejść to ma czekać aż będzie wolne. Zgodnie z zasadą "najpierw w lewo, potem w prawo, znowu w lewo, idź kolego". teraz przez to że społeczeństwu się wmawia że pieszy ma pierwszeństwo, włażą piesi prosto pod jadący samochód myślą , że się nagle w miejscu zatrzyma. a potem płacz i obwinianie kierowcy. chre prawo!

      • 34 23

      • to tak jak kobieta i men szczyzna to sa dzieci ito jest przyroda a dwie albo duchdwuch czy i jak to zrobia

        • 0 3

    • Na jezdni ma. Na przejściu dla pieszych nie. (4)

      • 12 3

      • A gdzie znajduje się przejście? (3)

        Na chodniku, czy na jezdni?

        • 2 12

        • Jezdnia, tak jak i chodnik czy PdP jest częścią wynalazku o nazwie ulica (2)

          Każdy poruszający się po ulicy jest uczestnikiem ruchu, czy to pieszy, czy rowerzysta, czy zmotoryzowany. I każdy ma określone fragmenty tej ulicy przeznaczone dla "jego" typu ruchu. Nie zawsze na wyłączność - np. w przypadku braku pasów rowerowych czy DDR rowerzysta moa obowiązek (nie tylko prawo) poruszać się po jezdni. Przejście dla pieszych jest częścią ulicy dedykowaną ruchowi pieszych - tam akurat zmotoryzowany jest "gościem". Ze wszystkimi tego konsekwencjami.

          • 7 3

          • jezdnia, chodnik, pdp, ddr (1)

            to nie są żadne części składowe ulicy, a drogi. Doucz się jak chcesz komentować.

            I tak. Przejście dla pieszych jest na JEZdNI.

            • 1 1

            • Sam się doucz, pouczaczu

              "Ulica - droga na terenie zabudowy lub przeznaczonym do zabudowy (...)"

              Chyba, że mieszkasz poza obszarem zabudowanym...

              • 0 1

    • Kierofczykom wszystko sie należy (1)

      Dobrze, ze miasta ich wykańczają. Parkingi drogie,.ograniczenia

      • 3 20

      • POczekaj jak dorosniesz i kupisz prawo jazdy czy tu czy tam

        • 10 1

    • oby Walczymy z przemocą słowną ?

      masz racie to niech piesi ustepuja pierszenstwa na chodnikach to POco są drogi i chodniki zeby rypac kierowców i walczyc z niby ekologicznie no ale to takie POtrujne miasto

      • 2 2

    • Masz jakiś problem z zatrzymaniem się przed przejścuem?

      Mylą ci się pedały? Hamulce niesprawne? Ogólny niedowład umysłowy?

      • 2 4

  • (6)

    nie pytajcie o kierowcow,nie pytajcie o piszych,pytajcie o beszczelnosc cyklistow!!!

    • 102 35

    • Niestety sporo racji, rowerzyści kompletnie nie znają przepisów a w efekcie tendencyjnej (4)

      narracji w mediach większość z nich uważa, że rower to pojazd uprzywilejowany i ma pierwszeństwo przed samochodem.

      • 16 16

      • rowerzyści nie znają, a wypadki powodują ci co znają rzekomo

        jak to wyjasnic?

        • 11 7

      • 80% cyklistów to posiadacze prawa jazdy mający dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym (1)

        • 8 2

        • Chyba matchboxa

          • 1 6

      • wiekszosc ma prawo jazdy

        • 3 0

    • Ty zapytaj w księgarni o słownik ortograficzny.

      • 9 0

  • Opinia wyróżniona

    nie rozumiem społeczników, lewicowych polityków i włodarzy miast którzy z kierowców robią najgorszych na świecie (134)

    Szykanują nas, likwidują parkingi, podnoszą opłaty, zwężają niedrożne drogi... Przecież my też chcemy żyć i funkcjonować w mieście, nie wszystko można załatwić na rowerze.

    • 495 192

    • (91)

      Nikt Ci żyć nie zabrania.
      Po prostu jak się upierasz wszędzie jeździć swoim autem, po zacznij się przywyczajać, że bedzie drogo i niewygodnie, bo *wreszcie* miasto ustawia właściwie priorytety.
      A jak Ci rower nie pasuje to masz jeszcze komunikację miejską i taksówki.

      • 92 137

      • to min my kieorwcy sfinansowaliśmy drogi, miejsca parkingowe, ścieki rowerowe, chodniki. (60)

        dlaczego władze tak nas nienawidzą?

        • 96 93

        • Banialuki.

          Podatek drogowy to tylko i wyłącznie drogi krajowe i autostrady.

          • 66 59

        • (22)

          O chłopie, jak ty mało wiesz o podatkach..
          Akcyza i podatki w paliwie idą do budżetu centralnego, na autostrady i drogi krajowe, gdzie zresztą nawet nie pokrywają kosztów ich utrzymania.
          Ulice w mieście, chodniki i drogi rowerowe są finansowane z podatków wszystkich mieszkańców. Także tych bez samochodu.
          Więc sobie tu proszę nie wyobrażaj, że kierowcy cokolwiek w mieście finansują. Wy tylko straty i roszczenia generujecie.

          • 75 63

          • jestem mieszkańcem kierowcą, pieszym i rowerzystą. Płacę tu PIT,podatki lokalne a w paliwie: VAT, akcyzę, podatek drogowy itd (20)

            czego nie rozumiesz? Chcę normalnie funkcjonować a nie być szykanowany przez władze miasta i lewaków

            • 82 61

            • Za duzo jest aut w miescie.kleisz? (3)

              Czego nie rozumiesz prawaku szykanujący lewicowe poglądy.

              • 52 67

              • gdzie za dużo? pod twoim domem? nie ma miejsca na rower?

                • 35 33

              • Jak ci za dużo to się wyprowadź

                Lewaku szykanujący prawicowe poglądy.

                • 42 47

              • Ależ towarzyszu, po co wam te niezdrowe emocje?

                • 9 3

            • Świetnie że płacisz podatki

              Ale to nie oznacza iż inni co także je płacą mają być obywatelami drugiej kategorii.
              Którzy nie mogą normalnie przejść przez po chodniku bo są zastawione albo dojechać autobusem który stoi w korkach.

              • 45 32

            • no ja też płacę podatki (2)

              i chciałbym móc je płacić dalej - bez ryzyka, że mi w połowie PdP ktoś wjedzie w zadek. Na szczęście takie argumenty o "szykanowaniu kierofcuf" podnoszą tylko ci, którzy w mieście są przejazdem

              • 36 34

              • Lubię to wasze przekonanie o wyjątkowości mieszkańców miasta (1)

                Wielu ludzi, którzy mieszka tu od urodzenia korzysta z samochodów i nie ma ochoty być celem lewackiej inżynierii społecznej

                • 57 37

              • Prawicowi twardogłowi zabraniają kobietom praw i też nie można z tym nic zrobić

                • 7 12

            • (10)

              W jaki sposób czujesz się szykanowany? Promuje się komunikację miejską i rowerową. Na zachodzie zauważono to dekady temu, że inwestycje drogowe powinno się wyprowadzać z centrów miast. Dla wielu kierowców w Polsce jazda z rowerami po tej samej jezdni to dalej science-fiction. Mam nadzieję, że w centrach trójmiejskich miast ruch samochodowy zostanie ograniczony do minimum. Sam przesiadłem się na rower, auto sprzedałem i polecam taką zmianę wszystkim.

              • 30 33

              • takie słowa to jak krew w piach, blaszanogłowym nie przetłumaczysz (1)

                • 12 25

              • Za to rowerzystom i użytkownikom hulajnóg łamiącym wszelkie przepisy, przetłumaczysz wszystko.... Blablabla

                • 14 3

              • (1)

                To już dawno powinieneś mieć dobrą masć na d...

                • 3 12

              • To akurat bardziej tobie się przyda-na uciskające siodełko.

                • 15 6

              • Pytanie czemu wzorce z zachodu przyjmowane są

                selektywnie? Gdzie eutanazja, małżeństwa homoseksualne, legalne jaranie blantów, podatek katastralny itd..?

                • 9 8

              • (4)

                Póki co na zachodzie nie masz polityki rozbierania linii kolejowych tylko po to by robić tam ścieżki rowerowe. U nas powstają miejsca wykluczone komunikacyjnie co powoduje wzrost aut w innych miastach a w Szwajcarii kolej wąskotorowa kursuje nawet w górach.

                • 18 5

              • Artykuł bez standardowego kłamstwa o rozbieraniu linii kolejowych tylko po to, by zrobić DDR - artykułem straconym (3)

                • 8 9

              • (2)

                A na czym powstała ścieżka rowerowa w Pszczółkach albo Krokowej?

                • 5 1

              • A jak wielka jest skala tych błędów w stosunku do inwestycji w kolej? Znikoma. (1)

                • 1 5

              • Po za tym że są miejsca wykluczone komunikacyjnie? To są największe błędy

                • 1 0

            • Mamusiu lewaki mnie szykanują xdddddd

              • 1 2

          • o chłopie jak Ty mało wiesz o podatkach, oprócz akcyzy i podatku drogowego kierowcy też pracują i też płacą pity i vaty więc sumarycznie płacą więcej podatków na drogi szkoły przedszkola

            • 3 3

        • kierowcy niczego nie finansują są tylko ogromnym kosztem dla wszystkich!!! (12)

          same wypadki powodowane przez kierowców kosztują nas wszystkich podatników 44mld zł rocznie....

          wpływy podatkowe z paliw na 2022r będą na poziomie 30mld zł....

          a za co budować i utrzymywać infrastrukturę?
          a gdzie koszty społeczne?
          a gdzie koszty zdrowotne?
          a gdzie koszty środowiskowe?

          • 37 56

          • ile wypadków było w tamtym roku w Gdyni? dziesięć? ile to tych mitycznych miliardów kosztowało??? (9)

            • 35 17

            • spójrz na statystyki policji, ile interwencji dziennie mają do wypadków i stłuczek (3)

              • 18 32

              • Ile stłuczka cię kosztuje? Wszystko finansowane z oc i ac (2)

                • 23 15

              • Widziałeś kiedyś pokryte z OC koszty akcji i naprawy chociażby skoszonych znaków (1)

                To daj namiar na swojego dealera

                • 10 6

              • Koszty akcji i naprawy...

                Oczywiście, że te koszty powinny zostać pokryte z OC sprawcy. Pytanie raczej dlaczego zarządcy dróg nie domagają się ich pokrycia przez ubezpieczyciela??

                • 9 1

            • a ile kierowcy podatków płacą na rzecz samorządów? odpowiem Ci. 0zł ! (3)

              • 18 29

              • (2)

                Samorzad i rzad to to samo. Ta sama władza w państwie, to ze oni miedzy sobą sie nie dogadują to juz nie nasz problem. Zalsone jest tworzedzie wielu podziałów. Jeszcze bardziej żałosne jest szykanowanie innych niewinnych ludzi. Wy tego byc moze nie widzicie, ale zyje sie w miastach coraz gorzej, i to nie jest wina innych mieszkańców tylko władzy ktora wybraliście i dla której jesteście nic niewartym motłochem

                • 12 7

              • w miastach kierowcy i ich nonszalanckie zachowania są bardzo ważnym źródłem szykanowania innych ludzi

                całe szczęście niektórzy samorządowcy zaczynają to rozumieć i deklarują priorytetowe traktowanie potrzeb pieszych i rowerzystów w mieście.

                • 6 11

              • Teraz to już nie to samo.

                PiS niszczy samorząd i jak tak dalej pójdzie, to środki na remonty ulic będą dzielone na Chałubińskiego w Warszawie, a nie w urzędzie gminnym. Nawet na najmniejszą dziurkę w asfalcie.

                • 9 0

            • Demagog jesteś.

              • 0 1

          • (1)

            ogromnym kosztem :) to zlikwidujmy samochody, wróćmy do furmanek, ciekawe ile będziesz czekal na paczkę z Amazona? 2 miesiące? a ile to będzie kosztowało? 1200 zł?

            • 6 4

            • faktycznie bo paczki z amazona Kazik w Seacie Alhambra wozi... jprdl...

              • 2 3

        • bzdura (11)

          na infrastrukturę pod samochody zrzucają się wszyscy mieszkańcy, niezależnie od tego czy mają samochód czy nie. Jesteście ogromnym kosztem.

          • 27 36

          • (4)

            Na transport publiczny też zrzucają się wszyscy mieszkańcy, niezależnie czy korzystają czy nie.

            • 35 12

            • z transportu publicznego każdy korzysta! (3)

              gdyby pasażerowie komunikacji publicznej przesiedli się do samochodów to byś z osiedla nawet nie wyjechał swoim wehikułem.

              • 24 27

              • I vice versa (2)

                Jakby wszyscy kierowcy przesiedli się itd. to komunikacja publiczna by padła

                • 27 14

              • nieprawda. Możliwości przewozowe komunikacji zbiorowej można poprawić dużo mniejszym kosztem (1)

                niż decydując się na poprawę warunków ruchu samochodów prywatnych poszerzając drogi i budując wielopoziomowe parkingi, które jeśli są płatne, często stoją puste.

                • 7 10

              • Super

                Szkoda tylko, że jakoś się tego nie robi.

                • 7 0

          • (5)

            Na ścieżkę rowerową po rozebranych liniach kolejowych też zrzucają się mieszkańcy a potem muszą dojechać autem bo nie ma innej możliwości. Czyli rowerzyści to też koszt dla innych

            • 11 7

            • Przeprowadź się murgrabio do miasta ze swoich włości

              • 4 7

            • trzeba być wyjątkowym cyklofobem żeby pisać takie bzdury (3)

              Każdy przejazd rowerem generuje korzyści zewnętrzne: społeczeństwo zyskuje na nim konkretne korzyści w postaci oszczędności wydatków na infrastrukturę oraz zdrowie - również psychiczne i emocjonalne. Miasta przyjazne dla rowerów okazują się miastami przyjaznymi dla wszystkich mieszkańców; są to miasta o dużo wyższym poziomie jakości życia emocjonalnego niż miasta tylko deklarujące chęć poprawy warunków ruchu pieszych i rowerzystów, a faktycznie podporządkowane myśleniu o poprawie warunków jazdy i parkowania samochodów.

              • 7 9

              • Z tym zdrowiem psychicznym to się rozpędziłeś

                Z lektury forum pod każdym tego typu artykułem wynika, że cykliści są bardzo niestabilni psychicznie, a nierzadko wykazują też objawy pospolitego upośledzenia intelektualnego.

                • 8 4

              • Powiedz to wykluczonym komunikacyjnie z pewnością będą dojeżdżać dziesiątki km rowerem. W Gdańsku kiepsko z tym idzie bo trzeba organizować podwózkę rowerzystom.

                • 7 2

              • Akurat w Gdańsku po wybudowaniu PKM inne miejsca się rozwinęły i to nie dzięki ścieżce rowerowej. Czego nie można powiedzieć o Skarszewach po rozebraniu linii kolejowej

                • 3 0

        • A co to "my kierowcy" ? (10)

          jakaś sekta specjalna, nowa klasa społeczna ? 700 samochodów na 1000 mieszkańców, czyli kierowcami jest statystycznie 70% społeczeństwa. Tylko nie każdy kto ma samochód uważa, że musi wszędzie nim dojechać pod same drzwi, mieć zapewnione wszędzie miejsce parkingowe (najlepiej za darmo) i z wysokości swojego miejsca z pogardą patrzy na rowerzystów, pieszych, użytkowników komunikacji miejskiej.
          Ja mam niezły samochód, czasem nim jeżdżę ale jak tylko mogę używam roweru lub chodzę pieszo. Polecam spróbować, może zobaczysz świat z innej perspektywy

          • 35 22

          • Sam sobie odpowiedziałeś (4)

            Że kierowców jest większość.

            • 16 20

            • Szkoda, że tak niewiele zrozumiałeś

              • 21 13

            • Co znaczy większość ? I każdy ile czasu spędza w samochodzie ? Większość to jest pieszych.

              Każdy nim jest.

              • 12 17

            • w tzw. strukturze modalnej przejazdów samochodem w Gdańsku jest mniej niż 45%

              to że większość ma prawo jazdy (co jest dyskusyjne) nie jest argumentem, że kierowców jest większość: znam wiele osób posiadających prawo jazdy ale dużo częściej poruszających się pieszo, rowerem i transportem publicznym niż samochodem. Znam też ludzi mających w gospodarstwie domowym 5 samochodów, ale zwykle jeżdżących tylko jednym z nich.;-)

              • 7 5

            • A jak wiadomo, większość to idioci.

              • 1 1

          • (3)

            3/4 mieszkańców ma samochody? Z tego wynika że dzieci również.

            • 4 3

            • Ty naprawdę nie widziałeś domku na przedmieściu, gdzie samochodów więcej niż osób w rodzinie? (2)

              • 9 6

              • widziałem, ale nie widziałem jeszcze człowieka kierującego więcej niż jednym samochodem jednocześnie

                • 8 0

              • Zupełnie jak z dowcipu o dwóch osobach jedna ma milion a druga nic nie ma. W efekcie obaj są bogaci. Średnia potrafi czynić cuda

                • 0 0

          • Ja podobnie używam samochodu i właśnie z perspektywy pieszego widzę wielu rowerzystów i użytkowników hulajnóg mających za nic wszelkie przepisy ruchu drogowego i innych użytkowników dróg, więc luzuj gumę bracie, bo nie jest wcale tak różowo...

            • 4 2

      • Właściwe priorytety :D (19)

        Dobre sobie :D
        Jak do tej pory gdańskie władze nie robią nic, żeby zwiększyć komfort korzystania z komunikacji miejskiej i ułatwić korzystanie z roweru. Na ten moment robi się wszystko, żeby kierowcom uprzykrzyć życie, zmusić do zaprzestania korzystania z auta, nie dając żadnej sensownej alternatywy.

        • 37 13

        • (1)

          a tzw "ścieżki" to po co są? są po to żeby kierowcy mieli wygodną szeroką jezdnie wyłącznie dla siebie
          Także miasto sporo robi dla kierowców by żyło się im lepiej, a innym gorzej.

          • 20 32

          • nie bredź, jak nie wiesz nie zmyślaj

            jeżdżę rowerem prawie codziennie od 14 lat i bardzo dużo się zmieniło. Powstało sporo dróg dla rowerzystów i pieszych. Drogi rowerowe i deptaki są w zimie priorytetowo odśnieżane. Ja tam lubię Gdańsk coraz bardziej, także i za to.

            • 6 6

        • właściwie to uprzykrzenie życia kierowcom w pewnym sensie podnosi komfort korzystania z komunikacji miejskiej :) (5)

          • 8 16

          • Niby w jaki sposób? (3)

            Tak się składa, że jestem na tę chwilę zmuszony do korzystania ze zbiorkomu do dojazdów do pracy i jest dłużej, niewygodnie, muszę się przesiadać, bo nie ma bezpośredniego połączenia, a do tego nie mam gwarancji, że tramwaj, albo autobus w ogóle przyjedzie...
            Trójmiejska komunikacja to syf.

            • 30 7

            • gdybym był Putinem, to płaciłbym takim trollom za takie wpisy (1)

              • 3 4

              • Ale Putin eko świrom płaci

                Widocznie lepiej wie, gdzie lokować środki na propagandę.

                • 3 0

            • To wyprowadź się na wieś, tam sobie mieszkaj, pracuj i rozbijaj się samochodem po polnych drogach.

              Pełna wolność!

              • 0 4

          • Hehehe

            Niby jak? Że sztucznie wydłużając podróż samochodem, komunikacja wygląda korzystniej, pomimo że podróż do miejsca docelowego trwa dokładnie tyle samo i jest tak samo g*wniana jak wcześniej?

            Działania miasta: zróbmy gorzej innym, żeby nasze wydawało się lepsze.

            • 8 2

        • Uważam, że żadna władza mi życia jako kierowcy nie uprzykrza. Jesteś śmieszny.

          • 8 15

        • (8)

          To są bardzo ciekawe komentarze. Od wielu lat śmigam po trójmieście na rowerze. Zacząłem w czasach gdy sieć dróg rowerowych była znikoma. Teraz można bez większych problemów przejechać niemal tylko DDRem od Redy po Orunię. Dzielnice "poboczne" również posiadają sieci dróg rowerowych i z roku na roku jest tylko lepiej. Na odległości 5-10 km rower jest według mnie najlepszym środkiem transportu.

          • 8 12

          • Orunia ? (2)

            ... a gdzie tam jest droga dla rowerów, w kierunku np. Pruszcza Gd. ?
            Bo to co tam jest teraz, to nie jest droga dla rowerów. To jest droga dla służb miejskich, z dopuszczonym ruchem rowerowym.
            Spróbuj jechać rowerem do Pruszcza Gd. jezdnią.

            • 8 3

            • To jest deptak z dopuszczeniem służb miejskich i ruchu rowerowego

              I jak na każdym chodniku z dopuszczonym ruchem rowerowym rowerzysta ma tam obowiązek bezwzględnie ustępować pieszym i poruszać się z prędkością pieszego. A tam istny Tour De Pologne.

              • 8 1

            • to, że nie jest to formalnie droga dla rowerów nie oznacza, że warunki dojazdu rowerem z Gdańska do Pruszcza są złe.

              Wielokrotnie korzystałem z "drogi technicznej", po której ruch pieszy jest mocno ograniczony i nie stanowi jakiegokolwiek problemu. Teza, że rowerzyści i piesi nie mogą pokojowo współistnieć na wspólnej przestrzeni miejskiej jest typową tezą przedstawicieli "lobby samochodowego" i trolli Putina: obie grupy mają duże części wspólne.

              • 2 2

          • Chyba nie bo trzeba organizować podwózkę dla rowerzystów więc komunikacja jest najlepszym środkiem transportu

            • 1 1

          • (3)

            A jaką proponujesz drogę z Matarni do Wrzeszcza? Tak poważnie pytam...

            • 2 0

            • Ci zza lasu to już nie z Gdańska i niech się do miasta nie pchają :P

              • 0 0

            • (1)

              Tak poważnie pytam czemu jeszcze na Obwodnicy nie ma transportu dla rowerów? Skoro nie ma ścieżki rowerowej to po prostu się nie korzysta z roweru. Z Matarni można jechać przez las a potem przez Morene do Wrzeszcza

              • 0 0

              • Przez las? No taka nie za fajna propozycja ;)

                • 0 0

        • takie wpisy charakteryzują typowych kierowców przyspawanych mentalnie do foteli swoich paserati

          Gdańsk jest miastem, w którym cały tabor komunikacji miejskiej to tabor niskopodłogowy. Miasto Gdańsk ma jedną z najbardziej rozwiniętych sieci dróg dla rowerów, w badaniach "klimatu rowerowego" zajęło pierwsze miejsce wśród polskich miast liczących ponad 100 tysięcy mieszkańców. Kierowcy (ich nadmiar) mają największy wkład w uprzykrzaniu życia innym kierowcom w każdym mieście świata. Żeby to zrozumieć, trzeba wykazać się choć minimalną zdolnością do refleksji.

          • 2 4

      • Lg (1)

        Prowadzę śmieciarkę. Ciężko będzie posprzątać po Tobie jeżdżąc rowerem lub komunikacja

        • 25 6

        • A ktoś chce wprowadzić, nawet w Holandii rowerowe śmieciarki ? Zatem nie ośmieszaj się takimi

          wypowiedziami.

          • 9 21

      • (5)

        Sluchaj czlowieku! Gdyby nie kierowcy ktorzy i tak ponosza duze oplaty i podatki zwiazku z uzytkowaniem auta, ty czlowieku bys nie mial drog rowerowych! Wiecej szacunku!

        • 12 14

        • Następny, który nie rozumie jak działają podatki i na co idą.

          • 10 11

        • Ciekawa teoria (3)

          Drogi miejskie finansowane są z udziału w PIT wszystkich mieszkańców - czy to zmotoryzowanych, czy nie. Inwestycje dla zmotoryzowanych są o rząd wielkości droższe niż dla niezmotoryzowanych. Więc więcej szacunku dla dotujących Ciebie pieszych.

          • 9 6

          • warto pamiętać, że wydatki na infrastrukturę rowerową cechują się najwyższymi wskaźnikami efektywności (2)

            wpływy z podatków od sprzedaży samochodów i akcyzy na paliwo pokrywają jedynie ułamek kosztów budowy i utrzymania infrastruktury drogowej. Obecnie nawet w USA nie wystarcza środków w budżecie na utrzymanie przewymiarowanej infrastruktury drogowej, budowanej w okresie dominacji myślenia głównie lub wyłącznie o transporcie samochodowym.

            • 3 4

            • USA :)

              Porównujesz nieporównywalne. Nasze autostrady mają po 2 pasy, a nie po 18 jak hamerykańskie.

              • 3 1

            • Przewymiarowane to są czaszki raktywistów miejskich

              Niby puszka spora a w środku orzeszek

              • 2 2

      • Wlaściwe wedlug ciebie chyba.

        • 0 0

      • Zwłaszcza gdańskie tramwaje, które codziennie mają awarię, hahahaha

        • 2 0

    • (2)

      Podziękujemy im przy wyborach

      • 17 12

      • Co ty się odgrażasz ?

        • 5 15

      • Oby

        Władze Trójmiasta są przy władzach innych polskich metropolii mocno prosamochodowe. Pośmiejemy się, jak zobaczysz alternatywę w praktyce. Widziałeś kiedyś korki we Wrocławiu chociażby?

        • 3 5

    • Niech kierowcy nauczą się dzielić przestrzenią to nie będzie trzeba im dzielić, zwężać zabierać..! (7)

      • 21 32

      • przez kilkaset lat wszyscy żyli w zgodzie. Teraz władze miasta i lewackie bojówki nie dają żyć (6)

        Ich działania antagonizują kierowców na rowerzystów, rowerzystów na pieszych itd , zero harmonii

        • 33 25

        • (4)

          Przez kilkaset lat wszyscy żyli w zgodzie aż nagle 30 lat temu ktoś wymyslik6, że każdy w mieście ma mieć własną poltoratonowa stalową puszkę i wszędzie nią jeździć. A miejsce na nią należy mu się za darmo jak psu micha, więc wszyscy inni wont.
          Tak to wygląda, czaisz?
          Zobacz sobie jak bogate miasta rewitalizująca przestrzeń - potrafią zlikwidować drogę 2x4 pasy i ten teren przeznaczyc na zieleń i drogi rowerowe.
          Za dużo wam samochodziarzom dano przez ostatnie pół wieku, to co się dzieje teraz to tylko próba przywrócenia równowagi.

          • 26 32

          • jakim samochodziarzom? jestem normalnym mieszkańcem. Skąd lewaku w tobie tyle nienawiści. (1)

            po co to antagonizowanie??

            • 29 22

            • Jakim lewakiem? Jestem normalnym mieszkańcem i też mam samochód.
              Tylko w przeciwieństwie do Ciebie z posiadania samochodu nie wyciągam wniosku, że mi się cokolwiek w mieście należy.

              • 26 24

          • Zwłaszcza te samochody od kilkuset lat

            • 7 5

          • "bogate miasta rewitalizująca przestrzeń"

            Tylko, że w tych bogatych miastach zazwyczaj istnieje dobrze funkcjonujący zbiorkom, są buspasy, a w niektórych także metro. Co tu porównywać...

            • 4 0

        • żyli bo było mało samochodów

          teraz samochody muszą być wszędzie. na jezdni, chodnikach, trawnikach.. wszędzie i wszędzie chcą mieć pierwszeństwo nie licząc się z innymi.

          • 15 15

    • (6)

      A kto zatruwa miasto i stwarza nieustanne niebezpieczeństwo w mieście?

      • 21 23

      • tak funkcjonuje miasto, wyprowadź się na wieć jak masz problem (4)

        • 23 27

        • Będzie mu obornik przeszkadzał ;)

          • 20 11

        • (1)

          Widzę, że kolega z takich, co mu ogrzewanie węglem i palenie śmieci też pewnie nie przeszkadza.
          Nie, tak nie funkcjonuje miasto w XXIw. Zatrzymałeś się mentalnie na XIX.

          • 17 19

          • XIX?

            To lewactwo chce wrócić do XIX, wtedy nie było tych okropnych blachosmrodow

            • 16 13

        • Jak masz problem z przestrzeganiem przepisów, sam możesz się wyprowadzić

          • 3 4

      • To jasne, że rowerowcy, pjią wodę i rzucają butelki

        • 4 3

    • to proste. dzieki tym na rowerach

      samochody beda mialy luzniej, latwiej bedzie ci cos zalatwic do czego niezbedny jest dojazd samochdem

      • 13 9

    • europejskie miasta powstawały kiedy samochody nie były podstawowym środkiem transportu (4)

      przez to po prostu w centrach nie ma miejsca na kilkadziesiąt tysięcy samochodów - inaczej połowa pięter każdego budynku byłaby przeznaczona na parking - ewentualnie powstałyby betonowe pustynie dookoła budynków jak w Detroit.

      samochód osobowy jest super na wsi ale w mieście ze względu na zajmowane miejsce jest horrendalnie drogi
      - jak lokal płaci kilka tysięcy za metr kwadratowy to jest ok ale jak samochód za dzień postoju na miejscu parkingowym o powierzchni 20mertów płaci kilkadziesiąt złotych to już drogo?

      • 8 14

      • W Stanach po wojnie powyburzali historyczne centralne ulice i miejsce zrobili (3)

        Skutek taki, że na swoich 16 pasach stoją w dłuższych korkach niż Europejczycy. I, chociażby w Bostonie, likwidują teraz te połacie asfaltu.

        • 9 12

        • Ech cykliści cykliści (2)

          W Stanach to wy nawet palcem po mapie nie byliście

          • 10 9

          • A byliśmy (1)

            Ku naszemu zdziwieniu na Brooklyn bridge zabrali po pasie ruchu samochodom i przekierowali tam rowery, aby nie pałętali się na mocno uczęszczanej kładce dla pieszych. Żyj dalej latami 70-tymi, to se ne vrati

            • 8 11

            • Nowy Jork to wyjątek

              Wbijcie to sobie do ciasnych główek. Standardowy odsetek dojeżdżających samochodem do pracy to 70%.

              • 7 2

    • włodarze jeżdżą służnowymi brykami, opłaty parkingowe ich nie dotyczą więc mogą dojechać plebs

      powie się, że eko, że Europa i morda w kubeł

      • 17 5

    • Co ty prawaczku piszesz za bzdury ? Ty mało wiesz jacy politycy na czele w USA ograniczają ruch (1)

      samochodowy.

      Amerykańskich republikanów (partia Trumpa) i brytyjskich torysów masz za lewaków ?

      Jeśli tak to się ośmieszasz.

      W Londynie osobą odpowiedzialną za "rewolucję" rowerową jest ... Boris Johnson, gdy był burmistrzem tego miasta. To on powołał oficera rowerowego i go wspierał w jego działaniach.

      W Nowym Jorku pro rowerowe działania podjął burmistrz Bloomberg, który wtedy był republikaninem.

      Podobnie w innych krajach.

      Poza tym pisz za siebie, bo ja nie podzielam twoich poglądów.

      • 12 14

      • Napisał nasz ulubiony misiowy rozumek:)

        • 6 5

    • Robią na siłę Banladesh bis z Polski. Robota na zakmówienie elit z UE.

      • 7 9

    • sami z siebie zrobiliście najgorszych na świecie

      swoim brakiem kultury jazdy i parkowania

      • 9 8

    • (1)

      Nie rozumiem prawicowej buty. Chcecie tylko przywilejów dla siebie, a te należą się wszystkim.

      • 1 8

      • Jak ludzie zrozumieją, że NIKT nie powinien mieć żadnych przywilejów

        to w końcu zapanuje porządek i spokój

        • 6 0

    • sami sobie wystawiamy świadectwo! (1)

      ograniczenie do 50? Komu to potrzebne! jadę 70 a najlepiej 90 bo mam starego grata tdi o mocy aż 110 koni i muszę pokazać kto tu rządzi! Zielona strzałka? Po co się zatrzymywać? Czerwone światło? Jakie czerwone, ciemno pomarańczowe gaz do dechy! Bezpieczny odstęp na ekspresówce albo autostradzie? Będę siedział frajerowi na zderzaku i migał długimi! Na koniec zaparkuję na trawie pod blokiem albo zastawię cały chodnik żeby nikt nie mógł przejść!

      • 9 7

      • Pamiętaj, zawsze pisz na końcu że ironizujesz. Mityczne 70% tego nie zrozumie bez jednoznacznej etykiety.

        • 4 1

    • 20% kierowców robi wilczą robotę i dzięki nim polskie drogi to dzicz

      20% to bardzo dużo - ci ludzie uważają że znaki drogowe oznaczają prędkość minimalną a przygazowanie jest prawem - natomiast prawem powinno być strzelanie do samochodu który jedzie za szybko bo samochód jest uzywany jak broń odstraszania i ludzie powinni mieć prawo bronić się przed zagrożeniem powodowanym przez niebezpiecznych kierowców

      • 3 3

    • Robią sami sobie pod górkę. To już wiadomo.

      • 2 0

    • brednie wysokiej klasy - to nadmiar samochodów jest głównym źródłem coraz większych utrudnień ruchu kierowców

      problemem w naszych miastach jest także nadmiar kierowców przyspawanych mentalnie do foteli swoich samochodów i wypisujących takie bzdury

      • 4 5

    • F
      Fakt, nie wszystko można załatwić na rowerze, ale samochodów powinno być mniej, więcej przestrzeni przyjaznej dla pieszych. Miasto dla ludzi, nie tylko dla samochodów.

      • 2 2

    • Miasto nie jest z gumy.

      • 2 0

    • Możesz się wyprowadzić do Moskwy, tam będziesz żył jak król, 10 pasów w każdą stronę. Twoje marzenie.

      • 2 1

    • Jestescie najwiekszymi szkodnikami miasta normalnie chwastami wiec dlaczego nie macie byc szykanowani ale obecnie nie jesteście!

      Jest zupełnie odwrotnie w miescie szykanowani są wszyscy inni oprócz kierowców.Na inwestycje dla kierowców wydaje sie setki milionów na chodniki i drogi rowerowe zaledwie 5 % tego!
      A obecne nieudolne władze w trójmiescie robią tylko pozory wyrównania praw kierowców i piseszych!

      • 1 1

    • A ja Ciebie nie rozumiem. Mam samochód, tyle że nie przyspawany do czterech liter. Nie mam problemu z parkowaniem - czasem trzeba postawić dalej i się przespacerować, a to widzę jeden z największych problemów dla użytkowników aut.

      • 1 0

    • To kierowcy zagarnęli najpierw 3/4 przestrzeni miasta, smrodzą, hałasują, zabijają pieszych i rozjeżdżają samochodzikami zieleń, fontanny i place. Przyzwyczajcie się, że nastąpił koniec tych przywilejów i pobłażania, przez które wszystkim sprawiacie dyskomfort.

      • 0 0

  • No co za niespodzianka (7)

    Wystarczyło:
    -zmienić przepisy
    -walić mandaty za ich łamanie
    i nagle się okazuje, że można się zachowywać cywilizowanie.
    Polskiemu kierowcy potrzebny jest bat finansowy i wszytko da się zrobić. No co za zaskoczenie...

    • 94 99

    • no, zeby tak jeszcze pieszych i cyklistow ucywilizowac!, ,,szlerek" w kieszen,posladki z siodelka zdjac na przejsciu!

      • 40 12

    • oraz dobre kamery na każdym skrzyżowaniu. W tydzień by na siebie zarobiły

      • 9 23

    • Trzeba jeszcze karać za niewysłanie nagranego dowodu kamerką samochodową (1)

      Wtedy byłby już pełny porządek, nie, komuszku?

      • 24 18

      • Tak tak, wyzywaj od komuszków. Ale wam to się przecież należą darmowe miejsca parkingowe :P

        • 14 23

    • Och ten PiS- kolejny sukces...

      • 3 15

    • (1)

      Polskiemu kierowcy? Uważasz że Polacy różnią się tak diametralnie od innych nacji? To popatrz na wysokości mandatów w innych krajach.

      • 2 14

      • Tak, na niekorzyść. Poziom Łotwy.

        • 9 1

  • Kolejny krok ku standardom Zachodu. (10)

    • 45 68

    • A niby gdzir na zachodzie pieszy ma pierszenstwo na jezdni??? (9)

      • 17 11

      • (5)

        wszedzie

        • 10 16

        • Dawaj przykłady. (4)

          • 11 8

          • Pierwszeństwo pieszego (3)

            W Norwegii, Szwecji, Danii, Finlandii, Belgii, Niemczech, Belgii, Niderlandach, Szwajcarii, Austrii i we Francji.

            • 11 16

            • oo. Na to czekałem. Niemcy. (2)

              Teraz sobie sprawdź jakie rodzaje przejść dla pieszych mają w Niemczech i na ilu z nich pieszy ma faktycznie pierwszeństwo. Następnie sprawdź jak bardzo zaludnione są kraje skandynawskie i ile faktycznie mają przejść w miastach.

              Podajesz 10 krajów Europy (Belgia podwijnie, chyba zeby było więcej), a gdzie reszta, skoro niby wszędzie jest pierwszeństwo? Gdzie Portugalia, Hiszpania, Włochy, Grecja, Irlandia? W Europie jest ponad 40 krajów...

              • 15 5

              • To dobrze że bierzemy przykład z lepszych a nie równamy do gorszych.

                • 3 8

              • jednak wybieram Szwajcarski porzadek a nie Wloski burdel

                • 2 7

      • PdP to nie jezdnia (2)

        Kłaniają się pojęcia podstawowe prawa o ruchu drogowym

        I mam nadzieję, że nie jeździsz po UE, bo właściwe pytanie to raczej: "gdzie na PdP NIE mają"

        • 8 3

        • Nie da się na to napisać nic innego niż XD (1)

          Polecam poczytać Art. 13. 1. Pord.

          • 0 1

          • Jak się jest w podstawówce, to się pisze XD

            A co do art. 13 ust 1:

            "(...) Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem."

            • 0 0

  • Kierowcy owszem, ustępują częściej (12)

    Ale cykliści w ogóle. Władza powinna się za nich zabrać, bo nie raz miałem tak, że samochód przepuścił mnie na przejściu, a wciskający się przed samochód jegomość w obcisłych portkach śmignął mi orzed nosem.

    • 175 21

    • Kto? Władza? (4)

      Hahaha

      • 5 14

      • Zawsze mogę posunąć się do samosądu (3)

        Ale to będzie bardziej dotkliwie, niż kara finansowa. Także przygotuj się na taką ewentualność drogi cyklisto

        • 22 8

        • Koleś. To jest groźba karalna. Zatem do moderacji twoja żałosna wypowiedź. (2)

          • 4 18

          • Nie dość, że rowerzysta to jeszcze kierowca hondy

            życie Cię pokarało Wojtuś.

            • 10 5

          • ale facet ma taką przypadłość, że wymachuje łapami jak się czuje zagrożony.

            a że akurat pędzący w jego stronę rower wywołuje w nim obawy kolizji i ręce mu się unoszą to jeszcze nie powód do karania. On nie robi tego celowo ;-D

            Zresztą już widzę rowerzystę, który wzywa służby, żeby mu dały na początek 1500zł za wyprzedanie na przejściu i dodatkowe 1500zł za nieustąpienie pierwszeństwa :-D

            • 6 2

    • (2)

      miałem tak samo wielokrotnie na ulicy Rajskiej, kierowcy się zatrzymują a rowerzyści nie, raz byłem świadkiem jak rowerzysta wjechał w wózek z dzieckiem, chamstwo nie zna granic

      • 33 8

      • i uciekł jak sądzę. Zero ubezpieczenia, brak rejestracji. (1)

        i żeby nie było. Identycznie to działa na zachodzie. Święta krowa na rowerze potrafi wjechać w ciebie na przejściu i to na twoim zielonym (sytuacja z Holandii z 2003r.).

        • 5 7

        • Wróć jak zaczniesz rozróżniać przejazd rowerowy od przejścia dla pieszych

          • 8 4

    • Zgadza się (1)

      Ale to nie jest sprawa wyjątkowa, wszędzie tak jest. W Amsterdamie, Mekce Trójmiejskich cyklistów, strach przez ulicę przejść. Kierowca jest uczulony, zacznie zwalniać, jak tylko zobaczy, że się do przejścia zbliżasz. Ale jeszcze się nie zdarzyło żeby jajościsk pieszemu ustąpił.

      • 19 11

      • A o rowerzystkach jakie dasz chamskie określenie ? Cyckościsk chamie jeden ?

        • 8 21

    • ja miałem na odwrót

      • 7 3

    • To prawda

      Tylko, że większośc z nich jest też kierowcami (ma prawo jazdy).

      • 1 0

  • tylko że nic się w przepisach nie zmieniło to media wykreowały tą fikcję (36)

    pieszy ma pierwszeństwo gdy jest NA przejściu a nie przed nim

    • 70 44

    • doucz się (32)

      Przed zmianami pierwszeństwo miał pieszy, który już znajdował się na przejściu. Kierujący pojazdem musiał mu to umożliwić, czyli zatrzymać się i przepuścić. Jeśli żaden z pojazdów nie ustąpił pieszemu, nie mogło być mowy o pierwszeństwie.
      Ustawodawca uznał, że to niedostateczna ochrona i po zmianie przepisów pieszy ma pierwszeństwo zanim wejdzie na jezdnię lub torowisko.

      • 22 16

      • " pieszy ma pierwszeństwo zanim wejdzie na jezdnię lub torowisko." (10)

        podaj przepis

        • 19 14

        • jesteś tak leniwy

          ze nie chce ci się zajrzeć w google?

          • 9 15

        • Art. 26. 1 (8)

          Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście, z zastrzeżeniem ust. 1a.

          • 17 5

          • I gdzie w tym przepisie jest, że pieszy ma pierwszeństwo dochodząc do PdP?! (7)

            Ma pierwszeństwo dopiero jak postawi nogę na zebrze.

            • 12 10

            • ty naprawdę pytasz? (1)

              i takie później jeżdżą po drogach i zdziwieni że policja wskazuje ich jako winnego kolizji/wypadku. "Zły policjant się uwziął, wszyscy byli winni wokoło tylko nie ja somsiedzie"

              • 10 9

              • lol

                Czego nie zrozumiałeś z art. 26, chłopino? Problemy z czytaniem ze zrozumieniem?

                • 7 6

            • skrót "PdP" (1)

              wymyśliłeś (nic nie mający z zasadami ortografii), a nie potrafisz zrozumieć zapisu w ustawie.

              • 4 7

              • Skrót ten funkcjonuje od wielu lat.

                Ale jasne, lepiej czepiac się ortografii niż merytorycznie odpowiedzieć.

                Przepisy prawa czyta się literalnie, a nie interpretuje co ustawodawca wg twojego mniemania miał na myśli!

                • 8 2

            • Nie (2)

              Ma pierwszeństwo w momencie wchodzenia. To, że to oznacza stawianie nogi na jezdni to już wyłącznie Twoja interpretacja. I jak zawsze w przypadku domorosłych prawników, sądy mają inną.

              • 7 5

              • No zaraz (1)

                Zanim pieszy nie postawi tej nogi na zebrze, to o jakim wchodzeniu na przejście mówimy?

                • 4 2

              • Jak postawi to już wszedł

                Więc wchodzenie musi dotyczyć wcześniejszej fazy, nieprawdaż?

                • 0 0

      • (5)

        Doucz się.
        Pierwszeństwo ma pieszy wchodzący na przejście. Przepisy nic nie wspominają o pieszym zbliżającym się do przejścia.

        • 27 9

        • (1)

          Nie rozumiesz tzw. ducha prawa, stosujesz wykładnię literalną. Pieszy stojący przed przejściem i chcący na nie wejść jest właśnie tym "pieszym wchodzącym na przejście". W przeciwnym wypadku mógłby tam stać choćby i godzinę. Niestety, nadal wielu kierowców udaje, że nie widzi. Albo patrzy na pieszego i wjeżdża na przejście.

          • 16 14

          • Duchy, to sprawa spirytystów.
            Ja też nie jestem duchem i nie znam zamiarów typa stojącego przed przejściem dla pieszych.
            Wyłącznie literalna wykładnia umożliwia precyzyjne stosowanie prawa. A że prawo w tym śmiesznym kraju tworzą dyletanci - no to mamy dyskusje tego typu...

            • 14 8

        • A gdzie masz ustawową definicję wchodzącego na przejście? (2)

          Jeszcze nie wiemy, jaką linię orzecznictwa przyjmą sądy. W Skandynawii i Niemczech przyjmowane są 4 metry od przejścia. Jak już jesteśmy tacy precyzyjni, to przypominam, że strzałka warunkowa to do momentu zatrzymania się po prostu czerwone, na żółtym co da zasady trzeba się zatrzymać, w terenie zabudowanym nie wolno używać sygnału dźwiękowego, a limit prędkości obowiązuje też podczas wyprzedzania...

          • 8 5

          • takiemu jak ty (1)

            mają jeszcze odległość podać w mm a może w latach świetlnych? &^*%%$# tu chodzi o bezpieczeństwo jak tego nie rozumiesz to z chatki nigdzie nie wychodź.

            • 2 12

            • Zacznij się zatem stosować do zapisów artykułu 26, będzie bezpiecznie

              • 6 0

      • "pieszy ma pierwszeństwo zanim wejdzie na jezdnię lub torowisko." (3)

        Bzdury

        • 16 14

        • o i to jest merytoryczna wypowiedz (1)

          dziękujemy krynico mądrości za to.

          • 10 4

          • Czego, hamerku, nie rozumiesz?

            • 4 7

        • Czemu bzdury

          Art. 26 jasno i wyraźnie mówi nie tylko o tych, co już na przejściu są, ale też o tych, co na nie wchodzą. Wchodzący jeszcze nie wszedł a pierwszeństwo już ma. Więc z punktu widzenia elementarnej logiki matematycznej stwierdzenie "pieszy ma pierwszeństwo zanim wejdzie na jezdnię lub torowisko" może, ale nie musi być poprawne (ma gdy wchodzi, nie ma gdy jest np. 100m przed). Z kolei skwitowanie tej wypowiedzi słowem "bzdury" jest z punktu widzenia logiki nieprawdą.

          • 9 0

      • (10)

        No tak to jest klasyczny przykład pieszego który nie rozumie przepisów i gdzieś usłyszał że ma pierwszeństwo zanim wejdzie na pasy. Tacy jak ty włażą właśnie na pasy jak święta krowa nie patrząc czy nic nie jedzie! Według nowych przepisów pieszy nadal nabywa pierwszeństwo dopiero w momencie wejścia na pasy! I gdybyś nie wiedział albo też nie doczytałeś został utrzymany przepis mówiący o tym że pieszemu nie wolno wejśc na pasy wprost przed jadący pojazd, to jest wymuszenie pierwszeństwa! Człowieku zanim wyjdziesz na ulice to przeczytaj jeszcze raz przepisy ruchu drogowego, tylko tym razem ze zrozumieniem!

        • 29 16

        • No tak to jest klasyczny przykład kierowcy który nie rozumie przepisów (4)

          przeczytaj Art. 26. 1. I zapraszam do WRD na ul. Kartuskiej tam ci wyjaśnią.

          • 9 16

          • (3)

            Ty pierwszy się tam udaj, wujku dobra rada. Ale najpierw naucz się czytać ze zrozumieniem. Tego, zdaje się uczą, już w SP.

            • 6 7

            • Skorzystaj ze swojej rady (2)

              Zacytuję fragment pierwotnej wypowiedzi: "według nowych przepisów pieszy nadal nabywa pierwszeństwo dopiero w momencie wejścia na pasy". Nieprawda. Gdyby tak było, w art. 26 nie byłoby fragmentu o wchodzących na PdP. Wejście nie musi być dokonane.

              • 7 4

              • Ok (1)

                W takim razie wchodzenie na przejście należy rozumieć jako sytuację, kiedy pieszy stojąc bezpośrednio przed przejściem odrywa jedną nogę od podłoża i przenosi ją nad zebrę, ale jeszcze jej na niej nie postawił. Jeśli tylko stoi przed przejściem obunóż, to nie ma mowy o żadnym wchodzeniu.

                • 4 2

              • To by było absolutne minimum i na tym minimum nie pozostanie, choćby z powodów praktycznych

                Bo jak chcesz udowadniać przed sądem, że pieszy właśnie nie zaczął odrywać nogi od podłoża? Skoro chcesz zakwestionować w konkretnej sytuacji ogólną zasadę wyrażoną w art. 26 ust. 1 , ciężar dowodu jest po Twojej stronie. Jedyna możliwość - i Ty i pieszy zgodnie zeznacie, że tylko stał. Powodzenia życzę.

                • 1 0

        • Co ty pie,,,sz za przeproszeniem ? Narażasz innych kierowców na mandaty ze swoją głupią (4)

          wykładnią.

          Twoja wykładnia jest taka, że 1.06.2021 nic nowego w przepisach RD dotyczących pieszych nie weszło.

          Zatem nie ośmieszaj się.

          • 6 16

          • (3)

            Zmieniło się.
            A jak nie wiesz co, to oddaj Prawo Jazdy.

            • 8 2

            • a Ty się naucz czytać ze zrozumieniem (2)

              • 7 7

              • No właśnie to ty masz problem ze zrozumieniem. (1)

                • 2 7

              • Dyskutant A zarzuca dyskutantowi B, że interpretacją B (nie A!) jest brak zmian
                Dyskutant C zarzuca A, że właśnie się zmieniło (co A twierdził od samego początku)
                Dyskutant D zwraca uwagę C, że jest na bakier z logiką
                C idzie w zaparte zamiast przeczytać

                • 7 1

    • (2)

      Ma pierwszeństwo gdy ma zamiar wejść na przejście

      • 8 7

      • (1)

        Nastepny i**ota... czy wy nie potraficie czytać przepisów ze zrozumieniem? Pieszy nabywa pierwszeństwa dopiero w momencie wejścia na pasy a nie stojąc przed przejściem!

        • 10 12

        • Nie wejścia, a wchodzenia.

          • 12 0

  • To działa dlatego (12)

    Że nikt za taką głupotę nie chce zapłacić 1500

    • 53 8

    • To dziala dlatego (11)

      że piesi teraz nie zwazają na nic i wchodzą na przejscie bez względu na okolicznosci bo przecież mają pierwszeństwo. Dwóm moim znajomym piesi w ten sposób wtargnęli przed maski. Kierowcy są przebodzcowani, muszą jednocześnie uważać na mnóstwo rzeczy prowadząc, moim zdaniem lepiej było kiedy od pieszego wymagało się ostrożności i dostosowania do sytuacji. Bo teraz to spoczywa na kierowcy i efekty mamy jakie mamy- piesi wbiegają na przejscia jak chcą i mamy wypadek za wypadkiem

      • 17 12

      • Wtargnęli? (3)

        Czyli weszli bezpośrednio przed pojazd, kierowca nie miał technicznej możliwości zatrzymania się i doszło do kolizji?

        • 10 6

        • (2)

          Wiesz pseudo-mądralo, że żaden pojazd w miejscu się nie zatrzymuje tak jak może to zrobić pieszy?

          • 7 5

          • Wiem.

            Pytam, czy nie miał technicznej możliwości zatrzymania się, nawet hamując awaryjnie. Bo jak miał, to nie jest to wejście bezpośrednio przed jadący pojazd. Po reakcji przyjmuję, że żadnego "wtargnięcia" (notabene, takiego pojęcia w PoRD w ogóle nie ma) nie było, był za to ból 4 liter, że trzeba jednak ustąpić.

            • 4 6

          • I dlatego ma narzucony ustawowy obowiązek obserwacji otoczenia PdP.

            Żeby nie musiał zatrzymywać się w miejscu.

            • 0 4

      • Jak można wtargnąć na przejście dla pieszych oszołomie? (6)

        Jak widzisz pieszego w okolicy przejścia to zwalniasz do 5 na godzinę i zdążysz się zatrzymać

        • 6 9

        • Dokladnie :)

          We wszystkich krajach da sie zatrzymac , a w polsce kazdy pieszy to juz "wtargnal" na pasy :D dzicz

          • 10 8

        • (4)

          A jak pieszy wybiega zza murku albo drzewa, krzaków to też da się?... Czekamy na opinie.

          • 7 4

          • jeśli jedziesz z prędkością mniejszą niż 30 km/h to da się

            sprawdziłem wielokrotnie w praktyce

            • 3 6

          • No a nie?

            Pretendenci do nagrody Darwina przecież tak właśnie sądzą.

            • 5 2

          • Po to masz podwójne oznakowanie przejścia, żeby zauważyć miejsce, gdzie masz się spodziewać pieszych. Zwolnij przed pasami, to żaden murek cię nie zaskoczy.

            • 4 5

          • Piesi to nie kamikadze

            Iły pieszych ci ostatnio wyskoczyło zza murku pod koła?

            • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku zadebiutowały trolejbusy Solaris Trollino 18?

 

Najczęściej czytane