- 1 Drogie auta będą jeszcze droższe (138 opinii)
- 2 Miała 1,8 promila i uderzyła w kilka aut (17 opinii)
- 3 Wandale niszczą "auta na minuty" (102 opinie)
- 4 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (238 opinii)
- 5 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (71 opinii)
- 6 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
Kładka na Zaspie zniknie lub się zmieni. Trzy wizje
Minusy: jest przaśna, przeskalowana i droga w utrzymaniu. Plusy: zapewnia stosunkowo bezpieczne przejście nad ruchliwą dwupasmową ulicą. Tych pierwszych jest więcej, więc kładka na Zaspie nad skrzyżowaniem al. Rzeczypospolitej i al. Jana Pawła II na pewno się zmieni. Wachlarz pomysłów obejmuje zarówno jej całkowitą rozbiórkę jak i utworzenie na niej miejskiego ogrodu.
Gdy z planów nic nie wyszło, kładka na 40 lat wpisała się w krajobraz dzielnicy. Dziś straszy. Wielkością, niefunkcjonalnością, wysokimi kosztami utrzymania. Wymaga kolejnego, kosztownego remontu, dlatego urzędnicy wpadli na pomysł, by się jej pozbyć.
- Zrobiliśmy badania ruchu pieszego na kładce. Okazało się, chodzą po niej głównie pasażerowie korzystający z przystanków tramwajowych i autobusowych w ciągu al. Rzeczpospolitej. Wykorzystują jednak wyłącznie jedną część kładki, tę z windami - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Urzędnicy rozpatrują trzy różne warianty przebudowy węzła. Przy każdym z nich uwzględniona jest budowa pełnego skrzyżowania na al. Rzeczpospolitej, na wysokości ul. Żwirki i Wigury . Dzięki temu z tej osiedlowej ulicy można by włączyć się do ruchu zarówno w stronę Wrzeszcza, jak i Przymorza. Dodatkowo uspokoiłoby to ruch na całej alei.
Wariant 1: oszczędnościowy
Zakłada rozbiórkę części kładki, tej która wymaga pilnego remontu i będącą praktycznie niewykorzystywaną. Jeśli miasto zdecydowałoby się na ten wariant to głównie ze względu na niższe koszty całej operacji. Szacuje się, że częściowe wyburzenie kładki kosztowałoby ok. 2 mln zł.
porównać
Wariant 2: kładka znika
Realizacja tego pomysłu oznaczałaby całkowite wyburzenie przestarzałego obiektu. Aby zapewnić pieszym dojście do przystanków, nad łącznicami zjazdowymi i wjazdowymi z al. Rzeczpospolitej na al. Jana Pawła II powstałyby przejścia dla pieszych. Powstałyby one nad jezdniami, które w tym miejscu biegną w niecce. Konieczne byłoby jednak wytyczenie naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczpospolitej. Dlatego - jak już wspomniano wyżej - wiązałoby się to z koniecznością uspokojenia ruchu na tej ulicy.
Jak zastrzegają urzędnicy, ze względu na zakres prac - zarówno wyburzeniowych, jak i budowlanych - koszty realizacji tego wariantu mogłyby wzrosnąć do 3-4 mln zł. Dodają jednak, że po uwzględnieniu kosztów, które nie zostaną wydane na niezbędny remont i bieżące utrzymanie, ten wariant stałby się najbardziej opłacalny.
porównać
III wariant - High Line na Zaspie
Ostatnim pomysłem - najbardziej śmiałym, a przy tym najbardziej kosztownym - jest generalny remont całego obiektu i dostosowanie go do funkcji rekreacyjno-wypoczynkowej. Według odważnych zamierzeń miejskich planistów, na kładce miałaby się pojawić zieleń, ławki, leżaki czy punkt widokowy.
Odniesieniem miałaby być - oczywiście z zachowaniem wszelkich proporcji - nowojorska linia High Line. Na nieczynnych wiaduktach kolejowych w zachodniej części Manhattanu kilka lat temu stworzono atrakcyjną przestrzeń do relaksu i wypoczynku, która dziś jest już jedną z wizytówek Nowego Jorku.
Wydaje się jednak, że na gdańskie wydanie takiego parku będziemy musieli poczekać. Na przeszkodzie mogłyby stanąć nie tylko wysokie koszty, ale i lokalizacja inwestycji - trudno wyobrazić sobie tłumy mieszkańców, wypoczywających nad ruchliwą trasą, gdy tuż obok mają do dyspozycji dwa parki: im. Jana Pawła II i Millenium Gdańska , a nieco dalej Park Reagana i pas nadmorski.
Obecna kładka dla pieszych na Zaspie
Opinie (485) 4 zablokowane
-
2017-12-05 15:04
Wszystkie 3 proPOzycje do kosza!
- 3 0
-
2017-12-05 15:15
(2)
Tylko nie przejscie naziemne. Naprawde cenie sobie swoje zdrowie i zycie. Wole wejsc po kilku schodach, niz byc potraconym przez samochod, ktory wjechal na poznym pomaranczowym
- 9 5
-
2017-12-05 16:24
albo na różowym
- 1 1
-
2017-12-05 16:40
Tylko że gdy on ma 'późne pomarańczowe', to Ty - jako pieszy - masz czerwone.
- 2 2
-
2017-12-05 15:22
Ten ostatni wariant jest utopijny i nie ma racji bytu.
Raz, że nikt nie będzie chciał odpoczywać nad taka arterią, dwa że ciągle będzie trzeba ta roślinność pielęgnować, na co nigdy nie będzie pieniędzy i suma sumarum okaże się to wariant nie dość że najmniej trafiony, to i najdroższy
- 8 0
-
2017-12-05 15:24
co za bzdury... co to znaczy przaśna? tylko burzyć potraficie? weźcie się za remonty i robotę
- 9 1
-
2017-12-05 15:49
Zostawcie mój wiadukt, to wizytówka Zaspy!
Może idąc dalej zburzycie zieleniak, i inne może mało opłacalne miejsca.
Po za tym, to łączy Młyniec z Rozstajami i ludzie mogą swobodnie przechodzić.- 10 2
-
2017-12-05 16:22
Na kładkach wybudować kawalerki.
Przy cenie do 6 tys m kw zejdą w dniu zapisu
- 5 1
-
2017-12-05 16:23
Proponuje połaczyc kładke z molem w Brzeźnie
i potem śmiała linią wyjść w morze wprost na Hel, potem skręcić na wschód i skończyć przy przekopie Mierzei.
taki Miś.- 8 1
-
2017-12-05 16:30
TO PRZEJSCIE WYKORZYSTYWANE PRZEZ ROWERY I OSOBY Z WÓZKAMI` (2)
Na Zaspie Mlyniec mieszka coraz wiecej ludzi. Ma powstac nowy kompleks na pasie. Oznacza to nagly wzrost.
Fajnie ze w poblizu sa az dwa parki, ale niestesty wymaga to przejscie z jednej strony na druga.
Problemem sa nie tylko rowery, ale przejscie przez rzeczpospolita jest glownie utrudnione dla matek z wozkami i osobami starszymi.
Wystarczy spojrzec jak czesto i kto wykorzystuje windy.
Czesciowa likwidacja kladki jest ok bo to zaden problem przejsc dodatkowe kilka metrow, ale miasto powinno zapewnic dodatkowe windy od strony Dywizjonu jak i Burzynskiego(?)- 10 0
-
2017-12-05 18:34
"niestesty wymaga to przejscie z jednej strony na druga.
Problemem sa nie tylko rowery, ale przejscie przez rzeczpospolita jest glownie utrudnione dla matek z wozkami i osobami starszymi. "
"Czesciowa likwidacja kladki jest ok bo to zaden problem przejsc dodatkowe kilka metrow"
Sam sobie przeczysz- 1 0
-
2017-12-06 00:36
Góra żaden problem. Gorzej od strony mlynca bo trzeba przejść przez pas. Jak ktoś nie ma kółek zamiast nóg to już nie takie proste
- 1 0
-
2017-12-05 16:48
tania, komunistyczna konstrukcja
należy ją wyburzyc i zaorać, tak jak chca mieszkańcy Młyńca,
- 3 6
-
2017-12-05 16:59
w środkupostawić wieżowiec handlowy z wejściem do sklepów z poziomu kładki. Na poziomie zerowym wjazd dla zaopatrzenia i do garażów, powyżej mieszkania komunalne (wejście na poziomie kladki). I wszystko gra....
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.