• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mercedes EQS SUV: "elektryk" za ponad 800 tys. zł

Michał Jelionek
1 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (161)
Nowy Mercedes EQS SUV Nowy Mercedes EQS SUV

Mercedes nie zwalnia tempa - całkiem niedawno wypuścił na rynek kolejny elektryczny model. To topowy EQS, ale w uterenowionej wersji SUV. Jego cennik otwiera kwota 608 800 zł. Poznajcie go nieco bliżej.



Czy podoba ci się elektryczny Mercedes EQS SUV?

Ponad rok temu w gdyńskim salonie BMG GoworowskiMapka odbyła się huczna, trójmiejska premiera jednego z bardziej zaawansowanych technologicznie "elektryków" w historii - Mercedesa EQS. Chwilę później mieliśmy przyjemność przetestować ten samochód. Teraz, po roku od wspomnianych testów, w nasze ręce trafiła odmiana EQS SUV. W przypadku tego modelu nie było już takiego rozgłosu i promocji jak w przypadku tradycyjnego nadwozia. Czy to oznacza, że EQS SUV jest "mniej kochanym dzieckiem" Mercedesa?

Minie osobiście bardziej do gustu przypadł większy, masywniejszy SUV. W moim odczuciu prezentuje się zdecydowanie lepiej od limuzyny. No ale o gustach - wiadomo - się nie dyskutuje. Auto naprawdę jest potężne. Czuć to w szczególności, gdy się z niego wysiada - jest wysoko i trzeba uważać, żeby w taką pogodę nie pobrudzić nogawki. Do tego należy dopisać wysoką pozycję za kierownicą, a także - nie wiem czemu - ale mięsistą kierownicę, która jakby wciąż chciała nam przypominać o tym, że prowadzimy wielki wóz.

Nowy Mercedes EQS SUV Nowy Mercedes EQS SUV

Wymiary i stylistyka



SUV mierzy 5125 mm długości, 1959 mm szerokości i 1718 mm wysokości. Jego rozstaw osi to 3210 mm. Pojemność bagażnika przy standardowej konfiguracji siedzeń wynosi 645 l. Możną ją maksymalnie zwiększyć do 2100 l.

Może i dziwnie to zabrzmi, ale moim zdaniem bryła EQS SUV jest zgrabniejsza od sylwetki standardowego EQS-a. Nieprzekombinowany pas przedni, minimalistyczny tył z ciekawą grafiką świateł i zadziorną stylizacją zderzaka, a do tego wysuwane klamki i gigantyczne, 22-calowe koła - ot, cały Mercedes EQS SUV. Stonowana stylistyka, za którą i tak większość się obejrzy.

Silnik



Przejdźmy jednak do najważniejszego, czyli napędu i zasięgu. W nasze ręce trafiła topowa odmiana EQS SUV 580 4MATIC, którą napędzają dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 544 KM (858 Nm maksymalnego momentu obrotowego), dzięki czemu ważący ponad 2,7 tony SUV "setkę" osiąga w 4,6 sekundy. Przy takiej wadze to naprawdę świetny wynik. Przyznam szczerze, że dynamiczne przyspieszanie po aktywowaniu trybu sportowego to kosmos. Trudno nawet opisać to uczucie. Młodzież powiedziałaby "sztos". No ale nie oszukujmy się, ten samochód ma czym wbijać w fotele.

  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
A jak się prowadzi EQS SUV? Mimo takiego gabarytu bardzo sportowo. Robiące wrażenie przyspieszenie w połączeniu z bardzo precyzyjnym układem kierowniczym i nieco usztywnionym zawieszeniem daje kierowcy dużo przyjemności za "kółkiem". Nie zapominajmy jednak, że taki samochód kupuje się nie tylko ze względu na osiągi, ale także, a może przede wszystkim, na komfort jazdy. A ten w EQS SUV jest na bardzo wysokim poziomie. Ten elegancki SUV został wyposażony w pneumatykę, co wyczuwalnie wpływa na komfort resorowania, a pisząc wprost: żadne wyboje nie są nam straszne.

Jest jeszcze jedna zaleta - tylna oś skrętna (tylne koła odchylają się od osi maksymalnie aż o 10 stopni), która przy takich wymiarach okaże się niezwykle pomocna np. na ciasnych parkingach.

Co ciekawe, EQS SUV oferuje także tryb... offroadowy. Pytanie tylko: po co? Chyba tylko po to, aby zwiększył się prześwit i łatwiej było pokonać przeszkody w... miejskiej dżungli. Nie wyobrażam sobie, aby ktokolwiek topił tak luksusowy samochód w błocie.

Nowy Mercedes EQS SUV Nowy Mercedes EQS SUV

Zasięg



EQS SUV został wyposażony w potężną baterię o pojemności 108,4 kWh, która wypełnia całą podłogę. Na ile wystarcza? Wszystko zależy od stylu jazdy, dróg, którymi się poruszamy, ale też pory roku (głównie temperatur). Podczas jazd testowych większość czasu spędziłem na autostradzie i drogach ekspresowych, co - umówmy się - nie jest wymarzonym poligonem dla aut elektrycznych.

Korzystałem z tego samochodu dokładnie tak, jak z tradycyjnego auta spalinowego, bez żadnych wyrzeczeń w stylu: wyłączę klimatyzację albo multimedia, żeby zaoszczędzić energię. Nic z tych rzeczy. A i stopa nie była najlżejsza. Jaki był tego efekt? Średnie zużycie energii na poziomie 35 kWh na 100 km. Co pozwoliło na przejechanie na jednej baterii równe 300 km. Nie za dużo, ale przypomnę, że przy prędkościach powyżej 100 km/h zasięg "elektryka" znika w mgnieniu oka.

Jestem przekonany, że przy jeździe testowej głównie w mieście średnie zużycie energii oscylowałoby w granicach 25 kWh na 100 km. Taki wynik pozwoliłby już na przejechanie około 430 km na pełnej baterii. Problem w tym, że producent chwali się zasięgiem nawet... 593 km.

BMW serii 7: kontrowersyjny wygląd i technologiczny majstersztyk BMW serii 7: kontrowersyjny wygląd i technologiczny majstersztyk

Nowy Mercedes EQS SUV Nowy Mercedes EQS SUV

Rekuperacja i ładowanie



Warto wspomnieć o bardzo efektywnie działającej rekuperacji. Odzyskiwanie energii jest wyraźnie odczuwalne i tak naprawdę poruszając się po mieście, od świateł do świateł, można zapomnieć o istnieniu pedału hamulca, bo auto samo wyhamowuje, a przy tym odzyska energię. Co oczywiście przekłada się na wydłużenie zasięgu. Inteligentna rekuperacja jest zoptymalizowana pod kątem aktualnej sytuacji i działa predykcyjnie, uwzględniając m.in. warunki drogowe lub topografię terenu. Do wyboru mamy w sumie trzy poziomy rekuperacji (regulacja odbywa się przy użyciu łopatek przy kierownicy).

Bateria daje możliwość ładowania prądem stałym z mocą nawet 200 kW, co pozwala na naładowanie akumulatora z 10 do 80 proc. w 31 minut. Korzystając z ładowarki ściennej (tzw. wallbox) o mocy 22 kW naładowanie do pełna potrwa 5 godzin. Ładowanie bezpośrednio z domowego gniazda to już kwestia kilkudziesięciu godzin.

Mercedes EQS - najbardziej luksusowy Mercedes EQS - najbardziej luksusowy "elektryk"
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV

Wnętrze



Zasiadamy wygodnie w wielkim, otulającym, podgrzewanym, wentylowanym, no i oczywiście masującym fotelu, z "jaśkiem" pod głową, i zaczynamy zwiedzanie kabiny EQS SUV. Jak ją opisać w kilku słowach? Obszerna, komfortowa i zaawansowana technologicznie. Mercedes przyzwyczaił nas do świetnie skrojonych wnętrz. "Elegancja Francja" przy użyciu topowych materiałów w iście królewskim stylu. W przypadku EQS SUV (co zresztą znamy już ze standardowego EQS-a) bank rozbija oczywiście przepotężna, rozpościerająca się na całą szerokość auta tafla z trzema ekranami. To tzw. "hyperscreen" oferujący obłędną jakość.

Co ciekawe, każda osoba podróżująca tym samochodem ze swojego miejsca ma możliwość sterowania urządzeniami pokładowymi (m.in. klimatyzacją czy multimediami). Kierowca - wiadomo, pasażer siedzący obok ma w swój własny ekran, na którym może np. pograć w grę, natomiast w drugim rzędzie do dyspozycji oddano w sumie trzy ekrany do rozrywki i sterowania funkcjami auta (dopłata blisko 14 tys. zł). Z tyłu jest też ładowarka indukcyjna w podłokietniku oraz "jaśki" na zagłówkach. Jest miło, przyjemnie, wygodnie...

Range Rover: królewski wóz za ponad milion Range Rover: królewski wóz za ponad milion
Nowy Mercedes EQS SUV Nowy Mercedes EQS SUV

Cennik



Cennik EQS SUV w bazowej wersji 450 4MATIC otwiera kwota 608 800 zł. Za topową wersję 580 4MATIC trzeba zapłacić co najmniej 736 300 zł. Natomiast egzemplarz testowy został skonfigurowany na kwotę 829 900 zł. To niestety bardzo dużo.

Samochód do jazd testowych użyczył dealer BMG Goworowski.

  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV
  • Nowy Mercedes EQS SUV

Miejsca

Opinie (161) ponad 10 zablokowanych

  • czyli nadal nie warto kupowac elektryków (21)

    z takim zasiegiem to bez sensu. Dopiero jak będą ładowarki w jezdniach będzie miało to jakiś. Co z tego że przejadę 300 km, jak potem za szybkie ładowanie zapłacę wiecej jak za paliwo a ten prąd i tak będzie z węgla. Bzdura. Nie teraz. Ma być w ulicach indukcja i niech sie baterie ładują w trakcie jazdy. Albo hybrydy bo na pełną elektryke za wczesnie

    • 21 3

    • indukcja w jezdni to bajeczka (1)

      wymyślona przez ludzi, którzy nie mieli styczności z technicznymi szczegółami. Pomijając sprawność takiego układu ładowania, to koszty tej instalacji byłyby kolosalne

      • 5 0

      • Czytałem że do elektryka można dokupić ładowarkę indukcyjną, stawia się ją na miejscu parkingowym i trzeba nad nią dość precyzyjnie stanąć samochodem i ładuje się bezprzewodowo. Sprawność chyba 80-90%. Nie wyobrażam sobie tego w jezdni. Na każdy kilometr musiałoby pójść kilkaset km kabla zwiniętego w cewki, wszystko zatopione płytko pod asfaltem, zasilane na gigantyczną skalę (trakcja kolejowa to pikuś przy tym) a pierwsza lepsza dziura w asfalcie by to uszkodziła.

        • 0 0

    • Czy na pewno elektryki sa bez sensu? (4)

      Poczytaj o mozliwosciach Mercedesa EQXX. Na jazdach testowych zrobil 1200 km z baterii 100kWh. Konsumpcja na poziomie 8 kWh/100 km. Nawet jesli wersja masowa bedzie blizej 10 kWh/100 km to nadal zasieg bedzie wynosil 1000 km. Nadal malo?! To ladowanie 30 min wydluzy zasieg o 500 km.

      • 1 4

      • Gdzie moge go kupic? (1)

        • 0 0

        • Jakby było ciebie stać to byś wiedział

          • 0 0

      • (1)

        co ze zdrowiem kierowcy i pasazerów? czy ktos badał jaki wpływ na komórki ma zmienne pole elektromagnetyczne?

        • 0 2

        • Od 150 lat są takie badania prowadzone, a od ostatnich 20 lat na wielką skalę

          Nazywają się telefony komórkowe.

          • 1 0

    • Nie zasięg jest problemem tylko czas ładowania (6)

      Przejedziesz 300 km w normalnej jeździe i idziesz na kawę czy siku, gdyby w 5-10 minut samochód by się naładował na kolejne 300 km dałoby radę jeździć dalej. A tak to lipa.

      • 2 1

      • 300km ładuję obecnie w 35 minut (3)

        To nawet krócej niż postój z obiadem.

        • 0 1

        • (2)

          a czy musze co 300 km jesc obiad? jaki to slad weglowy generuje?

          • 0 2

          • Raz dziennie mogę

            • 0 0

          • Obiad??? :D Jaki ślad węglowy generuje obiad?

            Wyście już całkiem powariowali :D Doliczacie już to śladu węglowego elektryka każde pierdnięcie inżyniera który go projektował?

            • 1 0

      • Koszt ładowania to też problem. Szybka ładowarka nie ma ceny tej co w domu! (1)

        • 2 2

        • Mało kto kuma, że elektryka się nie ładuje na stacjach benzynowych co tydzień czekając aż się naładuje, tylko w nocy w domu jak się śpi.

          • 1 0

    • Największy problem elektryków to ludzie którzy myślą że używa się ich tak jak spalinówek (4)

      Elektryka się "tankuje" codziennie w hali garażowej w nocy. Szybkie ładowarki są potrzebne wyłącznie na autostradach. Tak, wiem, zaraz się odezwą osoby które codziennie jeżdżą na drugi koniec Polski i sądzą że wszyscy tak robią - elektryk po prostu nie jest dla was.

      • 2 1

      • Nie ładuję codziennie tylko raz w tygodniu (1)

        W weekend z fotowoltaiki

        • 1 0

        • Wygrałeś życie. Grażyna będzie dumna!

          • 0 2

      • Na pewno nie naładujesz do końca tej baterii

        • 0 0

      • To co mają kupić po 2035?

        • 0 0

    • (1)

      jesli chcesz smazyc sie w petli indukcyjnej to masz raka za 5 lat jak nic. To jak bys trzymał telefon przy uchu tylko moc jest 1000 razy wieksza.Powodzenia

      • 0 3

      • Rak powstaje przez promieniowanie jonizujące, które ma częstotliwość kilka rzędów wielkości większą niż fale radiowe używane przez wifi i gsm. Gdybyś przytulił antenę gsm nadającej z pełną mocą, to najwyżej odrobinę by podgrzała twoje ciało, ale jest fizycznie niemożliwe aby spowodowała raka.

        • 0 0

  • Według raportu C40 który chce jak najszybciej wprowadzic PO gdy wygra wybory tylko takie auta bedą mogły jechac w miescie (9)

    Wiec my biedacy pamiętajmy o tym na wyborach!!Zakaz jazdy autem spalinowym w miescie tylko dla bogatych,Bo na elektryka nie bedzie stac Polaków przez najbliższe 30lat a używanych nie będzie bo wymiana akumulatorów sie nie opłaca.

    • 7 3

    • Nie zapominaj kto na to już wyraził zgodę, rezygnując z drugiego prawa weta. (6)

      A teraz beczy, że to zła Unia nakazuje.

      • 3 2

      • PiS sie nie zgadza na te blokady i wczoraj była konferencja ze bedą wnioskowac by zakaz nie obejmował Polski (5)

        • 0 4

        • A co to zmieni?

          Niemieckie fabryki samochodów będą produkowały tylko dla Polski? To najlepiej niech produkują od razu 13 letnie auta, bo innych Polacy nie kupują.

          A może PiS porzuci temat elektrycznej Izery i wróci do Poloneza?

          • 2 2

        • Tak, PiS się nie zgadza. To bajeczka na polskie podwórko (2)

          W Brukseli premier podpisuje wszystko co mu podsuną.
          Pamiętasz jak Beata Szydło przed pierwszymi wyborami obiecywała, że nie zamkną kopalni, a nawet będą otwierać te zamknięte przez PO? A co mamy teraz po prawie ośmiu latach rządzenia? Węgiel z Kolumbii i Australii.
          Są trzy kroki Pisu w obronie interesów Polski w Brukseli.
          Nie oddamy ani guzika!
          No dobra, możemy porozmawiać.
          To którą d mamy pocałować?

          • 5 1

          • Fleming to ze ty łykasz te wszystkie brednie z TVnu to jets twoja sprawa:) (1)

            • 0 5

            • Sugerujesz, że nie podpisał, a węgiel nie jest z Australii i Kolumbii?

              • 5 0

        • Polacy chca jechac swoimmi 20 letnimi gratami przez najblizsze 20 lat i tylko obecny rzad moze im to za gwarantowac !

          PO powie nieda sie i zabroni takiej jazdy wczesniej niz gdzie kolwiek

          • 0 4

    • (1)

      Wymiana silnika w spalinówce też się nie opłaca, a jakoś ludzie kupują używane

      • 1 3

      • Oczywiście, że się opłaca. To żaden koszt w przypadku małych silników.

        • 6 1

  • Elektryk. Chyba kogoś mocno pogrzało.

    • 6 1

  • Tylko spalinowe. Unikać elektrycznych (7)

    Szczególnie od Helmutòw

    • 9 1

    • Większość producentów zapowiedział zaprzestanie produkcji spalinowych (4)

      W latach 2026-2030

      • 0 4

      • Unia Europejska to nie cały świat. (3)

        • 4 0

        • Ale nie kupisz w UE (2)

          Możesz zawsze przeprowadzić się do Pakistanu, Rosji albo Nigerii

          • 0 2

          • Kupi auto zarejestrowane w UA i po problemie. (1)

            • 2 1

            • UA będzie już w UE xD

              • 1 1

    • (1)

      co kto lubi.PS wczoraj oglądałem w tv program motoryzacyjny gdzie na torze mierzyli czasy przejazdu 3 aur: spalinowe audi RS, Merca AMG i elektryczne Porsche. Zgadnij które auto było najszybsze ? ?

      • 1 0

      • Tak, a Tesla nie dala rady dojechac do konca Nordschleife bo jej pradu zabraklo.

        • 1 1

  • Ależ się przepłaca za markę! (5)

    Za 300 tys. można mieć w pełni wyposażoną KIA EV6, która jest większa i na pewno w niczym nie ustępuje Mercedesowi technologicznie oraz - rzecz gustu - wygląda ciekawiej na oko. Za chwilę debiutuje EV9, która będzie przy tym maluchu wyglądała jak dużo większy (ponad 5.80m. długości) samochód z przyszłości a będzie zapewne kosztować 50% mniej. Jaki jest sens kupienia tego Mercedesa za 800 tys. zł. poza prestiżem/snobizmem?

    • 9 3

    • (1)

      Tylko kto by chciął jezdzic kią? Taki mały szkopuł...

      • 3 4

      • Ev6 to świetny elektryk

        • 4 0

    • (1)

      no właśnie dla tego znaczka Mercedesa. Poza tym jak Mercedes produkował już auta to Koreańczyczy biegali jeszcze na bosaka ;)

      • 2 3

      • A jak Nokia produkowała telefony komórkowe to Xiaomi w ogóle nie istniało.

        To świetny argument w kwestii rozwoju techologicznego. Długo przed żarówką była też lampa naftowa itd. Koreańczycy produkują w tej chwili najbardziej zaawansowane samochody i testują nowe rozwiązania, vide Hyundai i świetny model wodorowy. Świat poszedł do przodu a ludzie ciągle sa w stanie przepłacać za przesadnie drogie produkty dinozaurów. Nigdy tego nie zrozumiem...
        PS. Wracając do EV9. Nawet jeśli będzie kosztował 500 tys. zł. to mówimy o samochodzie przyszłości pod każdym względem, który ciągle będzie tańszy o 40% od tego mikrusa. Niewiarygodne jak ludzie wydają swoje pieniądze. Podatki dla najbogatszych są zdecydowanie zbyt niskie.

        • 1 0

    • EV9 będzie kosztowało lekko 500 tys

      Skoro EV6 GT Line kosztuje 330 tys

      • 1 1

  • (1)

    ta auto do miasta ważące prawie 3 tony

    • 9 0

    • Eko :))))

      • 1 0

  • brak wyswietlania informacji na szybie znaczyze jest niedopracowany ten mietek albo za tania wersja :)

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    (10)

    Kupujesz za 800 tyś a potem uderzysz podwoziem w coś i co się wtedy dzieje z baterią? Wolałbym mieć ją w bagażniku nawet za cenę gorszego rozkładu mas.

    • 20 13

    • Na Zachodzie, ja wiem, że w Niemczech są specjalne kontenery (8)

      Gdzie po nawet niewielkim wypadku są umieszczane samochody elektryczne i uważnie obserwowane i kontrolowane.
      Chodzi o to, że tak duża bateria to delikatne urządzenie i przy niewielkiej stłuczce może dojść do uszkodzenia wewnętrzego i zwarcia, które ujawnia się dopiero po pewnym czasie.
      Były już przypadki samozapłonu samochodów elektrycznych kilka dni po stłuczce.

      • 7 5

      • (3)

        Bo silniki spalinowe odporne są na bomby atomowe i nie ma nigdy samozapłonów. "Ja wiem, że" haha kolejny, pewnie mama kolegi cioci z ministerstwa ci powiedziala?

        • 5 11

        • Jaki ty dziecinny jesteś. To za Auto światem. (2)

          "Pojawiają się spektakularne pomysły na radzenie sobie z autami na prąd, które już zapaliły się albo mogą się zapalić, ponieważ brały udział w wypadku. To np. pokazywana na poligonie w Niemczech torba z PVC wypełniona dwiema tonami wody, do której na jakiś czas pakuje się samochód stwarzający zagrożenie, aby "ostygł"."

          • 6 4

          • To był stary typ baterii

            • 1 1

          • Czyli auto do kasacji zatopione w wodzie !!!!

            • 1 0

      • Ty naprawdę sądzisz, że przy 2,7 tony producent oszczędzał na osłonie baterii? (3)

        Poza tym znajduje się ona pod podłogą kabiny, więc przy zderzeniu czołowym nic jej nie będzie. Gdyby było inaczej auta elektryczne płonęłyby przy każdej stłuczce a tak się nie dzieje.

        • 4 7

        • Pancerna obudowa może stać się pułapką (2)

          "W samochodach dodatkowo akumulator trakcyjny umieszczony jest w pancernej i wodoszczelnej obudowie.
          Oprócz tego, na wszelki wypadek, w wielu autach, np. BMW, uruchomienie zabezpieczeń pirotechnicznych (np. poduszki powietrznej) oznacza automatyczną blokadę akumulatora. Sygnał wysyłany jest do sterownika baterii, a błąd usunąć może (przynajmniej w teorii) nie warsztat, choćby i autoryzowany, a jedynie upoważnione centrum obsługi akumulatorów. Cały akumulator musi być odesłany do miejsca, gdzie przejdzie przegląd i albo zostanie poddany regeneracji m.in. sprawdzeniu każdego ogniwa (precyzyjniej rzecz biorąc: modułu ogniw) z osobna albo wymianie. To dlatego delikatnie "stuknięte" BMW i3 można kupić za granicą za grosze."

          Więc sam widzisz. Małe puknięcie i samochód może iść do kasacji.

          • 4 2

          • Jak na razie wszystkie przypadki pokazują że bateria i sztywność konstrukcji ratują życie (1)

            Choćby ostatni wypadek Audi na Spacerowej, gdzie auto bokiem ścięło drzewo o średnicy 30cm i nic się nie stało, a w takich sytuacjach zwykłe samochody zwijają się w literę U.

            • 5 0

            • Sztywność konstrukcji ratuje życie to oczywiste, pod warunkiem zachowania stref zgniotu

              Pułapka polega na tym, że dużo mniejsze uderzenie może wyłączyć baterię na stałe i dopiero jej drogie sprawdzenie i odblokowanie przez specjalny serwis pozwala na jej ponowne użycie. Co czyni samochód z baterią, jednorazową zabawką w razie wypadku.
              Oczywiście można pomijać te wszystkie zabezpieczenia, ale wtedy te samochody mogą być podobne do wybuchających w czasie ładowania chińskich skuterów.

              • 4 1

    • W bagażniku? Co jest bardziej prawdopodobnie - że ktoś ci wjedzie w tył, czy że z równą siłą uderzy ci coś w podwozie?

      • 4 0

  • Gratuluje fotografowi wyboru miejscowki - luksusowy SUV za 800 tys na kostce Bauma, w tle brudny beton z lat 60-70. (1)

    • 3 0

    • Wizytówka miasta z morza i marzeń. Siwy kmiot robi co może od 22 lat

      • 2 0

  • Na benzynie robie 600 km i na gazie 400km

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

W jakiej dzielnicy Gdańska miała miejsce katastrofa autobusu w 1994 roku?

 

Najczęściej czytane