• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mercedes GLE 350 de: hybryda z dieslem

mJ
15 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ford Explorer: duży SUV z domieszką prądu
Mercedes-Benz GLE 350 de. Mercedes-Benz GLE 350 de.

Mercedes-Benz GLE 350 de to innowacyjna propozycja niemieckiego producenta. To nowoczesna hybryda typu plug-in z baterią o bardzo dużej pojemności, w której dość nietypowo silnik elektryczny wspomaga jednostka wysokoprężna. Poznajcie ten model bliżej.



Jakiś czas temu mieliśmy okazję sprawdzić możliwości Mercedesa-Benz GLE 350 e, czyli standardowej hybrydy typu plug-in z silnikiem benzynowym pod maską. Teraz przyszła kolej na innowacyjną alternatywę, czyli 350 de z jednostką wysokoprężną.

Jazda na prądzie w mieście, a na długie trasy oszczędny diesel - zdaje się, że takie było główne założenie inżynierów Mercedesa-Benz, gdy po raz pierwszy pomyśleli o tej hybrydzie typu plug-in. Prądu do miasta zabraknąć nie powinno, bo SUV dysponuje akumulatorami o pojemności 31,2 kWh. Według producenta zasięg GLE 350 de wyłącznie na prądzie wynosi nawet do 99 km. Oczywiście jak to z "elektrykami" czy hybrydami typu plug-in bywa - trzeba brać na ten wynik poprawkę, bo w rzeczywistości ciężko jest osiągnąć deklarowany przez producenta zasięg.

  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
W tym artykule skupimy się wyłącznie na układzie napędowym, bo tak naprawdę o wyglądzie i wyposażeniu napisaliśmy przy okazji GLE 350 e.

Mercedes-Benz GLE 350 de napędzany jest dwulitrowym silnikiem diesla oraz jednostką elektryczną, co pozwala rozwinąć łączną moc 320 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Do "setki" auto może rozpędzić się w 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.

Mercedes-Benz GLE 350 de. Mercedes-Benz GLE 350 de.
Dla porównania, pod maską GLE 350 e znajduje się silnik benzynowy o tej samej pojemności, który wespół z "elektrykiem" generuje moc systemową na poziomie 333 KM. Maksymalny moment obrotowy również wynosi 700 Nm. Benzynowy plug-in jest o 0,1 sekundy wolniejszy od swojego wysokoprężnego odpowiednika. Prędkość maksymalna jest identyczna.

W obu przypadkach jednostki zostały zestrojone z 9-stopniową skrzynią automatyczną (9G-TRONIC), natomiast moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła (4MATIC).

Mercedes-Benz GLE 350 de. Mercedes-Benz GLE 350 de.
Bateria o pojemności 31,2 kWh znajduje się pod podłogą bagażnika. Co ważne, bateria nie uszczupliła zbytnio przestrzeni bagażowej. Ile trwa ładowanie? Z gniazdka domowego długo, bo od 11 do nawet 16 godzin przy użyciu "małego prądu", natomiast przy wykorzystaniu wallboxa i większej mocy - nieco ponad 3 godziny. Jest jeszcze trzecia opcja - skorzystanie z szybkich ładowarek o mocy 60 kW. Jeśli podepniemy GLE pod taką maszynę, bateria od 10 do 80 proc. naładuje się w zaledwie pół godziny. Szkoda tylko, że takich ładowarek w zasadzie u nas nie ma.

Mercedes-Benz GLE 350 de. Mercedes-Benz GLE 350 de.
To nam się spodobało:

  • duży zasięg na prądzie, oczywiście przy niskich temperaturach komputer pokaże mniej kilometrów możliwych do przejechania na prądzie, a sam zasięg będzie "uciekał" szybciej;
  • stado koni mechanicznych, dających dużo frajdy podczas jazdy;
  • bardzo przydatne i dobrze opracowane wykresy mocy, spalania, momentu obrotowego (uwagi poniżej);
  • GLE 350 de to samouk - uczy się nawyków kierowcy podczas oszczędnej jazdy z napędem hybrydowym;
  • oszczędność w porównaniu z jednostką benzynową - przy autostradowych prędkościach średnie spalanie oscylowało w granicach 11 litrów paliwa na 100 km/h;
  • nie czuć masy SUV-a (waży ponad 2,5 tony);
  • napęd na cztery koła w trybie elektrycznym.


Mercedes-Benz GLE 350 de. Mercedes-Benz GLE 350 de.
To byśmy zmienili:

  • brak możliwości "hamowania" łopatkami i odzyskiwania energii w innym trybie niż elektryczny;
  • mało intuicyjne przełączanie trybów jazdy;
  • brak możliwości porównania na jednym ekranie zużycia energii elektrycznej i spalania paliwa;
  • wyciszenie kabiny poprawne, ale przy większych prędkościach lusterka dają znać o sobie, robi się głośniej;
  • pochwaliliśmy wykresy, które mają jednak jeden minus - informacje przesuwają się od prawej do lewej strony, co nie jest do końca czytelne;
  • nie do końca zrozumiała różnica między trybem komfortowym a ekonomicznym.


  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
  • Mercedes-Benz GLE 350 de.
Cennik Mercedesa-Benz GLE 350 de (diesel) startuje od kwoty 360 200 zł. Wersja 350 e (benzyna) jest tańsza. Kosztuje 325 300 zł.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma Mercedes-Benz Witman.
mJ

Miejsca

Opinie (56) 1 zablokowana

  • Piękna ! Ale ja jak widzę Hybrydę to się żegnam i walę kijem na oślep.

    • 2 2

  • ekologia (7)

    na poziomie 11litrów to śmiech. Po co w dobie szukania jak najmniejszych szkodliwości produktów wszelakich produkować auto z takim spalaniem? po prostu marka musi mieć limit minimum w elektryce lub wodorze aby mogła sprzedawać auta tradycyjne.Uważam że popyt będzie słaby co najwyżej floty firmowe zakupią takie auto aby się chwalić swoją zielonością.

    • 12 8

    • (6)

      bez układu hybrydowego spalanie byłoby na poziomie 16 l/100km, więc oszczędność na poziomie 30-40% jest sporą oszczędnością

      • 3 2

      • Bzdura. Mam podobnej wielkości auto (Honda Pilot), benzyna wolnossąca 3.5 l poj., spalanie średnie 9,5l !

        • 1 1

      • jeśli stać kogoś na auto za 400 tys (4)

        to raczej zwisa mu czy pali 12 czy 16 litrów na 100, bo pewnie w garażu stoją jeszcze 2 inne auta + prius dla żony....

        • 6 0

        • Coś ci nie pasuje prius?

          Prius jest nie tylko dla głupiej baby!

          • 0 1

        • (2)

          Potwierdzam, na spalanie nie patrzę. Przy czym u mnie autem za 400tys. zł jeździ żona i jest to najtańszy pojazd w garażu.

          • 2 0

          • u mnie autami za 400 tys. jeżdżą pracownicy

            i wożą nimi towar

            • 0 0

          • Widzisz. Nie mam aut za tyle kasy ale mam zasady. U mnie lepszym, droższym, większym i bezpieczniejszym autem jeździ żona bo chcę żeby była bezpieczna.

            • 0 0

  • Brzydki jak chata murzynska

    Zatracili swoj styl, elegancje gdzies zgubili... Koreanczycy robia juz ladniejsze auta i oczywiscie niezawodne....i nie gnija jak. Mercedesy... Wiem wiem smutno sluchac ale koreancy wyskoczyli do przodu a za niedlugo i chinczycy pojda z ich autami. A ci dalej diesla klepia co juz nikt nie chce traktora pod maska

    • 5 2

  • Lekka korekta

    Jest ekran wyświetlający zużycie paliwa i prądu jednocześnie. Różnica między C komfort a E Eco jest wyczuwalna, w funkcji Eco jest więcej jazdy bezwładnościowej.
    Nic Pan nie wspomina, że w odróżnieniu od innych hybryd 350de daje duża możliwość właśnie jazdy bezwładnościowej. Łopatkami można regulować siłę rekuperacji energii hamowania, tylko po co? On sam doskonale to robi, a lekkie naciśnięcie gazu od razu to zmienia. Tym autem jeżdżę od XI 2020 i wciąż jeszcze się siebie uczymy

    • 5 0

  • No, no

    A potem trzeba portalowi z pająkiem w nazwie zrzucać "wewnetrzną korespondencję".

    Sorki, ale afera, którą Mercedes pozwolił wykręcić Global Motors (a wczesniej jeszcze niewyjasniona sprawa tragicznie spalonej na A1 a klasy i samochod Stanowskiego) kończy dobre imię marki.

    • 1 0

  • Fajne

    te wasze kosmiczne odloty ale niepraktyczne. Żaden mechanik w PL tego nie naprawi!

    • 0 0

  • Diesel dzisiaj to trochę śmiech na sali. Wstyd nawet do takiego smroda wsiadać. Nawet, jeśli to hybryda.

    • 0 4

  • Ładne wnętrze i przód, ale buda ma złe proporcje

    No i 11l/100km to wynik dla dostawczaka a nie osobówki.

    • 0 1

  • Drobne (1)

    Ile kosztuje taki w Berlinie?

    • 0 0

    • 75095 ojro za golasa

      • 0 0

  • wygląda jak każdy inny suv :D

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

"Gelenda" to popularny przydomek którego modelu?

 

Najczęściej czytane