• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najpopularniejsze auta z napędem hybrydowym

Michał Jelionek
4 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najchętniej kupowaną hybrydą w Polsce jest Toyota C-HR. Najchętniej kupowaną hybrydą w Polsce jest Toyota C-HR.

Niekwestionowanym liderem sprzedaży samochodów hybrydowych na całym świecie jest Toyota. Japończycy na budowaniu hybryd znają się jak nikt inny, a to przekłada się na liczbę modeli hybrydowych w ich gamie, no i oczywiście szybujące słupki sprzedaży. Przedstawiamy wam najchętniej kupowane samochody z napędem spalinowo-elektrycznym w Polsce.



Toyota i długo nic



Aktualna sytuacja na rynku hybryd przypomina nieco wyścig kolarski z udaną ucieczką jednego z zawodników. Zazwyczaj peleton dość szybko "pochłania" kolarza, który w pojedynkę zrywa się do przodu. W przypadku aut hybrydowych, Toyota z bardzo wyraźną przewagą zostawiła całą goniącą grupę rywali w tyle i zdaje się, że tę przewagę ciągle powiększa.

Wymownie świadczą o tym liczby. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w 2017 roku na terenie całego kraju zarejestrowano 13 554 hybrydy marki Toyota. A to oznacza, że japońska marka ma aż 81,44 proc. udziału w całym rynku. Nie jest zatem zaskoczeniem, że w zestawieniu dziesięciu najchętniej kupowanych samochodów z napędem hybrydowym... cztery pierwsze miejsca należą do Toyoty.

Dotychczasowym królem hybryd był Auris. W tym roku popularny model został zdetronizowany przez C-HR. Dotychczasowym królem hybryd był Auris. W tym roku popularny model został zdetronizowany przez C-HR.
Tym najczęściej wybieranym modelem jest bestsellerowa Toyota C-HR., która zadebiutowała w Trójmieście we wrześniu ubiegłego roku (4136 zarejestrowanych egzemplarzy, 25 proc. udziału w rynku). Drugim najchętniej kupowanym autem z napędem hybrydowym jest zdetronizowany Auris (3946 egzemplarzy, 24 proc. rynku).

Na trzecim miejscu bez niespodzianki... znowu Toyota i model RAV4 (2887 egzemplarzy, 17 proc. rynku). Tuż za podium uplasowała się hybrydowa Toyota Yaris (2416 egzemplarzy, 14 proc. rynku). Natomiast pierwszą dziesiątkę najczęściej rejestrowanych aut z napędem spalinowo-elektrycznym w Polsce zamyka Toyota Prius (167 egzemplarzy, 1 proc. rynku).


Lexus to też Toyota



W rankingu najczęściej rejestrowanych hybryd, zaraz za czterema Toyotami uplasował się Lexus NX 300h. W rankingu najczęściej rejestrowanych hybryd, zaraz za czterema Toyotami uplasował się Lexus NX 300h.
Jeżeli przy tak miażdżącej przewadze w ogóle można mówić o dotrzymywaniu kroku, to najkrótszy dystans do bezapelacyjnego lidera ma Lexus, który przecież i tak należy do... Toyoty. Udział rynkowy Lexusa w tym segmencie wynosi 11 proc. To oznacza, że koncern Toyota opanował w klasie hybryd ponad 92 proc. całego rynku. Dominacja - w tym przypadku to chyba najtrafniejsze określenie.

Jakie hybrydowe modele Lexusa najczęściej wybierają klienci? Piąte miejsce w rankingu zajął NX (855 egzemplarzy, 6 proc. rynku). W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze dwa modele Lexusa - siódme miejsce zajął CT (400 egzemplarzy, 2,47 proc. rynku), a ósme RX (373 egzemplarze, 2,30 proc. rynku).


Cała reszta daleko z tyłu



W pierwszej dziesiątce znalazło się miejsce dla hybrydowej Kii Niro. W pierwszej dziesiątce znalazło się miejsce dla hybrydowej Kii Niro.
Osiem miejsc w rankingu TOP10 przypadło modelom ze stajni Toyoty. Do kogo należą dwa pozostałe? Szóstą lokatę zajęła Kia Niro (472 egzemplarzy, 2,58 proc. rynku). Z kolei przedostatnie miejsce należy do Hyundaia Ioniq (199 egzemplarzy, 1,26 proc. rynku).

Co z pozostałymi? Poza pierwszą dziesiątką uplasowały się m.in. Infiniti Q50 (92 zarejestrowany auta), BMW Serii 3 (70 sztuk), Lexus GS (66 egzemplarzy), BMW 5 (56 aut) czy Volvo XC90 (55 samochodów).

Ranking najpopularniejszych hybryd w Polsce:

1. Toyota C-HR - 4136 egzemplarzy (cena od 99 900 zł)
2. Toyota Auris - 3946 (od 76 400 zł)
3. Toyota RAV4 - 2887 (od 127 900 zł)
4. Toyota Yaris - 2416 (od 62 400 zł)
5. Lexus NX - 855 (od 159 900 zł)
6. Kia Niro - 472 (od 88 900 zł)
7. Lexus CT - 400 (od 99 900 zł)
8. Lexus RX - 373 (od 219 900 zł)
9. Hyundai Ioniq - 199 (od 99 900 zł)
10. Toyota Prius - 167 (od 119 900 zł)

Opinie (204) 4 zablokowane

  • (18)

    Fajna sprawa w mieście , korkach . Jest wygodnie i „ eko” . Na trasie bez szału . Dźwigamy pod podłoga 300 kg zbędnego balastu, . Ale polecam . Minusem cena. Różnica na paliwie nie zwróci się chyba nigdy

    • 83 5

    • A na serwisie? (11)

      • 6 3

      • (10)

        A co tam jest do serwisowania?

        • 6 3

        • niestety

          Wszystko i cena takiej usługi jest spora

          • 5 6

        • (8)

          co jest do serwisowania? Wszystko to samo, co w aucie tradycyjnym plus dodatki, które powodują, że jest hybrydą.

          Co innego auta 100% elektryczne... ale to nie hybrydy

          • 6 9

          • Synku co ty bredzisz? Po co piszesz jak nie masz pojęcia o temacie? (7)

            W hybrydzie nie ma:
            - tradycyjnego alternatora,
            - rozrusznika,
            - sprzęgła,
            - pasków napędowych
            Że nie wspomnę o klockach hamulcowych, które zużywają się 2x wolniej.

            • 14 10

            • a między silnikiem spalinowym a elektrycznym to co masz jak nie sprzęgło mistrzu? (6)

              Różnica tylko taka że samo się załącza. Druga sprawa, skoro nie ma rozrusznika to sam sobie powiedz co powoduje uruchomienie silnika spalinowego. Czyli masz jeszcze silnik elektryczny :) O jakich paskach napędowych mówisz? Za bardzo z tym optymizmem poleciałeś. Ogólnie taki ustrój ma więcej części które mogą się zepsuć, aczkolwiek kupiłbym bo to fajne rozwiązanie.

              • 10 12

              • bo odpowiedzi udzielił jakiś przedstawiciel pokolenia, które fizykę miało już tylko na testach... ;) A mechanikę pojazdów widział na slajderze wyborczej i dżołmonsterze... więc myśli, że do napędu jest pasek, za skrzynię robi krasnoludek... ;)

                • 5 6

              • Mówimy o elementach wymiennych w porównaniu do auta spalinowego tak? (4)

                - Silnik spalinowy jest uruchamiany przekładnią a nie rozrusznikiem
                - paski napędowe, czyli tzw. klinowe
                - pomiędzy silnikiem spalinowym a elektrycznym równiez jest przekładnia a nie sprzegło, któa pozwala na dowolne podawanie momentu obrotowego z dowolnego silnika.

                • 3 5

              • (2)

                W takim razie powinieneś napisać, że ZAMIAST sprzęgła jest przekładnia elektryczna, a paski wieloklinowe też występują np. w Priusie, więc nie jest tak, jak napisałeś, że ich nie ma.

                Część argumentów jak najbardziej OK, ale to nie zmienia faktu, że liczba części nie zmniejsza się znacznie, tylko jedne są zastępowane przez inne (vide -> przekładnia i sprzęgło).

                Myślę, że hybrydy, które są ważnym krokiem w rozwoju motoryzacji (i toyota tutaj przoduje ewidentnie) odejda w niepamięć, gdy tylko elektryki się rozwiną. Ale to kwestia kolejnych 15-20 lat... (przynajmniej w PL)

                PS. sorki za złośliwość wcześniej

                • 4 3

              • Co do paskow to nie jestem pewien, ale chyba ich juz nie ma.
                Kompresor klimy, pompa wody, pompa hamulcowa, wspomaganie kierownicy sa elektryczne.

                Co do sprzegla - w hybrydach Toyoty wystepuje, ale nie jest to klasyczne sprzeglo z dociskiem, a sprzeglo jednokierunkowe.

                • 3 1

              • Olo, nie chcę się wcinać, ale

                Paski są wielorowkowe jak już a nie wieloklinowe. A przekładnia jest mechaniczna a nie elektryczna :-)

                • 0 1

              • sprzęgło rozłączne musi być bo inaczej byś nie mógł jechać na samym elektryku

                paski klinowe do napędu pomp czy rozrządu (chyba ze tam jest łańcuch) też musza być. Poza tym prius ma rozrusznik bo inaczej byś nie odpalił gdyby baterie się skończyły.

                • 3 2

    • (3)

      >Dźwigamy pod podłoga 300 kg zbędnego balastu
      Bez przesady: bateria niklowo-wodorkowa wazy 120kg, litowo-jonowa 80kg.
      Do tego dochodzi waga silnika elektrycznego, inwertera, ich ukladu chlodzenia.

      • 9 6

      • W hybrydach nie ma baterii Li-Ion. Pomyśl, dlaczego :) (2)

        • 5 4

        • Hybrydy PlugIn nadal sa hybrydami, wiekszosc ma akumulatory Li-ion.

          • 1 1

        • Ioniq

          Oczywiście, że są - przykład Hyundai Ioniq, proszę sprawdzić, sprzedaję takie samochody ponad rok

          • 5 1

    • minusem

      Jest też brak możliwości wjazdu do strefy 0 zone. Taką strefę chcąc w Krakowie zrobic. To po co mi taki samochód?

      • 6 2

    • Pytanie do zwolenników hybryd

      Ile można przejechać z pustym bakiem. Ile pali na trasie i jak jest różnica między "normalnym" samochodem. Bo normalnie czuję się jak w trolejbusie .
      Odpowiedzi świadczą że hybryda to zwykły przekręt - kasa za badania musi się przecież zwrócić.

      • 0 0

  • (11)

    To było do przewidzenia, że Toyota/Lexus zmiażdżą konkurencję, gdyż pracowali na to latami. Reszta przespała sprawę.

    • 35 4

    • (6)

      Zmiażdżą w czym? Nie widzę argumentów, żeby kupować to coś zwane hybrydą. Jeżdżenie hybrydami to obciach, co dotyczy z zasady wszystkich nowych Toyot, no może poza GT 86, Land Cruiserem, czy Hiluxem.

      • 3 14

      • (4)

        obciach to jeżdżenie wieśwagenem w dizlu

        • 15 2

        • to jezdzij buraku toyka hybrid bo "niezalezny" ekspert samochodowy sie zaangazowal w ten badziew ?! (3)

          a ja bede sobie jezdzil VW, a co nie wolno mi ?

          • 5 8

          • (2)

            Jeżdzę hybrydą bo mi się podoba to, że jest cicho, dobrze pracuje napęd i jak naładuję ją w domu, to 60 km po mieście przejadę za 1 zł/km.

            • 4 2

            • 1zl/km? Drogo. Ale kto bogatemu zabroni.

              • 1 2

            • Dziękuje, ale wole posłuchać mojego V8.

              • 0 0

      • obciach na wiosce normalnie

        • 0 0

    • Miesiac temu odebrałem swoją C-HRkę i zdecydowanie nie w hybrydzie. (3)

      Hybryda jest zwyczajnie przereklamowana. Jest o dziwo głośna i wcale nie ekonomiczna. W mieście ruszysz spod świateł "za free" ale potem palisz już 10L/100 jak w zwykłym benzyniaku. Do tego dorzuć jeszcze 20 tysięcy dopłaty do hybrydy i wychodzi na to że to tylko oferta dla eko-napaleńców. Do skrzyni CVT też trzeba się przyzwyczaić. Mi osobiście CVT się nie podoba ale i tak najgorsze jest to wycie silnika, a sama "ekonomiczność" jazdy jest zwyczajnym rozczarowaniem. Hybryda to napęd wyłącznie do stania w korkach.

      • 4 7

      • no wreszcie (1)

        normalny komentarz.

        • 1 3

        • Hybryda to auto gdy po wyjściu "w trasę" nie budzisz pierdzeniem tdika całego osiedla, a mieście nie śmierdzisz jak dowód oszustwa.

          • 2 1

      • Identyczne spostrzezenia mam po jezdzie probnej Lexusem NX - glosny, wyje a nie bardzo jedzie.

        W wersji z 2.0t bylo duzo ciszej, ale jak na 240 KM tez nie bardzo jechal (skrzynia automatyczna o szybkosci slimaka).

        • 0 0

  • Ciekawe jak za dziesięć lat (6)

    eksperci spod znaku przecinaka i chińskiego złącza diagnostycznego z kaszubskich wioch będą reanimować te układy napędowe. Dziś zmiana kół dwumasowych w Passacie TDI na klasyczne od starego T4 czy wycinanie filtra DPF to normalna sprawa. Pomysłowość druciarzy jest bezgraniczna...

    • 34 3

    • (5)

      Akurat wymiana dwumasy na klasyczny docisk ze zwykłą tarczą z tłumikiem drgań, to naprawienie błędu fabrycznego podyktowanego inżynierom przez księgowych, którym słupki na serwisie za niskie były. To rozwiązanie sprawdza się w absolutnie każdym samochodzie. Niestety nie każdy wynalazek księgowych daje się tak łatwo wyeliminować.

      • 7 14

      • Ale bzdury piszesz xD (2)

        Zainstaluje w swoim samochodzie, o ile masz dwumase a nie historie od Zenka - zwykłe sprzęgło, jak nie wydasz na Harnasie to jeszcze wyposażone w tłumik drgań skrętnych. Zobaczysz wtedy jak leci ci skrzynia do naprawy. W chwili gdy pojawiły się mocne silniki, charakteryzujące się gwałtownym przyrostem momentu obrotowego w zakresie 1500-2500 obr./min wibracje i siły działające na skrzynię znacznie się zwiększyły, trzeba było zastosować nowsze rozwiązanie w stosunku do tradycyjnego..

        • 10 3

        • "Mocne silniki" (1)

          Szczególnie w buraczanym golfiku MK4

          • 1 10

          • Ale jesteś tępy ha ha ha

            • 1 1

      • (1)

        No i mamy pierwszego Mirka druciarza co fabrykę poprawia

        • 4 1

        • ciekawe że najwięcej poprawiać chcą ludzie bez wiedzy

          ale taka to przywara niektórych. Lekarz nie umie leczyć, a inżynier projektować.

          • 0 0

  • te auta to przypominają odkurzacz;) (1)

    Gdzie te czasy, gdy samochód to był samochód... Każda marka miała swój styl i się go trzymała. Przy okazji często bywały te samochody o wiele ładniejsze od dzisiejszych naśladujących rekiny, odurzacze. Oczywiście lepiej, że nowe są bardziej bezpieczne i eko.

    • 24 11

    • łomatko jaki pokrak !

      dizajner to chyba w dzieciństwie bawił się tylko transformersami......

      • 2 2

  • Podobno popularny Volkswagen nie ma swojego napędu hybrydowego (5)

    Na dieslach oszukują. Benzynowce mają słabe i awaryjne. Żegnamy VW, witamy Toyotę

    • 45 13

    • a kto ma jeszcze hybryde (znaczacy) poza ta zalosna marka ? (2)

      wpakowali kupe kasy w sh*t, parametry spalania jakie prezentuja a jakie pokazuje zycie, oderwane od rzeczywistosci, ale skoro "idioci" wpompowali" taka kase w technologie to sie posilkuja tym zalosnym niezaleznym ekspertem w reklamach, czyli Zientarskim ?! zenada
      a rzeczywiste spalanie jest na miare afery VW !!!

      • 3 7

      • Dareczku, ale piszesz nie na temat (1)

        Tu nie chodzi o to "kto ma jeszcze" tylko chodzi o to, że nikt inny nie ma. Chodzi o technologię. Za 5 lat Toyota stworzy kolejną generację hybryd czy elektryków, a szmaciarze z VW czy PSA nadal będą tą technologię kupować.

        • 6 1

        • sam jesteś psem

          no co za cham od psa ludzi wyzywa

          • 2 6

    • Tak, tak, żegnamy, co widać szczególnie po wynikach sprzedaży aut VW:)))

      Jak elektryki wejdą na rynek pełną parą, to hybrydy przestaną mieć rację bytu, bo hybryda nie wygra konkurencji w mieście z elektrykiem, a na trasie z tradycyjnym benzyniakiem czy dieslem.
      W mieście, to elektryki będą generować mniejsze koszty, będą zwolnione z wielu opłat i uprzywilejowane np. w poruszaniu się po bus pasach.
      Naprawdę nie wiedzę sensu zakupu hybrydy, skoro i dzisiaj różnica w cenie nie zwróci się w kosztach kupowanego paliwa.

      • 1 2

    • Jechałeś GTE albo eGolfem?

      • 0 0

  • CHR (14)

    Obecnie najładniejsze auto na mieście

    • 31 53

    • (9)

      Nie mówię o hybrydzie ,użytkownik który jeździ wyraził swoją opinie na temat tego autka: w mieście super, poza miastem np. przy 130km/h i powyżej szum nie do wytrzymania, a spalanie koło 12/13 litrów na 100/km

      • 7 5

      • (7)

        Wyssałeś te dane z jakiegoś brudnego palucha chyba. Prius Plus (7 osobowy) pali na trasie Wrocław-Trójmiasto autostradami 7-8l/100 przy prędkościach ok. 140. Miasto 4,5-6/100.

        • 6 6

        • tipo (4)

          a moje tipo benzynowe jechane głównie na autostradzie Gdańsk - Warszawa-Wrocław i spowrotem z prędkościami dopuszczalnymi spaliło 5,9 l/100 km

          • 3 1

          • Wybacz ale porównujesz Tipo do C-HR? :D (2)

            • 6 6

            • No , tak nie powinno porównywać się Tipo do byle g*wna. (1)

              • 7 7

              • hm...

                Większości, jak widzę nie podobają się auta wysokiej klasy bo jeżdżą BMW po dziadkach i różnego rodzaju trupami . Zazdrość zżera i stąd te negatywne opinie .ale cóż taka mentalność polakówów .

                • 2 1

          • mój 300c na trasie jara mi 11 litrów

            też spoko

            • 2 0

        • W mieście 4,5-6/100? M i się nie udało zejść poniżej 6

          A przez większość czasu było to w okolicach 7

          • 3 0

        • 4.5l

          Komu te kity chcesz ozenic?
          Jezdzij sobie tym melexem..

          • 0 1

      • Chyba twój bo möj ma zupełnie

        • 0 1

    • CHyba w Kartuzach.

      • 2 9

    • (1)

      Jedno z poczwarniejszych na rynku.

      • 7 6

      • A ja mysle ze napoczwarniejsze jest Twoje Tico.

        • 2 4

    • Sorki, ale ładne to to nie jest:)

      • 1 1

  • Polecam POCZYTAC testy niezalezne Hybrydowej RAV (27)

    Kierowcy daja sie mamic ! RAV 4 Hybryda na trasie przy 120km/h do Lodzi spalila 8l benzyny.
    Moj 2.5l turbo diesel ,nowe auto praktycznie,(tez SUV) przy tej predkosci spalilo 6.8L.!!!
    Przy 140 przepisowych Hybryda Toyoty zlopie 9.5l.Diesel zas 8,2.Nie wspomne ze Toyota przy przyspieszaniu poprostu wyje!!
    Gdzie tu oszczednosc?? Kit wciskaja z tymi hybrydami,,a wez to napraw za 2-3 lata jak cos padnie..powodzenia.

    • 50 17

    • (9)

      Jaki to nowy SUV ma silnik diesla o pojemności 2,5l?

      • 8 3

      • (4)

        Audi A6 C5 2,5 tdi kłatro z 99 roku...
        Może nie nowy, ale prawie nowy
        I co?
        Łyso ci bjedaku?

        • 6 13

        • 18 lat (2)

          rzeczywiscie prawie nowy ..

          • 17 0

          • Pali pew o 13,5L

            • 2 0

          • "praktycznie nowe auto" - bo kupił je rok temu :D

            • 0 0

        • Ty chyba żyjesz w myśl piosenki "nie liczę godzin i lat..." skoro auto z '99 roku jest dla Ciebie prawie nowe.

          • 7 1

      • Dokladnie 2.4 (2)

        D5 volvo

        • 2 0

        • nowe Volvo D5 ma 2.0 (1)

          • 1 0

          • Tez...

            w sprzedazy jeszcze kilka miesiecy temu byl motor 2.4 D5
            Jeden z lepszych z reszta...Od 2018 juz go nie kupisz.A szkoda

            2.0 to bi turbo i inna bajka

            • 2 0

      • napisał przecież że VOLVO z silnikiem D5 zakładam xc60

        • 1 1

    • tyle sie naczytałeś (2)

      a nie doczytałeś ze hybrydy są oszczędne ale w miescie?

      pod drugie cieszą sie powodzeniem bo nic w nich nie „pada” . Silniki pracują zawsze w optymalnym zakresie obrotów a przy najcięższych pracach (ruszanie) sa wyręczane przez elektrykę…

      • 10 1

      • Czytac czytam oraz jezdze i to duzo (1)

        Ty zas wierze ze jestes teoretykiem tylko..
        Jezdzilem lata temu jednym z pierwszych ,Toyota Prius...Jest ich np setki w Hiszpanii na ...taxi.
        I zdaja egzamin po miescie i tylko wtedy jesli porownasz Hybryde stojaca wiecznie w korkach z autem ktore nie ma typu silnika "Stop &Go"
        Hybryda ma sens tylko jesli duzo stoisz w korkach...
        Poczytaj o akcji naprawczej Tesli na rynku USA.
        A TEZ sie psuja -uwierz mi.

        • 4 4

        • a ty chyba czytać nie umiesz bo powielasz to co on już napisał

          w mieście, tak właśnie w MIEŚCIE, trzeba chyba grubymi napisać żeby dotarło. Większość ludzi użytkuje auta właśnie w miejskim środowisku, okazjonalnie wyjeżdzając na trasy.

          • 3 1

    • Bo hybryda nie jest na trasy.

      • 5 0

    • RAV4 hybryda przy 130-150kmh pali 11-13 L 100km ! (3)

      Realnie w miescie 7-8L !!! Te 5,1L mozecie wlozyc miedzy bajki.

      • 5 1

      • wiesz jak działa ten system? (2)

        bo jak byś wiedział to byś się nie dziwił że w trasie to auto działa jak zwykły spalinowiec. Z resztą te twoje 13 litrów to przy porządnym pałowaniu. Mi przy tych prędkościach pali 9,5-11,5. Chyba normalne jak na auto o tej powierzchni czołowej.

        • 2 1

        • 9,5 to chyba w sobotę w nocy gdy ledwie muskasz gaz i w ogóle nie hamujesz (1)

          • 0 2

          • taa w sobote palą mniej :D

            na trasie to na trasie, nie muskam gazu tylko włączam tempomat. Jak nie wierzysz to sprawdź sobie testy autocentrum.

            • 0 0

    • (1)

      a kogo interesuje w hybrydzie spalanie na trasie, chyba tylko dizlomana, bo to jedyny argument jaki ma. Chcesz hybrydę na trasę, to sobie kup np. Hyundai Ioniq. Tam jest zwykły automat.

      • 3 3

      • Hyundai Ioniq

        ? Co to jest?
        Czym wy ludki jezdzicie?? To juz nie ma normalnych aut?

        • 4 3

    • no i jeszcze ci sprzedawcy cały czas (2)

      mówią, że przyzwyczai się Pan, Pani do tego wycia CVT eheheheh ludzie kupcie sobie jakiegoś benzyniaka z 3 i więcej litrowym silnikiem i poczujcie frajdę z jazdy prawdziwym samochodem.

      • 4 0

      • faktycznie - największa frajda jest zawsze przy tankowaniu takiego czegoś (1)

        • 4 1

        • to się wstawi podtlenek lpg ;)

          • 0 0

    • hybryda tylko do miasta (2)

      W trasie trzeba dodatkowej mocy, aby ciągnąć te kilkaset kilogramów w akumulatorach. Ponieważ w Polsce mało kto kupuje auto tylko do miasta, więc zakup hybrydy mało sensowny, tym bardziej dużego SUV'a. Ale nawet gdyby używać ja tylko w mieście, to i tak koszt zakupu się nie zwróci w zaoszczędzonym paliwie.

      • 2 0

      • O tym pisze

        Hybryda to fanaberia...duzo kasy efekt zerowy!!

        • 1 1

      • A co to jest takiego w PL,

        • 0 0

    • 10/10 już nie hybrydy, ale czyste elektryki przy tej pogodzie w US zwyczajnie stoją.

      • 1 0

  • Dlaczego nie ma informacji (5)

    że artykuł jest sponsorowany????

    • 30 12

    • (2)

      Ja tego artykułu nie odebrałam jako tekst sponsorowany. Ot kolejne podsumowanie roku w jakiejś branży/tematyce.

      • 2 1

      • (1)

        Oczywiście. Następny tekst będzie o tym który sklep sprzedaje najwięcej klocków Lego.

        • 3 1

        • Nie.

          Jak już to może być artykuł które z dostępnych na rynku klocków dla dzieci, najlepiej się sprzedawały w ub. roku.

          • 0 0

    • (1)

      jak można dopuszczać auta z tak pochyloną przednią szybą do ruchu drogowego, przecież kierowca prawie nic nie widzi, niedługo będzie trzeba łep wystawiać przez szyberdach żeby coś zobaczyć

      • 1 2

      • > przecież kierowca prawie nic nie widzi
        Wyobrazasz sobie za samochod z ktorego kierowca prawie nic nie widzi, dostalby homologacje ?
        Albo nie siedziales w srodku, albo szukasz zaczepki.

        • 3 0

  • (23)

    Po 100 000 wymiana baterii za 12 000 pln

    • 19 26

    • (15)

      Zywotnosc akumulatorow niklowo-wodorkowych jest obliczona na czas zycia samochodu 15-20 lat.

      • 15 3

      • A co potem (1)

        Jak wygląda na dzień dzisiejszy utylizacja no bo będzie trochę rozbitych aut i trzeba to utylizowac. Dobra mocna benzyna i tak wyjdzie ekonomicznej.

        • 4 7

        • Odpowiedzialem na Twoja informacje o wymienie aku po 100 000 km.
          Utylizacja to inny temat.
          Toyota ma specjalne procedury ich utylizacji, jej koszt jest wliczony w cene zakupu.

          • 9 1

      • (10)

        Taa ale po 5 latach będą miały jakieś 60% pojemności w porywach.

        • 3 10

        • Mogles napisac 17%. Lepiej pasowaloby do hejtu kogos kto nigdy nawet nie siedzial w takim aucie. (7)

          • 13 5

          • (6)

            Co mają fakty do hejtu? Aku w tych autach to technologia jak w telefonach komórkowych. Po kilku latach bateria już nie trzyma i takie są fakty.

            • 5 9

            • Proponuję, żeby wypowiadali się posiadacze a nie teoretycy myśliciele. Bateria nie kosztuje 12k, tylko kilka (powyżej 5), co i tak jest niską ceną w porównaniu z elementami, które padają w dieslu. Poza tym, jest coś takiego jak gwarancja, która wprawdzie nie dotyczy 10 letnich aut tylko nowych, ale działa. Uwierz. Nie twierdzę, że diesel jest zły, bo sam nim jeżdżę. Po prostu na trasę jest moim zdaniem lepszy niż hybryda, w przeciwieństwie do miasta. Tylko że ja akurat jeżdżę więcej tras niż miasto. Wiem to, bo jeździłem hybrydą Lexusa, a nie bo tak mi się wydaje. Radzę sprawdzić przed wypowiedzeniem się, bo takie wywody "panie to się zepsuje" przypominają wszystkowiedzącego przysłowiowego Janusza z wąsem.

              • 12 4

            • (4)

              5-letni Prius+, 186k km, bateria bez zarzutu. Błąd który wiele osób popełnia to przekonanie, że ta bateria musi być jakoś mega pojemna i ważne żeby taka była. Tymczasem bateria ma tylko zmagazynować odzyskaną energię i przy najbliższej okazji ją oddać do napędu. To nie jest samochód 100% elektryczny żeby pojemność baterii miała na cokolwiek wpływ. Ale tak to jest jak "mundrzą" się ludzie którzy nawet godziny w takim samochodzie nie spędzili.

              • 13 1

              • Ales tera wymundrzyl (3)

                Tutaj nikt raczej nie watpi w to ze to pseudo naped elektryczny,,,,,,
                Tu rodzi sie kolego pytanie jaki to ma sens !?
                Cena auta hybrydowego kosmos ,osiagi jak w Lupo SDI ,zywotnosc baterii..hm roznie z tym bywa,zaleznie od tego jak i gdzie jest uzywany.Silnik benzynowy malej pojemnosci ,zywotnosc to ok 200 t/km.Tylko do miasta w korki.A i spalanie tez nie jest nizsze,sprawdz testy zderzeniowe ,droge hamowania na tych oponkach 175mm...polecam...ekonomia??? Zludna. No tak powiesz ze w atmosfere tyle nie idzie,ciekawe jak szkodliwe przy utylizacji sa baterie litowo jonowe.?
                Tutaj nie ma po co siedziec choc by godziny w tym aucie ..wiadomo ze to przekret.Ale czego nie robi ludziom w glowach reklama.

                • 2 8

              • (2)

                >Propaganda.
                Fakt ze hybrydy stanowia tylko przejsciowy model napedu, stanowiacy polaczenie spalinowego i elektrycznego.
                Sa wstepem do pelnych elektrykow, ale na dzisiejszym etapi nie mozna mowic ze nie maja sensu.

                Co do reszty:
                Albo nie wiesz o czym piszesz albo chcesz wywolac bez sensowna dyskusje.
                Lupo SDI ma okolo 70KM, hybrydy toyoty 122-136KM choc oczywiscie przy wiekszej masie.
                Zywotnosc baterii jest obliczona na nawet kilkanascie lat, jej wymiana to koszt 5-8tys. zl.

                Silnik benzynowy to niewysilone 1.8, w cyklu Atkinsona i o pancernej konstrukcji. Dodatkowo bez turbo, skomplikowanych wtryskow, dwumasy. Zywotnosc 200tys NA PEWNO zostanie wielokrotnie przekroczona. Priusy na Taxi potrafia zrobic ponad 1mln kilometrow.
                Testy zderzeniowe wykazuja to samo bezpieczenstwo co w pelni spalinowe odpowiedniki.
                Oponki 175mm - o czym piszesz? hybrydowy CHR przykladowo ma 225/50/18, tyle samo co 1.2Turbo, rodzaj napedu nei ma tu znaczenia.
                >wiadomo ze to przekret
                Prowadziles kiedys hybryde? Wiesz co jest zaleta nie do przecenienia? Komfort jazdy z automatem bez szarpania, natychmiastowa reakcja na pedal gazu, do 50km/h przyspieszenie lepsze niz w o wiele mocniejszych silnikach.
                Pancerna skrzynia biegow ( w nowych modelach walcowa)

                • 9 1

              • Uogolnilem hybrydy (1)

                Rozne silniki dzis sa na wyposazeniu hybryd.
                1.8 "atmosferyk ' -1mln km zaiponowales mi takim stwierdzeniem i wierz mi nie zamierzam cie przekonywac ze to bajki...
                Chyba po 3 remontach pierscieni i wykorbienia.
                Ale niech ci bedzie.
                Przypadki sa w modzie.
                Ogolnie moja wypowiedz tyczy sie roznych hybryd.
                Moim punktem jest to ze nie warto przeplacac za hybryde bo osiagi kiepskie ,zludna oszczednosc,....
                Tak,jezdzilem hybryda ,lata temu ..wlasnie Priusem

                • 0 8

              • Wpisz sobie w google fraze "Prius 1 mln km"
                Oczywiscie mozesz w to nie wierzyc, ale na to nie poradze.
                Osobiscie nie znam powyszych przypadkow, ale wierze tym przekazom medialnym.
                Byc moze sa to tylko przypadki.

                • 2 0

        • prawie 5 lat (1)

          Sprawność układu hybrydowego w tym akumulatora 97% !!!!

          • 10 1

          • Bateria

            6 lat 126 tyś km lexus rx i bateria 100% sprawna. Idealnie w mieście 6,5 l w korkach; trasa 10,5-11l przy 140km/h . Auto waży 2,3 t., przyśpiesza rewelacyjnie.

            • 0 0

      • a jakie to ma znaczenie? (1)

        kupujesz auto nowe, ew 5 letnie
        następnie je użytkujesz 10 lat i zmieniasz na następne

        chyba że jesteś biedak - ale wtedy nie kupisz auta za 100.000 zł tylko Passerratii w TDiku z 99 r.

        • 2 0

        • Dokładnie; co obchodzi pierwszego właściciela co będzie się działo z autem za 10 lat

          • 0 0

    • (2)

      186000 km bateria bez zarzutu. Pozdrawiam cię klaunie.

      • 8 6

      • (1)

        magiczna liczba handlarzy...

        • 2 6

        • Znaczy sugerujesz że ma więcej na liczniku? Nawet jeśli tak to tym gorzej dla tezy "Ło matko bateria się po x km zepsuje i Grażyna nie dowiezie kapci na targ"

          • 7 0

    • Ciekawe że mój Prius po 200 tyś nie miał żadnych oznak zużycia baterii.

      • 9 0

    • Toyota daje 10lat gwarancji na naped hybrydowy, wliczajac w to akumulator.
      To chyba dosc mocny argument na niska usterkowosc silnika, inwertera i akumulatora.

      • 10 1

    • aktualnie 315tys,km i bateria jest w doskonałym stanie a tak wogóle to nowa kosztuje 8tys. jeżeli już.

      • 8 0

    • Bzdura, nowa 6,5 regeneracja 2 tys

      • 3 0

  • żyjąc cudzymi sukcesami i własną historią....

    żyjąc cudzymi sukcesami i własną historią....

    • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku do użytku kierowców oddano pierwszy odcinek trójmiejskiej obwodnicy?

 

Najczęściej czytane