• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Hyundai Elantra kusi ceną

Michał Jelionek
8 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Honda HR-V i spalanie na poziomie 5 litrów
Nowy Hyundai Elantra. Nowy Hyundai Elantra.

81 900 zł - od takiej kwoty startuje cennik siódmej generacji Hyundaia Elantry. Kuszące, prawda? Sprawdziliśmy, jak sprawuje się wciąż dość egzotyczny sedan na naszych drogach.



Skoro już na wstępie mowa o cenie nowej Elantry, to dodajmy, że aktualnie obowiązuje cena promocyjna dla klienta detalicznego. Salony Hyundaia oferują Elantrę z upustem 6 tys. zł, a gdy kupujący postanowi pozostawić swoje auto w rozliczeniu, dorzucą 2 tys. premii. Zatem nową generację Elantry można mieć nie od 81 900 zł, a już od 73 900 zł. Cena to zdecydowanie jeden z mocniejszych argumentów przemawiających za kupnem tego modelu.

Nowy Hyundai Elantra. Nowy Hyundai Elantra.
Nowa Elantra napędzana jest wolnossącym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 MPI i mocy 123 KM (153 Nm maksymalnego momentu obrotowego). To jedyny silnik w ofercie Elantry. Jednostka może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną bądź opcjonalnie z bezstopniowym automatem (CVT). Osiągi silnika nie powalają, ale dla wielu kierowców preferujących spokojny tryb jazdy z całą pewnością będzie to wystarczająca jednostka.

Czytaj także:

Więcej artykułów na temat nowych modeli aut



Nowy Hyundai Elantra. Nowy Hyundai Elantra.
Testowany egzemplarz został wyposażony w skrzynię CVT, która wśród wielu kierowców budzi mieszane uczucia. CVT w Elantrze swoim niezbyt przyjemnym wyciem nie dokucza tak bardzo, szybko można do jej pracy się przyzwyczaić. Elantra z bezstopniową skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 195 km/h.

Obok ceny kolejnym bardzo mocnym argumentem przemawiającym za kupnem tego samochodu jest średnie spalanie. Podczas jazd testowych w cyklu mieszanym (miasto i autostrada), przy raczej mało ekonomicznej jeździe, komputer pokładowy po przejechaniu ponad 200 km pokazywał średnie spalanie na poziomie 6,6 l paliwa na 100 km. Myślę sobie, że przy spokojnej jeździe bez większego trudu można zejść poniżej 6 l.

Trójmiejskie salony samochodowe


Nowy Hyundai Elantra. Nowy Hyundai Elantra.
Nowy Hyundai Elantra został zbudowany na trzeciej generacji płyty K3. Dzięki temu sedan waży mniej, jest sztywniejszy, ma mniejszy apetyt na paliwo, a do tego udało się obniżyć środek ciężkości, co przełożyło się na lepsze właściwości jezdne.

Nowa platforma to także nowe wymiary. Elantra względem poprzedniej generacji nieznacznie urosła. Mierzy teraz 4650 mm długości, 1825 mm szerokości i 1430 mm wysokości. Natomiast rozstaw osi powiększono o 20 mm (2720 mm). Dzięki nieznacznie większym wymiarom udało się wygospodarować ciut więcej wolnej przestrzeni w kabinie. Pojemność bagażnika wynosi 474 litry.

Nowy Hyundai Elantra. Nowy Hyundai Elantra.
Stylistyka nowej Elantry jest nieco futurystyczna, ale i bardzo wyrazista. Koreańczycy chcieli stworzyć sedana w stylu coupe, z pazurem, z nutą sportowego charakteru. Czy to im się udało? Oceńcie sami. Z pewnością wszechobecne, ostre przetłoczenia, wyraziste rysy, a do tego nieco obniżone nadwozie nadały siódmej generacji zadziorności, której brakowało poprzedniczce.

  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
Zaglądamy do wnętrza Hyundaia Elantry. I tutaj sytuacja jest podobna do debiutującego na rynku Bayona, którego niedawno miałem okazję przetestować. Kabina jest dość plastikowa, a otaczające nas materiały wykończeniowe są raczej kiepskiej jakości. To zdecydowanie największy minus Elantry.

Testowany egzemplarz to środkowa wersja wyposażenia Smart. Są jeszcze dwie inne opcje: nieco uboższa Modern i bogatsza Executive. Auto zostało wyposażone m.in. w dotykowy ekran multimedialny o przekątnej 8 cali (łączność Android Auto, Apple Car Play i cyfrowe radio DAB), inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go, kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszyte skórą, tryby jazdy, dwustrefową klimatyzację automatyczną, kamerę cofania czy funkcję automatycznego odparowywania szyb.

  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
Na liście wyposażenia znajdziemy także systemy dbające o bezpieczeństwo podróżujących. To chociażby asystenci odpowiedzialni za: utrzymywanie pasa ruchu, monitorowania uwagi kierowcy, unikanie kolizji czołowych z wykrywaniem pieszych i rowerzystów czy unikania kolizji czołowych z funkcją Junction Turning.

Wspomnijmy także o wyposażeniu zewnętrznym, które oferuje m.in. elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, czujniki parkowania, światła i reflektory LED czy podgrzewaną tylną szybę z wyłącznikiem czasowym.

  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
Czy najnowszy Hyundai Elantra w końcu zaskarbi sobie sympatię polskiego kierowcy? Czas pokaże. Przede wszystkim koreański sedan - jak w tytule artykułu - kusi ceną, a do tego całkiem atrakcyjnie wygląda i oferuje niezłe wyposażenie. Niestety, odstrasza swoim dość plastikowym wnętrzem. W mojej ocenie jednak egzemplarzy tego modelu po naszych drogach będzie jeździło coraz więcej.

Jak już wspomniałem na samym początku, standardowy cennik Hyundaia Elantry startuje od kwoty 81 900 zł (od 87 tys. zł w przypadku skrzyni CVT). Po wszystkich rabatach autem w podstawowej wersji można wyjechać z salonu za 73 900 zł. Testowany przeze mnie egzemplarz został skonfigurowany na kwotę 96 tys. zł.

Auto do jazd testowych użyczyła firma Hyundai Margo z Gdańska.

  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.

Miejsca

Opinie (155) 1 zablokowana

  • (4)

    na zywo wyglada jak kaczka. cos nie wyszlo projektantom. no ale silnik wolnossacy sie chwali. mulowaty ale moze bedie wytrzymaly

    • 38 11

    • Słaby (1)

      Czeka go taki sam los jaki spotkał reno talię czy coś takiego albo fiata albea czy linea. Na początku wszyscy cmokali oh eh jaki piękny i bagażnik ma i silnik taki dobry i w po paru latach brzydactwem nikt nie chciał jeździć i słuch po nich zaginął.

      • 6 6

      • Albea i Linea to były zupełnie różne auta. Nad Albeą nikt nigdy nie cmokał że jest piękna. Jeżdżono nią bo była tania i w Polsce była hitem. Linea natomiast całkiem udana, zyskała również spory sukces komercyjny.

        • 6 0

    • kusi ceną.....a niby czym innym miałby kusić? W środku jeszcze jak cię mogę, ale z zewnątrz?

      Co to ma być? Przecież to wygląda jak mieszanka paszczura z pasztetem, której dinozaur nadepnął na maskę, a drugi w tym czasie szarpał za tył. Jedyny plus, że nie rozerwali tylko tył rozciągnął, a przód nadepnął. Widać, że niektóre marki już nie mają pomysłów i lepią przód od tego, środek od innego, a tył od jeszcze kolejnego.

      • 1 4

    • raczej jak Frankenstein, brakuje tylko szwów

      • 1 3

  • (8)

    Hyundai czyli Honda dla ubogich

    • 16 41

    • ***** biedę. (6)

      Honda to też taka japońska Skoda, czyli auto dla ludu, żeby nie było konotacji z biedą musieli powołać do życia submarkę Acura ale i tak bez sukcesu. Na obronę Hyundai przynajmniej nie bierze oleju i nie jest zajeżdżany przez "biednych i wściekłych" w czapeczkach z daszkiem.

      • 19 6

      • (4)

        Może i tak.
        Ale mechanicznie nie do zarąb....a, choćby brała olej...tak wiem,BMW, audi nie bierze.
        Jakby dopracowali blachy, nie wiem czy to celowe czy nie, choć raczej taki koncern wie o co chodzi, to samochód idealny, pisze o samochodzie użytkowym.
        Wiem bo mam i miałem w sumie 3

        • 9 1

        • (3)

          amerykany mają blachy nie do zdarcia , ocynk , - po 20 latach śladu rdzy nie uraczysz...a hujdaj po 20 latach ...hmmmm tylko na szrot

          • 9 2

          • (2)

            na naszych polskich drogach wszystko rdzewieje. Od soli.

            • 2 6

            • Kto soli polskie drogi? Od? (1)

              • 1 5

              • o drogowcach słyszałeś?

                chlorek sodu to jest właśnie sól jak byś nie wiedział

                • 4 0

      • Skoda

        To juz bardzo fobre auto. Pisze o b.

        • 0 2

    • Hun_daj to je dobra marka. Muszem se kupić bo już trabant mi się nieco psuje ostatnio.

      • 2 0

  • Hyundai (3)

    wzorowali się chyba na Skodzie Octavii ale coś poszło nie tak... Szybko się zestarzeje i będzie straszyć na ulicach.

    • 26 17

    • Kierowca

      Raczej Skoda na Hyundaiu.
      Ten model był w stanach sprzedawany wcześniej niż Octavia.

      • 14 2

    • Stonowana, konserwatywna stylistyka Skody jako wzorzec dla Hyundaia? Chyba żarty sobie robisz. (1)

      • 7 9

      • Ta nowa już nie jest stonowana

        I Hyundai do tej właśnie najnowszej jest podobny

        • 9 2

  • Quattroturbo 2 pseudoeco cylindry czy prawilne 3 jak na UE przystało? (1)

    • 3 29

    • Przeczytałeś artykuł?

      Czy tylko obrazki?

      • 13 0

  • (1)

    Dobra buda!

    • 13 11

    • trochę toyouta z przodu , trochę audi z tyłu, troche jak wieśwagen ... taki oryginalny

      • 6 1

  • Normalny silnik (3)

    • 31 10

    • (2)

      Przestarzały, dużo pali i nie przyspiesza.

      • 12 6

      • Masz go czy byłeś na testach?

        • 3 8

      • gorszy muł od kijanki ?? nie możliwe

        • 2 0

  • (4)

    Jeden z ostatnich prawilnych samochodów. Nawet ładny.

    • 39 34

    • Olaf

      Jakich ?

      • 12 2

    • prawilny? modne słowo g*wniarzerii,

      ale tak to jest, jak się użyje słowa, a znaczenia się nie zna i się wychodzi na głupca.

      • 7 1

    • (1)

      ale że sedan? tylko szwedzkie kombi;)

      • 2 2

      • ale tote szwedzkie a nie cchińskie badziewia

        • 2 0

  • sporo te auta podrożały (16)

    w 2014r. kupowałem Mazdę 6, wtedy dałem 8 dych za drugą wersję od najtańszej. Najtańsza kosztowała coś koło 7 dych. Niby minęło 7 lat ale żeby auta podrożały aż 1,5 raza? Teraz nowy model jest od 120. Corolla w tamtym czasie była za 58, klasa tego Hyundaia. Inflacja aż tak duża nie była. Unia sporo namieszała z podatkami emisyjnymi. Z roku na rok przecież pierdki pokroju VW UP podrożały z 35 na 50.

    • 61 2

    • Dekady pomyliłeś, ja w 2004 kupwoalem Corolle za ponad 60 (2)

      I to raczej tańszą niż droższą wersję

      • 9 15

      • To ty pomyliles

        Mój stary kupił te corolle w 2019 za 67 tylko dlatego że dobrał dodatków za 4 kola

        • 13 0

      • w 2004, za 60 to była Avensis

        Corolla w tej cenie mogła być w topowym wyposażeniu

        • 0 0

    • (1)

      VW up to chyba 50 kosztuje w kredycie 50/50, drugie po roku wpłacasz.

      • 1 8

      • łącznie kosztuje 5 dych

        • 1 0

    • W 2019 Mazda 6 to od 150k (3)

      A jakiś mocniejszy automat w kombi był już pod 200k i dlatego kupiłem u konkurencji.

      Teraz bez 150k to nie ma po co do salonu wchodzic

      • 6 13

      • No nie, są od 120 (2)

        Za 150 już bardziej wypasiona, ale to i tak w ci*l kasy

        • 9 1

        • No bzdura (1)

          Najtańsza bez alufelg, lakier zwykły biały, dywaniki gumowe i gaśnica za którą jest ekstra dopłata to 128 348,01.

          Weź teraz jakiś lakier metalik, czujniki parkowania, klimatyzację i trochę mocniejszy silnik niż w Punto i masz 160 000

          • 2 7

          • nie prawda, taka jaką opisujesz kosztuje 132,5, z resztą nie ważne, chodziło o to że w ci*l podrożały

            w podstawie każda ma już teraz klimę, a silnik 165 kucy jest dużo mocniejszy niż to co w Punto i to też podstawa. O felgach aluminiowych nie wspomnę, bo mazda nie sprzedaje na stalówkach. To co piszę to z lakierem metalic. Bez to koszt 127,5

            • 8 0

    • Jesteśmy w UE (5)

      I tego typu historie będą się działy, czy nam się podoba czy nie. UE to wielki kołchoz w którym żądzą Niemcy i Francuzi. Jak powiedzą, że ma być jakiś podatek to będzie i kropka. Jakoś dziwnie wszyscy się zgodzą z mądrzejszymi. A ci, którzy będą przeciwni dostaną kary dzienne albo wstrzymane finansowanie z budżetu UE, narzędzi do poskromienia niepokornych jest wiele. Także, albo siedzisz cicho, albo akceptujesz podatki od..krzywych bananów, czy ekologicznych. Tylko jak wszystko drożeje nie narzekajcie, bo sami tego chcieliśmy.

      • 11 15

      • (1)

        Tak, twój jarek, zero i pinokio, oni zapewnią dobrobyt...ale sobie

        • 15 13

        • Chyba twój gamoniu

          A to że nie zapewnia nie ma nic wspólnego z polityką unii, która takie numery odwala

          • 6 7

      • polecam kanal na yt motoprawda - sporo tam tego... (2)

        ...a konkluzja jest taka ze za kilka/nascie lat beda drogie elektryki dla tych co stac albo zbiorkom dla pozostalych

        • 9 1

        • I wszystkim brzuchatym wieśniakom, co powinni wieksze ubezpieczenie zdrowotne płacić, wyjdzie to na zdrowe. (1)

          • 2 6

          • w takim razie nie potrzebna jest państwowa służba zdrowia

            • 5 0

    • Ja w 2008

      6 mialem za 100 w pelnej werski. Dzis 180

      • 1 0

  • (10)

    wolnossący muł z silnikiem 1.6 ;) dla dziadka idealne.

    • 27 41

    • (1)

      Też jak ty wierzę tylko w 1,9TDI (czerwone TDI)

      • 12 13

      • Przecież to też muł :P

        • 0 1

    • DZiadki to jeżdżą bmw 300km,to raczej dla JanusZy z trójką dzieci.

      • 15 8

    • (4)

      Ta. Najlepsze jest uturbione 1.0.

      • 13 12

      • przynajmniej sie zbiera ,a tu 1,6 pali jak smok i nie jedzie. (3)

        • 11 13

        • (2)

          I po awarii ( szybkiej) łatwo się rozbiera, hehe.

          • 4 10

          • awaria szybka po 200k km hahahaaha patrz wszystkie skody. (1)

            • 7 9

            • Mam fabiszona 1.2 z przebiegiem 340k

              Na otomłoto znajdziesz jedna z przebiegiem grubo ponad 600 i też jeździ więc nie pitol znawco

              • 8 3

    • Do pospiesznego.

      Ty pewnie hulasz tylko McLarenami? A gdzie to tak potrzebne te osiągi? Chyba tylko na autostradach do blokowania lewego pasa.

      • 16 2

    • w odróżnieniu do ciebie

      żeby mieć muła trzeba mieć pieniądz. Ty możesz tylko poszczekać, reszty mieć nie będziesz, ani muła, ani pieniędzy.

      • 7 0

  • To jest heczbek czy sedan? (2)

    Jak heczbek to spoko, bo praktyczny

    • 7 13

    • Już w drugi zdaniu masz odpowiedź na nurtujące ciebie pytanie . Ale ty tylko wolisz obrazki oglądać , a czytanie to jest beeeee .

      • 11 1

    • Niestety sedan, z małym otworem załadunkowym i potężnymi zawiasami klapy wchodzącymi głęboko do bagażnika.

      • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Patrol to terenówka marki:

 

Najczęściej czytane