• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Hyundai Elantra kusi ceną

Michał Jelionek
8 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Honda HR-V i spalanie na poziomie 5 litrów
Nowy Hyundai Elantra. Nowy Hyundai Elantra.

81 900 zł - od takiej kwoty startuje cennik siódmej generacji Hyundaia Elantry. Kuszące, prawda? Sprawdziliśmy, jak sprawuje się wciąż dość egzotyczny sedan na naszych drogach.



Skoro już na wstępie mowa o cenie nowej Elantry, to dodajmy, że aktualnie obowiązuje cena promocyjna dla klienta detalicznego. Salony Hyundaia oferują Elantrę z upustem 6 tys. zł, a gdy kupujący postanowi pozostawić swoje auto w rozliczeniu, dorzucą 2 tys. premii. Zatem nową generację Elantry można mieć nie od 81 900 zł, a już od 73 900 zł. Cena to zdecydowanie jeden z mocniejszych argumentów przemawiających za kupnem tego modelu.

Nowy Hyundai Elantra. Nowy Hyundai Elantra.
Nowa Elantra napędzana jest wolnossącym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 MPI i mocy 123 KM (153 Nm maksymalnego momentu obrotowego). To jedyny silnik w ofercie Elantry. Jednostka może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną bądź opcjonalnie z bezstopniowym automatem (CVT). Osiągi silnika nie powalają, ale dla wielu kierowców preferujących spokojny tryb jazdy z całą pewnością będzie to wystarczająca jednostka.

Czytaj także:

Więcej artykułów na temat nowych modeli aut



Nowy Hyundai Elantra. Nowy Hyundai Elantra.
Testowany egzemplarz został wyposażony w skrzynię CVT, która wśród wielu kierowców budzi mieszane uczucia. CVT w Elantrze swoim niezbyt przyjemnym wyciem nie dokucza tak bardzo, szybko można do jej pracy się przyzwyczaić. Elantra z bezstopniową skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 195 km/h.

Obok ceny kolejnym bardzo mocnym argumentem przemawiającym za kupnem tego samochodu jest średnie spalanie. Podczas jazd testowych w cyklu mieszanym (miasto i autostrada), przy raczej mało ekonomicznej jeździe, komputer pokładowy po przejechaniu ponad 200 km pokazywał średnie spalanie na poziomie 6,6 l paliwa na 100 km. Myślę sobie, że przy spokojnej jeździe bez większego trudu można zejść poniżej 6 l.

Trójmiejskie salony samochodowe


Nowy Hyundai Elantra. Nowy Hyundai Elantra.
Nowy Hyundai Elantra został zbudowany na trzeciej generacji płyty K3. Dzięki temu sedan waży mniej, jest sztywniejszy, ma mniejszy apetyt na paliwo, a do tego udało się obniżyć środek ciężkości, co przełożyło się na lepsze właściwości jezdne.

Nowa platforma to także nowe wymiary. Elantra względem poprzedniej generacji nieznacznie urosła. Mierzy teraz 4650 mm długości, 1825 mm szerokości i 1430 mm wysokości. Natomiast rozstaw osi powiększono o 20 mm (2720 mm). Dzięki nieznacznie większym wymiarom udało się wygospodarować ciut więcej wolnej przestrzeni w kabinie. Pojemność bagażnika wynosi 474 litry.

Nowy Hyundai Elantra. Nowy Hyundai Elantra.
Stylistyka nowej Elantry jest nieco futurystyczna, ale i bardzo wyrazista. Koreańczycy chcieli stworzyć sedana w stylu coupe, z pazurem, z nutą sportowego charakteru. Czy to im się udało? Oceńcie sami. Z pewnością wszechobecne, ostre przetłoczenia, wyraziste rysy, a do tego nieco obniżone nadwozie nadały siódmej generacji zadziorności, której brakowało poprzedniczce.

  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
Zaglądamy do wnętrza Hyundaia Elantry. I tutaj sytuacja jest podobna do debiutującego na rynku Bayona, którego niedawno miałem okazję przetestować. Kabina jest dość plastikowa, a otaczające nas materiały wykończeniowe są raczej kiepskiej jakości. To zdecydowanie największy minus Elantry.

Testowany egzemplarz to środkowa wersja wyposażenia Smart. Są jeszcze dwie inne opcje: nieco uboższa Modern i bogatsza Executive. Auto zostało wyposażone m.in. w dotykowy ekran multimedialny o przekątnej 8 cali (łączność Android Auto, Apple Car Play i cyfrowe radio DAB), inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go, kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszyte skórą, tryby jazdy, dwustrefową klimatyzację automatyczną, kamerę cofania czy funkcję automatycznego odparowywania szyb.

  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
Na liście wyposażenia znajdziemy także systemy dbające o bezpieczeństwo podróżujących. To chociażby asystenci odpowiedzialni za: utrzymywanie pasa ruchu, monitorowania uwagi kierowcy, unikanie kolizji czołowych z wykrywaniem pieszych i rowerzystów czy unikania kolizji czołowych z funkcją Junction Turning.

Wspomnijmy także o wyposażeniu zewnętrznym, które oferuje m.in. elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, czujniki parkowania, światła i reflektory LED czy podgrzewaną tylną szybę z wyłącznikiem czasowym.

  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
Czy najnowszy Hyundai Elantra w końcu zaskarbi sobie sympatię polskiego kierowcy? Czas pokaże. Przede wszystkim koreański sedan - jak w tytule artykułu - kusi ceną, a do tego całkiem atrakcyjnie wygląda i oferuje niezłe wyposażenie. Niestety, odstrasza swoim dość plastikowym wnętrzem. W mojej ocenie jednak egzemplarzy tego modelu po naszych drogach będzie jeździło coraz więcej.

Jak już wspomniałem na samym początku, standardowy cennik Hyundaia Elantry startuje od kwoty 81 900 zł (od 87 tys. zł w przypadku skrzyni CVT). Po wszystkich rabatach autem w podstawowej wersji można wyjechać z salonu za 73 900 zł. Testowany przeze mnie egzemplarz został skonfigurowany na kwotę 96 tys. zł.

Auto do jazd testowych użyczyła firma Hyundai Margo z Gdańska.

  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.
  • Nowy Hyundai Elantra.

Miejsca

Opinie (155) 1 zablokowana

  • (1)

    Czas oczekiwania 12 miesięcy

    • 8 8

    • Wszędzie jest gnój z dostępnością.
      Nie tylko w motoryzacji
      O cenach nie ma co nawet pisać

      • 7 7

  • wygląda trochę jak kombinacja octavii i civica... nie trafia do mnie, ale chyba już nie jestem w grupie docelowej

    • 10 4

  • Worek pinendzy, a kierunki żarówkowe.

    • 16 4

  • czlowiek jeszcze nic lepszego nie zrobil od ... toyota camry ale z usa ! (3)

    albo avalon to najlepsze auto na tym lez padole !

    • 9 5

    • Najlepsze to jest Berlingo (2)

      Bo mam 3 dzieci w dużych fotelikach. Ale do stycznia. Wtedy będę miał 4 i najlepszy będzie Dodge Grand Caravan. Qrła gamonie, najlepsze jest takie auto jakiego potrzebujesz.

      • 11 1

      • (1)

        Berlingo to mini furgonetka z doczepionymi fotelami, daj pan spokój.

        • 1 7

        • a czym się różni furgonetka od VANa? W Berlingasie zrobili wszystko to co ma VAN czyli wygłuszenia i inne bajery. Z resztą nie potrzebuję nic większego. Ta jest idealna. Nie znam niczego tak pojemnego a jednocześnie niedużego bo długości kompakta w budzie hatchback.

          • 7 1

  • jakby kusil cena to by kosztowal max 50k zl. (2)

    • 25 0

    • (1)

      Ok
      Co teraz kupisz nowego za 50k?

      • 3 7

      • No właśnie w tym sęk że nic nie kusi ceną.

        wbrew temu co piszą ...

        • 12 0

  • samochody z salonu (2)

    nie. nie. nie. połowa jego wartości to cena marki, marketingu i pracowników w garniakach, a pod maską silnik od kosiarki, coraz biedniejsze wyposażenie i chińska jakość wykonania. no i upust 2 slownie dwa tysiące złotych za samochód w rozliczeniu? Chyba passata z '95

    • 9 19

    • Te bierz takiego z 87, za 2k (1)

      Wtedy masz pewność że nie przepłacisz. Usiądziesz w błocie oblepiającym fotele i usłyszysz każde uszkodzenie zawieszenia bo już dawno wybite i dzwoni jak w kościele w niedzielę o 12

      • 7 6

      • Daj mu spokój. Może lubi się ze swoim mechanikiem spotykać regularnie. Nie bądź homofobem.

        • 4 3

  • Firma od wszystkiego (6)

    Kuchenki mikrofalowe,dźwigi,statki,betoniarki,mechanika przemysłowa,kombajny,drukarki,żelazka.Firma motoryzacyjna wg mnie powinna się skupiać na produkcji samochodów,mieć to w DNA,mieć tradycję w wyścigach lub rajdach.Ford,Mercedes,BMW,Porsche,Renault,Ferrari itp ale nie koreańskie popłuczyny po skradzionej japończykom technologii.

    • 4 40

    • Nawet produkują pamięci RAM, co więcej produkują własną stal, którą potem do aut wkładają.

      • 18 0

    • A wiesz że Volkswagen produkuje parówki?

      I to jest najlepiej sprzedający się produkt tej firmy na świecie.

      • 13 0

    • Bo mało wiesz o produkcji i biznesie (2)

      Jak schodzą laleczki woodoo to kupujesz fabrykę produkującą takie laleczki i nie ma znaczenia czy nazywasz się IBM czy VW

      • 11 0

      • Oj boli boli prawda (1)

        Nie piszę od strony biznesowej tylko wizerunku firmy i jej produktów moto,których nie szanuję.To że Peugeot robił młynki i rowery tak samo na mnie działa negatywnie.Biznesowo mega super extra wow.Ale widzę,że grono fanów agd na kółkach jest niestety coraz większe.Szkoda-prawdziwa motoryzacja zanika na rzecz zabawek na wynajem .

        • 0 5

        • taaa :D :D :D boli jak diabli, bo to ja jestem właścicielem koncernu Hyundai

          i strasznie mnie obchodzi co napisał anonim na forum. Jak widać wizerunkowo ta firma nie cierpi. Podejrzewam też że zatrudnia dobrych fachowców którzy lepiej wiedzą co powinna a czego nie.

          • 3 0

    • Poczytaj czym zajmował się hyundai zanim zaczął produkcje samochodów, czym zajmowała się toyota zanim rozpoczęła produkcje samochodów, co produkowało BMW zanim zaczęli robić samochody, Renault. Polak z niewiedzą który się wymądrza a nie wie od czego zaczęły się podwaliny wielkich koncernów motoryzacyjnych

      • 5 0

  • Wygląda jak auto Robocopa (1)

    • 8 4

    • ale tego pierwszego z lat 80tych

      • 5 0

  • Fajny samochód i jeszcze z prostym nie wysilonym silnikiem (9)

    Niestety najtańsza wersja w środku wygląda słabo, oglądałem kilka dni temu w salonie, i30 wypada lepiej.

    • 24 10

    • (1)

      A czym obecnie jeździsz?
      Tak, szczerze...
      Nie pisz o V6 czy tam v8

      • 6 5

      • v13

        • 3 3

    • Silnika nie "żyłowali", bo pewnie CVT nie potrafią skonstruować co by więcej momentu potrafiła przenieść. (6)

      • 8 8

      • a co ma do rzeczy moment w kwestii projektowania? (5)

        masz większe wartości to robisz wiekszą skrzynię. Moment przez wskaźnik i siła przez powierzchnię to wzory na naprężenia znane od lat. Przykładowo wytrzymałość wału na skręcanie rośnie z sześcianem jego średnicy. Wytrzymałość łańcucha na rosciąganie rośnie za to wprost proporcjonalnie z ilością mięsa.

        • 6 0

        • owszem, ale skrzynia powinna mieścić się pod maską (4)

          • 3 2

          • Budget car jest to, więc daje to, co widać. Z definicji miał być zachowawczy i oszczędnie zbudowany. I jest.

            • 7 0

          • (2)

            nawet 5 razy wytrzymalsza by się zmieściła i byś z zewnątrz nie zauważył

            • 2 0

            • dokładnie, wystarczy przyciemnić maksymalnie tylne szyby i nie otwierać bagażnika i skrzyni nie bedzie (1)

              widać

              • 0 3

              • widok z zewnątrz, napisałem, a do tego że wytrzymałość na skręcanie rośnie z sześcianem średnicy wału. Jeśli tego nie skumałeś to nie mam jak już ci tego wytłumaczyć. Wał 12,5cm jest 2 razy wytrzymalszy na skręcanie niż 10cm przy czym taki wał przeniesie obciążenia nawet w ciężarówce. Dalej sobie powielaj to pitolenie dziennikarzy

                • 2 0

  • Tata mówi, żę literę Z dzieciaki rysowały na utach w latach 50

    Bo w TV puszczali serial Zorro z Guyem Wiliamsem. Teraz dzieciaki nie muszą się męczyć, Z jest tam firmowo. A to oznacza bardzo cienką blachę...

    • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Urus to SUV marki:

 

Najczęściej czytane