• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piesi z pierwszeństwem podczas wchodzenia na przejście. Sejm przegłosował zmiany

Krzysztof Koprowski
22 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowe regulacje dają pieszemu wchodzącemu na przejście pierwszeństwo przed wszystkimi pojazdami z wyjątkiem tramwaju. Kierowcy i piesi muszą także zachować "szczególną ostrożność". Nowe regulacje dają pieszemu wchodzącemu na przejście pierwszeństwo przed wszystkimi pojazdami z wyjątkiem tramwaju. Kierowcy i piesi muszą także zachować "szczególną ostrożność".

Sejm w czwartek zdecydowaną większością głosów przyjął nowelizację prawa o ruchu drogowym. Od 1 czerwca piesi zyskają pierwszeństwo przed pojazdami w momencie "wchodzenia na przejście". Ponadto wprowadzono ograniczenia w korzystaniu z telefonów na przejściu, ustanowiono minimalne odległości między pojazdami na drogach szybkiego ruchu oraz ujednolicono prędkość w obszarze zabudowanym.



Czy jeżdżąc autem w krajach, gdzie pieszy ma pierwszeństwo przed przejściem, stosujesz się do tego prawa?

To już drugie podejście do zmian w przepisach dotyczących pierwszeństwa pieszych. Podobne rozwiązania próbowano wprowadzić w 2015 r., jednak wówczas na wniosek posła Aleksandra Pocieja z Platformy Obywatelskiej przegłosowano jego odrzucenie.

W czwartek nowy-stary projekt zmian zyskał znacznie większą aprobatę posłów. Poparli go wszyscy biorący udział w głosowaniu członkowie Prawa i Sprawiedliwości oraz Lewicy, a także większość Koalicji Obywatelskiej. Na "nie" głosowało niemal całe ugrupowanie Konfederacji.

Uwzględniając głosy wszystkich parlamentarzystów, za nowelizacją przepisów opowiedziało się 423 posłów, 22 było przeciw, 4 wstrzymało się od głosu, a 10 nie wzięło udział w głosowaniu (w tym z naszego regionu Jerzy Borowczak z KO).

Z Pomorza przeciwko opowiedzieli się: Tadeusz Aziewicz (KO), Jarosław Wałęsa (KO), Artur Dziambor (Konfederacja) oraz Michał Urbaniak (Konfederacja).

Przeciwny zmianom był również Grzegorz Braun (Konfederacja), który do Sejmu dostał się wprawdzie z okręgu wyborczego w Rzeszowie, ale wcześniej - podobnie jak Jarosław Wałęsa - ubiegał się o fotel prezydenta Gdańska.

Kursy prawa jazdy w Trójmieście



Wyniki głosowania w podziale na ugrupowania w Sejmie. Wyniki głosowania w podziale na ugrupowania w Sejmie.

Pieszy zyskuje pierwszeństwo, wchodząc już na przejście



Co konkretnie zakłada nowelizacja przepisów? Wprowadza dwie kluczowe zmiany w pierwszeństwie pieszych. Oprócz dotychczasowego pierwszeństwa przed innymi pojazdami podczas obecności na przejściu, dodaje zapis w brzmieniu:

Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju.
Z punktu widzenia kierowcy wprowadza się nowy zapis mówiący o zachowaniu szczególnej ostrożności:

- Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście.
Zachowanie ostrożności dotyczy również pieszego:

- Pieszy wchodzący na jezdnię lub torowisko albo przechodzący przez jezdnię lub torowisko jest obowiązany zachować szczególną ostrożność.

Czytaj także: Mała rewolucja w prawie drogowym. Większa ochrona pieszego


Polska od lat jest w ogonie państw europejskich pod względem bezpieczeństwa na przejściach i jednocześnie jednym z nielicznych, gdzie pieszy nie ma pierwszeństwa, zbliżając się do przejścia. Liczba zabitych pieszych w przeliczeniu na milion mieszkańców w latach 2016-2018. Dane pozyskano od wydziałów policji lub urzędów statystycznych. Polska od lat jest w ogonie państw europejskich pod względem bezpieczeństwa na przejściach i jednocześnie jednym z nielicznych, gdzie pieszy nie ma pierwszeństwa, zbliżając się do przejścia. Liczba zabitych pieszych w przeliczeniu na milion mieszkańców w latach 2016-2018. Dane pozyskano od wydziałów policji lub urzędów statystycznych.

Zakaz korzystania z telefonów na przejściach dla pieszych



Ponadto w toku prac nad ustawą wprowadzono zapis, który w razie wypadków może przysporzyć problemów pod względem interpretacji i udowodnienia winy lub wręcz zachęci kierowców do próby fałszowania śladów na miejscu zdarzenia. Mowa tutaj o używaniu "telefonów i innych urządzeń elektronicznych":

- [Zabrania się:] Korzystanie z telefonu lub innego urządzenia elektronicznego podczas wchodzenia lub przechodzenia przez jezdnię lub torowisko oraz na przejściu dla pieszych - w sposób, który prowadzi do ograniczenia możliwości obserwacji sytuacji na jezdni, torowisku lub przejściu dla pieszych.
Warto przy tym podkreślić, że w 2018 r. na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przeprowadzono badania w terenie, obserwując zachowania ponad 6,1 tys. pieszych, z których wynikało, że podczas pokonywania jezdni tylko 5 proc. rozmawiało przez telefon, 1 proc. pisało wiadomość oraz 1 proc. słuchało muzyki.

Są to wyniki bardzo zbliżone do zachowań kierowców. W 2015 r. na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego dokonano w terenie obserwacji zachowań ponad 19,6 tys. kierowców, w wyniku których stwierdzono, że 4,4 proc. używa telefonu, trzymając go w ręku w trakcie prowadzenia pojazdu.

W razie wypadku śmiertelnego rodzina pieszego może być na przegranej pozycji, ponieważ trudno będzie udowodnić, że pieszy nie korzystał z telefonu, który znaleziono obok ofiary. W razie wypadku śmiertelnego rodzina pieszego może być na przegranej pozycji, ponieważ trudno będzie udowodnić, że pieszy nie korzystał z telefonu, który znaleziono obok ofiary.

Minimalne odległości na "ekspresówkach" i autostradach



Nowelizacja prawa o ruchu drogowym wymusza też zachowanie minimalnej odległości między pojazdami na drogach ekspresowych oraz autostradach. Zgodnie z treścią ustawy odstęp między pojazdami musi być nie mniejszy niż połowa prędkości, z jaką porusza się dany pojazd, wyrażony w metrach.

Przykładowo, jadąc z prędkością 120 km/h musimy utrzymać odległość co najmniej 60 m do pojazdu, który znajduje się przed nami.

Zasada ta nie obowiązuje jednak przy wyprzedzaniu, co podobnie jak z używaniem urządzeń elektronicznych daje dużą swobodę do interpretacji, zwłaszcza na drogach wielopasowych, którymi z założenia są autostrady i większość dróg ekspresowych.

Nowe znaki na polskich drogach. Propozycje Ministerstwa Infrastruktury



Od 1 czerwca w Polsce, wzorem wszystkich krajów europejskich, ograniczenie 50 km/h w obszarze zabudowanym będzie obowiązywało przez całą dobę. Od 1 czerwca w Polsce, wzorem wszystkich krajów europejskich, ograniczenie 50 km/h w obszarze zabudowanym będzie obowiązywało przez całą dobę.

50 km/h przez całą dobę w obszarze zabudowanym



Ponadto w ramach nowelizacji ujednolicono prędkość w obszarze zabudowanym. Po wejściu w życie przepisów nie będzie już podziału na godziny nocne i dzienne - przez całą dobę maksymalna prędkość (o ile nie stanowi inaczej oznakowanie) wyniesie 50 km/h.

Nowe przepisy od 1 czerwca 2021 r., ustawa trafi do Senatu



Pierwotnie wszystkie nowe regulacje miały wejść w życie już 14 dni od publikacji w Dzienniku Ustaw, jednak ostatecznie ustalono vacatio legis na 1 czerwca 2021 r.

Przegłosowana ustawa trafi teraz do Senatu i ewentualnie ponownie pod głosowanie poprawek przez Sejm. Biorąc pod uwagę układ sił politycznych i dużą jednomyślność parlamentarzystów, dokument niebawem powinien uzyskać podpis prezydenta Andrzeja Dudy.

Przypomnijmy, że zmiany w zakresie pierwszeństwa pieszych były zapowiedziane już w exposé premiera Mateusza Morawieckiego w 2019 r. jako jeden z priorytetów działań rządu, przy czym Morawiecki mówił o "wprowadzeniu pierwszeństwa pieszych jeszcze przed wejściem na przejście", a nie jak to ujęto w ustawie podczas "wchodzenia na przejście".

Nowe przepisy mają uniemożliwić jazdę "na zderzaku" na drogach szybkiego ruchu. Nowe przepisy mają uniemożliwić jazdę "na zderzaku" na drogach szybkiego ruchu.

Kierowcy jeżdżą za szybko, dlatego nie stracą prawa jazdy



W nowelizacji przepisów, wbrew wcześniejszym zamiarom, nie zdecydowano się wprowadzić zasady odbierania prawa jazdy przy przekroczeniu o 50 km/h dopuszczalnej prędkości w obszarze niezabudowanym. Przepis ten nadal obowiązuje w obszarze zabudowanym.

Jak informowała w 2020 r. "Rzeczpospolita", o usunięciu tej poprawki zdecydowało... zbyt częste przekraczanie dopuszczalnej prędkości przez kierowców.

Według wyliczeń Związku Powiatów Polskich wprowadzenie tego rozwiązania na obszarach niezabudowanych zwiększyłoby liczbę decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy o ok. 40 tys. spraw rocznie, a to z kolei wymusiłoby zwiększenie zatrudnienia urzędników do obsługi tych spraw.

Zasada zachowania bezpiecznej odległości w ustawie nie dotyczy wyprzedzania. Zasada zachowania bezpiecznej odległości w ustawie nie dotyczy wyprzedzania.

Min. Sprawiedliwości ingeruje w przepisy ruchu drogowego



Przeciwne tym zmianom było także Ministerstwo Sprawiedliwości w ramach uzgodnień międzyresortowych, które tłumaczyło, że byłby to zbyt restrykcyjny środek karny przy prędkościach rozwijanych na drogach w obszarze niezabudowanym.

Zdaniem resortu kierowanego przez Zbigniewa Ziobro w przypadku obszaru zabudowanego dodatkowe 50 km/h oznacza przekroczenie prędkości aż o 100 proc., podczas gdy na drogach ekspresowych (maks. prędkość 120 km/h) "tylko" o ok. 42 proc., zaś na autostradach (maks. prędkość 140 km/h) - ok. 36 proc.

Opinie (247) 9 zablokowanych

  • (5)

    Mnie od dziecka uczono że przed przejściem muszę się zatrzymać, rezejrzeć w obie strony i dopiero gdy widzę że nic nie jedzie mogę bezpiecznie przejść na drugą stronę, stosuję tę zasadę i nigdy nie zdarzyło mi się żadne zagrożenie na pasach. I mimo zmiany przepisów nadal tak będę przechodzić, moje życie i zdrowie jest cenniejsze niż udawadnianie komuś że mam pierwszeństwo!

    • 55 10

    • Rozejrzeć się trzy razy: w prawo, w lewo i ponownie w lewo (2)

      • 4 5

      • i 10 razy nie zaszkodzi:)

        • 7 0

      • To chyba w Anglii

        • 6 2

    • Jedyny mądry tutaj!

      • 3 3

    • Dalej zasada ostrożności obowiązuje pieszych. Zmiana dotyczy kierowców.

      Mają ustąpić pod rygorem prawnym. Oczywiście gdy są celebrytami, sędziami, politykami to nie obowiązuje.

      • 0 1

  • Pieszy ma od 10 lat pierwszeństwo wchodząc na przejściu. Nic się nie zmieniło (1)

    Z rozporządzenia w sprawie znaków przepis przepisali tylko do ustawy.
    To robienie z ludzi i**otów

    "Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem, jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych znajdujących się w tych miejscach, lub na nie wchodzących, oraz rowerzystów znajdujących się w tych miejscach, lub na nie wjeżdżających."

    To obowiązuje już od dawna. To co się zmieniło?

    • 16 5

    • Nie rozumiesz słowa "pierwszeństwo"

      To tak jak z autobusem wyjeżdżającym z zatoczki. Kierowca ma obowiązek go wpuścić. I jak nie wpuści, dostanie mandat. Ale sprawcą ew. kolizji będzie kierowca autobusu, bo pierwszeństwo ciągle ma jadący jezdnią. To samo było z taranowaniem pieszych wchodzących na przejście.

      • 4 2

  • (24)

    No to teraz piesi zamiast uważać będą włazić przed maski samochodów! Bo jak zwykle przeczytają tylko początek i zrozumieją że oto oni maja pierwszeństwo przed jadącym samochodem. A przecież przepis mówiący o tym że przed przejsciem należy bezwzględnie się zatrzymać i dopiero po upewnieniu sie że nic nie nadjezdza wolno pieszemu wejść na pasy! Nadal też obowiązuje przepis mówiący o tym że wejście wprost przed nadjeżdzający pojazd jest wykroczeniem i wymuszeniem pierwszeństwa!

    • 33 23

    • (1)

      Na czerwonym z zieloną strzałką też należy się zatrzymać.
      Ilu tych super kierowców to robi?

      • 9 5

      • Ja tak robię

        • 10 2

    • zasada jest taka że to kierowca ma przede wszystkim uważać !!!! (11)

      bezwzględnie zatrzymać? co ty zmyślasz. nigdy nic takiego nie było i nie ma.

      bezwzględnie zatrzymać to ma obowiązek kierowca przed zieloną strzałką. to tak

      • 3 8

      • (7)

        Poczytaj może kodeks ruchu drogowego w/w zasady sa tam jasno zapisane! Pieszy także ma obowiązek przestrzegania kodeksu ruchu drogowego nie dotyczy to tylko kierowcy!

        • 7 5

        • (6)

          gdzie jest obowiązek zatrzymania? konkretnie przepis podaj. zmyślasz.

          • 4 3

          • Nie ma

            Zresztą "kodeksu drogowego" nie ma od 24 lat. Zostało zastąpione Prawem o Ruchu Drogowem. Od się na tym etapie zatrzymał.

            • 3 2

          • Art 14 pord. (2)

            • 0 3

            • i gdzie tam jest coś o zatrzymywaniu? (1)

              • 3 1

              • Przecież on nie przeczytał tego artykułu

                Bo by zrozumiał, ile głupot napisał. Nie oczekujmy za wiele

                • 1 0

          • (1)

            A ty włazisz bez zatrzymania prosto z chodnika...?

            • 1 4

            • Piesi robili to od zawsze, a teraz jeszcze się to nasili

              Proponuję już zawczasu poszerzać cmentarze. Jeżdżę naprawdę ostrożnie (sam kiedyś byłem ofiarą wypadku spowodowanego przez świra w służbowym dostawczaku), ale jeśli pieszy oszołom wpakuje się z biegu prosto pod maskę, to po prostu nie ma szans, żeby nie doszło do potrącenia. Samochody nie hamują w miejscu, czego piesi jakoś zauważyć nie chcą.

              • 3 4

      • (2)

        Zasada jest taka że to ty jesteś odpowiedzialny za swoje życie i zdrowie! Z takim podejściem że to ktoś ma na mnie uważać a ja mogę sobie łazić jak chcę to prosta droga na cmentarz!

        • 11 6

        • (1)

          tok myślenia typowego bandyty drogowego.

          ja będę sobie robił co chce niech inni uważają bo mają więcej do stracenia.

          Trzeba tak konstruować prawo żeby ten bandyta miał nie mniej do stracenia niż poszkodowany. Tylko tak można piratów zdyscyplinować.

          • 7 5

          • Ty masz do stracenia zdrowie i życie... nie pomyślałeś o tym?

            • 4 5

    • Nie 'wejscie', ale 'wtargnięcie' (7)

      • 6 5

      • (6)

        Dokładnie, piesi rozumieja tylko to co dla nich wygodne, nie chcą zrozumiec że wejście przed nadjeżdzający pojazd jest wtargnięciem i wymuszeniem pierwszeństwa!

        • 5 7

        • tzw. "wchodzenie przed jadący pojazd" na przejściu dla pieszych to 0.1% wszystkich wypadków na przejściach

          84% to najechanie na pieszego na przejściu z winy kierowcy.
          To są dane Policji.

          • 5 6

        • W PoRD nie ma słowo "wtargnięcie" (4)

          Jest wejście na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd. Kluczowe słowa: "jezdnię" (nie któryś tam pas ruchu, tylko jezdnię jako całość), "bezpośrednio" (nie mylić z koniecznością hamowania, nawet gwałtownego). Mało który furiat drogowy je rozumie.

          • 5 4

          • (1)

            Dobrze że piesi rozumieją włażąc na pasy jak święta krowa , no ale jak komuś życie niemiłe to niech tak włazi dalej!

            • 1 4

            • Masz, przeczytaj kilka razy

              To usłyszysz przed ogłoszeniem wyroku, jak i usłyszały już setki osób wcześniej. A potem płacenie za rehabilitację.

              (...) W ocenie Sądu Okręgowego pojęcie "bezpośrednio" należy wiązać z prędkością zbliżającego się pojazdu. Bezpośrednie wejście przed jadący pojazd ma miejsce wówczas, gdy pojazd przed wejściem pieszego na jezdnię znajdował się w takiej odległości od tego miejsca, że kierujący nim - przy zachowaniu bezpiecznej prędkości - nie jest w stanie zatrzymać go przed przejściem (...)

              • 2 0

          • (1)

            dokładnie. w praktyce oznacza to że auto musi być już na przejściu, ewentualnie mieć 2-3m do niego. to że ktoś ciśnie 100kmh i ma drogę hamowania 30 nie ma nic tu do rzeczy.
            Kierowca ma obowiązek jechać z taką prędkością żeby w razie co zatrzymać się przed przejściem.

            • 4 2

            • No a piesi właśnie tak wchodzą, 2,3 metry przed maskę jadącego samochodu... nawet najwolniej jadące auto nie zatrzyma się w miejscu!

              • 0 0

    • Nie jest wymuszeniem pierwszeństwa (1)

      I bądź łaskaw zacytować podstawę prawną, mówiącą, że "przed przejsciem należy bezwzględnie się zatrzymać"

      • 3 2

      • Nie trzeba, można wlezc prosto pod koła samochodu jak ci życie niemiłe!

        • 2 5

  • Jak ktos nie wie ile to 2m dystansu, to predkosc/2 nie bedzie lepiej.

    • 4 0

  • Oceń...

    O bezpieczeństwo na drodze muszą dbać wszyscy uczestnicy ruchu drogowego. Podarowanie pierwszeństwa pieszym spowoduje tylko i wyłącznie zwiększenie liczby wypadków i niestety ofiar. Pisanie przepisów swoje, interpretacja policjantów swoje, bo przecież i tak kierowca winny...
    Co znaczy zachować szczególną ostrożność???
    No zachowałem, ale on mnie potrącił!!!
    Jest taki przepis, który mówi,że w terenie zabudowanym zbliżając się do przystanku autobusowego należy zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się i umożliwić autobusowi włączyć się do ruchu.
    99% kierowców przyspiesza!!!
    I tak będzie z przejściem dla pieszych.
    Będzie tak długo, aż użytkownicy pojazdów zrozumieją do czego służy auto!!!
    Miasto to nie arena wyścigowa!
    Życzę bezpiecznych dni i zawsze dotarcia do celu w zdrowiu.

    • 10 5

  • Pieszy i pierwszeństwo przed pasami (12)

    Jedna z głupszych zmian. Po pierwsze, stoją kwoki i gadają własnie przed przejściem One nie mają zamiaru przechodzić, za to kierowcy będa stali. Dwa, polscy husarzy będa specjalnie sie wpierniczać n przejście, bo przecież ma pierwszeństwo. Polacy to dzicz, będzie dużo wypadków. Co z tego że ma pierwszeństwo jak ma połamane nogi?

    • 29 23

    • bedziesz placic ze swojego OC, zeby mi tego nogi wyprostowac (9)

      • 6 6

      • I co z tego? To ty będziesz 3 miechy w gipsie a nie ja (7)

        • 6 4

        • (6)

          I po tych 3 miesiącach + 6 na rehabilitację znowu będę chodzić. Ty będziesz spłacać odszkodowanie do końca życia.

          • 4 10

          • Chyba że. (1)

            Proszę zauważyć że obowiązkiem pieszego jest upewnić się czy może bezpiecznie przejść, jeżeli pojazd będzie miał kamerkę na której będzie widać że włazisz bez upewnienia się na jezdnie w momencie w którym pojazd nie ma szans zareagować to nie dość że posiedzisz 3 miesiące w gipsie, to będzie mandacik do płacenia.

            • 9 3

            • Tak zaiste było

              I owszem, pieszy może mieć ciągle te 50 zł do zapłacenia w ekstremalnych sytuacjach. Ale sprawstwo kolizji i wszystko z nim związane (w tym odszkodowania) od momentu podpisania tej nowelizacji są już nie do uniknięcia przez kierowcę pojazdu.

              • 2 3

          • (1)

            Ot mentalnośc Polka... połamię nogi, ale udowodnię że moje jest na wierzchu... nie żal ci życia i zdrowia?

            • 7 4

            • Ot mentalność bandyty

              Zignorować przepisy i z premedytacją rozjechać, bo inny uczestnik ruchu jest słabszy. Ale i taki bandzior kiedyś trafia na silniejszego, w szczególności ciągnik siodłowy...

              • 0 1

          • (1)

            Po to jest OC, żeby nie spłacać.
            Doedukuj się.

            • 3 2

            • Przeczytaj OWU swojego własnego towarzystwa i co/do jakiej sumy ono dokładnie pokrywa

              Kredyt będzie mniejszy.

              • 2 1

      • Kupie ci wozek inwalidzki

        • 1 0

    • Ale nie myl pojęć, nikt tu nie mówi o tym że pieszy będzie miał pierwszeństwo już oczekując na chodniku na przejście, był taki projekt ale on nie przeszedł!

      • 1 3

    • Dokładnie. Kretyński przepis. Wyłudzacze odszkodowań już zacierają ręce. Pójdźmy krok dalej. Dajmy pieszym pierwszeństwo na torowiskach tramwajowych i kolejowych bo dlaczego by nie. Zróbmy zebry na ekspresówkach i autostradach.

      • 0 0

  • Teraz gadające przy wejściu na przejście babcie będą miały dobrze (6)

    Każdy będzie musiał się zatrzymać, każdy.

    • 12 14

    • no i dobrze

      • 6 3

    • I dobrze. Stoja, gadaja i czekaja az sie laskawie zatrzyma jeden z drugim. W czym problem by byc milym?

      • 7 3

    • straszne. bedzie trzeba przed przejściem zwolnić.

      biedne kierofczyki. świat im się zawalił.

      • 6 7

    • (2)

      Gdzie wy wyczytaliście że pieszy czekający na chodniku ma pierwszeństwo? Taki przepis u nas nie przeszedł, poczytajcie może ze zrozumieniem przepis a potem komentujcie!

      • 1 3

      • Nikt nie będzie czekał, po prostu wejdzie. (1)

        • 2 1

        • Niech włazi jak mu życia i zdrowia nie szkoda! Cmentarze pełne takich bezmyślnych ludzi!

          • 0 3

  • (1)

    W Polsce kiwrowcy nawet na czerwomym sie nie zatrzymuja a co dopiero przed przejsciem

    • 15 10

    • Kierowcy rowerów? O tak. Oni nie przestrzegają żadnych zasad.

      • 4 3

  • (2)

    no to barany piesze zapraszamy pod koła sprawdźcie swoją wytrzymałość w starciu ze śmieciarką betoniarką autobusem piękne martwe przepisy ograniczające używanie telefonów na przejściu haha kto to niby wyegzekwuje?Sejmowe barany kolejny raz biorą się bohatersko za zmienianie prawa tworzenie bubli i martwych zapisów a tak naprawdę nie zmieni się nic

    • 16 13

    • Wiekszośc aut ma w tej chwili kamery więc udowodnienie tego że pieszy patrzył w telefon nie będzie problemem, tak samo jak to że nie zachował ostrożności, nie zatrzymał się przed przejsciem czy wtargnął przed jadący pojazd!

      • 2 3

    • W odpowiedzi, proponuję zająć się

      nauką pisowni. Twoje wywody tak napisane, są bezsensowne. Trzeba zgadywać gdzie jest początek zdania, czyli brak interpunkcji z Ciebie robi barana.

      • 4 3

  • (1)

    A braku zmiany tablic do dzisiaj nie potrafia wprowadzic

    • 8 0

    • bo to jest dla tych pazernych łapciuchów kasa którą się im w zębach przynosi po co mają z twego rezygnować fabryki tablic rejestracyjnych też sobie chwalą klepanie tych śmiesznych kombinacji literek i cyferek

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaki bilet należy kupić, aby poruszać się komunikacją miejską po całym Trójmieście?

 

Najczęściej czytane