- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (127 opinii)
- 2 Podsumowanie majówki na drogach (56 opinii)
- 3 Nowe, elektryczne Volvo EX90 w Trójmieście (67 opinii)
- 4 Auto wjechało w pieszych i w budynek (310 opinii)
- 5 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (165 opinii)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
Koncern wypowiedział umowy trójmiejskim dealerom
Szykuje się niemałe przetasowanie na trójmiejskim rynku motoryzacyjnym. Międzynarodowy koncern Stellantis wypowiedział umowy wszystkim polskim dealerom marek wchodzących w skład grupy. Czy to oznacza koniec współpracy z niektórymi salonami?
Pod koniec maja tego roku wszyscy krajowi przedstawiciele marek Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel, Abarth, Alfa Romeo, Fiat oraz Jeep, które wchodzą w skład koncernu Stellantis, otrzymali informację o rozwiązaniu umowy dealerskiej z dwuletnim wypowiedzeniem. Te dwa lata mają zapewnić ciągłość sprzedaży. Jaki jest powód takiej decyzji? Konieczność reorganizacji sieci. Wszystkie firmy zostały poinformowane o zmianie modelu dystrybucji, która prawdopodobnie przybierze formę agencyjną.
Po dostarczeniu wypowiedzeń, przedstawiciele koncernu zapowiedzieli spotkania z włodarzami firm, z którymi Stellantis chce współpracować w przyszłości. Podczas spotkania mają zostać przedstawione nowe warunki partnerstwa. Oznacza to, że zostanie wybrana nowa sieć dystrybucji, a firmy, z którymi kontynuowana będzie współpraca, będą miały możliwość rozszerzenia swojej oferty o nowe marki. Jak podkreślają przedstawiciele, nowa sieć zostanie wybrana na podstawie "obiektywnych wskaźników i warunków".
Trójmiejskie salony samochodowe
Nieoficjalnie mówi się, że dealerzy z grupy Stellantis otrzymali bądź dopiero otrzymają pisma z... ich dalszymi losami. Ponoć w listach została przedstawiona jedna z trzech wizji, w tym ta kończąca współpracę.
W komunikacie prasowy przedstawiciele Stellantis napisali: zmiany środowiskowe i regulacji prawnych wpływają na model dystrybucji w branży, prowadząc gamy modelowe marek do elektryfikacji. Wielokanałowe modele zakupowe, w tym proces sprzedaży online, zmieniły sposób zakupów i konsumpcji klientów, a przewidywane w 2023 roku nadchodzące rozporządzenia w sprawie Wyłączeń Grupowych (BER) prawdopodobnie doprowadzą do konieczności modyfikacji obecnych umów i standardów dystrybucyjnych.
Ponadto oczekujemy, że w Europie do 2025 roku 98 proc. modeli Stellantis zostanie zelektryfikowanych, a do roku 2030 wielkość ta osiągnie 100 proc. Do 2025 roku pojazdy o niskiej emisji zanieczyszczeń (LEV) będą stanowić 35 proc. sprzedaży Stellantis, a 70 proc. do roku 2030. Od 2023 roku nastąpi znaczące przyspieszenie tego procesu, a celem Stellantis jest bycie na czele zmian, umożliwiając swojej sieci dostosowanie się z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym.
Czy zatem nowa wizja Stellantis przyczyni się do zamknięcia niektórych salonów w Trójmieście? Wiele na to wskazuje, ale poczekajmy.
Czytaj także:
Klienci dłużej czekają na nowe auta. Problemem... półprzewodniki
Opinie (208) 3 zablokowane
-
2021-08-05 13:20
Lex - TVN?
- 5 17
-
2021-08-05 13:25
Kazdy szuka oszczędnosci (2)
Nawet najbogatsze koncerny szukaja teraz oszczędnosci. Najlepiej u innych podwykonawców, dostawców etc. Jezeli się nie dostosujesz do wymagań, znikasz z rynku.
- 26 2
-
2021-08-05 15:10
(1)
wow, odkryłeś funkcjonowanie człowieka i firm. jeżeli restauracja isę nie dostosuje do wymagań klientów to znika, itp. najbogatsze? skad wiesz, ze ten koncern jest najbogatszy? co to znaczy najbogatszy, sprawdziles ich portfolio i wartosc papierow wartosciowych, gotowki itp?
- 1 3
-
2021-08-06 08:23
Jezeli jestes dostawcą to musisz się dostosowac do wymagan klienta
takie sa realia. I wszystkie firmy szukaja oszczednosci. Pracuje w Automotive, wiec te problemy znam z własnych doswiadczeń. Stellantis zrobiło warsztaty dla poddostawców, zeby znaleźć miejsca, gdzie mozna zaoszczedzic... Przyczepiłes się do słowa "najbogatsze", ale bez zrozumienia całości. Oszczednosci szukająi bogaci i biedniejsi( o ile ich stac). ....A restauracja która nie dostosowuje się do potrzeb klienta niestety bankrutuje... I wcale nie mówimy o menu...
- 0 0
-
2021-08-05 13:36
Może jak tak to prowadźcie nie tylko raport z Covida, ale z ilości miejsc do ładowania i istniejących stacji...
- 16 0
-
2021-08-05 13:47
Stellantis sprzedaje marki raczej plebejskie (4)
Dealerzy BMW, Mercedesa i Porsche raczej nie muszą martwić się takimi pismami.
- 8 36
-
2021-08-05 14:12
(3)
Maseratti czy Alfa ? Jak masz pieniądze ale nie masz fantazji, a chcesz sie jedynie pokazać kupujesz BMW, mercedesa czy porsche. Jak masz coś w głowie to kupujesz produkty włoskie czy brytyjskie
- 11 5
-
2021-08-05 15:15
Jaka to fantazja skrywa się w produktach włoskich lub brytyjskich? (2)
Raczej odwrotnie. Jak chcesz się pokazać to kupujesz Alfę lub Land Rovera. Nie ma w nich ani fantazji ani jakości.
Fantazja być może jest w eleganckim kroju włoskich ubrań lub dobrze zaprojektowanym ekspresie do kawy ale w samochodzie raczej jej niewiele. Alfa wygląda jak każde inne auto na drodze.- 7 6
-
2021-08-05 15:19
(1)
i psuje się już o wiele bardziej niż każde inne auto ... :-) ...
- 9 6
-
2021-08-06 19:15
Sprawdź raporty awaryjności - Giulia na czele bezawaryjnosci aut 5cio letnich
- 1 1
-
2021-08-05 13:55
(1)
Sieć żadnego kraju nie wytrzyma 50% elektryków, nie mówiąc o 100%. Zapisy kolejkowe do ładowarek, może ładowanie na kartki. Samochody będą tylko dla bogaczy i firmowe dla nielicznych.
Reszta do autobusów jak we wczesnym PRL-u. Eko-prąd będzie tak drogi że zapomnisz o lodówce, klimatyzacji, gotowaniu na prądzie,oświetleniu. Radosny eko-świat. Przemysł przeniósł się do azji i tam truje.- 45 5
-
2021-08-05 20:59
Gomułka faworyzował transport publiczny, a warszawy i duże fiaty tylko dla wybrańców :D
- 6 0
-
2021-08-05 14:47
unijny Pakiet FitFor55 doprowadzi mieszkańców UE do gwałtownego i znacznego zubożenia.
- 30 3
-
2021-08-05 14:58
Stellantis? Hmm... W tym "koncernie" nie produkują aut godnych zainteresowania. (3)
Może poza Jeepem Wranglerem. Choć i w tym przypadku to raczej ostatnie podrygi. Tak więc nawet gdyby ten "koncern" miał nie podpisać umowy z żadnym z polskich dilerów, to jakoś mi nie żal.
Tyko dilerów i ich pracowników, których praca jest zagrożona szkoda...- 14 20
-
2021-08-05 15:20
(1)
rzuć okiem na ranking 10 najlepiej sprzedających się marek aut w Bolandii i zobacz ile jest z teg grupy ...
- 4 4
-
2021-08-06 06:36
Co mnie Bolandia obchodzi. Tu jest Polska :-)
- 5 2
-
2021-08-06 19:16
Alfa, maseratti, jeep... W kategorii najciekawszych trudno znaleźć inne
- 0 0
-
2021-08-05 15:08
Trząść portkami czy bedo żniwa?
Trzeba chyba kupywać stare knury i się potem obłowić.
- 6 3
-
2021-08-05 15:26
Czym więcej pośredników, tym towar jest droższy.
Każdy pośrednik chce dużo zarobić.
- 11 3
-
2021-08-05 16:13
nihil novi
Parę lat temu Marubeni -Tata, największy na świecie producent
samochodów, choć nie na rynek UE (w UK mają Jaguara), wypowiedział nagle
wszystkie umowy w calej UE, m.in z Kosińskim z Gdyni, skąd wziąłem
swój samochód i ja. Zostałem na lodzie, po przeglądy musiałem
na poczatku do Redy. Teraz robię je byle gdzie, furka już nienowa, wszystko jedno.
Szkoda. to dobry samochód, w ogóle mi się nie psuł, choć sporo
nim jeżdżę, nie tylko po Polsce. Polityka suxx.- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.