• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koncern wypowiedział umowy trójmiejskim dealerom

mJ
5 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Koncern Stellantis wypowiedział umowy wszystkim krajowym dealerom. Koncern Stellantis wypowiedział umowy wszystkim krajowym dealerom.

Szykuje się niemałe przetasowanie na trójmiejskim rynku motoryzacyjnym. Międzynarodowy koncern Stellantis wypowiedział umowy wszystkim polskim dealerom marek wchodzących w skład grupy. Czy to oznacza koniec współpracy z niektórymi salonami?



Salonów samochodowych w Trójmieście jest:

Na wstępie wyjaśnijmy, czym jest Stellantis. To francusko-włosko-amerykański koncern motoryzacyjny, który powstał w 2021 roku w wyniku fuzji włosko-amerykańskiej spółki Fiat Chrysler Automobiles i francuskiej spółki Grupy PSA.

Pod koniec maja tego roku wszyscy krajowi przedstawiciele marek Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel, Abarth, Alfa Romeo, Fiat oraz Jeep, które wchodzą w skład koncernu Stellantis, otrzymali informację o rozwiązaniu umowy dealerskiej z dwuletnim wypowiedzeniem. Te dwa lata mają zapewnić ciągłość sprzedaży. Jaki jest powód takiej decyzji? Konieczność reorganizacji sieci. Wszystkie firmy zostały poinformowane o zmianie modelu dystrybucji, która prawdopodobnie przybierze formę agencyjną.

Po dostarczeniu wypowiedzeń, przedstawiciele koncernu zapowiedzieli spotkania z włodarzami firm, z którymi Stellantis chce współpracować w przyszłości. Podczas spotkania mają zostać przedstawione nowe warunki partnerstwa. Oznacza to, że zostanie wybrana nowa sieć dystrybucji, a firmy, z którymi kontynuowana będzie współpraca, będą miały możliwość rozszerzenia swojej oferty o nowe marki. Jak podkreślają przedstawiciele, nowa sieć zostanie wybrana na podstawie "obiektywnych wskaźników i warunków".

Trójmiejskie salony samochodowe


Pisma wypowiadające umowy otrzymali m.in. dealerzy Jeepa. Pisma wypowiadające umowy otrzymali m.in. dealerzy Jeepa.
Nieoficjalnie mówi się, że dealerzy z grupy Stellantis otrzymali bądź dopiero otrzymają pisma z... ich dalszymi losami. Ponoć w listach została przedstawiona jedna z trzech wizji, w tym ta kończąca współpracę.

W komunikacie prasowy przedstawiciele Stellantis napisali: zmiany środowiskowe i regulacji prawnych wpływają na model dystrybucji w branży, prowadząc gamy modelowe marek do elektryfikacji. Wielokanałowe modele zakupowe, w tym proces sprzedaży online, zmieniły sposób zakupów i konsumpcji klientów, a przewidywane w 2023 roku nadchodzące rozporządzenia w sprawie Wyłączeń Grupowych (BER) prawdopodobnie doprowadzą do konieczności modyfikacji obecnych umów i standardów dystrybucyjnych.

Ponadto oczekujemy, że w Europie do 2025 roku 98 proc. modeli Stellantis zostanie zelektryfikowanych, a do roku 2030 wielkość ta osiągnie 100 proc. Do 2025 roku pojazdy o niskiej emisji zanieczyszczeń (LEV) będą stanowić 35 proc. sprzedaży Stellantis, a 70 proc. do roku 2030. Od 2023 roku nastąpi znaczące przyspieszenie tego procesu, a celem Stellantis jest bycie na czele zmian, umożliwiając swojej sieci dostosowanie się z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym.

Czy zatem nowa wizja Stellantis przyczyni się do zamknięcia niektórych salonów w Trójmieście? Wiele na to wskazuje, ale poczekajmy.

Czytaj także:

Klienci dłużej czekają na nowe auta. Problemem... półprzewodniki



W skład koncernu Stellantis wchodzi marka Opel. W skład koncernu Stellantis wchodzi marka Opel.
mJ

Opinie (208) 3 zablokowane

  • Lex - TVN?

    • 5 17

  • Kazdy szuka oszczędnosci (2)

    Nawet najbogatsze koncerny szukaja teraz oszczędnosci. Najlepiej u innych podwykonawców, dostawców etc. Jezeli się nie dostosujesz do wymagań, znikasz z rynku.

    • 26 2

    • (1)

      wow, odkryłeś funkcjonowanie człowieka i firm. jeżeli restauracja isę nie dostosuje do wymagań klientów to znika, itp. najbogatsze? skad wiesz, ze ten koncern jest najbogatszy? co to znaczy najbogatszy, sprawdziles ich portfolio i wartosc papierow wartosciowych, gotowki itp?

      • 1 3

      • Jezeli jestes dostawcą to musisz się dostosowac do wymagan klienta

        takie sa realia. I wszystkie firmy szukaja oszczednosci. Pracuje w Automotive, wiec te problemy znam z własnych doswiadczeń. Stellantis zrobiło warsztaty dla poddostawców, zeby znaleźć miejsca, gdzie mozna zaoszczedzic... Przyczepiłes się do słowa "najbogatsze", ale bez zrozumienia całości. Oszczednosci szukająi bogaci i biedniejsi( o ile ich stac). ....A restauracja która nie dostosowuje się do potrzeb klienta niestety bankrutuje... I wcale nie mówimy o menu...

        • 0 0

  • Może jak tak to prowadźcie nie tylko raport z Covida, ale z ilości miejsc do ładowania i istniejących stacji...

    • 16 0

  • Stellantis sprzedaje marki raczej plebejskie (4)

    Dealerzy BMW, Mercedesa i Porsche raczej nie muszą martwić się takimi pismami.

    • 8 36

    • (3)

      Maseratti czy Alfa ? Jak masz pieniądze ale nie masz fantazji, a chcesz sie jedynie pokazać kupujesz BMW, mercedesa czy porsche. Jak masz coś w głowie to kupujesz produkty włoskie czy brytyjskie

      • 11 5

      • Jaka to fantazja skrywa się w produktach włoskich lub brytyjskich? (2)

        Raczej odwrotnie. Jak chcesz się pokazać to kupujesz Alfę lub Land Rovera. Nie ma w nich ani fantazji ani jakości.
        Fantazja być może jest w eleganckim kroju włoskich ubrań lub dobrze zaprojektowanym ekspresie do kawy ale w samochodzie raczej jej niewiele. Alfa wygląda jak każde inne auto na drodze.

        • 7 6

        • (1)

          i psuje się już o wiele bardziej niż każde inne auto ... :-) ...

          • 9 6

          • Sprawdź raporty awaryjności - Giulia na czele bezawaryjnosci aut 5cio letnich

            • 1 1

  • (1)

    Sieć żadnego kraju nie wytrzyma 50% elektryków, nie mówiąc o 100%. Zapisy kolejkowe do ładowarek, może ładowanie na kartki. Samochody będą tylko dla bogaczy i firmowe dla nielicznych.
    Reszta do autobusów jak we wczesnym PRL-u. Eko-prąd będzie tak drogi że zapomnisz o lodówce, klimatyzacji, gotowaniu na prądzie,oświetleniu. Radosny eko-świat. Przemysł przeniósł się do azji i tam truje.

    • 45 5

    • Gomułka faworyzował transport publiczny, a warszawy i duże fiaty tylko dla wybrańców :D

      • 6 0

  • unijny Pakiet FitFor55 doprowadzi mieszkańców UE do gwałtownego i znacznego zubożenia.

    • 30 3

  • Stellantis? Hmm... W tym "koncernie" nie produkują aut godnych zainteresowania. (3)

    Może poza Jeepem Wranglerem. Choć i w tym przypadku to raczej ostatnie podrygi. Tak więc nawet gdyby ten "koncern" miał nie podpisać umowy z żadnym z polskich dilerów, to jakoś mi nie żal.
    Tyko dilerów i ich pracowników, których praca jest zagrożona szkoda...

    • 14 20

    • (1)

      rzuć okiem na ranking 10 najlepiej sprzedających się marek aut w Bolandii i zobacz ile jest z teg grupy ...

      • 4 4

      • Co mnie Bolandia obchodzi. Tu jest Polska :-)

        • 5 2

    • Alfa, maseratti, jeep... W kategorii najciekawszych trudno znaleźć inne

      • 0 0

  • Trząść portkami czy bedo żniwa?

    Trzeba chyba kupywać stare knury i się potem obłowić.

    • 6 3

  • Czym więcej pośredników, tym towar jest droższy.

    Każdy pośrednik chce dużo zarobić.

    • 11 3

  • nihil novi

    Parę lat temu Marubeni -Tata, największy na świecie producent
    samochodów, choć nie na rynek UE (w UK mają Jaguara), wypowiedział nagle
    wszystkie umowy w calej UE, m.in z Kosińskim z Gdyni, skąd wziąłem
    swój samochód i ja. Zostałem na lodzie, po przeglądy musiałem
    na poczatku do Redy. Teraz robię je byle gdzie, furka już nienowa, wszystko jedno.

    Szkoda. to dobry samochód, w ogóle mi się nie psuł, choć sporo
    nim jeżdżę, nie tylko po Polsce. Polityka suxx.

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Toyota Mirai to auto zasilane:

 

Najczęściej czytane