• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koncern wypowiedział umowy trójmiejskim dealerom

mJ
5 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Koncern Stellantis wypowiedział umowy wszystkim krajowym dealerom. Koncern Stellantis wypowiedział umowy wszystkim krajowym dealerom.

Szykuje się niemałe przetasowanie na trójmiejskim rynku motoryzacyjnym. Międzynarodowy koncern Stellantis wypowiedział umowy wszystkim polskim dealerom marek wchodzących w skład grupy. Czy to oznacza koniec współpracy z niektórymi salonami?



Salonów samochodowych w Trójmieście jest:

Na wstępie wyjaśnijmy, czym jest Stellantis. To francusko-włosko-amerykański koncern motoryzacyjny, który powstał w 2021 roku w wyniku fuzji włosko-amerykańskiej spółki Fiat Chrysler Automobiles i francuskiej spółki Grupy PSA.

Pod koniec maja tego roku wszyscy krajowi przedstawiciele marek Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel, Abarth, Alfa Romeo, Fiat oraz Jeep, które wchodzą w skład koncernu Stellantis, otrzymali informację o rozwiązaniu umowy dealerskiej z dwuletnim wypowiedzeniem. Te dwa lata mają zapewnić ciągłość sprzedaży. Jaki jest powód takiej decyzji? Konieczność reorganizacji sieci. Wszystkie firmy zostały poinformowane o zmianie modelu dystrybucji, która prawdopodobnie przybierze formę agencyjną.

Po dostarczeniu wypowiedzeń, przedstawiciele koncernu zapowiedzieli spotkania z włodarzami firm, z którymi Stellantis chce współpracować w przyszłości. Podczas spotkania mają zostać przedstawione nowe warunki partnerstwa. Oznacza to, że zostanie wybrana nowa sieć dystrybucji, a firmy, z którymi kontynuowana będzie współpraca, będą miały możliwość rozszerzenia swojej oferty o nowe marki. Jak podkreślają przedstawiciele, nowa sieć zostanie wybrana na podstawie "obiektywnych wskaźników i warunków".

Trójmiejskie salony samochodowe


Pisma wypowiadające umowy otrzymali m.in. dealerzy Jeepa. Pisma wypowiadające umowy otrzymali m.in. dealerzy Jeepa.
Nieoficjalnie mówi się, że dealerzy z grupy Stellantis otrzymali bądź dopiero otrzymają pisma z... ich dalszymi losami. Ponoć w listach została przedstawiona jedna z trzech wizji, w tym ta kończąca współpracę.

W komunikacie prasowy przedstawiciele Stellantis napisali: zmiany środowiskowe i regulacji prawnych wpływają na model dystrybucji w branży, prowadząc gamy modelowe marek do elektryfikacji. Wielokanałowe modele zakupowe, w tym proces sprzedaży online, zmieniły sposób zakupów i konsumpcji klientów, a przewidywane w 2023 roku nadchodzące rozporządzenia w sprawie Wyłączeń Grupowych (BER) prawdopodobnie doprowadzą do konieczności modyfikacji obecnych umów i standardów dystrybucyjnych.

Ponadto oczekujemy, że w Europie do 2025 roku 98 proc. modeli Stellantis zostanie zelektryfikowanych, a do roku 2030 wielkość ta osiągnie 100 proc. Do 2025 roku pojazdy o niskiej emisji zanieczyszczeń (LEV) będą stanowić 35 proc. sprzedaży Stellantis, a 70 proc. do roku 2030. Od 2023 roku nastąpi znaczące przyspieszenie tego procesu, a celem Stellantis jest bycie na czele zmian, umożliwiając swojej sieci dostosowanie się z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym.

Czy zatem nowa wizja Stellantis przyczyni się do zamknięcia niektórych salonów w Trójmieście? Wiele na to wskazuje, ale poczekajmy.

Czytaj także:

Klienci dłużej czekają na nowe auta. Problemem... półprzewodniki



W skład koncernu Stellantis wchodzi marka Opel. W skład koncernu Stellantis wchodzi marka Opel.
mJ

Opinie (208) 3 zablokowane

  • Dlaczego UE jest tak pokręcona,,, (1)

    i dlaczego ciśnie na te przereklamowane elektryki, to jest ślepy tor. Po za tym - Polska i elektryczne auta ? ,,, na prąd z elektrowni na węgiel ?? błagam ,,, "hał der ju" :))))))
    Po za tym - wymó auta elektrycznego - w zasadzie własny dom, i panele na dachu bo inaczej to się nie opłaca. Oczywiście nikt też nie liczy utylizacji akumulatorów, oraz tego że te samochody po 10 latach będą nie sprzedawalne (Tesla pokazała dokładnie że po 8 latach auto można oddać na złom)
    Siedzi jedna czy drugi w tej UE - są sterowani przez jakiś jeleni wyżej - i cisną na tą elektryfikację że się wymiotować chce - nie patrząc na to że niektóre kraje są na to nie gotowe (i nie będą jeszcze wieeeeele lat)

    • 18 1

    • Tesla akurat ma średni ubytek pojemności baterii na poziomie 10% w przeciągu 8 lat, a to i tak pierwsza iteracja technologii (wciąż niedościgniona przez takich graczy jak VW czy Ford)

      • 0 0

  • Kupię konia.

    Już widzę elektryki na wsi. A jak huragan wyłączy prąd to dojazd karetki konnej do pacjenta za tydzień.

    • 16 2

  • (1)

    Jak zlikwidują Autoplus to dobrze. Chyba najgorszy możliwy dealer.

    • 1 4

    • Ja akurat bardzo chwalę sobie ich serwis

      • 2 1

  • W Polsce tylko stare disle.

    • 0 1

  • Kupujesz elektryka za ok. 130 tys.

    Kiedy skończy się gwarancja, a padnie główny akumulator, to wybulisz na nowy ok. 90 tys. Powodzenia !

    • 11 3

  • pis

    pis będzie wprowadzał i promował tylko polską motoryzację wszystkie firmy z kapitałem zagranicznym są zagrożeniem dla pisu

    • 4 8

  • Nie szkoda (3)

    Bo stellantis to zlepek badziewiastych marek

    • 4 8

    • Badziewiasty komentarz (2)

      Po polskich drogach jeździ masa aut Opel, Peugeot, Citroen, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Maserati, DS, Lancia a nawet Chrysler i Dodge. Właścicieli tych aut je kupują, jeżdżą nimi i znowu kupują kolejne. Zawsze znajdzie się jednak jakiś szczyl, który wie lepiej, bo tak słyszał na podwórku od starszego kolegi z 20 letnim niemieckim autem, jedynie słuszną opcją w niektórych kręgach.

      • 7 1

      • gdzie te marki do Toyoty (1)

        nawet do piet nie dorastaja

        • 0 1

        • ale toyoty sa brzydsze

          • 0 0

  • ekologia (1)

    Ciekawe co zrobią jak zaleją nas setki tysięcy zużytych baterii samochodowych. Wtedy okaże się, że nie jest to ekologiczne rozwiązanie.

    • 7 0

    • Wiele firm nad tym pracuje, gra warta świeczki, rynek będzie ogromny.

      • 0 1

  • Dlaczego nie stosuje się jeszcze silników do samochodów napędzanych za pomocą hydrolizy????!!!!

    • 0 0

  • To jak

    Kupowanie porsche żeby pojeździć po polu. Co infrastruktura ma do zaoferowania, żeby wypuścić elektryki na rynek? Nic. Tylko gadanie. Temat będzie na rzeczy tylko wtedy, kiedy każdy posiadacz auta po pracy załaduje go w swoim garażu. Na dziś to utopia więc dajcie sobie siana.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Okrągły znak z czerwoną obwódką i białym tłem oznacza:

 

Najczęściej czytane