• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowali najnowsze elektryczne Mercedesy

mJ
11 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
EQ Tour 2022 EQ Tour 2022

Za nami kolejna odsłona wydarzenia EQ Tour. Podczas dwóch dni uczestnicy imprezy mieli okazję bliżej poznać elektryczną gamę modelową Mercedesa-Benz. Do dyspozycji gości oddano m.in. EQS 580 czy EQE 43 AMG.



EQ Tour to cykl szkoleń organizowanych przez Mercedes-Benz Polska. Importer wespół z wybranymi dealerami zaprasza klientów i miłośników marki na bliższe poznanie najnowszych modeli z gwiazdą na masce.

Jednym ze współorganizatorów EQ Tour 2022 był dealer BMG Goworowski, który swoich gości zaprosił na jazdy testowe 10-11 czerwca.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot


EQ Tour 2022 EQ Tour 2022
Do tej pory wspomniane przejażdżki kojarzyły nam się przede wszystkim z piekielnie mocnymi Mercedesami ze stajni AMG i malowniczymi drogami Kaszub. I o ile trasy pozostały bez większych zmian, to diametralnie zmieniły się samochody - silniki spalinowe zostały zamienione na elektryczne.

I choć zainteresowanie wydarzeniem - jak co roku - było bardzo duże, to organizatorzy mogli zaprosić na jazdy niespełna 40 osób. Każdy z uczestników miał okazję przejechać się wszystkimi "elektrykami". Kierowcy zmieniali auta co kilka kilometrów.

Tegoroczna trasa prowadziła z gdyńskiego salonu BMG Goworowski do Jeziora Żarnowieckiego. I z powrotem.

Czytaj także:

Testowali hybrydowe Jaguary i Land Rovery



EQ Tour 2022 EQ Tour 2022
Do dyspozycji gości oddano elektryczne modele Mercedesa: EQA 250 (ceny od 216 tys. zł), EQA 350 (od 249 700 zł), EQB 300 (od 246 100 zł), EQC 400 (od 366 404 zł), EQV 300 (od 339 tys. zł), natomiast dwiema wisienkami na torcie EQ Tour 2022 były EQS 580 (od 621 300 zł) oraz premierowo pokazany Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC (od 468 900 zł).

Do dwóch ostatnich egzemplarzy kierowcy zasiadali zdecydowanie najchętniej. Pierwszy z nich to prawdopodobnie najbardziej luksusowy "elektryk" na rynku. EQS 580 dysponuje dwoma silnikami elektrycznymi, które generują w sumie 523 KM mocy i 855 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint do "setki" trwa zaledwie 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 210 km/h. EQS 580 został wyposażony w baterie o pojemności 107,8 kWh, co - według producenta - pozwala na przejechanie na jednym ładowaniu 662 km. Realnie zasięg wynosi około 550 km.

Z kolei debiutujący EQE 43 AMG oferuje 476 KM mocy i 858 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,2 sekundy (prędkość maksymalna wynosi 210 km/h). Bateria ma mniejszą pojemność niż w EQS - 90,6 kWh. Auto jest w stanie przejechać nawet 500 km.

Czytaj także:

Mercedes EQS - najbardziej luksusowy "elektryk"



  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
  • EQ Tour 2022
mJ

Miejsca

Opinie (114) ponad 10 zablokowanych

  • jaki to ma zasięg przy -10 ? (13)

    kto będzie miał czas stać w korku do ładowarek ?

    • 29 3

    • 510 km (7)

      • 0 0

      • Może 984? (3)

        Hehe. Dobre.

        • 1 1

        • WLTP (2)

          Moje auto w 15C bez problemu osiąga zasięg deklarowany WLTP. Warunkiem jest rozsądek, czyli jazda zgodna z przepisami, bo w takich warunkach te testy się robi. Nikt oczywiście Polakowi nie będzie mówił ile ma jechać, więc w Polsce "zasięg" jest mniejszy. Tyle, że to do czasu, bo mandaciki się zmieniają i zasady punktacji też. Myślę, że to kwestia niedługiego czasu jak zasięg elektryków się w naszym kraju zwiększy do normatywnego ;)

          • 1 0

          • W mieście hulajnoga szybciej jedzie i ma większy zasięg (1)

            • 0 0

            • W korku możliwe że szybciej, ale jak ma większy zasięg to niezła musi być ta hulajnoga.

              • 0 0

      • 500 a jak w korku skończy się prąd to z kanistrem gdzie? (2)

        • 0 3

        • jeszcze nigdy mi się paliwo w korku nie skończyło (1)

          czemu miałby się zatem skończyć prąd?

          • 2 0

          • Dokładnie! :-)

            • 0 0

    • (1)

      Im niższa temperatura tym mniejszy.
      Jak za wysoka, to też mniejszy.
      Im szybciej jedziesz na autostradzie to też mniejszy, już nawet przy ponad 110km/h.
      Jak każdy elektryk ;D

      • 4 2

      • w sumie to tak samo jest z benzyniakami, przy wysokiej temperaturze używamy klimy, przy niskiej zużycie rośnie bo silnik musi się nagrzać. A prędkości... no cóż, tak jest ze wszystkim. Energia potrzebna do napędu rośnie z kwadratem prędkości więc źródło zasilania nie ma tu znaczenia :) Nie przesiądę się jednak na elektryka bo ceny zabijają i dla mnie takie auto jest bez sensu, ale są grupy dla których może się to spinać.

        • 1 0

    • Korków już nie będzie bo mało kogo będzie stać na samochód

      • 3 0

    • Około 300km

      • 0 0

    • Czas będzie miał ten sam co teraz stoi w kolejce do dystrybutora.

      Nie stoi? To może do ładowarek też nie będzie kolejek?

      • 0 0

  • Bateryjki jeszcze nowe to się blacha kula... (4)

    pogadamy po 6 latach i to nawet nie zimą...
    Co innego komputerek będzie pokazywał a co innego będzie realnie.
    No i auto już nie do odsprzedaży bo nie znajdzie się głupi co je kupi.
    Ja bym tam inwestował za parę lat w lawety...

    • 31 4

    • (2)

      to ma latać 2-3lata w leasingu.

      • 6 1

      • Taka ekologia? Auto na 2-3 lata i na śmietnik? (1)

        • 1 1

        • 2-3 lata...

          logika by wymagała, żeby wypowiadać się w temacie, w którym ma się coś do powiedzenia, poza sloganami wymyślonymi na rzecz walki w elektrykami. Twoja wypowiedź świadczy o tym, że nie liznąłeś tematu. Pogadaj z ludźmi, którzy jeżdżą swoimi elektrykami kilka lat. Zapewniam cię, że żaden z nich nie myśli o sprzedaży i żaden z nich nie widzi spadku pojemności baterii.

          • 2 0

    • Ty to możesz zainwestować w rower jak twoj Passat B6 TDi straci blachy od rdzy.

      • 2 0

  • Elektrownia Bełchatów lubi to.

    • 3 1

  • Meleksy chyba a nie mercedesy..

    • 2 3

  • A nie powinny (2)

    Auta już służyć tylko do przemieszczania A nie do lansu z ekologia coś to się mija zresztą zlota też się już nie nosi na pokaz A panie w garsonkach i szpilkach już nie paraduja elektryk powinien być tani prosty i dla każdego to za parę lat nie bylo by aut spalinowych

    • 15 7

    • Z jednej strony elektryczne a z drugiej AMG... Może by się mercedes zdecydował...

      • 0 0

    • Lol

      Widać, że bije przez ciebie frustracja człowieka, który może tylko pomarzyć o... feldze z takiego samochodu

      • 0 0

  • Porównajmy (14)

    Zasięg samochodu benzynowego na pełnym zbiorniku to około 700 km. Diesla jeszcze więcej, bo około 1000 km. Kiedy kończy się paliwo w ciągu pięciu minut mamy pełen bak i nie mamy żadnych ograniczeń w zasięgu jazdy.
    Samochód elektryczny ma dwu-trzykrotnie mniejszy zasięg, a ponowne ładowanie to nieporównywalnie długi czas w porównaniu do tankowania. Dodatkowo cena elektryków jest dużo wyższa pomimo dopłat. Dodatkowo mają krótszą żywotność w porównaniu do aut spalinowych.
    Wniosek? Za dużo większe pieniądze mamy samochód o dużo gorszych parametrach.

    • 8 2

    • Codziennie robisz 700km? (13)

      Najlepsze elektryki mają zasięg już powyżej 1000km, ale skąd możesz wiedzieć skoro twoim aktualnym marzeniem jest zakup Golfa z 2007 roku.

      • 2 2

      • Konkretnie które mają 1000 km? Bo chyba jakieś bajki opowiadasz: (5)

        "Najbardziej podstawowe modele pozwalają przejechać na jednym ładowaniu 180 km. Zupełnie wystarczający do codziennego użytkowania wydaje się natomiast zasięg około 230 km. Większość samochodów elektrycznych oferuje zasięg z przedziału 200300 km."

        • 0 1

        • EQXX osiąga 1200 km na jednym ładowaniu (4)

          Firma ze Stuttgartu postanowiła jednak udowodnić niedowiarkom, że jak najbardziej można osiągnąć deklarowany zasięg. W tym celu Vision EQXX wyjechał w trasę zaczynającą się w Sindelfingen, przez Alpy Szwajcarskie i północne Włochy, aby dojechać do miejsca docelowego Cassis na Lazurowym Wybrzeżu.

          Należy zaznaczyć, że elektryczny Mercedes musiał zmierzyć się z wieloma różnych warunkami, w tym także tymi niekorzystnymi. Podróż rozpoczęła się w zimnych, deszczowych warunkach i odbywała się z normalnymi prędkościami drogowymi. Ponadto obejmowała dłuższy odcinek wiodący niemieckimi autostradami, który został pokonany z prędkościami do 140 km/h.

          Uwagę zwraca naprawdę niskie zużycie energii z całej trasy, które średnio wyniosło zaledwie 8,7 kWh na 100 km. W ten sposób Vision EQXX pokonał trasę liczącą 1008 km, a po dojechaniu do miejsca docelowego miał jeszcze 15% poziomu naładowania akumulatora. Średnia prędkość z całego wypadku to całkiem niezłe 87,4 km/h.

          • 0 0

          • Puki co to jest samochód koncepcyjny z wysokiej półki, z ceną zbijającą z nóg. (3)

            Ja porównuję przeciętny samochód spalinowy z przeciętnym elektrykiem.

            • 0 0

            • Tesla, Porsche i Mercedes mają zasięgi po 700km (2)

              Nic nie poradzisz że nie w cenie Fabi

              • 2 1

              • No widzisz (1)

                Super samochód ekektryczny w cenie dziesięciu, czy piętnastu fabii, potrafi się już zbliżyć zasięgiem do samochodu benzynowego. Łał! To się nazywa postęp! Chyba w drenowaniu kieszeni nabywców. :)))
                A jak wypada czas tankowania na stacji tej fabii, do czasu ładowania akumulatorów tego super nowoczesnego samochodu?

                • 0 2

              • W cenie 4 lub 5 ale nie dla psa kiełbasa

                • 0 0

      • Wiesz co jest najśmieszniejsze? (6)

        Ten golf z 2007 roku bije na głowę nowoczesnego elektryka pod każdym względem. Ceny, kosztów utrzymania, zasięgu i kosztów napraw. :)))

        • 1 4

        • elektryk (4)

          3 lata, jedna wizyta na przegląd gwarancyjny ok 500zł (nie pamiętam dokładnie), no i jeszcze za wymianę opon płaciłem co pół roku, ale w golfie też chyba prawda? ;) czy golfy nie wymieniają? hahaahaha klocków i tarcz w golfie nie wymieniasz? oleju nie wlewasz? nie wymieniasz? czemu serwisy nie lubią elektryków? bo golfy lubią ;)

          • 2 1

          • Dziwne, ale rzeczywistość jest inna. (3)

            "Właściciel skromnego elektrycznego Mercedesa Klasy B chciał przed sprzedażą samochodu doprowadzić go do pełnej sprawności i w tym celu pojechał do autoryzowanego serwisu tej marki, aby wymienić niewielki element zawieszenia. Okazało się, że każda rozpoczęta roboczogodzina przy naprawie tego pojazdu kosztuje 700 zł prawie dwa razy więcej niż takiego samego modelu z napędem spalinowym!"
            Pomijam fakt, że z elektrykiem jesteś praktycznie skazany na serwis, a ja takiego golfa z 2007 roku mogę naprawić w wielu alternatywnych warsztatach samochodowych.

            • 0 2

            • Tak tak

              • 0 1

            • Tylko czyja rzeczywistość? Jak Cię cena wymiany zawieszenia w ASO boli zawsze możesz to zrobić gdzieś indziej.

              • 0 0

            • Za to cena w ASO tego Golfa z 2007 jest niska...

              • 0 0

        • Jeszcze powiedz że pod względem hałasu i wibracji też.

          • 0 0

  • Zakaz sprzedaży i rejestracji samochodów spalinowych od 2035 roku? Tylko dla maluczkich (1)

    Została już przegłosowana poprawka, nazywana "Poprawką ferrari".
    "Gdy po 2035 r. zechcesz kupić benzynowe rodzinne kombi, miejskie auto czy vana to, zostaniesz odprawiony z kwitkiem. Co innego, gdy wreszcie można spełnić marzenie o nowym Astonie Martinie, Bugatti, Ferrari czy Lamborghini z potężnym kilkulitrowym silnikiem spalającym co najmniej kilkanaście litrów paliwa w mieście (a nawet kilkadziesiąt). Wówczas to żaden problem. Sprzedawca w salonie chętnie przyjmie zamówienie i zainkasuje zaliczkę, a producent chętnie zrealizuje przyjętą konfigurację."

    • 3 0

    • I dobrze

      Dla was są rowery i komunikacja miejska

      • 0 1

  • szx (3)

    ciekawe czemu powoli zakazują w eu parkowania elektryków w parkingach podziemnych , na ytubie są piękne filmy jak ulegają samospaleniu . ale to włodimir.

    • 3 3

    • youtube (1)

      fajne masz źródło wiedzy.

      • 2 2

      • Ostatnio głośno o groźnych w skutkach pożarach elektrobusów nocujących na zajezdniach w Niemczech.

        "O pożarze w zajezdni zakładów komunikacji w Stuttgarcie, który wybuchł 30 września już informowaliśmy. Małe eksplozje pękających opon zaniepokoiły wtedy mieszkańców dzielnicy Gaisburg. Do akcji gaszenia ognia włączyło się ponad 200 strażaków, niespełna dwóch godzin trzeba było na pokonanie ognia, który zniszczył ostatecznie 25 autobusów. Ich szkielety stoją w zajezdni do dzisiaj. Hala w dalszym ciągu zagrożona jest zawaleniem, dlatego badanie przyczyn zdarzenia toczy się bardzo powoli. Dwa ze zniszczonych pojazdów to pojazdy w pełni elektryczne, według pierwszych ustaleń pożar mógł wywołać jeden z nich. Według rozgłośni SWR chodzi o pojazd e-Citaro wyprodukowany przez Mercedes-Benz."

        • 1 3

    • Jakiś przykład tej powolności?

      • 0 0

  • Prądu będzie mniej i będzie droższy. Co potem.... (2)

    • 0 0

    • Dlatego już dziś inwestuj w PV - kawał taniej ziemi gdzieś w głuszy, stawiasz panele, za 2 lata będzie można prąd z nich

      ...w swoim gniazdku.

      • 0 0

    • Za to paliw płynnych coraz więcej i są co raz tańsze....

      a nie, czekaj....

      • 0 0

  • Super (3)

    Super samochody z bardzo dozą mocą ociekające luksusem i drogie ja nie wiem co a ze Śląska nad morze na jednym ładowaniu nie dojedzie a ja moim focusem 1.0 bez problemu a kosztuje tyle co komplet klocków do tego wypasionego AMG

    • 0 0

    • A zakład że dojedzie?

      • 0 0

    • Na tskie doctum wszyscy bogaci przesiądą się do Focusów.

      Pójdę dalej - VW Pastuch B3 mógł na jednym tankowaniu przejechać 2000 km drogami krajowymi.

      • 0 0

    • Wolę godzinę dłużej jechać MB EQS niż telepać się Fordem Focusem.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku zadebiutowały trolejbusy Solaris Trollino 18?

 

Najczęściej czytane