• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W życie weszła norma spalin Euro 6d. Będą ograniczenia i kary

mJ
2 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Unia Europejska wprowadziła normę spalin Euro 6d. Cel: ograniczenie zanieczyszczania środowiska. Unia Europejska wprowadziła normę spalin Euro 6d. Cel: ograniczenie zanieczyszczania środowiska.

Od 1 stycznia 2021 roku obowiązuje norma Euro 6d dotycząca spalin. Co to oznacza w praktyce? Tyle, że nowe samochody emitujące ich nadmierną ilość i nieposiadające urządzeń monitorujących zużycia paliwa lub energii elektrycznej nie będą dopuszczone do ruchu. Nie będzie można ich zarejestrować.



Ile lat ma twoje auto?

Z informacji przekazanych przez Instytut Transportu Drogowego wynika, że transport kołowy ma 10 proc. udziału w zanieczyszczaniu powietrza w Polsce. Analizy dowodzą także, że w centrach dużych miast wskaźnik ten osiąga nawet 80 proc. Blisko 30 lat temu w celu przeciwdziałania negatywnym skutkom rozwoju motoryzacji wprowadzono pierwszą normę emisji Euro dla samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych. Początkowo dla aut napędzanych wyłącznie olejem napędowym, a nieco później dla aut z silnikami benzynowymi. Następne progresywne normy z kolejnymi numerami Euro wchodziły w życie mniej więcej co 5 lat, limitując dopuszczalne wartości zanieczyszczeń pochodzących ze spalin.

1 stycznia 2021 r. w krajach Unii Europejskiej w życie weszły kolejne zmiany - norma Euro 6d-ISC-FCM. Tyczy się ona większości nowych samochodów osobowych. Dla pojazdów dostawczych te same wymogi zaczną obowiązywać od 2022 r. Nowa norma obliguje producentów pojazdów do stosowania efektywniejszych technologii oczyszczania spalin, które umożliwią dalszą redukcję szkodliwych związków. By nie płacić kar za zbyt dużą emisję, koncerny motoryzacyjne powinny utrzymać średni poziom emisji dwutlenku węgla - dla wszystkich produkowanych pojazdów - na poziomie 95 g/km. Przypomnijmy, że do końca 2020 r. 95 proc. aut sprzedawanych na terenie UE spełniało ten limit. Teraz obejmie on wszystkie samochody.

Fakt, że emisja CO2 jest pochodną zużycia paliwa, oznacza, że nowy pojazd powinien zużywać średnio 4,1 litra benzyny lub 3,6 litra oleju napędowego
na 100 km
.

Dodatkowym wymogiem dla producentów aut będzie konieczność montowania urządzeń monitorujących zużycie paliwa lub energii elektrycznej. Aby urealnić parametry emisji zanieczyszczeń, norma zmniejsza także współczynnik zgodności emisji szkodliwych tlenków azotu (NO X) pomiędzy badaniami aut w laboratorium i w rzeczywistych warunkach ruchu drogowego (badania RDE).

Pojazdy mają być mniej uciążliwe dla środowiska nie tylko, gdy są nowe, ale także podczas późniejszej, wieloletniej eksploatacji. Pozostałe wartości emisji dopuszczalnej w ramach normy Euro 6 pozostają bez zmian. Niespełnienie nowych wymogów technologicznych oraz emisyjnych oznaczać będzie, że nowe auto nie może zostać zarejestrowane i dopuszczone do użytku po 1 stycznia 2021 r.

Norma Euro 6d obowiązywać będzie na terenie wszystkich krajów Unii Europejskiej. Przepisy nie obejmują producentów pojazdów specjalnych, np. opancerzonych, karawanów czy przystosowanych do przewozu wózków inwalidzkich, oraz drobnych producentów wytwarzających do 1 tys. egzemplarzy aut rocznie (nie wymaga się od nich badań drogowych w zakresie emisji).

Warto przypomnieć, że oddzielnymi przepisami objęte są koncerny wytwarzające pojazdy ciężarowe. W ich przypadku konieczna jest redukcja szkodliwych zanieczyszczeń o 30 proc. (w ciągu najbliższej dekady) w stosunku do wskaźników z 2019 r.

Dodajmy, że dla niektórych kategorii motocykli, motorowerów oraz pojazdów czterokołowych z napędem spalinowym z końcem grudnia 2020 r. straciły ważność homologacje, czyli świadectwa dopuszczające pojazdy do ruchu, na zgodność z normą Euro 4. Obowiązująca od stycznia 2020 r. norma Euro 5 (dla nowych typów) wprowadziła szereg restrykcji pod kątem zmniejszenia hałasu oraz emisji m.in. tlenku węgla, węglowodorów czy tlenków azotu.
mJ

Opinie (399) ponad 10 zablokowanych

  • (29)

    Bez sensu,już teraz tysiące aut zalegają u dilerów którzy musieli je wziąść na siebie....wolę jeździć 15 letnim niezniszczalnym benzyniakiem niż kupić obecne 120KM zapakowane w silnik 0,9....poza tym te nowe psują się na potęgę i samemu nawet żarówki nie idzie wymienić.Nie,dzięki.

    • 421 79

    • (7)

      Wziąść??? Litości

      • 60 19

      • Tak mnie polonistka w podstawufce uczyła (6)

        więc jest dobrze.

        • 11 16

        • nie obwiniaj polonistki (5)

          byłeś na wagarach, gałganie jeden.

          • 27 4

          • akurat tak uczylo pierwsze pokolenie powojenne (4)

            i do 1985 mozna bylo pisac tak.

            • 8 12

            • (3)

              Skąd wiesz, jak jesteś z '87?

              • 11 1

              • Historycznie poprawna formą jest wziąść. (2)

                Nie wiem kiedy stało się niepoprawne. Dla mnie bardziej naturalne jest wziąść, niż wziąć. Bez przerwy coś zmieniają w tym języku. Zwariować można.

                • 5 13

              • Na pewno nie stalo sie niepoprawne za Twojego zycia :)

                • 2 5

              • A twoim zdaniem

                Można mieć wzięcie, czy wzięście?

                • 1 0

    • Mi sie nic nie psuje. Nie usprawiedliwiaj ze cię nie stac.

      • 38 17

    • (4)

      Jak ja kocham naprawiać te 15-letnie nieśmiertelne benzyniaki. Szczególnie marek premium. Idealny kompromis! Mają już sporo elektroniki, zdążyły zgnić, części są drogie. Miodzio!

      • 52 11

      • Mam Slk 200 kompressor R 171 2004r (3)

        Mnie nigdy nie zobaczysz a katuje te auto. Panie...

        • 8 29

        • Miałem C200 kompressor z 2004 roku, silnik okej za to miał przezwisko chrupek bo jak przechodziłeś obok to rdzę było wręcz słychać. Co nie wsadziłeś w silnik to wsadzisz w blachy.

          • 38 1

        • Te auto??? Litości! (1)

          • 25 5

          • owo :)

            • 1 1

    • Nowe psują się (2)

      Wyborny trolling milordzie.

      • 13 9

      • Zależy jakie.

        • 3 1

      • ledy

        Svenus-ie ledów nie musisz wymieniać, są w zasadzie bezobsługowe; a jak już musisz to robią Ci to na gwarancji (żywotność led < 100 tys. h; halogeny < 1 tys. h). W ciągu ostatniej dekady miałem 3 nowe auta, żadne nie nawaliło, w żadnym nie przepaliły się lampy (ledy, czy halogeny), jeździłem tylko na obowiązkowe przeglądy raz na 2 lata a później raz na rok.

        • 6 4

    • Niech zapakują nawet 150KM w silniku 0,5L (6)

      Co to zmienia? Ukłony dla inżynierow, że to im się udało.

      Dla użytkownika nie ma to żadnego znaczenia.

      • 25 33

      • (5)

        Dla użytkownikow nowego to nie ,ale ten co kupi to coś z przebiegiem ponad 100 tys ,to niech przygotuje się na wymianę silnika

        • 31 6

        • To są mity. (4)

          Mały silnik ma taką samą trwałość.
          Japończycy od dawna wyciskali 100KM z silników 1.0 i jakoś nie było problemów nawet przy 150 000.

          A jak ktoś kupuje auto od Turka z przebiegiem 200 tysięcy, to sam się prosi o kłopoty. Silnik przeważnie jest najmniejszym problemem.

          • 21 15

          • 100 z 1l to chyba w wanklu tylko (3)

            i one tak łatwo do 150000 nie dobijały...

            • 12 1

            • civic 1,6 160 koni wolnossący w 1991 roku wyszedł... (2)

              pierwsze lepsze ogłoszenie o sprzedaży i przebieg 360 000 tysięcy kilometrów...

              • 9 2

              • (1)

                skąd wiesz ze przez te 30 lat nie był już remontowany, może nawet ze dwa razy?

                • 9 4

              • no fakt

                w Polsce to nigdy nie wiadomo....

                • 1 1

    • Bez sensu są twoje wpisu i chwalenie sie głupotą .Przedewszystkim trujesz spalinami ludzi smiertelnie!

      Ale ty masz to gdzies podobnie to ze najbardziej trujesz spalinami dzieci !

      • 11 19

    • Idzie??? Litości

      • 5 8

    • przecież ty nie jeżdzisz, jesteś 24/7 przy kompie ....

      • 8 0

    • Słownik ortograficzny

      Polecam słownik zanim coś wytworzysz i puścisz w eter.

      • 3 1

    • wziasc to ty mozesz słownik

      a pote mwypowiadaj sie o samochodach dziecko

      • 0 0

  • (5)

    I dobrze, mniej raków będzie. Koncerny też niech się wytęża i przypilnują tych spraw, bo jak na razie to króluje skupianie się na merketingu oraz wielkich tabletach doklejonych do desek rozdzielczych nowych modeli które to dokonują samozapłonów na drodze...

    Pozdrawiam Makumba z erazmusa 20 cm bo śnieg i zimno!

    • 48 147

    • Najpierw zlikwidujcie (2)

      W domach piece opalane węglem. Wczoraj jechałem z Gdyni przez starsze osiedla. K jakaś masakra! Smród dymu prawie wypalił mi oczy i płuca. Ta chora Unia powinna się tym zająć, a nie czepiać się samochodów.

      • 16 1

      • W tym przypadku to akurat nic nie robi "to chore miasto" z Najświatlejszym Samorządowcem na czele. By wyborców nie drażnić :)

        • 9 0

      • A Ci od pieców powiedzą: najpierw zlikwidujcie głód na świecie! I tak będziemy uprawiać spychologie i przerzucanie odpowiedzialności. Kiedy do Was dotrze ludzie że istnienie innych problemów nie usprawiedliwia trwania i kontynuowania innych? Każdy zajmuje się tym co mu najbardziej leży na sercu i co jest w zasięgu jego możliwości. Ale lepiej jest narzekać i nie robić nic.

        • 0 0

    • koncerny się wytężą tak że po prostu za nową brykę więcej zapłacisz jako konsument i tyle

      • 7 0

    • Co Ty bredzisz?

      Na zanieczyszczenie środowiska przez samochód składa się kilka etapów. Pierwszy to- produkcja, drugi - użytkowanie i trzeci - utylizacja. Kiedyś samochody więcej spalały, ale spokojnie można było przejechać nimi 500 tys. km, a nawet więcej. Teraz po 200 tys. km najlepiej je zutylizować i wyprodukować nowe. To co jest bardziej ekologiczne?

      • 11 0

  • (12)

    udawanie troski ochrony środowiska czyli działanie w interesie niemieckich koncernów motoryzacyjnych
    gdyby chodziło o ekologię to promowano by małolitrażowe oszczędne niewielkie auta które w zupełności wystarczają wszelkim przeciętnym użytkownikom ruchu drogowego
    tymczasem "dziennikarze" i koncerny promują klocki typu suv

    • 278 43

    • Małe auta mało tańsze od suva

      Ich ceny powinny być niższe, żeby zachęcić do ich zakupu. A tak zgniłki kilkanaście lat dominują na ulicach

      • 34 0

    • Nie chodzi dzbanie o zadne interesy czy ekologie tylko o zdrowie mieszkanców bo zatruwasz ich spalinami. (9)

      Przez zatrucie spalinami umiera rocznie 5 razy więcej ludzi niz w wypadkach .a choruje 100 razy wiecej!

      • 5 33

      • (2)

        I co to zmieni? Szczerze tylko tyle że biedni będą jeszcze bardziej biedni, a bogaci mają to w nosie i nadal się bogacą. Poprostu auto ma być znowu luksusem

        • 25 2

        • I bardzo dobrze.

          • 0 9

        • No tak, to najlepiej nic nie robić bo nic nie można zmienić. Sam kreujesz świat wokół siebie.

          • 0 0

      • No nie rozśmieszaj nas :)

        Koncerny dbają o mieszkańców miast? Dobre. Szczególnie VW ma doświadczenie, inne zresztą też. Produkują pseudo ekologiczne hybrydy żeby zbijać kasę, a nie dbać o twoje zdrowie. Obudź się.

        • 22 3

      • a jak trują samoloty baranku np?

        • 6 0

      • jakieś żródło danych?

        bo smog to z ogrzewania, nie ze spalin...

        • 10 4

      • (2)

        skąd masz te statystyki o umieralności?
        nie martw się o spaliny, bo auta napędzane olejem czy benzyną będą powoli stawać się historią. Zainteresuj się, tym jak Unia ciśnie na auta elektryczne, jakie kraje jakie deklaracje złożyły itp. Norwegia do 2025 chce wycofać auta napędzane olejem i benzyną, tak samo tylko, że przy rożnych datach inne kraje zobowiązały się do redukcji lub całkowitego wycofania aut spalinowych. Niemcy chyba po 2030 roku ? nie pozwolą zarejestrować auta spalinowego jeśli dobrze pamietam.

        • 1 2

        • to beda jezdzic bez rejestracji (1)

          do zmiany prawa. prawo zawsze mozna zmienic na poprzednie.

          • 2 1

          • widać, że to takie samo myślenie jak: jadę na podwójnym gazie bo może mnie nie złapią. Generalnie nie ma sensu prowadzenie dalszej dyskusji.

            • 0 0

    • euro

      szrot z całego świata niejednokrotnie skasowany poklejony szpachla wycięty dpf i cała reszta oczywiście wg handlarzy to nic przecież złożony od nowa rejestrujemy bez problemu a nowe auto nie banda niepelnosrawnych umysłowo decydentów uruchomić kredyty bez odsetek na nowe auta zakazać rejestracji aut używanych starszych niż 5 lat plus przegląd techniczny do końca 2021r dla aut z euro 5 i nie będziemy smietnikiem Europy i USA

      • 2 0

  • cha,cha (13)

    przerąbane mieć samochód

    • 45 60

    • Chy chy (5)

      Przerąbane nie mieć samochodu

      • 24 5

      • W sumie prawko mam,pieniążki na samochód też (3)

        Ale mam też rozum,- nie kieruję się modą i że sąsiad ma

        • 10 11

        • Uważam na ludzi ,którzy ... (1)

          ..mówią ,,pieniążki,, ....

          • 21 0

          • Zdrobnienie dobrze oddaje ile ma.

            • 8 1

        • Pieniążki powiadasz?

          Ile, tysiąc czy dwa? Mama wie, że masz tyle kasy? Hahaha

          • 11 1

      • Czas to zmienić i już się to zmienia

        • 1 0

    • pijedz do 2 sklepów budowlanych komunikacją (4)

      wyprawa na cały dzień jak to lubisz?

      • 21 6

      • Szczęśliwi specjalnej troski

        Przestań im tłumaczyć, to szczęśliwi ludzie są, nic nie umieją i na dodatek mają dwie lewe ręce. Mają pieniążki i nawet rozum i wszystko za nich robi im mama i tata

        • 13 6

      • Nie ma dnia bym do dwoch sklepow budowlanych nie pojechal (1)

        Faktycznie, masz racje

        • 6 6

        • Tak bo materiały budowlane wejdą do samochodu osobowego ;)

          • 2 2

      • Można mieć samochód i używać go z glowa, tylko gdy jest niezbędny, do wspomnianych marketów na przykład. A nie wozić d*pe wszędzie, nawet pod kiosk na rogu.

        • 1 0

    • przerobane na przystanku i

      korona skm/tramwaju/autobusie
      aleauto nogi super tylko myj sie czescej

      • 3 3

    • Piszesz o tańcu? 1, 2, 3 cha cha cha

      • 2 1

  • (8)

    Faszyzm. Ta cała ekologia to nic inbego jak biznes. Dlaczego nie zabronią producentom sprzedawania napojów w plastikowych butelkach?
    Dlaczego?

    • 295 36

    • Jak nie zrobią to i tak przecież będziesz narzekać...

      • 7 15

    • A spaliny to nie trują co

      • 5 6

    • (3)

      Bo to jest zbyt trudne do zrozumienia dla przeciętnego ludzika. Trzeba by wtedy wytłumaczyć i proces produkcyjny i utylizację i to jak długo się te odpady rozkładają. I oczywiście w jaki sposób wpływa to na zanieczyszczenie środowiska. A w przypadku samochodów, sprawa jest bardzo prosta. Emitują CO2, więc zanieczyszczają. Idealna pożywka dla wszystkich ekoterrorystów. Bo przecież kogo obchodzą jakieś tam skomplikowane procesy produkcyjne akumulatorów do elektryków i olbrzymi ślad węglowy, jaki to zostawia.

      • 23 3

      • (1)

        masz rację, ekoterroryści nie widzą problemu utylizacji i produkcji akumulatorów do elektryków. Zdecydowanie wolą porównywać samochody spalinowe z elektrykami jeśli chodzi o spalanie i te całe ślady węglowe itp. Jak zaczynasz gadać z nimi na temat utylizacji czy też produkcji akumulatorów to tylko widać frustrację, że się człowiek takich " głupot" czepia.

        • 20 1

        • Przecież identycznie jest z żarówkami

          A np. papier i szkło? To samo. A elektrownie atomowe? Eko to kolejny nurt konsumpcji pod pretekstem dbania o naturę - kupujesz sobie dobre samopoczucie i parę lajków za bycie eko.

          • 12 0

      • Jakoś w telefonach i laptopach Ci te baterie nie przeszkadzają? I to od 30 lat? W miliardach sztuk rocznie?

        • 0 0

    • Tak jest.

      Dlaczego nie leje się wody do szklanych butelek? Mówią, ze się nie opłaca i musiałaby taka woda kosztować 4 zł zamiast 2. Ciekawe jednak, że droższe w produkcji piwo da się lać do szkła i sprzedawać nawet poniżej 2 zł. Ekościemnianie i tyle.

      • 33 1

    • Wolisz oddychać czystym powietrzem czy smogiem?

      • 3 15

  • Dobrze rozumiem? (24)

    Samochody z salonów które się nie sprzedały przed końcem roku nie mogą być zarejestrowane? Na śrubki pójdą?

    • 124 18

    • (20)

      Dilerzy kupili z opcją zapłaty za kilka miesięcy licząc że sprzedadzą)Także zarejestrowali do końca 2020 i teraz liczą na cud)

      • 29 4

      • ccc jak mawiają (19)

        Cena zrobi cuda i wyczyści place z zaległych aut. Sam się rozglądam za tego typu okazja

        • 27 0

        • (18)

          Hahaha,dadzą jak zawsze pseudo promocję o kwotę którą auto traci na roczniku))

          • 11 8

          • (7)

            Dziwnym trafem już dwa razy kupiłem takie auto, raz osobowe przecenione z katalogowej ceny 159.900 na 104.900 a drugi raz blaszaka z 59.900 na 49.300. Minusem jest utrata kilku miesięcy gwarancji, ale i tak przedłużam do 5 lat a sprzedaję po 4 latach.

            • 17 1

            • Oni nie kumają jak to funkcjonuje (4)

              Im kiedyś ktoś powiedział że jak wyjeżdżasz z salonu to auto -50% i w to do dzisiaj wierzą.

              • 20 6

              • (3)

                50% nie ale 20% jak najbardziej.

                • 20 8

              • 10-15%

                • 2 8

              • Sprzedajesz

                Zaraz po wyjeździe z salonu? Jeśli nie to w czym problem?

                • 22 1

              • A gdzie są jakieś dobre komisy sprzedające dwudniowe samochody?

                Chetnie coś kupie 30% taniej z przebiegiem do 40 kilometrów

                • 34 0

            • a ja nic nie przedłużam i nawet później nie serwisuje w ASO, mam gdzieś ich gwarancję (1)

              serwisuję u siebie w garażu, obecnie już tak 3 auto...

              • 16 3

              • Jak robisz 10.000km rocznie to spoko. Ja dałem 1700zł za gwarancję 5 lat/150.000km i podczas jej trwania wymienili kompresor klimatyzacji, cewkę zapłonową, 2 wtryski, wentylator od chłodnicy, dmuchawę i potencjometr od dmuchawy. A, i reduktor LPG. Wszystkie części wymienione na nowe OE, sam kompresor około 2000zł na Allegro. Nie ma mechanika który by mi to naprawił za 1700zł bo same części wielokrotnie droższe. Koszt zmiany oleju w ASO 199zł, roczny przegląd 750zł.

                • 8 1

          • Dla ciebie może traci, bo sprzedajesz po wyjeździe z salonu (9)

            Jak kupuje 20% taniej, a po 6-7 latach sprzedaje za 50% wartości nowego. Pierwszy właściciel, salon, niebity, niepalone, przebieg poniżej 100kkm. Ludzie dzwonią jakbym miał im jeszcze dopłacić.

            • 20 2

            • (8)

              Te wszystkie płaczki co wyją że auto traci po wyjechaniu z salonu nie mają pojęcia o czym mówią. Szybki przykład, auto za 100.000 brutto w leasingu 103% na 4 latka....
              Spłaca się 103.000 brutto, z tego odliczone 19.200 VATu i 13.300 PITu. Realny koszt samochodu 70.500zł. Wykup prywatnie, pół roku przytrzymać i na wolnym rynku pójdzie za jakieś 50-60.000zł w zależności od marki więc spadek wartości przez te 4 lata to 10.500-20.500zł, w stosunku do 100.000 zakupu raptem 10-20%. Za takie pieniądze spokojnie opłaca się wymieniać samochody co te 3-5 lat, póki wystarczy gwarancji.

              • 27 11

              • (7)

                Błędy w liczeniu. Odiczyłeś cały VAT, a tak się nie da w przypadku samochodu użytkowanego w celach mieszanych (czyli również prywatnie.) W mieszanym odlicza się połowę VAT, a netto z resztą VAT zalicza się w 75% po stronie kosztów. I to tylko do 150,000 zł wartości pojazdu.
                Bo przecież nie chciałeś tu sprzedać recepty na firmowego dostawczaka, co? Hehe

                • 33 3

              • (6)

                Nic się nie pomylił. Odliczasz pełen VAT bo auto stosujesz do celów służbowych. Prowadzisz tylko książeczkę przebiegu pojazdu.

                • 11 1

              • Nie policzyłeś rabatów dla tak zwanej floty. (1)

                W grupie VW Skoda Audi - nie problem dostać od razu 25% od ceny katalogowej.

                • 2 1

              • Nic z tego

                Lipna reklama. Skoda i VW to spasione koty, ze względu na kolejki chętnych Polaków, podchodzą na zasadzie jak nie ty, to następny kupi - słabo z rabatami. Klienci ich rozpieścili.

                • 5 1

              • Czyli nie pomyliłem się (3)

                To była recepta na dostawczaka. A żeby mieć auto do normalnego mieszanego użytku, nie rejestrowane w US i nie prowadzić ewidencji przebiegu, obowiązują zasady z limitami takimi jak opisałem.

                • 1 2

              • (2)

                Jakiego dostawczaka, kupujesz auto osobowe i prowadzisz książkę, faktycznie skomplikowane.

                • 2 1

              • (1)

                Jasne. A podczas kontroli US dostajesz w dudę. Kombinuj dalej.

                • 0 2

              • A podczas kontroli US pokazujesz książkę którą musisz prowadzić. Koń by zrozumiał.

                • 1 0

    • Moga

      Beda mialy drugiego wlasciciela

      • 5 0

    • tak, natomiast autor coś niezorientowany w motoryzacji:

      "koncerny motoryzacyjne powinny utrzymać średni poziom emisji dwutlenku węgla - dla wszystkich produkowanych pojazdów - na poziomie 95 g/km. Przypomnijmy, że do końca 2020 r. 95 proc. aut sprzedawanych na terenie UE spełniało ten limit."

      Przecież to bzdura, większość nie spełnia tej normy, spora część nie spełnia nawet aktualnej normy 130g. producenci utrzymują średnią, płacą kary za nadwyżkę i wrzucają to w cenę samochodów, wszystkich. przy obniżeniu normy do 95 to się mocno posypie, bo nie będzie silników zaniżających średnią. kolejne modele/wersje silnikowe zostaną anulowane, bo nie będzie się opłacało ich utrzymywać w ofercie.
      A z tych, co normę 95g spełniają ponad połowa spełnia ją tylko na papierze- jak z obecnymi 130g co2.

      • 10 0

    • Juz maja to opanowane.

      Bedzie tak jak z motocyklami kiedy wchodziło euro4. Dealer zarejestrował na salon wszystkie pojazdy i sprzedaje jako nowe, ale już rejestrowane.

      • 3 0

  • To jeszcze nic (21)

    Przypominam że miasta będą miały obowiązek wprowadzić strefy czystego transportu. Wtedy do Śródmieścia, Wrzeszcz i Oliwia nie wjedzie 90% samochodów.

    • 94 32

    • Janusze minusują, ale czas przeprosić się z komunikacją miejską. (8)

      • 21 31

      • (2)

        Chcesz jeździć na dachu autobusu komunikacji jak w Indiach to proszę bardzo.

        • 32 11

        • Spokojnie martw się (1)

          Ceny KM pójdą w górę, nie będzie tylu chętnych. Do łask wrócą rowery i nogi.

          • 20 3

          • A ja myślałem, że hulajnogi...

            • 1 0

      • (4)

        Przyjdzie kupić elektryka, będzie drugi samochód w rodzinie do wyjazdów na miasto.

        • 13 3

        • Dla ludzi było szokiem że trzeba w centrum płacić za parkowanie. (3)

          Ciekawe jak zareagują jak nie będą mogli w ogóle wjechać do miasta, bo ich auto nie spełnia Euro 6

          • 18 8

          • do centrum nie ma po co jechać. (1)

            • 29 6

            • Od kiedy postawili ci biedre w Baninie to faktycznie

              Nie masz po co

              • 14 10

          • a co to jest Euro 6 mokry sen jakiejś skorumpowanej ściery z Brukseli?Nowego Lenina któremu się marzy wszystkim po równo?

            • 17 8

    • Ufff

      Nareszcie!

      • 7 6

    • Ustawa wejdzie w życie w tym roku. (1)

      • 5 4

      • I będzie zakaz również dla LPG

        Z tego też powodu choć początkowo mówiło się, że auta na gaz będą mogły wjeżdżać do Stref Czystego Transportu, to są naciski, aby tak się nie stało. I bardzo wiele sygnałów świadczy ku temu, że właśnie tak się stanie. Samochody z LPG będą miały takie same ograniczenia jak te z silnikiem wysokoprężnym.

        • 5 2

    • (2)

      a po co Wrzeszcz i Oliwa?

      • 10 3

      • Bo strefy mają objąć obszary śródmiejskie (1)

        W Gdańsku zgodnie z wytycznymi największą intensywność zabudowy ma Śródmieście, Wrzeszcz i Oliwa. Następne w kolejce to: oba Przymorza, Strzyża, Siedlce. Jak pobudują więcej m2 to wpadnie Zaspa, Żabianka, Chełm, Brzeźno z Nowym Portem.

        • 5 9

        • Sródmieście ma intensywność budowy dużą :) chyba żartujesz, jak to liczysz

          • 8 0

    • what? (3)

      wrezszcz i oliwa to nie centrum

      • 13 4

      • Umiesz czytać (1)

        Ustawa mówi o strefach śródmiejskich które muszą spełniać konkretne parametry urbanistyczne.

        Do naszego Śródmieścia i tak od wielu lat nikt poza ludźmi tam mieszkającym nie może wjechać

        • 9 1

        • nie do Śródmieścia tylko na kilka ulic Głównego Miasta

          • 9 0

      • Taaa

        Może Osowa jeszcze.

        • 8 1

    • Do Oliwii

      już teraz wjazd jest zakazany.

      • 6 2

    • I bardzo dobrze takie styrefy powinny byc wkazdej dzelnicy

      • 5 11

  • Halo pobudka dla unijnych biurokratów może lepiej skupić się na przestrzeganiu i pilnowaniu dotychczasowych norm niż na wymyślaniu nowych absurdalnych zabijających przemysł motoryzacyjny i windując ceny nowych samochodów.To zabija popyt na nowe samochody i zmniejsza dochód z podatków i jednocześnie jest furtką do różnych nadużyć związanych z sprowadzaniem do kraju wyeksploatowanego złomu.

    • 89 8

  • Za jakiś czas żadna T4 nie wjedzie (7)

    do miasta. Budowy staną

    • 140 10

    • PKM

      W końcu będzie normlaność.

      • 8 16

    • ukraincy gotowi sa je nawet pchac :)

      • 8 4

    • Jakby zrobić to co np.Niemcy... (3)

      Witam. Od 3lat mieszkam w Niemczech i jak to jest tu pięknie zorganizowane. Jeżdżą stare dostawczaki T4 Doka, Mercedesy itp, bo mają tak zwany LKW Zulassung czyli płaci się za nie mniejszy podatek za emisję spalin nawet jeśli to euro 3 bo to auto do pracy i ludzie dzięki niemu wykonują usługi , jest poprostu narzędziem pracy, dla przykładu ja płacę podatek za swojego Golfa z 2008 1.9 EUR 4z DPF to 300euro na rok a taki LKW np Pickup,lub T4 kosztuje 174euro.

      • 17 1

      • (1)

        Ja zawsze zastanawiam się w jaki sposób płacenie opłat za emisję wpływa na poprawę środowiska? Polskie elektrownie za wykorzystanie węgla płacą grube miliardy . Te pieniądze jakoś oczyszczają emitowane gazy?

        • 24 0

        • tak

          w brukseli tnie sie banknoty na male kawalki i upycha z tego filtry do kominów

          • 15 0

      • Niemcy maja ogólnie dużo mądrych rozwiązań drogowych, dobrze przemyślanych, które wystarczyłoby skopiować, ale nie nasi pseudo specjaliści wymyślają koło na nowo.

        • 3 0

    • Ekologia

      Trzemu nie zabroniom wysłania promuw kosmicznych jaka tam jest emisja spala. A tu trzepiaja się aut

      • 1 0

  • Kolejny strzał w stopę. Ta cała ekologia to nic dobrego! Nie w tym kształcie. (7)

    Przez te normy te nowoczesne auta to jeżdżący złom. Co ta za ekologia gdy auta będziemy zmieniali tak często jak telefony? Kto to będzie utylizowal?

    Wszystko tak trwałe by wytrzymało do końca gwarancji.

    • 168 27

    • Co za bzdury. (1)

      Krytykujesz tych co chcą redukcji zanieczyszczeń zamiast tych co dostarczają rozwiązania marnej jakości celem zwiększenia zysku.

      • 10 20

      • krytykuuję unijnych sprzedajnych palantów ci urzędnicy to przecież są zwykłe k..wki którym płacą koncerny za strzyżenie naiwnych baranów tzw ekologia to świetny biznes

        • 19 1

    • To jest własnie poziom umysłowy tych co trują spalinami ludzi w swoich 20 letnich złomach. (1)

      Pisałem ze tak bedzie juz 5 lat wczesniej i kto sie teraz smieje ostatni :)
      Ja i tak Polska jak zawsze jest ostatnia w rozwoju !

      • 5 23

      • W jakim rozwoju? Biurokreacja - to nazywasz rozwojem? Gdzie tu ekologia? Problem nie jest z tym, że używamy samochodów, telefonów, komputerów, butów i całego tego plastiku tylko jak często je zmieniamy. Auta powinny starczać na 15 - 20 lat, po tym okresie kupuj kolejne, telefony i sprzęt elektroniczny podobnie (5 do 10 lat). Co to za ekologia jak marnujemy energię w produkcję, ciągle nowe, szybciej, ciągle lepsze, wymieniaj, wymieniaj... a co się dzieje ze starymi? Znikają? Obcy odbierają nasze śmieci? To co, jak elektronika ląduje w Indiach czy inny złom to jest już super, tak? Indie, Chiny to inna planeta i tam można śmiecić, zanieczyszczać? Problem to nadmierny konsumpcjonizm.

        • 38 3

    • A najgorsze w tej całej rewolucji jest to, że zabiła małe ekonomiczne i przez to ekologiczne samochody miejskie typu Skoda Citygo itp. na rzecz dużych suvów, czy hebryd plugin, które tylko na papierze wyglądają dobrze, bo i tak mało kto będzie je ładować i w przeważającej większości jeździć normalnie, czyli na benzynie/ropie.

      • 17 0

    • (1)

      Dlaczego nie piszą ile zanieczyszczeń środowiska jest podczas produkcji i utylizacji akumulatorów, ile huty miedzi czy elektrownie węglowe robią degradacji w okolicach np. zrzut ciepłej wody do rzek czy hałdy żużlu, taka elektryczność to nie ekologia.

      • 17 0

      • Za to piszą ile mamy już paneli PV w Polsce i innych odnawialnych źródeł

        Prądu z węgla coraz mniej w gniazdku, aż łezka w oku się kręci.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co przedstawia logo Skody?

 

Najczęściej czytane