• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczna Kia EV6 z zasięgiem 500 km

Michał Jelionek
20 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Elektryczna Kia EV6. Elektryczna Kia EV6.

Nie sposób nie obejrzeć się za tym samochodem na ulicy, bo prezentuje się naprawdę atrakcyjnie. Jeśli w parze z wyglądem Kii EV6 pójdą także deklarowane przez producenta osiągi i niezawodność - będziemy mogli mówić o naprawdę dobrym produkcie koreańskiego koncernu. Poznajcie w pełni elektryczną Kię EV6 nieco bliżej.



Czy podoba ci się Kia EV6?

Całkiem niedawno opublikowaliśmy artykuł o flagowym "elektryku" ze stajni BMW. Teraz pora przedstawić wam topowy model elektryczny stworzony przez koreańską Kię.

Przypomnijmy: pod koniec maja, przy okazji finału Ligi Europy rozgrywanego na gdańskim obiekcie, przy Forum GdańskMapka przedpremierowo pokazano model EV6. "Elektryk" na kilka dni zaparkował w przeszklonym kontenerze. Od kilku tygodni egzemplarze EV6 są już dostępne we flotach trójmiejskich dealerów.

O tym, że Kia buduje solidne auta na prąd, już wiemy. Najlepszymi tego dowodami są zachwalane modele e-Niro i e-Soul, dla których bazą są spalinowe odpowiedniki. EV6 to pierwszy w historii Kii model zbudowany od podstaw jako "elektryk".

EV6 otwiera nowy, jakże przełomowy rozdział Kii. Według hucznych zapowiedzi Koreańczyków do 2026 r. powstanie łącznie 11 nowych modeli typu BEV (to samochód, który do napędu wykorzystuje wyłącznie energię elektryczną zmagazynowaną w bateriach).

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
Siedem ze wspomnianych wyżej modeli będzie bazować na platformie, na której zbudowano właśnie EV6. To płyta przeznaczona do aut elektrycznych: Electric-Global Modular Platform (E-GMP).

Crossover mierzy 4680 mm długości, 1880 mm szerokości i 1550 mm wysokości. Dzięki sporemu rozstawowi osi, liczącemu 2900 mm, udało się wygospodarować naprawdę dużo wolnej przestrzeni w kabinie. Żaden z pasażerów nie powinien narzekać na brak komfortu. Choć ci wyżsi mogą nieznacznie narzekać na przestrzeń nad głową, ale problem szybko znika - wystarczy zmienić kąt pochylenia oparć kanapy. Samo wnętrze - oprócz przestronności - jest funkcjonalnie urządzone.

Dużą pojemność oferuje także bagażnik, który pomieści 520 litrów (po złożeniu oparcia tylnej kanapy przestrzeń wzrośnie do 1300 litrów). Plusem jest łatwa dostępność z bardzo wysoko otwieraną klapą, a także foremność kufra. Drugi z bagażników, a w zasadzie schowek na kable, zlokalizowany jest pod maską. W tylnonapędowych egzemplarzach jego pojemność wynosi 52 litry, natomiast w wersji z napędem na wszystkie koła - 20 litrów.

Więcej artykułów o autach elektrycznych



  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
Kia EV6 prezentuje się naprawdę atrakcyjnie i nowocześnie. Szczególnie gdy spotkacie to auto na ulicy. W moim odczuciu na żywo wygląda jeszcze lepiej niż na zdjęciach. Projektanci stanęli na wysokości zadania i stworzyli spory crossover, zachowując przy tym zgrabne proporcje z dynamicznymi i sportowymi rysami.

Bardzo interesujący pas przedni z potężną maską i nowo nakreślonym grillem, ogromne koła, wysuwane klamki, nietypowy kształt lusterek bocznych, zadziorny spojler i... ten tył. Tył tego auta to prawdziwy stylistyczny majstersztyk. Rzadko to właśnie pas tylny jest znakiem rozpoznawczym samochodu, a tak jest w przypadku EV6. Świetlna listwa, rozciągająca się niemal od koła do koła, wygląda rewelacyjnie. A do tego w ciekawy sposób łączy się w jedną całość z listwą biegnącą wzdłuż dolnej krawędzi drzwi.

  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
Kia EV6 dostępna jest w czterech wersjach: EV6, EV6 Plus, EV6 GT Line i EV6 GT. Warianty różnią się mocami silników, rodzajami napędu, zasięgami, wyposażeniem i oczywiście cenami. "Elektryk" oferowany jest z jednym silnikiem elektrycznym zlokalizowanym przy tylnej osi (napęd RWD) albo z dwiema jednostkami przy obu osiach (AWD).

Dostępne moce silników to: 170 (350 Nm), 229 (350 Nm), 325 (605 Nm) i 585 KM (740 Nm). Dwie pierwsze opcje oferowane są z napędem na tylną oś, natomiast pozostałe dwie z napędem na wszystkie koła. Topowa wersja GT od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 260 km/h.

Silniki zostały zestrojone z przekładnią redukcyjną o stałym przełożeniu (sterowanie elektryczne typu "shift by wire").

Dostępne są również dwie pojemności baterii litowo-jonowo-polimerowej: 58 kWh i 77,4 kWh. Oferowane napięcie ładowania to nawet 800 V, dzięki czemu napełnienie baterii od 10 do 80 proc. zajmuje jedynie 18 min (100 km zasięgu ładuje się w 4,5 min).

Zasięg oczywiście zależy od kilku czynników. Najbardziej wydajna jest wersja z większą baterią i napędem wyłącznie na tylną oś. Według producenta EV6 w takiej konfiguracji jest w stanie przejechać ponad 500 km na jednym ładowaniu. Mniejsza pojemność baterii pozwala na pokonanie ponad 350 km na pełnej baterii.

EV6 oferuje sześć stopni rekuperacji, czyli odzyskiwania energii. Siłę rekuperacji wyznacza kierowca przy pomocy łopatek znajdujących się za kołem kierownicy. W zasadzie przy najwyższym poziomie auto jest w stanie wyhamować do zera, natomiast na najniższym EV6 "żegluje".

Ważący ponad 2 tony crossover (w wersji RWD jest o 100 kg lżejszy) prowadzi się naprawdę dobrze. EV6 pomimo dużej masy bardzo zwinnie zachowuje się w zakrętach. Dość sztywno zestrojony "elektryk" lubi sportowo się prowadzić, a jednocześnie oferuje komfortowe podróżowanie. W trybie sportowym auto staje się bardzo drapieżne.

Zaglądamy do nowoczesnego wnętrza EV6, które przypomina nieco to z BMW iX. Tu również zastosowano zakrzywiony panel z dwoma ekranami (wirtualne zegary i ekran multimedialny). Każdy z nich mierzy ponad 12 cali. W EV6 również występuje "lewitująca" konsola środkowa z charakterystycznym przyciskiem do uruchomiana pojazdu skierowanym ku kierowcy. Do obsługi systemu multimedialnego trzeba się przyzwyczaić.

Kabina wykonana została z bardzo przyjemnych w dotyku, miękkich materiałów wysokiej jakości.

  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
Cennik Kii EV6 startuje od kwoty 184 900 zł za bazową wersję. Topowy wariant GT to już wydatek rzędu 299 900 zł.

Co istotne, producent nakłada 7-letnią gwarancję na akumulator (bądź limit 150 tys. km). Producent gwarantuje minimum 70 proc. pojemności baterii na koniec okresu gwarancyjnego.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma Kia JD Kulej.

Miejsca

Opinie (182) 1 zablokowana

  • KN - ta firma od filtrów? :)

    • 3 4

  • Czyli po 14 latach pojemność aku będzie ok 40% ? więc na pełnym aku w tańszej wersji zasięg już tylko 140km (8)

    • 11 1

    • Dla mnie 140km to tydzień dojazdów do pracy, żaden problem ładować raz na tydzień.

      • 2 9

    • 49% (2)

      Pierwsze 7 lat 70%, kolejne 7 lat 70% od tego co zostało. A 14-letni samochód... no sorry, niektórzy wolą 30-letnie diesle niż nowe, ale jakoś nie wierzę w te mityczne trwałe samochody które się nie psują.

      • 6 1

      • ja co roku kupuje nowego czydziestoletniego dyzla i jest dobrze.

        • 2 1

      • Blad

        Potem pojemnosc nie spada liniowo a wykladniczo

        • 0 0

    • dane (1)

      A skąd kolega te dane powziął? Toż 14 letnich aut z bateriami aktualnej technologii jeszcze nie ma buhahahahaa.

      • 0 1

      • Zgadza się, ale starsze technologie przez 10 lat i 100-200tys. km spadają do 60-70% oryginału

        Więc nowsze technologie chyba lepsze będą?

        • 0 0

    • To nie potrzebujesz auta

      • 1 0

    • Jak odpowiednio intensywnie poużywasz to i w dwa-trzy lata zużyjesz akumulator do tylu (np. w 500 tys. km)

      Ale przy małych przebiegach rocznych (10 tys. km) może będzie miał 90%. Tak że nie ma jednoznacznej odpowiedzi, za to apką od razu widzisz jaki jest stan akumulatora, nie trzeba w ciemno kupować używanego elektryka.

      • 0 0

  • Dwa bagazniki? (1)

    Opis ,a braki - zdjęcia "bagażników" , tylne siedzenie..

    • 1 0

    • Masz ban na google?

      • 0 0

  • Świetlna listwa? Wygląda beznadziejnie!

    To oświetlenie dyskoteki czy światła pozycyjne pojazdu?
    Taki sam szit jak te jarzeniówki kuchenne w grillach nowych VW (Golf, Arteon).

    • 8 1

  • Auto super wyglad to juz rzecz gustu. Zasieg 500km mozliwy ale jadac po 60 80km .jak chcezz jechac normalnie to tak ponad 400km .autostrada 200 250 max .ale jal ktos rozwaza kupno polecam. Niewiadomo co z nim bedzie za 10lat ale jaki 10latek jest ok?

    • 7 16

  • Przy obecnych cenach prądu to nie ma sensu. (4)

    • 14 0

    • drogo to dopiero będzie (3)

      • 7 0

      • Ale tylko dla pracujących (2)

        Elektorat pisu dostanie rekompensaty, dotacje, zapomogi itd

        • 4 0

        • I milion aut elektrycznych od Matiego.

          Do podziału.

          • 1 0

        • 30% całego elektoratu (wszystkich wyborców) to niepracujący? Skąd Ty te informacje masz?

          • 0 0

  • (2)

    A przy - 10 stopni zasięg spada do 90 km

    • 11 2

    • buhahahaaa

      wiem, bo widziałem, prawda? ;)

      • 1 3

    • Gdzie? Komu? To prawdziwa sensacja by była, dawaj namiary!

      • 0 0

  • Ekośmieci w natarciu.

    • 14 3

  • "Choć ci wyżsi mogą nieznacznie narzekać na przestrzeń nad głową, ale problem szybko znika - wystarczy zmienić kąt pochylenia oparć kanapy" - po ustawieniu oparcia na poziomo wejdą nawet ci co mają powyżej 2m ale auto staje się 2-osobowe :)

    • 10 0

  • Mój 15-letni diesel po zalaniu do pełna ma zasięg ponad 800 km (4)

    Gdy paliwa zabraknie, zajezdzam na stację, tankuje 5 minut i cisne dalej.

    • 17 1

    • ale masz bak 100l wiec spalanie wielkie (1)

      • 1 4

      • Spalanie 6,5 l/100

        • 7 1

    • 90% użytkowników samochodów w Polsce nie przejeżdza więcej niż 50km dziennie.

      Średnio dalsze trasy robią raz na 3 lata...

      W PL sieć ładowarek jest uboga, praktycznie tylko Tesla da się przejechać komfortowo z Gdańska do Wrocławia bez wydłużania czasu podróży ponad 1h.

      Plusem elektryków jest kompletny brak kosztów użytkownia i tańsze ładowanie.
      Nadal są użytkownicy co po 7 latach jedynie dolewają płyn do spryskiwaczy i wymieniają opony.

      W moim 6 letnim pegeout z 10k wydałem na naprawy i serwisy. Głupie systemy wydechu po 5 latach kody błędu zwracają.

      • 1 2

    • Ciekawe masz hobby - 800km i po 5 minutach ciśniesz dalej. Współczuję.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót FSM?

 

Najczęściej czytane