• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczna Kia EV6 z zasięgiem 500 km

Michał Jelionek
20 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Elektryczna Kia EV6. Elektryczna Kia EV6.

Nie sposób nie obejrzeć się za tym samochodem na ulicy, bo prezentuje się naprawdę atrakcyjnie. Jeśli w parze z wyglądem Kii EV6 pójdą także deklarowane przez producenta osiągi i niezawodność - będziemy mogli mówić o naprawdę dobrym produkcie koreańskiego koncernu. Poznajcie w pełni elektryczną Kię EV6 nieco bliżej.



Czy podoba ci się Kia EV6?

Całkiem niedawno opublikowaliśmy artykuł o flagowym "elektryku" ze stajni BMW. Teraz pora przedstawić wam topowy model elektryczny stworzony przez koreańską Kię.

Przypomnijmy: pod koniec maja, przy okazji finału Ligi Europy rozgrywanego na gdańskim obiekcie, przy Forum GdańskMapka przedpremierowo pokazano model EV6. "Elektryk" na kilka dni zaparkował w przeszklonym kontenerze. Od kilku tygodni egzemplarze EV6 są już dostępne we flotach trójmiejskich dealerów.

O tym, że Kia buduje solidne auta na prąd, już wiemy. Najlepszymi tego dowodami są zachwalane modele e-Niro i e-Soul, dla których bazą są spalinowe odpowiedniki. EV6 to pierwszy w historii Kii model zbudowany od podstaw jako "elektryk".

EV6 otwiera nowy, jakże przełomowy rozdział Kii. Według hucznych zapowiedzi Koreańczyków do 2026 r. powstanie łącznie 11 nowych modeli typu BEV (to samochód, który do napędu wykorzystuje wyłącznie energię elektryczną zmagazynowaną w bateriach).

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
Siedem ze wspomnianych wyżej modeli będzie bazować na platformie, na której zbudowano właśnie EV6. To płyta przeznaczona do aut elektrycznych: Electric-Global Modular Platform (E-GMP).

Crossover mierzy 4680 mm długości, 1880 mm szerokości i 1550 mm wysokości. Dzięki sporemu rozstawowi osi, liczącemu 2900 mm, udało się wygospodarować naprawdę dużo wolnej przestrzeni w kabinie. Żaden z pasażerów nie powinien narzekać na brak komfortu. Choć ci wyżsi mogą nieznacznie narzekać na przestrzeń nad głową, ale problem szybko znika - wystarczy zmienić kąt pochylenia oparć kanapy. Samo wnętrze - oprócz przestronności - jest funkcjonalnie urządzone.

Dużą pojemność oferuje także bagażnik, który pomieści 520 litrów (po złożeniu oparcia tylnej kanapy przestrzeń wzrośnie do 1300 litrów). Plusem jest łatwa dostępność z bardzo wysoko otwieraną klapą, a także foremność kufra. Drugi z bagażników, a w zasadzie schowek na kable, zlokalizowany jest pod maską. W tylnonapędowych egzemplarzach jego pojemność wynosi 52 litry, natomiast w wersji z napędem na wszystkie koła - 20 litrów.

Więcej artykułów o autach elektrycznych



  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
Kia EV6 prezentuje się naprawdę atrakcyjnie i nowocześnie. Szczególnie gdy spotkacie to auto na ulicy. W moim odczuciu na żywo wygląda jeszcze lepiej niż na zdjęciach. Projektanci stanęli na wysokości zadania i stworzyli spory crossover, zachowując przy tym zgrabne proporcje z dynamicznymi i sportowymi rysami.

Bardzo interesujący pas przedni z potężną maską i nowo nakreślonym grillem, ogromne koła, wysuwane klamki, nietypowy kształt lusterek bocznych, zadziorny spojler i... ten tył. Tył tego auta to prawdziwy stylistyczny majstersztyk. Rzadko to właśnie pas tylny jest znakiem rozpoznawczym samochodu, a tak jest w przypadku EV6. Świetlna listwa, rozciągająca się niemal od koła do koła, wygląda rewelacyjnie. A do tego w ciekawy sposób łączy się w jedną całość z listwą biegnącą wzdłuż dolnej krawędzi drzwi.

  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
Kia EV6 dostępna jest w czterech wersjach: EV6, EV6 Plus, EV6 GT Line i EV6 GT. Warianty różnią się mocami silników, rodzajami napędu, zasięgami, wyposażeniem i oczywiście cenami. "Elektryk" oferowany jest z jednym silnikiem elektrycznym zlokalizowanym przy tylnej osi (napęd RWD) albo z dwiema jednostkami przy obu osiach (AWD).

Dostępne moce silników to: 170 (350 Nm), 229 (350 Nm), 325 (605 Nm) i 585 KM (740 Nm). Dwie pierwsze opcje oferowane są z napędem na tylną oś, natomiast pozostałe dwie z napędem na wszystkie koła. Topowa wersja GT od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 260 km/h.

Silniki zostały zestrojone z przekładnią redukcyjną o stałym przełożeniu (sterowanie elektryczne typu "shift by wire").

Dostępne są również dwie pojemności baterii litowo-jonowo-polimerowej: 58 kWh i 77,4 kWh. Oferowane napięcie ładowania to nawet 800 V, dzięki czemu napełnienie baterii od 10 do 80 proc. zajmuje jedynie 18 min (100 km zasięgu ładuje się w 4,5 min).

Zasięg oczywiście zależy od kilku czynników. Najbardziej wydajna jest wersja z większą baterią i napędem wyłącznie na tylną oś. Według producenta EV6 w takiej konfiguracji jest w stanie przejechać ponad 500 km na jednym ładowaniu. Mniejsza pojemność baterii pozwala na pokonanie ponad 350 km na pełnej baterii.

EV6 oferuje sześć stopni rekuperacji, czyli odzyskiwania energii. Siłę rekuperacji wyznacza kierowca przy pomocy łopatek znajdujących się za kołem kierownicy. W zasadzie przy najwyższym poziomie auto jest w stanie wyhamować do zera, natomiast na najniższym EV6 "żegluje".

Ważący ponad 2 tony crossover (w wersji RWD jest o 100 kg lżejszy) prowadzi się naprawdę dobrze. EV6 pomimo dużej masy bardzo zwinnie zachowuje się w zakrętach. Dość sztywno zestrojony "elektryk" lubi sportowo się prowadzić, a jednocześnie oferuje komfortowe podróżowanie. W trybie sportowym auto staje się bardzo drapieżne.

Zaglądamy do nowoczesnego wnętrza EV6, które przypomina nieco to z BMW iX. Tu również zastosowano zakrzywiony panel z dwoma ekranami (wirtualne zegary i ekran multimedialny). Każdy z nich mierzy ponad 12 cali. W EV6 również występuje "lewitująca" konsola środkowa z charakterystycznym przyciskiem do uruchomiana pojazdu skierowanym ku kierowcy. Do obsługi systemu multimedialnego trzeba się przyzwyczaić.

Kabina wykonana została z bardzo przyjemnych w dotyku, miękkich materiałów wysokiej jakości.

  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
  • Elektryczna Kia EV6.
Cennik Kii EV6 startuje od kwoty 184 900 zł za bazową wersję. Topowy wariant GT to już wydatek rzędu 299 900 zł.

Co istotne, producent nakłada 7-letnią gwarancję na akumulator (bądź limit 150 tys. km). Producent gwarantuje minimum 70 proc. pojemności baterii na koniec okresu gwarancyjnego.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma Kia JD Kulej.

Miejsca

Opinie (182) 1 zablokowana

  • Trochę boję się tych 3,5 s do 100. Wyjeżdżasz z podporządkowanej w gęstym ruchu, patrzysz w lewo: (1)

    zmieszczę się bez problemu i nagle dzwon...

    • 5 0

    • No cóż, wszędzie czyhają niespodzianki, czasem zza winkla staruszka wbiegnie na drogę, albo żółw urwany ze smyczy

      • 0 0

  • (5)

    Nadal o 2 razy za malo. Do miasta spoko, ale dwa urlopy w roku i juz auto sie nie sprawdzi aby w gory pojechac.

    • 1 1

    • (1)

      Jak jedziesz w te góry, to jedziesz ciurkiem z północy na południe bez zatrzymywania się?

      • 0 3

      • No prawie

        Ja np. zatrzymuję się z reguły raz - na krótkie siku na stacji benz. i jadę dalej. A weź po drodze szukaj stacji ładowania i jeszcze trać czas. Bez sensu. Po mieście elektryki mogą być całkiem spoko, ale w dłuższej trasie.. jakoś to do mnie nie przemawia.

        • 2 1

    • Na urlopy to lata się samolotem (2)

      Ale skoro ty jedziesz samochodem to oznacza że i tak nie stać ciebie na nowe EV więc nie ma problemu

      • 0 5

      • Samolotem do Szklarskiej Poreby, albo do Tykocina.... (1)

        • 1 1

        • Pan emeryt do szkalarskiej może pkp jechać

          • 0 0

  • Uwaga Uwaga

    Ludziska sprawdzajcie czy Wam wymieniają olej i filtr zwłaszcza jak robiony jest przegląd w ASO

    • 1 0

  • bagaznik 520 litrów? wow

    myślalem że to jakiś mały wypierdek a bagażnik jak w niejednym kombiaku

    • 0 0

  • a z Elektrociepłowni Gdańsk kopci

    aż miło. Ale co tam - lepiej zaczynać rewolucję od najbiedniejszych. Wiecie ile paliwa spala podczas minuty lotu albo minuty żeglugi samolot pasażerski lub kontenerowiec? No właśnie.

    • 4 0

  • (3)

    Ja tam poczekam sobie jeszcze odbieram nowego benzyniaka w lutym i raczej mi paliwa jeszcze nie zabraknie. Te zasięgi 500km przy jakich prędkościach to liczone jest ?? Jedziesz w trasę np z Gdańska do Zakopanego gdzie się naładujesz i co będziesz robił w trakcie ładowania ??? Wracasz ten sam problem kiedy masz już dość chcesz być w domku a tu musisz stać i czekać, aż się cudo doładuje ;D. Kolejny problem to auto nowe ma zasięg 500km ile będzie miało za np 5lat jak te aku już będą na wykończeniu ?? Wymiana aku koszt 20-30tys na TVN Turbo padła taka informacja. Teraz utylizacja tych aku ? Prąd do tego auta z naszych elektrowni ile to wygeneruje dla środowiska zanieczyszczeń ?? Więcej niż spalinowe auto więc skończcie ludzi oszukiwać. Więc ja podziękuję i kupuję benzynkę nie diesla bo zaraz wprowadzą nowe podatki jak na zachodzie gdzie kilku letnie auta oddają na złom bo takie podatki im dali na Diesla ! Lewica pod osłoną prawicy nie śpi i wie jak nas ładnie okradać w białych rękawiczkach

    • 6 1

    • Aku (2)

      Wymiana aku 20-30 tys? Aku kosztuje 3x drożej i wymieniasz je co 500tys km o ile 80% pojemności cię nie zadowoli (oficjalny średni spadek pojemności baterii Tesla po 250tys km to 9%). Nie utylizuje się aku. Jak będziesz chciał wymienić to je sprzedasz. Popatrz ile kosztuje 10kWh bateria do domu- 40tys, Auta zwykle mają 80kWh.... Nawet jak stracą 20% to policz ile zostanie.... Pomyśl proszę nim napiszesz bzdury. Rozumiem, że boisz się aut elektrycznych bo każda zmiana życia przeraża, ale po co pisać bzdury?

      • 1 2

      • (1)

        Taka informacja padła na TVN turbo nie miałem styczności z elektrykiem. Aku się nie utylizuje a to dobre, dobre to co robisz z tym kwasem który jest w środku ?? Rozumiem, że jak sprzedasz stary akumulator na złom to oni dalej nic z nim nie robią leży sobie ,a dobry wujek płaci tak samo jak kupujesz nowy to albo płacisz 50zł kaucji albo musisz oddać stary. Chcesz mnie pouczać o autach, a nawet nie masz pojęcia co się dzieje z akumulatorami.

        • 1 0

        • TVN

          Nie wszystko co mówią w TVN to prawda. Dla nich ważna sensacja, żeby reklamy szły... Nie wierz we wszystko co tam mówią. Skoro w aku są minerały, które są wręcz drogocenne, to kto by to na złom wyrzucał? Argument z przerabianiem aku na zasilanie domu też nie dotarł? Już teraz odzyskuje się 95% minerałów z aku. Przecież jeśli komuś zależy na utrzymaniu status quo w temacie aut spalinowych to napisze 1000 razy że elektryki się palą, aku zużywają, w zimnie tracą 50% sprawności itd, a Ty w to wierzysz. Wiedza jest na wyciągnięcie ręki, pogadaj z właścicielami :)

          • 0 0

  • Cudowne

    Normalnie jak wchodzę na stronę trojmiasto.pl to od razu jakoś tak światowo, cudownie, wielkopansko, z rozmachem, na bogato i nietuzinkowo. Jestem podekscytowany i zwala mnie z nóg ten pojazd. Tylko pytanko, czy z 2 grupą będzie zniżka?

    • 5 0

  • (1)

    300tys i utknę na A1 na wiele godzin

    • 5 2

    • Utknąłbyś jak już - i to nawet spaliniakiem jak widać :-) :-) :-)

      • 0 0

  • Gaitix (1)

    Co to jest?Kto to kupuje?Brak słów

    • 4 3

    • Takie oszczędne w użytkowaniu auta kupują biedacy, których nie stać na serwis spaliniaka

      Których nie stać na płatne parkingi i którzy nie mają czasu stać w korku jak bus pas jest wolny, nie mają też czasu zajeżdżać na stacje benzynowe. Oni muszą się męczyć co rano 10 sekund z odłączeniem kabelka od samochodu i wieczorem po powrocie kolejne 10 sekund na podłączenie. Nie życzę nikomu tak potwornej biedy, brrrr...

      • 0 0

  • Ciekawe jaki wpływ na zasięg ma włączenie klimatyzacji, bądź ogrzewania (4)

    No i oczywiście warunki meteorologiczne, czytaj mróz

    • 7 2

    • Już odpowiadam (1)

      Katastrofalny :)

      • 4 0

      • Pełna zgoda - 5% (klima) czy 10% (ogrzewanie) wpływu na zasięg to katastrofa...

        • 0 0

    • (1)

      Grzana kierownica, grzane fotele, grzana szyba przednia, itd. To wszystko możesz mieć w samochodzie z silnikiem spalinowym i używać do woli bez wpływu na zasięg. A tutaj?

      • 3 0

      • Akurat wymienione rzeczy mają pomijalny wpływ na zasięg każdego samochodu - z 1%.

        Bo w spaliniaku tak samo kosztuję, prąd do nich pochodzi w końcu z benzyny.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Którą z wymienionych linii autobusowych dojedziemy do Rumi?

 

Najczęściej czytane