• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Auta elektryczne zamiast salonu Opla w Gdyni

mJ
25 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Salon Serwis Haller w Gdyni został zamknięty. Obiekt został przejęty przez Grupę Plichta. Salon Serwis Haller w Gdyni został zamknięty. Obiekt został przejęty przez Grupę Plichta.

Gdyński salon OplaMapka - jeszcze do niedawna należący do dealera Serwis Haller - znika z motoryzacyjnej mapy Trójmiasta. Obiekt został przejęty przez firmę Plichta, która otworzy w tym miejscu salon sprzedaży aut elektrycznych. Na pewno klienci w nowej stacji kupią debiutujące na naszym rynku chińskie Seresy. "Elektryków" będzie jednak więcej. Otwarcie jeszcze w te wakacje.



Serwis Haller znika z Gdyni, a to oznacza zamknięcie kolejnego salonu z grupy Stellantis na naszym rynku. Haller nie znika jednak z Trójmiasta. W dalszym ciągu działać będzie obiekt zlokalizowany przy obwodnicy, na ul. Odyseusza 20Mapka.

Dealer Peugeota stracił autoryzację. Pusty salon w Sopocie



Nowy salon z autami elektrycznymi



Gdyński obiekt po Serwisie Haller, mieszczący się przy ul. Morskiej 290AMapka, został przejęty przez trójmiejskiego potentata - Grupę Plichta. To już kolejny salon w portfolio firmy.

Plan jaki mamy na to miejsce to salon przeznaczony pod szeroko rozumianą elektromobilność. Na pewno swoje miejsce znajdą tutaj Seresy - chiński producent samochodów elektrycznych, który właśnie wjechał na rynek europejski. Grupa Plichta przygotowuje naprawdę innowacyjny projekt oparty o kilka ciekawych marek - wyjaśnia Dominik Matusik, kierownik sprzedaży w nowo powstającym salonie samochodów elektrycznych Grupy Plichta.
Dealer potwierdza obecność marki Seres w nowym salonie. W przypadku innych marek jest dość enigmatyczny. Wiadomo jednak, że Grupa Plichta została również przedstawicielem innego chińskiego producenta samochodów elektrycznych - Maxusa. I o ile nasza redakcja miała już styczność z egzotycznym Seresem, to Maxus jest kompletną nowością. Przypomnijmy, że na początku czerwca przy okazji testów Seresa 3 informowaliśmy o debiucie nowej marki w Trójmieście.

Wszystko wskazuje na to, że w nowym salonie - który prawdopodobnie nazywać będzie się Plichta Electric Auto - zaparkuje więcej "elektryków" innych marek.

Seres 3 podczas naszych jazd testowych. Seres 3 podczas naszych jazd testowych.

Seresy zaparkują w Gdyni



Seres to amerykańsko-chiński producent aut elektrycznych, który rozpoczął działalność w 2016 r. w kalifornijskiej Dolinie Krzemowej. Marka jest własnością chińskiego koncernu Chongqing Sokon Industry Group. W naszym kraju Seres pojawił się za sprawą litewskiej firmy Busnex, z którą broker Kingsman Finance podpisał roczną umowę na dystrybucję Seresa 3 w Polsce. Będzie to prawdopodobnie jedyny dostępny model na naszym rynku. Jego cennik otwiera kwota 169 900 zł.

Domy Stellantis powstaną w Trójmieście? Wiele marek pod jednym dachem



Maxus to zupełna nowość na naszym rynku. Maxus to zupełna nowość na naszym rynku.

Maxusy prawdopodobnie także



Nieco więcej, bo cztery modele zaoferuje Maxus. To dwa osobowe "elektryki" - Euniq 6 (od 224 900 zł) i Euniq MPV (od 222 900 zł), a także dwa auta dostawcze - e-Deliver-3 (od 159 725 zł) i e-Deliver 9 (od 308 497 zł).

Maxus to również młody chiński producent samochodów elektrycznych. Firma działa od 2011 roku i należy do państwowego koncernu SAIC Motor z Szanghaju. Maxus pojawił się w naszym kraju dzięki firmie RSA Polska - to przedstawiciel norweskiej spółki RSA.

Grupa Plichta zaprosi klientów do nowego obiektu jeszcze w te wakacje.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot


Z salonu znikają szyldy Opla. Z salonu znikają szyldy Opla.
mJ

Miejsca

Opinie (167) 9 zablokowanych

  • Załadowanie baterii do pełna, która starcza na ok 400 km to koszt 50 zł. (11)

    Bez komentarza. Problemem jest tylko cena tych aut, ale to jest przyszłość. Gdy postawimy na rozwój zielonej energii, która już potrafi zaspokajac potrzeby w ładny i wietrzny dzień w 50% i zbudujemy elektrownie jądrowa to jest to bardzo opłacalne. Chiny mają potencjał na produkcję aut, trzeba skorzystać

    • 6 25

    • 50 zł ? (7)

      To ew. na dziś i to pod warunkiem, że ładujesz auto w swoim własnym garażu i nocnej taryfie. Zresztą jak ta elektromobilność ma się upowszechnić kiedy samochód kosztuje tyle co pół mieszkania, prąd idzie cały czas w górę, a stare sieci przesyłowe nie dają rady nawet przyjąć energii pochodzącej z fotowoltaiki? Aaa, byłbym zapomniał - na moim osiedlu jest jedna ogólnie dostępna ładowarka, a na pobliskich osiedlach nie ma żadnej. Oczyma duszy widzę wręcz świetlany rozwój tej elektromobilności ;)

      • 9 1

      • Poczekaj. Komórki też kiedyś pół kilo ważyły. :) (5)

        • 3 2

        • No niby tak :) (4)

          Ale zauważ, że w przypadku komórek wpierw musiała powstać infrastruktura telekomunikacyjna, żeby one w ogóle mogły działać. Tymczasem u nas zaczyna się od kupowania elektryków, z niczym nieuzasadnioną nadzieją, że będzie gdzie je ładować. I drugie ważne pytanie - czy przy rosnących cenach prądu ten interes będzie opłacalny?

          • 2 2

          • Nie ma gdzie ładować? (3)

            Na osiedlach pełno pustych stacji ładowania, jak już coś stoi to jakiś gruz TDI

            • 3 5

            • Pełno? (1)

              Jedna czy dwie na osiedle to jest pełno, tak? Wystarczy, że kilka osób kupi sobie elektryka i będzie polowanie na wolną wtyczkę :) W NL zachęcają ludzi do elektryków w ten sposób, że aktualnie nabywca takiego czegoś dostaje od gminy na wyłącznośc miejsce postojowe z ładowarką. Taką zachętę to rozumiem.

              • 5 1

              • Myślisz że jak będą stacje obłożone to nie znajdzie się żaden chętny do postawienia kolejnej?

                • 0 1

            • Patrz, a u mnie na osiedlu nie ma ani jednej stacji ładowania

              • 1 0

      • Coś z liczeniem nietęgo - 50zł to 70kWh w dziennej taryfie, na 400km powinno wystarczyć.

        • 0 1

    • Realnie (2)

      I po przejechaniu 400 km przymusowy postój na ladowanie gdzieś w Polsce kilka godzin ,biorąc pod uwagę liczbę chętnych i sam czas ładowania minimum 1h dla 100km tak wiec weekendowy wypad w góry czy nad morze nierealny Ludzka mobilność zahamowana i o to chodzi !!!

      • 6 2

      • (1)

        uwielbiam wypowiedzi w tonie "nie znam się, ale się wypowiem".

        • 2 3

        • Ja też uwielbiam - w trasie ładowanie 100km w godzinę, co za tłuk niereformowalny.

          Szybkie ładowanie w trasie to zwykle pół godziny.

          • 1 1

  • Mnie zastanawia naiwność EU ale także konsumentów. (21)

    Lobby forsujące "elektryczną zmianę" naprawdę musi mieć niesamowite wpływy.
    Naiwniacy wierzący w elektryczną rewolucję, tylko co potem? Pomijając fakt, że infrastrukrura nie wytrzyma obciążenia, to ceny prądu zabiją sens ekektryków. Kiedy już wszyscy się na nie przesiądziemy, to nie będzie podwyżek jak w przypadku cen benzyny (rzędu 50-60%). Przygotujmy się na podwyżki cen prądu o 500-1000%, pomnicie moje słowa.

    • 110 25

    • Kursy wszyscy się przesiądą na elektryki (1)

      to trzeba będzie od 100-270 GW mocy elektrycznej potrzeba. Przypomnę że dotychczasowy rekord zapotrzebowania na moc elektryczna to ok. 27 GW. I już trzeba było prąd kupować z zagranicy. O czym tu mowa więc?

      • 26 1

      • Niech każdy samochód w Polsce przejedzie średnio dziennie 10km - czyli potrzeba ze 2kWh na każdy z 20mln samochodów.

        Czyli 40GWh. Brzmi groźnie, ale podzielmy przez 24h jakie ma doba i wychodzi raptem 1,5GW dodatkowej mocy. To gdzie te 100-270? Trzeba tylko umieć liczyć.

        • 0 1

    • Kwestią czasu jest powrót spalinowych; już Niemcy otwarcie mówią, że nie poprą wprowadzenia jedynie lektrycznych.

      • 16 4

    • Policz (9)

      Cztery lata jeżdżę elektrykiem. Nawet nie wiem ile płacę za kWh bo to nie ma dużego znaczenia, ale z tego co pamiętam ok 70-80gr. Płacę niecałe 15zł za 100km. Nie płacę od 4 lat za serwis. Bateria jak nowa po 80 tys km. O jakim lobby piszesz? Jakich demonów szukasz? Przecież prądu będzie coraz więcej z odnawialnych, ograniczenia to tylko magazyny, ale jak będzie więcej aut to one będą magazynami. Spójrz szerzej. Zgadzam się, że ceny prądu mogą skoczyć tyle, ale tylko jak będzie taka inflacja ;)

      • 13 17

      • Niech zgadnę (3)

        Masz nocną taryfę i ładujesz auto na własnej posesji, prawda? Poza tym jaki zasięg ma Twoje auto i ile godzin musisz ładować baterię? Wyjeżdżasz też czasem "w trasę" czy tylko kręcisz się po 3City? Chciałbym też zauważyć, że w przyszłym roku zostaną uwolnione ceny prądu dla gospodarstw domowych - ciekawe ile wtedy będzie Cię kosztowało przejechanie 100 km.

        • 22 6

        • prawda (2)

          Fotowoltaika, taryfa normalna. Nocą nie ładuję. Zasięg ponad 400 latem, zimą gorzej, Trasy są ale raz w miesiącu, bez problemów. Nie jestem szybki ale bezpieczny. Jak uwolnią ceny to rynek się unormuje, a nie będzie regulowany. Jeśli wyprodukuję prąd to go drożej sprzedam. Dużej różnicy mi nie zrobi. Zrobi krzywdę tym z bloków, pod warunkiem, że rząd się zgodzi, a jak życie pokazuje nie raz robili rzeczy niemożliwe. Rynek zielonej energii rośnie i mam nadzieję (bo też gdybam), że jak będzie słońce lub wiatr to będzie można zatankować taniej, a w newralgicznych momentach nie płacić wcale. Ale to przyszłość.

          • 9 6

          • Ok (1)

            W takiej sytuacji jak Twoja zakup elektryka rzeczywiście ma rację bytu, jednakże większość zjadaczy chleba, ze mną włącznie, mieszka w blokach, więc jeszcze długie lata miną zanim będziemy mogli pomyśleć o przesiadce na auto na prąd. Taka rzeczywistość.

            • 11 0

            • Tak, 2 lata to długo, ale potem będziesz mógł kupić prąd z mojej fotowoltaiki.

              Kosztował mnie on będzie pewnie z 20gr/kWh jeśli faktycznie instalacja 20 lat postoi, Ciebie skroję z zyskiem może na 50gr, ale i tak będziesz wniebowzięty zakładam jak uwolniona cena będzie rzędu 2-3zł/kWh jak tu niektórzy wieszczą?

              • 0 2

      • Dziwak (1)

        Niby nie wiesz ile kosztuje kwh, ale jakoś policzyłeś, że 100km to 15zł. To jednak doskonale wiesz ile kosztuje kwh. I rżnięcie głupa typowe dla elektrofanów :)

        • 13 4

        • co dziwnego?

          te obliczenia zajęły mi ok 4 sek w głowie. gdyby 70gr to 14zł a jak 80gr to 16zł, więc napisałem 15 średnią. Dla ciebie to trudne? Przecież to podstawy matmy i fizy.
          Widać masz jakiś problem skoro dzielisz ludzi na tych z aut elektrycznych i spalinowych. dzielisz też według rejestracji? ;) na francuzy i niemcy też? buhahahaa

          • 7 4

      • No i gitara. Ale nie mówmy, że to ekologiczne. Ile ropy musi pójść (1)

        by stworzyć kg baterii? Przyczepki też raczej nie pociagniesz-zasieg diametralnie spada. No i nie ma możliwości natychmiastowego podladowania baterii, chyba że nowe ogniwa stworzą albo system do wymiany całego pakietu. Teraz jesteś w mojej opinii beta testerem.

        • 3 0

        • Mylisz się

          Elektryki są nawet obecnie bardziej ekologiczne, jeśli chodzi o 'lifetime emissions', przy samej produkcji zużywane jest, co prawda, nieznacznie więcej energii niż przy samochodach spalinowych, ale przy użytkowaniu zużywają znacznie mniej, zależnie od tego jak zwęglony jest system energetyczny. Ale nawet w PL 'Lifetime emissions' elektryków są niższe. To są po prostu lepsze samochody.

          • 2 4

      • Dzięki

        Dzięki za normalny wyważony wpis. Elektryki to przyszłość. Przyszłość albo będzie zeroemisyjna albo nie będzie jej wcale.

        • 1 4

    • (1)

      Przecież nie chodzi aby wszyscy jeździli. Ma być jak kiedyś, plebs do kominukacji miejskiej.

      Wielki reset.

      • 12 3

      • I dobrze

        • 2 7

    • (1)

      Chyba że ktoś ma dużo paneli na dachu + magazyn energii + Teslę jak np. ja to sobie rewolucję elektryczną chwali.

      • 4 2

      • Tesla

        To magazyn energii

        • 0 0

    • Widzę że się znasz

      A czapka z folii aluminiowej cię nie ciśnie przypadkiem?

      • 3 2

    • Zabawne

      25 lat temu mówiło się że świat już dawno ma technologię żeby pozbyć się aut spalinowych ale lobby które wydobywa ropę na to nie pozwala.

      • 3 1

    • Jak to mawiał lis, mylimy się, że ludzie są głupi.

      Oni są jeszcze głupsi niż nam się wydaje.

      • 0 1

    • poczekam

      Wybuchy na słońcu plus za 2 lata meteoryt zmiecie większość satelitów i elektryka padnie.

      • 1 0

  • Tankował będę nawet etanol. Lub olej po pączkach.

    Do samego końca mojego lub ich.

    • 23 2

  • (3)

    Nawet porządne kosiarki są spalinowe

    • 24 2

    • (1)

      Juz trwa propaganda ze elwktryczne kosiarki

      • 2 3

      • I nie idzie skosic ogrodka na raz Bo majac najwieksza z dostepnych ladowarek raz sie prad w niej konczy po 1/3 ogrodka, raz w polowie, raz zostanie kilka m2. Zwariowac mozna. Zmarnowane kasa. Nie widze zadnych szczegolnych zalet. Glosna bardziej nawet jak spalinowka. Ciezka tak Samo I komoletnie na wydajnosci polecac nie mozna.

        • 0 0

    • Jeszcze troche i wycofaja sie z pomysłu tylko elektrycznych aut spalinowe zostana

      • 5 1

  • se pojedziesz, do Żukowa i z powrotem (1)

    tylko nie włączaj ogrzewania xd

    • 23 2

    • Jak kupisz 20-letniego przechodzonego elektrycznego rzęcha to możesz mieć rację.

      Ale do Żukowa i z powrotem zajedziesz kilka razy, zresztą w Żukowie jest szybka stacja. Jak taki rzęch byłby spalinowy to przede wszystkim niekoniecznie by w ogóle odpalił, i rozsypać mógłby się na pierwszym skrzyżowaniu.

      • 0 1

  • Zakup czegokolwiek od Chińczyka to strzał w stopę Polsce i Europie.

    Za 5 lat Chiny będą robić w Azji to samo, co dzisiaj Rosja robi na Ukrainie. Każde EUR wydane na Chiny jest inwestowane w przemysł i armię nastawioną wrogo do reszty świata.

    • 18 2

  • A polskiej Izery nie ma i długo nie będzie. W ub. tygodniu podano iż z powodu brako komponentów... (2)

    ... z Chin .. produkcja Izery odsuwa się w czasie o kolejne 2-3 lata.
    Chińczycy jakoś komponenty dla swoich aut mają, ale nie sprzedają ich za granicę. A my mamy kupować te elektryczne auta, które są dostępne tylko dlatego, że Chiny prowadzą wojnę handlową z Europą i USA?
    W ciągu ostatnich dwóch lat z powodu braku komponentów, nie tylko układów scalonych, produkcje musiało zawiesić lub opóźnić wielu producentów aut, o dziwo głównie z Europy i USA oraz Japonii. Chiny prowadzą wojnę handlową z resztą świata. Szybciej kupię 10 letnie auto niż nowego Chińczyka, który o ile tylko jestem w stanie, nie zobaczy mojego PLN na oczy, lub zobaczy ich jak najmniej.
    Czas na reindustrializację Europy i naszą niezależność od Chin.

    • 17 1

    • Czemu mniej inteligentni ludzie mają prawo minusować twoją opinię? Sami sobie w kolano strzelą aby tylko tu i teraz przez chwilę lepiej się poczuć. A że potem będzie wielki płacz i lament... kto tam by planował jakąś wielką strategię gospodarczą.. i dlatego już niedługo się dowiemy, że nie mamy nawet własnego państwa.

      • 4 0

    • Izera to od iluś lat już miała jeżdzić... i jeżdzi w snach...

      • 1 0

  • Plichta, za wprowadzanie Chińczyka na rynek Polski ma minusa, jak stąd do Szanghaju.

    Chiny są takim samym wrogiem jak Rosja, tyle tylko iż znacznie silniejszym gospodarczo.
    Jeżeli nie zatrzymamy postępującego uzależniania się od Chin w zakresie wszystkiego to skończymy za kilkanaście lat jak Sri Lanka, gdzie Chińczyk jednym rozkazem może zatrzymać produkcję i dostawy wszystkiego w całym kraju.

    • 27 3

  • Czym różni się zakup Łady od Seresa?

    Czasem wystrzelenia pocisku zakupionego z podatków dla kraju w którym wyprodukowano to auto.
    Pocisk rosyjski będzie wystrzelony na Ukrainie za miesiąc, a chiński za 5 lat na Tajwanie.

    • 11 1

  • Zakładając nawet, że wszyscy przesiądziemy się na elektyki, to co z infrastrukturą do ich łądowania w Pl? (1)

    Nie istnieje, i długo istnieć nie będzie.

    • 15 3

    • Istnieje, rośnie, tak jak infrastruktura komórkowa czy przewodowa.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedynym trójmiejskim przedstawicielem marki Audi jest firma:

 

Najczęściej czytane