• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Auta elektryczne zamiast salonu Opla w Gdyni

mJ
25 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Salon Serwis Haller w Gdyni został zamknięty. Obiekt został przejęty przez Grupę Plichta. Salon Serwis Haller w Gdyni został zamknięty. Obiekt został przejęty przez Grupę Plichta.

Gdyński salon OplaMapka - jeszcze do niedawna należący do dealera Serwis Haller - znika z motoryzacyjnej mapy Trójmiasta. Obiekt został przejęty przez firmę Plichta, która otworzy w tym miejscu salon sprzedaży aut elektrycznych. Na pewno klienci w nowej stacji kupią debiutujące na naszym rynku chińskie Seresy. "Elektryków" będzie jednak więcej. Otwarcie jeszcze w te wakacje.



Serwis Haller znika z Gdyni, a to oznacza zamknięcie kolejnego salonu z grupy Stellantis na naszym rynku. Haller nie znika jednak z Trójmiasta. W dalszym ciągu działać będzie obiekt zlokalizowany przy obwodnicy, na ul. Odyseusza 20Mapka.

Dealer Peugeota stracił autoryzację. Pusty salon w Sopocie



Nowy salon z autami elektrycznymi



Gdyński obiekt po Serwisie Haller, mieszczący się przy ul. Morskiej 290AMapka, został przejęty przez trójmiejskiego potentata - Grupę Plichta. To już kolejny salon w portfolio firmy.

Plan jaki mamy na to miejsce to salon przeznaczony pod szeroko rozumianą elektromobilność. Na pewno swoje miejsce znajdą tutaj Seresy - chiński producent samochodów elektrycznych, który właśnie wjechał na rynek europejski. Grupa Plichta przygotowuje naprawdę innowacyjny projekt oparty o kilka ciekawych marek - wyjaśnia Dominik Matusik, kierownik sprzedaży w nowo powstającym salonie samochodów elektrycznych Grupy Plichta.
Dealer potwierdza obecność marki Seres w nowym salonie. W przypadku innych marek jest dość enigmatyczny. Wiadomo jednak, że Grupa Plichta została również przedstawicielem innego chińskiego producenta samochodów elektrycznych - Maxusa. I o ile nasza redakcja miała już styczność z egzotycznym Seresem, to Maxus jest kompletną nowością. Przypomnijmy, że na początku czerwca przy okazji testów Seresa 3 informowaliśmy o debiucie nowej marki w Trójmieście.

Wszystko wskazuje na to, że w nowym salonie - który prawdopodobnie nazywać będzie się Plichta Electric Auto - zaparkuje więcej "elektryków" innych marek.

Seres 3 podczas naszych jazd testowych. Seres 3 podczas naszych jazd testowych.

Seresy zaparkują w Gdyni



Seres to amerykańsko-chiński producent aut elektrycznych, który rozpoczął działalność w 2016 r. w kalifornijskiej Dolinie Krzemowej. Marka jest własnością chińskiego koncernu Chongqing Sokon Industry Group. W naszym kraju Seres pojawił się za sprawą litewskiej firmy Busnex, z którą broker Kingsman Finance podpisał roczną umowę na dystrybucję Seresa 3 w Polsce. Będzie to prawdopodobnie jedyny dostępny model na naszym rynku. Jego cennik otwiera kwota 169 900 zł.

Domy Stellantis powstaną w Trójmieście? Wiele marek pod jednym dachem



Maxus to zupełna nowość na naszym rynku. Maxus to zupełna nowość na naszym rynku.

Maxusy prawdopodobnie także



Nieco więcej, bo cztery modele zaoferuje Maxus. To dwa osobowe "elektryki" - Euniq 6 (od 224 900 zł) i Euniq MPV (od 222 900 zł), a także dwa auta dostawcze - e-Deliver-3 (od 159 725 zł) i e-Deliver 9 (od 308 497 zł).

Maxus to również młody chiński producent samochodów elektrycznych. Firma działa od 2011 roku i należy do państwowego koncernu SAIC Motor z Szanghaju. Maxus pojawił się w naszym kraju dzięki firmie RSA Polska - to przedstawiciel norweskiej spółki RSA.

Grupa Plichta zaprosi klientów do nowego obiektu jeszcze w te wakacje.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot


Z salonu znikają szyldy Opla. Z salonu znikają szyldy Opla.
mJ

Miejsca

Opinie (167) 9 zablokowanych

  • (2)

    Przekażcie kierownikowi Matusiakowi, że 70 proc. światowej produkcji kobaltu używanego w bateriach litowo-jonowych stosowanych w telefonach komórkowych, laptopach i samochodach elektrycznych pochodzi z afrykańskich kopalni w Kongu. Kobalt ów wydobywają małe dzieci gołymi rękami, zarabiając dolara dziennie. Demokracja, równość, korporacyjna krew.

    • 19 1

    • To doinformuj się że 50% wydobycia kobaltu na świecie zużywa przemysł petrochemiczny przy produkcji benzyny.

      A 5% górnictwo do maszyn skrawających skałę głównie przy wydobycia węgla.

      • 0 8

    • Takie wydajne są te dzieci w kopalniach? No nie wiem, jakoś rosły facet mi bardziej na górnika pasuje.

      • 0 2

  • 100 lat temu facet o nazwisku Porshe wymyślił pojazd elektryczny, mający zasięg 150km (4)

    Trzeba się zastanowić, w którym miejscu zatrzymał się postęp w tej dziedzinie i komu było na rękę aby powstrzymać rozwój tej technologi.
    Pojazdy elektryczne to najwolniej rozwijająca się dziedzina. Przez 25 lat Toyota produkuje tego samego Priusa... Od tamtego czasu ludzie z NOKIi 5110 przeszłi do super smartfonow które mają procesory i dyski jak zwykle komputery, a baterie w tych telefonach mają wielkie pojemności aby to zasilić.
    Przeskok w dziedzinie informatyzacji...
    Praktycznie w kazdej dziedzinie życia wszystko poszło do przodu, tylko nie w samochodach zasilanych baterią.

    • 11 4

    • Toyota i ten sam prius?

      Aha , fakt VW produkuje gola od lat 70 tych , żadnych zmian nie ma : kierownica i 4 koła . Brawo za błyskotliwe porównania

      • 6 3

    • Tu ci gościu poniżej napisał czemu pewne rzeczy zmieniają się wolniej niż inne

      Nie ma sensu doszukiwać się tu żadnej teorii spiskowej. Nikt nie planuje tak dalekosiężnie by upupić elektryki na 100 lat bo dla niego to nic nie zmienia. I tak go wtedy już nie będzie. Baterie w elektrykach zmieniły się tak samo jak baterie w smartfonach czyli w zasadzie niewiele. Tak samo jak bajery typu ekrany, układy scalone itp. I telefony i samochody je dostały. W sumie nie wiem do czego pijesz. To o czym ty piszesz to wygląd. O ile w smartfonie ekran jest na cały telefon i to widać, tak samochód, tak jak opisał inny jegomość pod twoim postem, to 4 koła i kierownica. Taka jest funkcjonalność i zasada działania samochodu. Dlatego nie dostrzegasz jak bardzo się one zmieniły. Przez 25 lat masa samochodów wzrosła jakieś 25%. Masz lepsze systemy bezpieczeństwa, to co powiedziałem czyli bajery, sprawniejsze silniki. Technologicznie zmieniło się wiele. To czego nie widzsz to kolosalny skok w zastosowaniu algorytmów FEMowskich w analizie wytrzymałościowej w crashtestach, w aerodynamice, czy sprawności cieplnej silników.

      • 0 1

    • Prius nie ma nic wspólnego z pojazdem elektrycznym (1)

      To pojazd spalinowy z przekładnia elektryczną bezstopniową.

      • 0 0

      • Dużo ma wspólnego - bateria, silniki elektryczne, falownik, brak sprzęgła, rozrusznika, alternatora.

        • 0 0

  • Super ze sa elektryki ale kogo na nie stac ?? (6)

    • 2 1

    • Przecież elektryki kosztuje tyle samo co samochody spalinowe. (4)

      • 0 6

      • chyba w Norwegii

        • 5 0

      • To prawda. Np Dacia Spring kosztuje tyle co dwie (1)

        Dacie Sandero

        • 3 0

        • Dacia Spring ponoć 70 tys. zł - jest jakiś samochód za 35 tys. zł?

          • 0 0

      • Faktycznie. Np H Kona 1.0 to 86 tys. PLNów

        a H Kona elektryk to od 150 tys. PLNów. Polskie Nowe Złote się zgadzają, cyfry przed nimi nie.

        • 3 0

    • Też się dziwię kogo stać na Mercedesy, BMW, Audi, Porsche, a pełno tego po ulicach jeździ.

      • 0 3

  • Dziękuję.

    Ale chińczyka za 170tys zł to chyba duży entuzjasta wynalazków może kupi, przecież w tym budżecie można kupić europejska miękką hybrydę..

    • 6 0

  • Sądzę, że przyszłość samochodów, także innych pojazdów będzie musiała należeć do elektryków. (2)

    Póki co są to (w subiektywnej ocenie) pojazdy w dużej mierze pilotażowe. Wyprodukowane i
    sprzedawane, ale nie do końca przetestowane pod względem żywotności, awaryjności wraz z upływem czasu. I na ten moment ich cena wydaje się wręcz absurdalna. Ale i podobnie było z pierwszymi na rynku telefonami komórkowymi - były duże, toporne, ciężkie i mega drogie. Tak samo będzie i z elektrykami - z czasem będą zyskiwać na atrakcyjności i jakości. Dla mnie zakup samochodu w cenie powyżej 100tys. jest czystym bezsensem, ale nikomu zabraniać nie zamierzam. Lubię nowinki i sam też troszkę je testuje - w ramach takich testów do sprawnego przemieszczania się po mieście używam hulajnogi elektrycznej:). I muszę powiedzieć że jestem wprost zachwycony łatwością podróżowania w zatłoczonych centrach miast. Zasięg na jednym ładowaniu 60km pozwala na bezstresowe i sprawne( bez korków, opłat parkingowych itp.) podróżowanie. Samochód elektryczny, może też będzie w przyszłości, ale na pewno nie za wszelką cenę:)

    • 4 6

    • W Chinach jest więcej producentów aut elektrycznych (1)

      Niż spalinowych

      • 0 1

      • a w Brazylii używają trzciny do budowy "opon"

        • 2 0

  • Tylko wodór albo coś podobnego.

    • 6 2

  • Info

    Od 2025 nowy podatek dla aut spalinowych poruszających się po drogach ekspresowy h i autostradach ... trzeba pomoc
    dla ukraińców jakoś finansować

    • 2 2

  • Elektryki

    W końcu będą oryginalne części w tych autach

    • 2 0

  • A najfajniejsze jest to, żepoza UE, unią skandynawską

    Kalifornią, Japonią i Szwajcarią, wszystkie jeżdżą czym popadnie. Diesel wygrywa znowu w Australii, benzyna w usa i Kanadzie, te na bimbrze z trzciny to cała hameryka płd.a my jak te d*pki z kagańcami na pysku i w garażu

    • 7 0

  • Przyszłość

    Przyszłość to auta wodorowe jak Nexo albo Mirai, nawet dla ludzi z bloków, ale jeszcze trzeba trochę poczekać na stacje wodorowe

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

VW Crafter to:

 

Najczęściej czytane