• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Auta elektryczne zamiast salonu Opla w Gdyni

mJ
25 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Salon Serwis Haller w Gdyni został zamknięty. Obiekt został przejęty przez Grupę Plichta. Salon Serwis Haller w Gdyni został zamknięty. Obiekt został przejęty przez Grupę Plichta.

Gdyński salon OplaMapka - jeszcze do niedawna należący do dealera Serwis Haller - znika z motoryzacyjnej mapy Trójmiasta. Obiekt został przejęty przez firmę Plichta, która otworzy w tym miejscu salon sprzedaży aut elektrycznych. Na pewno klienci w nowej stacji kupią debiutujące na naszym rynku chińskie Seresy. "Elektryków" będzie jednak więcej. Otwarcie jeszcze w te wakacje.



Serwis Haller znika z Gdyni, a to oznacza zamknięcie kolejnego salonu z grupy Stellantis na naszym rynku. Haller nie znika jednak z Trójmiasta. W dalszym ciągu działać będzie obiekt zlokalizowany przy obwodnicy, na ul. Odyseusza 20Mapka.

Dealer Peugeota stracił autoryzację. Pusty salon w Sopocie



Nowy salon z autami elektrycznymi



Gdyński obiekt po Serwisie Haller, mieszczący się przy ul. Morskiej 290AMapka, został przejęty przez trójmiejskiego potentata - Grupę Plichta. To już kolejny salon w portfolio firmy.

Plan jaki mamy na to miejsce to salon przeznaczony pod szeroko rozumianą elektromobilność. Na pewno swoje miejsce znajdą tutaj Seresy - chiński producent samochodów elektrycznych, który właśnie wjechał na rynek europejski. Grupa Plichta przygotowuje naprawdę innowacyjny projekt oparty o kilka ciekawych marek - wyjaśnia Dominik Matusik, kierownik sprzedaży w nowo powstającym salonie samochodów elektrycznych Grupy Plichta.
Dealer potwierdza obecność marki Seres w nowym salonie. W przypadku innych marek jest dość enigmatyczny. Wiadomo jednak, że Grupa Plichta została również przedstawicielem innego chińskiego producenta samochodów elektrycznych - Maxusa. I o ile nasza redakcja miała już styczność z egzotycznym Seresem, to Maxus jest kompletną nowością. Przypomnijmy, że na początku czerwca przy okazji testów Seresa 3 informowaliśmy o debiucie nowej marki w Trójmieście.

Wszystko wskazuje na to, że w nowym salonie - który prawdopodobnie nazywać będzie się Plichta Electric Auto - zaparkuje więcej "elektryków" innych marek.

Seres 3 podczas naszych jazd testowych. Seres 3 podczas naszych jazd testowych.

Seresy zaparkują w Gdyni



Seres to amerykańsko-chiński producent aut elektrycznych, który rozpoczął działalność w 2016 r. w kalifornijskiej Dolinie Krzemowej. Marka jest własnością chińskiego koncernu Chongqing Sokon Industry Group. W naszym kraju Seres pojawił się za sprawą litewskiej firmy Busnex, z którą broker Kingsman Finance podpisał roczną umowę na dystrybucję Seresa 3 w Polsce. Będzie to prawdopodobnie jedyny dostępny model na naszym rynku. Jego cennik otwiera kwota 169 900 zł.

Domy Stellantis powstaną w Trójmieście? Wiele marek pod jednym dachem



Maxus to zupełna nowość na naszym rynku. Maxus to zupełna nowość na naszym rynku.

Maxusy prawdopodobnie także



Nieco więcej, bo cztery modele zaoferuje Maxus. To dwa osobowe "elektryki" - Euniq 6 (od 224 900 zł) i Euniq MPV (od 222 900 zł), a także dwa auta dostawcze - e-Deliver-3 (od 159 725 zł) i e-Deliver 9 (od 308 497 zł).

Maxus to również młody chiński producent samochodów elektrycznych. Firma działa od 2011 roku i należy do państwowego koncernu SAIC Motor z Szanghaju. Maxus pojawił się w naszym kraju dzięki firmie RSA Polska - to przedstawiciel norweskiej spółki RSA.

Grupa Plichta zaprosi klientów do nowego obiektu jeszcze w te wakacje.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot


Z salonu znikają szyldy Opla. Z salonu znikają szyldy Opla.
mJ

Miejsca

Opinie (167) 9 zablokowanych

  • A gdzie stoją elektryki od Mateusza Morawieckiego ? Ten milion, jakoś tak ? (1)

    • 13 1

    • Moje dziecko ma 3 na półce, idę do kiosku po baterie.

      • 0 0

  • Stop (1)

    euro eko

    • 11 1

    • Eko eko

      I bedzie po eko

      • 2 0

  • Haller się kończy ?

    • 8 1

  • (6)

    Ciekawe tylko kto to elektryczne badziewie będzie kupował? No i gdzie tradycyjna sonda pod tekstem? Rozumiem,ze nie ma bo gdyby dać pytanie Czy byś kupował elektryki:
    - nie mam zamiaru to głupie
    - tak super pomysł
    - nie mam zdania
    To 99% by było ze to głupie, a to by nie pasowało do ogólnego trendu,który trzeba wciskać

    • 82 21

    • po łapkach +33/-8 widać, że ankieta wyglądałaby tak:

      nie mam zamiary to głupie + nie mam zdania - 81%
      tak super pomysł - 19%

      • 0 4

    • tak super pomysł

      tak super pomysł

      • 1 3

    • (3)

      Głupoty gadasz, już dawno bym kupił elektryka (tylko nie do Chińczyków bo to dyktatura), tylko nie mam gdzie ładować, a uważam, że warunkiem koniecznym do posiadania auta elektrycznego jest własna ładowarka, choćby i nawet zwykła "wtyczka", byle do prywatnego użytku. Niestety Janusze w mojej wspólnocie nie chcą słyszeć o wydatkach na założeniu ładowarek w hali garażowej "a na co to komu", "mój aŁdi w TDi jeszcze 15 pojeździ" etc. Dziaderskie myślenie.

      • 1 5

      • Juz widze...

        pod naszym najdluzszym w europie falowcem podpisane ladowarki do elektrosmieci z taka wielka klodka co by mi somsiad pradu nie zajumal. Żal .pl. Aj wy elektrog....... Szkoda mi was. Jeezcze bedziemy sie zastanawiac co z tymi tonami baterii robic.

        • 2 1

      • janusze? (1)

        łącze zakladasz na wlasny koszt przy swoim miejscu parkingowym w hali, nie slyszalem zeby ktos z tym robil problem

        • 3 1

        • Oj bywa, niestety robią.

          • 0 1

  • tylko wodór (1)

    który zamieni w prąd i nada autu pęd, "czysty" elektryk to nieporozumienie i niestety głupota, ładowanie, elektrownie, węgiel itd.

    • 15 6

    • Otóż to

      Dzisiejsze naganianie do zakupu elektryków jako żywo przypomina mi wymuszanie zmiany dawnych żarówek na "oszczędne" świetlówki, których producenci przez długi czas robili co tylko mogli, żeby zablokować rozwój technologii LED.

      • 5 2

  • Złe wieści dla dzieci z Afryki (2)

    Bez litu z Australii i Chile, grafitu z Chin i Brazylii, manganu z RPA i Australii, a przede wszystkim kobaltu z Demokratycznej Republiki Konga nie da się rozwijać elektromobilności.
    Dlatego dzieci pracujące w kopalniach DRK, będą musiały zwiększyć wydobycie kobaltu w prywatnych kopalniach, żeby eurokraci mogli wprowadzić w życie swój plan, pozbawienia mobilności dużej części mieszkańców euro kołchozu.

    • 19 1

    • To tam dorosłych nie ma tylko głupimi dziećmi się posługują? (1)

      Coś tu śmierdzi mi.

      • 0 2

      • Jesteś po prostu mało rozgarnięty. Nie szkodzi, rozumiemy i współczujemy. Prąd z elektryka Cię poraził. PS. Sam jesteś głupi a nie te dzieci.

        • 0 0

  • Ludzie są jednak naiwni... (2)

    Najpierw spece od marketingu wmówili nam, że nadeszła moda na SUV y, że niby wygodniejsze, pod krawężnik można podjechać, w pole się wybrać... Nic bardziej błędnego, no chyba że masz abonament na pomoc drogową. Teraz wmawiają nam znowu elektryki, których zasięg jest ograniczony a ładować nie ma gdzie. A czym? Prądem, a skąd ten prąd? No jak to skąd, z gniazdka... A w gniazdku skąd? Z elektrowni...itd. Jak podali eksperci szkodliwość życia całkowitego takiego elektrycznego wynalazku jest większa niż spalinowego! Do tego elektryczny pierdziel, zabawka za ponad 100k PLN... Lubimy być oszukiwani.

    • 23 5

    • Żeby za 100k...

      Bez 200 nawet nie ma co podchodzić do tematu. Poza tym rok oczekiwania, brak pewności realizacji zamówienia i na dzień dzisiejszy nieznana cena w dniu odbioru. Tak, tak, tylko elektryki - w nich jest przyszłość! ;)

      • 8 1

    • Ci sami eksperci pewnie co lasy zamykali i przyłbice kazali stosować?

      • 1 2

  • Przeczytałem "chińskie sedesy"

    Może i trafnie

    • 12 1

  • Ciekawe czym będziecie jeździć gdyby wystapiła powodź?? (1)

    • 10 3

    • rowerami wodnymi

      • 1 0

  • Samochody się koñczą

    i to się po prostu czuje

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej jednojezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane