- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (297 opinii)
- 2 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (104 opinie)
- 3 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (199 opinii)
- 4 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 5 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (112 opinii)
- 6 Hamowanie przed autem to bandyterka (175 opinii)
Auta elektryczne zamiast salonu Opla w Gdyni
Gdyński salon Opla - jeszcze do niedawna należący do dealera Serwis Haller - znika z motoryzacyjnej mapy Trójmiasta. Obiekt został przejęty przez firmę Plichta, która otworzy w tym miejscu salon sprzedaży aut elektrycznych. Na pewno klienci w nowej stacji kupią debiutujące na naszym rynku chińskie Seresy. "Elektryków" będzie jednak więcej. Otwarcie jeszcze w te wakacje.
Serwis Haller znika z Gdyni, a to oznacza zamknięcie kolejnego salonu z grupy Stellantis na naszym rynku. Haller nie znika jednak z Trójmiasta. W dalszym ciągu działać będzie obiekt zlokalizowany przy obwodnicy, na ul. Odyseusza 20.
Dealer Peugeota stracił autoryzację. Pusty salon w Sopocie
Nowy salon z autami elektrycznymi
Gdyński obiekt po Serwisie Haller, mieszczący się przy ul. Morskiej 290A, został przejęty przez trójmiejskiego potentata - Grupę Plichta. To już kolejny salon w portfolio firmy.
Plan jaki mamy na to miejsce to salon przeznaczony pod szeroko rozumianą elektromobilność. Na pewno swoje miejsce znajdą tutaj Seresy - chiński producent samochodów elektrycznych, który właśnie wjechał na rynek europejski. Grupa Plichta przygotowuje naprawdę innowacyjny projekt oparty o kilka ciekawych marek - wyjaśnia Dominik Matusik, kierownik sprzedaży w nowo powstającym salonie samochodów elektrycznych Grupy Plichta.
Dealer potwierdza obecność marki Seres w nowym salonie. W przypadku innych marek jest dość enigmatyczny. Wiadomo jednak, że Grupa Plichta została również przedstawicielem innego chińskiego producenta samochodów elektrycznych - Maxusa. I o ile nasza redakcja miała już styczność z egzotycznym Seresem, to Maxus jest kompletną nowością. Przypomnijmy, że na początku czerwca przy okazji testów Seresa 3 informowaliśmy o debiucie nowej marki w Trójmieście.
Wszystko wskazuje na to, że w nowym salonie - który prawdopodobnie nazywać będzie się Plichta Electric Auto - zaparkuje więcej "elektryków" innych marek.
Seresy zaparkują w Gdyni
Seres to amerykańsko-chiński producent aut elektrycznych, który rozpoczął działalność w 2016 r. w kalifornijskiej Dolinie Krzemowej. Marka jest własnością chińskiego koncernu Chongqing Sokon Industry Group. W naszym kraju Seres pojawił się za sprawą litewskiej firmy Busnex, z którą broker Kingsman Finance podpisał roczną umowę na dystrybucję Seresa 3 w Polsce. Będzie to prawdopodobnie jedyny dostępny model na naszym rynku. Jego cennik otwiera kwota 169 900 zł.
Domy Stellantis powstaną w Trójmieście? Wiele marek pod jednym dachem
Maxusy prawdopodobnie także
Nieco więcej, bo cztery modele zaoferuje Maxus. To dwa osobowe "elektryki" - Euniq 6 (od 224 900 zł) i Euniq MPV (od 222 900 zł), a także dwa auta dostawcze - e-Deliver-3 (od 159 725 zł) i e-Deliver 9 (od 308 497 zł).
Maxus to również młody chiński producent samochodów elektrycznych. Firma działa od 2011 roku i należy do państwowego koncernu SAIC Motor z Szanghaju. Maxus pojawił się w naszym kraju dzięki firmie RSA Polska - to przedstawiciel norweskiej spółki RSA.
Grupa Plichta zaprosi klientów do nowego obiektu jeszcze w te wakacje.
Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot
Miejsca
Opinie (167) 9 zablokowanych
-
2022-06-26 22:07
I dobrze, elektryki to przyszłość!
Ja już na pewno nie kupię żadnego auta spalinowego
- 1 7
-
2022-06-26 23:27
Elektryk super sprawa (8)
11gr/km ładując z sieci, 30gr/km ładując ładowarką w trasie, 0gr/km ładując z FV, w porównaniu z autem benzynowym które obecnie kosztuje 64gr/km.
Robiąc 20000km rocznie jestem do przodu o ponad 10000zł, co z nawiązką pokrywa mi różnicę między ratą za elektryka a benzynową.
Do tego 6.5s do setki, darmowe parkowanie, śmigam buspasami w korku, cisza, a jako bonus mogę sobie klimę z apki odpalić 15min przed jazdą.- 13 54
-
2022-06-27 14:49
Ile to sie laduje? 24h? Czy dluzej? (3)
Jaki zasieg? 200km? I co w trasie jak chcemy naladowac?
- 9 3
-
2022-06-28 17:38
A czytać umiesz? W trasie 30gr/km napisał. (2)
- 0 3
-
2022-06-29 12:11
Sorry ale elektryki nie nadają się na trasę (1)
Wiem że dużo ludzi próbuje udowodnić, że się da, bo da się. tylko sensu w tym brak. To jak model statku w butelce, cieszy oko, ale jest zupełnie niepraktyczne. Samochód jest do jeżdżenia. Elektryk sprawdzi się w mieście, ale ruszanie nim w trasę to pomyłka. Może z czasem się to zmieni, teraz to lipa.
- 1 1
-
2022-06-30 17:35
Wszystko zależy jakim elektrykiem - małym starym też się da, ale jako tako wygodnie to jednak dopiero w nowszych.
- 0 1
-
2022-06-27 15:10
jak dla mnie to się opłaca tylko przy drogich samochodach gdzie faktycznie różnica między elektrykiem a benzyną niknie. Przy małych miejskich to totalny nieopył. Niestety nie potrafię znaleźć nic sensownego co pomieściłoby 7 osób, nie byłoby VANem czyli SUV. W europie trudno nawet o spalinowca który by miał 3 pełnowymiarowy rząd, chyba tylko merc GLS. Większość to takie gdzie w 3 rzędzie możesz posadzić tylko teściową. A o takich elektrykach to już w ogóle nie ma mowy. I to jest dla mnie bezsens.
- 4 1
-
2022-06-28 08:57
jest jeden problem (1)
ja na 20 lat mojej motoryzacji wydałem 150 tysięcy (na wszystko) a tyle kosztuje elektryk w zakupie.
- 9 2
-
2022-06-28 14:49
jakbyś kupował nowe spalinówki
to też byś wydał więcej
- 2 2
-
2022-07-06 07:47
Czyli kiepsko liczysz bo nie bierzesz pod uwagę różnicy w cenie auta elektrycznego. Za 8 lat może Ci się wyrówna.
- 0 0
-
2022-06-26 23:56
W końcu...
Salon który sprzedawał 5 aut miesiecznie i... W miarę prężnie działający serwis - sorki ale nie ma miejsca w 3 city na takich marnych dealerów
- 1 4
-
2022-06-27 06:54
Widać z już nawet nie robicie ankiet pod newsami o elektrykach - wiecie jakie ludzie mają o nich zdanie...
- 2 1
-
2022-06-27 09:44
wiecie ile podrożeja ubezpieczenia komunikacyjne przez te elektryki? (1)
Jesli po dorgach bedzie jeździć wiecej zamochodów wartych 150 tys i więcej to siła rzeczy będa one miec większy udział w rozmaitych stłuczkach i kolizjach a co za tym idzie w likwidacji szkód. Przy wartosciach samochodów rzędu kilkadziesiąt tys, wygląda to znacznie inaczej niż przy droższych pojazdach. Podwyżki składek bedą wiec naturalną konsekwencją większego udziału elektryków w rynku.
- 4 2
-
2022-06-28 17:40
Cieszy mnie Twój optymizm, że w Polsce będzie jeździć więcej drogich samochodów.
- 0 0
-
2022-06-27 20:57
Seresy?
To dlatego ruskie kradli sedesy.
- 1 0
-
2022-06-29 22:45
Już widzę kolejki po auta elektryczne ...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.