• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Auta elektryczne zamiast salonu Opla w Gdyni

mJ
25 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Salon Serwis Haller w Gdyni został zamknięty. Obiekt został przejęty przez Grupę Plichta. Salon Serwis Haller w Gdyni został zamknięty. Obiekt został przejęty przez Grupę Plichta.

Gdyński salon OplaMapka - jeszcze do niedawna należący do dealera Serwis Haller - znika z motoryzacyjnej mapy Trójmiasta. Obiekt został przejęty przez firmę Plichta, która otworzy w tym miejscu salon sprzedaży aut elektrycznych. Na pewno klienci w nowej stacji kupią debiutujące na naszym rynku chińskie Seresy. "Elektryków" będzie jednak więcej. Otwarcie jeszcze w te wakacje.



Serwis Haller znika z Gdyni, a to oznacza zamknięcie kolejnego salonu z grupy Stellantis na naszym rynku. Haller nie znika jednak z Trójmiasta. W dalszym ciągu działać będzie obiekt zlokalizowany przy obwodnicy, na ul. Odyseusza 20Mapka.

Dealer Peugeota stracił autoryzację. Pusty salon w Sopocie



Nowy salon z autami elektrycznymi



Gdyński obiekt po Serwisie Haller, mieszczący się przy ul. Morskiej 290AMapka, został przejęty przez trójmiejskiego potentata - Grupę Plichta. To już kolejny salon w portfolio firmy.

Plan jaki mamy na to miejsce to salon przeznaczony pod szeroko rozumianą elektromobilność. Na pewno swoje miejsce znajdą tutaj Seresy - chiński producent samochodów elektrycznych, który właśnie wjechał na rynek europejski. Grupa Plichta przygotowuje naprawdę innowacyjny projekt oparty o kilka ciekawych marek - wyjaśnia Dominik Matusik, kierownik sprzedaży w nowo powstającym salonie samochodów elektrycznych Grupy Plichta.
Dealer potwierdza obecność marki Seres w nowym salonie. W przypadku innych marek jest dość enigmatyczny. Wiadomo jednak, że Grupa Plichta została również przedstawicielem innego chińskiego producenta samochodów elektrycznych - Maxusa. I o ile nasza redakcja miała już styczność z egzotycznym Seresem, to Maxus jest kompletną nowością. Przypomnijmy, że na początku czerwca przy okazji testów Seresa 3 informowaliśmy o debiucie nowej marki w Trójmieście.

Wszystko wskazuje na to, że w nowym salonie - który prawdopodobnie nazywać będzie się Plichta Electric Auto - zaparkuje więcej "elektryków" innych marek.

Seres 3 podczas naszych jazd testowych. Seres 3 podczas naszych jazd testowych.

Seresy zaparkują w Gdyni



Seres to amerykańsko-chiński producent aut elektrycznych, który rozpoczął działalność w 2016 r. w kalifornijskiej Dolinie Krzemowej. Marka jest własnością chińskiego koncernu Chongqing Sokon Industry Group. W naszym kraju Seres pojawił się za sprawą litewskiej firmy Busnex, z którą broker Kingsman Finance podpisał roczną umowę na dystrybucję Seresa 3 w Polsce. Będzie to prawdopodobnie jedyny dostępny model na naszym rynku. Jego cennik otwiera kwota 169 900 zł.

Domy Stellantis powstaną w Trójmieście? Wiele marek pod jednym dachem



Maxus to zupełna nowość na naszym rynku. Maxus to zupełna nowość na naszym rynku.

Maxusy prawdopodobnie także



Nieco więcej, bo cztery modele zaoferuje Maxus. To dwa osobowe "elektryki" - Euniq 6 (od 224 900 zł) i Euniq MPV (od 222 900 zł), a także dwa auta dostawcze - e-Deliver-3 (od 159 725 zł) i e-Deliver 9 (od 308 497 zł).

Maxus to również młody chiński producent samochodów elektrycznych. Firma działa od 2011 roku i należy do państwowego koncernu SAIC Motor z Szanghaju. Maxus pojawił się w naszym kraju dzięki firmie RSA Polska - to przedstawiciel norweskiej spółki RSA.

Grupa Plichta zaprosi klientów do nowego obiektu jeszcze w te wakacje.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot


Z salonu znikają szyldy Opla. Z salonu znikają szyldy Opla.
mJ

Miejsca

Opinie (167) 9 zablokowanych

  • I dobrze, elektryki to przyszłość!

    Ja już na pewno nie kupię żadnego auta spalinowego

    • 1 7

  • Elektryk super sprawa (8)

    11gr/km ładując z sieci, 30gr/km ładując ładowarką w trasie, 0gr/km ładując z FV, w porównaniu z autem benzynowym które obecnie kosztuje 64gr/km.
    Robiąc 20000km rocznie jestem do przodu o ponad 10000zł, co z nawiązką pokrywa mi różnicę między ratą za elektryka a benzynową.
    Do tego 6.5s do setki, darmowe parkowanie, śmigam buspasami w korku, cisza, a jako bonus mogę sobie klimę z apki odpalić 15min przed jazdą.

    • 13 54

    • Ile to sie laduje? 24h? Czy dluzej? (3)

      Jaki zasieg? 200km? I co w trasie jak chcemy naladowac?

      • 9 3

      • A czytać umiesz? W trasie 30gr/km napisał. (2)

        • 0 3

        • Sorry ale elektryki nie nadają się na trasę (1)

          Wiem że dużo ludzi próbuje udowodnić, że się da, bo da się. tylko sensu w tym brak. To jak model statku w butelce, cieszy oko, ale jest zupełnie niepraktyczne. Samochód jest do jeżdżenia. Elektryk sprawdzi się w mieście, ale ruszanie nim w trasę to pomyłka. Może z czasem się to zmieni, teraz to lipa.

          • 1 1

          • Wszystko zależy jakim elektrykiem - małym starym też się da, ale jako tako wygodnie to jednak dopiero w nowszych.

            • 0 1

    • jak dla mnie to się opłaca tylko przy drogich samochodach gdzie faktycznie różnica między elektrykiem a benzyną niknie. Przy małych miejskich to totalny nieopył. Niestety nie potrafię znaleźć nic sensownego co pomieściłoby 7 osób, nie byłoby VANem czyli SUV. W europie trudno nawet o spalinowca który by miał 3 pełnowymiarowy rząd, chyba tylko merc GLS. Większość to takie gdzie w 3 rzędzie możesz posadzić tylko teściową. A o takich elektrykach to już w ogóle nie ma mowy. I to jest dla mnie bezsens.

      • 4 1

    • jest jeden problem (1)

      ja na 20 lat mojej motoryzacji wydałem 150 tysięcy (na wszystko) a tyle kosztuje elektryk w zakupie.

      • 9 2

      • jakbyś kupował nowe spalinówki

        to też byś wydał więcej

        • 2 2

    • Czyli kiepsko liczysz bo nie bierzesz pod uwagę różnicy w cenie auta elektrycznego. Za 8 lat może Ci się wyrówna.

      • 0 0

  • W końcu...

    Salon który sprzedawał 5 aut miesiecznie i... W miarę prężnie działający serwis - sorki ale nie ma miejsca w 3 city na takich marnych dealerów

    • 1 4

  • Widać z już nawet nie robicie ankiet pod newsami o elektrykach - wiecie jakie ludzie mają o nich zdanie...

    • 2 1

  • wiecie ile podrożeja ubezpieczenia komunikacyjne przez te elektryki? (1)

    Jesli po dorgach bedzie jeździć wiecej zamochodów wartych 150 tys i więcej to siła rzeczy będa one miec większy udział w rozmaitych stłuczkach i kolizjach a co za tym idzie w likwidacji szkód. Przy wartosciach samochodów rzędu kilkadziesiąt tys, wygląda to znacznie inaczej niż przy droższych pojazdach. Podwyżki składek bedą wiec naturalną konsekwencją większego udziału elektryków w rynku.

    • 4 2

    • Cieszy mnie Twój optymizm, że w Polsce będzie jeździć więcej drogich samochodów.

      • 0 0

  • Seresy?

    To dlatego ruskie kradli sedesy.

    • 1 0

  • Już widzę kolejki po auta elektryczne ...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście swoją siedzibę ma Mercedes-Benz?

 

Najczęściej czytane