- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (77 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (265 opinii)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (80 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Posypały się gwiazdki w testach zderzeniowych. Punto... na zero
Testy zderzeniowe Volvo XC60.
Podczas tegorocznych testów zderzeniowych Euro NCAP eksperci sprawdzili 62 najnowsze modele. 41 z nich otrzymało maksymalną liczbę pięciu gwiazdek. Najlepsze okazało się Volvo XC60, a najgorszy Fiat Punto, który nie otrzymał żadnej gwiazdki bezpieczeństwa.
Każdy test zderzeniowy wygląda identycznie i rozpoczyna się od czołowego uderzenia w pionową ścianę przy prędkości 64 km/h. Następnie w bok unieruchomionego pojazdu z prędkością 50 km/h uderza ruchoma przeszkoda. W trzecim teście auto ustawione jest bokiem na specjalnej platformie, która z prędkością 32 km/h wgniata się w słup. W kolejnym kroku samochody badane są pod kątem bezpieczeństwa pieszych - w przód pojazdu, w różne elementy nadwozia, z prędkością 40 km/h wystrzeliwany jest manekin. Na sam koniec testerzy sprawdzają systemy bezpieczeństwa danego modelu.
Pięć gwiazdek
Volvo po raz kolejny potwierdziło, że jest światowym liderem w budowaniu najbezpieczniejszych samochodów. Przypomnijmy, że w 2015 roku ranking Euro NCAP w cuglach wygrał model XC90. Teraz w ślady swojego większego brata poszło XC60. Najniższy stopień podium również należy do Volvo. Trzecie miejsce ex aequo zajęły modele S90 i V90.
Bardzo wysoko w zestawieniu uplasowały się dwa modele Volkswagena - Arteon i T-Roc. Z pewnością wiele osób zdziwi obecność w pierwszej dziesiątce rankingu dwóch modeli Subaru - XV i Imprezy.
Stawkę w topowej dziesiątce rankingu Euro NCAP uzupełniają: Jaguar F-Pace, Mercedes-Benz Klasa X i Kia Stinger.
Poniżej prezentujemy ranking aut, które najlepiej wypadły w tegorocznym rankingu (w nawiasie podano oceny wyrażone w procentach: bezpieczeństwo dorosłych pasażerów / bezpieczeństwo przewożonych dzieci / bezpieczeństwo pieszych / ocena asystentów bezpieczeństwa).
- Volvo XC60 (98/87/76/95)
- VW Arteon (96/85/85/82)
- Volvo V90 (95/80/76/93)
- Volvo S90 (95/80/76/93)
- VW T-Roc (96/87/79/71)
- Subaru XV (94/89/84/68)
- Jaguar F-Pace (93/85/80/72)
- Mercedes-Benz Klasa X (90/87/80/77)
- Kia Stinger (93/81/78/82)
- Subaru Impreza (94/89/82/68)
- DS 7 Crossback (91/87/73/76)
- Honda Civic (92/75/75/88) - drugie testy
- Toyota C-HR (95/77/76/78)
- Opel Insignia (93/85/78/69)
- Mitsubishi Eclipse Cross (97/78/80/71)
- Range Rover Velar (93/85/74/72)
- Alfa Romeo Stelvio (97/84/71/60)
- VW Polo (96/85/76/59)
- Jaguar E-Pace (86/87/77/72)
- Mazda CX-5 (95/80/78/59)
- Porsche Cayenne (95/80/73/62)
- Land Rover Discovery (90/80/75/73)
- Audi Q5 (93/86/73/58)
- Seat Arona (95/80/77/60)
- BMW Serii 5 (91/85/81/59)
- Seat Ibiza (95/77/76/60)
- Renault Koleos (90/79/62/75)
- BMW X3 (93/84/70/58)
- BMW Serii 6 GT (86/85/81/59)
- Skoda Karoq (93/79/73/58)
- Hyundai i30 (88/84/64/68)
- Jeep Compass (90/83/64/59)
- Skoda Kodiaq (92/77/71/54)
- Ford Fiesta (87/84/64/60)
- Opel Grandland X (84/87/63/60)
- Hyundai Kona (87/85/62/60)
- Opel Crossland X (85/84/62/57)
- Mercedes-Benz Klasy C Kabriolet (89/79/66/53)
- Citroen C3 Aircross (85/82/64/60)
- Mini Countryman (90/80/64/51)
- Toyota Yaris (83/80/63/57)
Cztery gwiazdki
Honda Civic została poddana testom zderzeniowym dwukrotnie. Przy drugiej próbie auto lepiej wypadło w kategorii ochrony przewożonych dzieci, dzięki czemu otrzymało dodatkową, piątą gwiazdkę.
- Honda Civic (92/67/75/88)
- Opel Ampera-e (82/73/75/72)
- Nissan Micra (91/79/68/49)
- Citroen C3 (88/83/59/58)
Trzy gwiazdki
O oblanych testach Forda Mustanga pisaliśmy na początku tego roku. Przy pierwszej próbie Mustang otrzymał zaledwie dwie gwiazdki bezpieczeństwa. Przy drugim rozbiciu samochód nieznacznie się zrehabilitował i zyskał dodatkową gwiazdkę Euro NCAP.
- Kia Stonic (85/84/62/25)
- Kia Rio (85/84/62/25)
- Suzuki Swift (83/75/69/25)
- Ford Mustang (72/32/78/61) - drugie testy
- Citroen e-Mehari (74/78/48/25)
- Ford C-Max (76/60/59/29)
- Ford Grand C-Max (76/60/59/29)
- Dacia Duster (71/66/56/37)
- Kia Picanto (79/64/54/25)
- Toyota Aygo (74/63/64/25)
- Ford Ka+ (73/61/57/29)
- Alfa Romeo Giulietta (72/56/59/25)
- Fiat Doblo (75/46/57/25)
- MG ZS (71/51/59/29)
- Opel Karl (61/60/58/25)
- DS 3 (69/37/55/29)
- Fiat 500 (66/49/53/27)
Dwie gwiazdki
- Ford Mustang (72/32/64/16)
Zero gwiazdek
Na szarym końcu uplasował się Fiat Punto. Z powodu braku systemów bezpieczeństwa organizacja Euro NCAP nie przyznała modelowi żadnej gwiazdki. Przypomnienie o zapięciu pasów to trochę zbyt mało. Gdyby ostatnia kategoria nie była brana pod uwagę, Punto otrzymałoby co najmniej dwie gwiazdki.
- Fiat Punto (51/43/52/0)
Opinie (74) 1 zablokowana
-
2017-12-14 13:22
I co z tego. Przy czołówce z Tirem gdzie suma prędkości oscyluje około 200 km/h to i pierdylion gwiazdek nie pomoże.
- 1 0
-
2017-12-15 09:29
http://www.iihs.org/ Do porownania wyniki z iihs. Wiele aut w poprzednich latach ktore w ADAC wypadaly wzorowo, w amerykanskim odpowiedniku byly ledwo przecietne.
- 0 0
-
2021-03-17 08:31
Volvo-chainik
Tyle ze volvo dało chinolom d... i technologia w padła w rece chinoli. Pogratulowac rozumu szwedzkim lewakom
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.