• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

TOP 15: aut, które zadebiutowały w 2022 r. Było bardzo ciekawie

mJ
2 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (38)
Motoryzacyjnych premier w roku 2022 nie brakowało. Na trójmiejskim rynku działo się naprawdę dużo. Motoryzacyjnych premier w roku 2022 nie brakowało. Na trójmiejskim rynku działo się naprawdę dużo.

Trzeba przyznać, że działo się na trójmiejskim podwórku motoryzacyjnym w 2022 r. Do użytku oddano kilka nowoczesnych salonów, byliśmy świadkami ciekawych imprez, gościliśmy znamienite postaci ze świata motoryzacji, no i oczywiście na rynku zadebiutowało wiele ciekawych modeli. Wytypowaliśmy 15 - naszym zdaniem - najciekawszych premier.



TOP 10 najchętniej czytanych tekstów motoryzacyjnych 2022 roku TOP 10 najchętniej czytanych tekstów motoryzacyjnych 2022 roku
Nowe salony samochodowe otwarte w 2022 roku Nowe salony samochodowe otwarte w 2022 roku
Najdroższy samochód sprzedany w Trójmieście w 2022 r. kosztował 1,9 mln zł Najdroższy samochód sprzedany w Trójmieście w 2022 r. kosztował 1,9 mln zł

15. Volvo C40 Recharge



Nasze tegoroczne zestawienie otwiera elektryczne Volvo C40 Recharge z charakterystyczną, wyraźnie opadającą linią dachu. Szwedzki "elektryk" napędzany jest dwoma silnikami o łącznej mocy 408 KM i 660 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać około 300 km. Cennik Volvo C40 Recharge otwiera kwota 256 900 zł.

14. Citroen C5 X



Citroen C5 X świetnie odpowiada na zapotrzebowanie rynku. Francuzi stworzyli samochodowe "3 w 1". C5 X to połączenie sedana i kombi z domieszką SUV-a. To, co z całą pewnością zapamiętacie po podróży C5 X, to... komfort. Przy budowie tego modelu postawiono na trzy kluczowe aspekty: wygodne fotele, dopracowane zawieszenie i ciszę w kabinie. Ceny C5 X rozpoczynają się od 154 350 zł.

13. Lexus RX



W 2022 r. ten model dwukrotnie prezentowany był w salonie Lexus Trójmiasto. To RX, czyli flagowy SUV japońskiego producenta. Nowa generacja oferowana jest w trzech wersjach silnikowych: 350h, 450h+ i 500h, a także w sześciu opcjach wyposażenia - od Elegance, przez Business, Prestige, F Sport Edition, F Sport, po topowe Omotenashi. Cennik bazowej opcji startuje od kwoty 352 900 zł. Za najbardziej luksusowy wariant trzeba zapłacić co najmniej 427 900 zł.

Nowy Lexus RX ponownie w Trójmieście Nowy Lexus RX ponownie w Trójmieście

12. Mercedes-AMG G 63 4x4 kwadrat



W minionym roku w salonie Mercedes-Benz Witman firma AMG świętowała swoje 55-lecie. Wisienką na torcie uroczystego wieczoru była polska premiera G 63 4x4 kwadrat. Pod maską popularnej "Gelendy" pracuje 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 585 KM oraz 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W nowej terenówce kompletnie zmodyfikowano zawieszenie, a prześwit wynosi aż 351 mm. Całość została osadzona na 22-calowych kołach, dzięki czemu wygląda jeszcze bardziej rasowo. Dodajmy, że "Gelenda" wjedzie niemal wszędzie dzięki 40-stopniowemu kątowi natarcia i głębokości brodzenia na poziomie 91 cm.

11. Peugeot 308



Nowe 308 to pierwszy seryjny Peugeot, który wjechał na rynek z zupełnie nowym logo. Trzeba przyznać, że kolejny lwi emblemat prezentuje się bardzo korzystnie. Nowa generacja urosła względem poprzedniej o 114 mm, a rozstaw osi zwiększono o 55 mm. Cennik nowego Peugeota 308 otwiera kwota 113 300 zł za bazową wersję Active Pack ze 130-konnym silnikiem benzynowym pod maską i manualną skrzynią biegów.

10. Mazda CX-60



Mazda od lat jedzie pod prąd. Kolejnym dobrym tego przykładem jest CX-60, czyli zupełna nowość w gamie. CX-60 to pierwsza Mazda oferowana z hybrydowym układem typu plug-in (PHEV), który bazuje na mocnym "benzyniaku" e-SKYACTIV PHEV o pojemności 2,5 litra. Po nowym roku gamę silnikową uzupełni 3,3-litrowy diesel. Zdaje się, że Mazda tzw. downsizingowi konsekwentnie mówi "nie". Ile kosztuje nowy SUV Mazdy? Co najmniej 204 900 zł za bazową wersję Prime-Line.

9. Volkswagen ID.5



Po modelach ID.3 i ID.4 przyszedł czas na "piątkę". To samochód, który nieźle wygląda, dobrze jeździ, ale przede wszystkim oferuje naprawdę konkretny zasięg na jednym ładowaniu, bo aż ponad 500 km (pojemność baterii - 77 kWh). I to należy docenić. To auto można mieć za co najmniej 220 890 zł.

8. Mercedes-Benz GLC



GLC to niezwykle ważny samochód w gamie Mercedes-Benz. Od dwóch lat jest najchętniej wybieranym modelem w całej ofercie niemieckiego producenta. Nie tylko na rodzimym podwórku, ale i na całym świecie. Mercedesa GLC (a wcześniej - GLK) kupiło ponad 2,6 mln klientów. Dlatego też tego auta po prostu nie mogło zabraknąć w naszym zestawieniu. To ważna, zeszłoroczna permiera. Cennik drugiej generacji Mercedesa GLC startuje od kwoty 240 100 zł za 204-konną miękką hybrydę.

7. Honda Civic



Siódma lokata przypadła nowej Hondzie Civic, która ma sporo zalet, ale chyba tą największą jest mały apetyt na paliwo. Podczas jazd testowych średnie zużycie wyniosło zaledwie 5,4 l benzyny na 100 km. A to przy tak wysokich cenach na stacjach - przyznajcie sami - mocny argument. Cennik hybrydowej Hondy Civic otwiera kwota 144 400 zł za bazową wersję Elegance.

6. Alfa Romeo Tonale



To jedna z głośniejszych i mocniej promowanych motoryzacyjnych premier roku 2022. Tonale to nowość w gamie Alfy Romeo. Samochód, którego design na pewno przypadnie wielu osobom do gustu. Widać ten włoski sznyt. Zresztą to właśnie Tonale będzie wyznaczało stylistykę kolejnych debiutantów włoskiej marki w najbliższych latach. Cennik Alfy Romeo Tonale startuje od kwoty 159 700 zł (bazowa wersja Super).

5. BMW XM



Piąte miejsce należy do niedawnego debiutanta - BMW XM. Pod koniec roku gościliśmy na dwóch trójmiejskich pokazach nowego modelu. XM jest pierwszym "M" od 1981 roku, które nie jest kontynuatorem żadnego innego modelu bawarskiej marki. Poza tym XM napędza stado 653 KM, od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 4,3 sekundy i kosztuje ponad 900 tys. zł.

Selekcjoner piłkarzy na prezentacji BMW XM Selekcjoner piłkarzy na prezentacji BMW XM

4. Range Rover Sport



Tuż za podium zaparkował Range Rover Sport. Przypomnijmy, że pod koniec maja w gdańskim klubie Sassy odbyła się polska premiera tego ważnego modelu w gamie RR. Od początku wiadome było, że auto nie zostanie zaprezentowane w lokalu mieszczącym się na... 7. i 8. piętrze. Importer pozytywnie zaskoczył, bo auto przypłynęło pod klub barką. Coś nietuzinkowego, oryginalnego. Wszystkie wersje nowego Range Rovera Sport zostały wyposażone w 8-biegową, automatyczną skrzynię biegów ZF i napęd na wszystkie koła. Cennik nowego Sporta otwiera kwota 482 200 zł.

3. Kia Niro EV



Zapewne trzecie miejsce dla koreańskiego "elektryka" może budzić pewne wątpliwości. W naszej opinii warto jednak ten samochód nagrodzić, bo to jedno z ciekawszych aut elektrycznych dostępnych na rynku. Nowe Niro EV (wcześniej e-Niro) oferowane jest wyłącznie z większym akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 64,8 kWh, który umożliwia przejechanie na jednym ładowaniu ponad 400 km. Auto napędzane jest silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM i 255 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Cennik Niro EV otwiera kwota 191 900 zł.

2. BMW Serii 7



To jeden z tych samochodów, który albo kochasz, albo nienawidzisz. Kontrowersja to jego druga nazwa. "Siódemka" to jednak "siódemka", czyli jeden z ważniejszych modeli w motoryzacji w ogóle od początku jej istnienia. Nie można przejść obojętnie wobec narodzin kolejnej generacji tak potężnego reprezentanta. Dlatego też uhonorowaliśmy jego debiut drugim miejscem. Ceny limuzyny rozpoczynają się od 525 tys. zł za wersję 740d xDrive Sedan (299 KM mocy).

1. Range Rover



Nie mieliśmy w zasadzie żadnych wątpliwości co do tego, który samochód powinien zająć pierwsze miejsce zestawienia. To auto, której nowe generacje nie wychodzą co 5 lat. Tym bardziej oczekiwany był debiut kolejnej odsłony. Mowa oczywiście o iście lordowskim modelu Range Rover. Auto, które jednoznacznie kojarzy się z luksusem, komfortem i... bogactwem. Nowy Range Rover swoją trójmiejską premierę świętował na początku roku. My redakcyjnie przetestowaliśmy go pod koniec roku i wciąż nie możemy wyjść z podziwu (test opublikujemy w styczniu). Auto wygląda jak milion dolarów, a kosztuje nieco mniej, bo blisko milion... złotych.
mJ

Miejsca

Opinie (38) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Tęsknię za autami bez komputerów i plastiku (5)

    Za to tanimi, niezawodnymi, prostymi w obsłudze i naprawie.
    A w tych autach co jest ciekawego? Albo w najnowszych najfonach? Bo jest 5 kamer? I co z tego, jak nawet jedna nie jest na podczerwień? Bo tak naprawdę jest jedna a reszta to atrapy - zwykły marketing i szukanie jeleni. I oczywiście nie uciekniesz od tego, bo konkurencja to fikcja, kilka korpo, które cały czas ze sobą współpracują by nas jeszcze bardziej doić.

    • 26 6

    • w dodatku te tablety na siłę

      to jest plaga tandety, jakby nie mogli tego zabudować w kokpit tylko wygląda jakby to ktoś przykleił bez ładu i składu

      • 12 0

    • A tak, 15s do setki i spalanie po 10l :D (3)

      To były czasy...

      • 1 9

      • W elektrykach masz 4s do setki ale co z tego? (2)

        I tak będziesz jechał autostradą ledwie 80km/h, najlepiej tuż za tirem żeby być w jego śladzie aerodynamicznym, bo jak spróbujesz jechać przepisowe 140km/h to nie doturlasz się do najbliższej wolnej ładowarki.

        • 16 1

        • Kurdę, elektryki też widzę pamiętasz z tych czasów co "Auta bez komputerów i plastiku" :D (1)

          Zasięg przy 140km/h spada o porażające 20% w porównianiu do WLTP.

          • 1 1

          • kręcisz

            Jeżdżę czasem trasy. Mój latem przy 120 pali około 23kWh na 100km, przy 140 już 26kWh, zimą analogicznie 27kWh i 30kWh. Wg WLTP pali 19kWh na 100km. Wszystko na tempomacie. O ile Twoją teorię można uznać za przybliżoną dla 120kmh latem o tyle przy 140 zimą już bardzo nie. Ale żeby było jasne i tak nie kupiłbym już auta spalinowego, bo ilość zalet elektryka zabija jego wady, które oczywiście jeszcze są.
            A informacja dla kolegi co uważa, że 80 km na godzinę musimy jeździć jest taka.... na tej autostradzie zyskasz w stosunku do mnie 1h dwa, trzy razy do roku, a potem 3x stracisz cały dzień na serwisie i jeśli tankujesz raz w tygodniu to dolicz sobie 52x10min w roku (ja tankuję w domu) ;) Wiem, że na tą chwilę tego nie zrozumiesz, bo trzeba trochę pojeździć czymś co się krytykuje, żeby sobie opinię wyrobić. Jeździłeś? Jak długo? I pamiętaj, my nie rywalizujemy ;)

            • 1 1

  • Gdzie się podziały rodzinne minivany? (2)

    Auta typu Grand Scenic, Mazda 5 czy inne? Co ma kupić ktoś planujący zabrać 5-7 osób. Ostatnio nowe modele to po prostu bardziej luksusowe wersje aut na 4 osoby.

    • 6 2

    • (1)

      Nie ma, bo ludzie ich nie chcą. Większość kupuje suvy, niestety...

      • 6 0

      • Nic dziwnego. Faszerują miasta tymi progami zwalniającymi to trzeba kupować suvy żeby jakoś dało się po nich jeździć.

        • 1 2

  • do kogo skierowana jest oferta w kraju o niskich pensjach netto i kiepskiej sile nabywczej PLN ? (2)

    ....oferta zabawek elektrycznych i hybryd dla taxi i kurierów miejskich

    • 8 1

    • Do kilkudziesięciu tysięcy ludzi, których na nie stać (1)

      Taki jest u nas rynek premium.

      • 3 0

      • czyli do 0.1% populacj tego tygrysa gospodarczego?

        dobrze licze?

        • 0 1

  • tzw ekologiczne auta których produkcja jest nieekologiczna to największy absurd naszych czasów

    • 14 2

  • G63 to największy absurd i rozczarowanie pod względem prowadzenia

    i chyba każdy kto jechał tym autem to stwierdzi.

    • 3 1

  • Ja chciałbym pochwalić naszą rodzimą motoryzację (2)

    za to, że takie super auta produkujemy. Normalnie fury takie piękne mmm

    • 4 2

    • liberałowie i lewica sprzedali nasze zakłady

      • 2 1

    • e no

      podziekuj swoim przodkom komuchom pierd...

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Nowa Mazda, Alfa i Honda wyglądają bardzo dobrze

    świeżo, ale bez udziwnień, z fizycznymi pokrętłami i bez wciskania całemu światu, że każdy model marki musi wyglądać tak samo (tak VW, ogarnij się).

    • 6 0

  • Wydaje mi sie ze kobiety leca najbardziej na SUV marek: Merc, BMW, Audi, Porshe. (3)

    Leasing tych aut to zwiekszy prawdopodobienstwo 'score' do 95%.
    Rata 10tys /miesiac, vs Hotel+uber+call-girl ok (1000 za szt), daje 10 razy score / miesiac (100% gwarancja).

    Natomiast leasing zwieksza poczucie własnej wartosci, dla tych co maja to w zym stanie. Wiec Leasing bedzie uzalezniał psychicznie, natomiast call-girl tez uzaleznia, bo rozładowuje potrzebę w łatwy i skuteczny sposob.

    Ciezki wybór przed potencjalnym nabywcą tych samochodow???

    • 4 5

    • Dylematy człowieka późnego kapitalizmu (2)

      Oby nie późnego antropocenu.

      • 0 0

      • Conajwyżej (1)

        Wczesnego interglacjału kolego

        • 0 0

        • O kolejnym glacjale można zapomnieć na conajmniej kilka milionów lat więc pojęcie interglacjału jest już raczej historyczne.

          • 1 0

  • Hmm, nie widze pierwszego polskiego auta elektrycznego Izera , a przeciez jest ich juz 100.000

    • 6 2

  • Ewidentny sponsoring dojcze motoryzacji.

    • 4 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Kierowca ma obowiązek wożenia w aucie:

 

Najczęściej czytane