• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Motoryzacyjne nowości tego roku. Działo się

Michał Jelionek
18 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Ten rok obfitował w dość zaskakujące i spektakularne premiery aut. Ten rok obfitował w dość zaskakujące i spektakularne premiery aut.

Koniec roku to czas podsumowań, również tych motoryzacyjnych. Sięgamy pamięcią wstecz i przypominamy wam najgorętsze samochodowe premiery roku 2017. Było naprawdę bardzo ciekawie. Przeżyjmy to jeszcze raz.



Trzeba przyznać, że motoryzacyjny rok 2017 okraszony był dość zaskakującymi premierami aut. Jak zatem będziemy wspominać te 12 miesięcy? Na pewno ważnym wydarzeniem kończącego się roku był spektakularny debiut Kii Stinger - pierwszego GT koreańskiego producenta. Równie hucznie do trójmiejskich salonów wjechał pierwszy SUV marki Alfa Romeo - model Stelvio. Z kolei w ofercie Mercedes-Benz pojawił się pick-up, czyli Klasa X. Poniżej prezentujemy wam naszą "dziesiątkę".


10. Toyota Land Cruiser


Nowa Toyota Land Cruiser.

Toyota Land Cruiser to synonim niezawodności i solidności, to także najdłużej produkowany model w historii japońskiego producenta. W tym roku dotychczasowo produkowana seria J150 doczekała się drugiej kuracji odmładzającej. Japońska terenówka przeszła szereg modyfikacji, których zasadniczym celem było podniesienie komfortu podróżowania, ale i funkcjonalności. Auto zyskało bardziej zadziorny wygląd i jeszcze efektywniej radzi sobie w wymagającym terenie.

Ceny nowego Land Cruisera rozpoczynają się od 189 tys. zł dla wersji 3-drzwiowej. Za klasyczną, 5-drzwiową wersję trzeba dopłacić 10 tys. zł.

9. Mazda CX-5



Druga generacja Mazdy CX-5. Druga generacja Mazdy CX-5.
Nie jest tajemnicą, że najnowsza stylistyka samochodów Mazdy idealnie trafia w gusta klientów. A najlepiej świadczy o tym lawinowy wzrost sprzedaży, który przedstawiciele japońskiej marki odnotowują od kilku lat. Teraz Mazda całkowicie zasłużenie spija śmietankę. Nie oznacza to jednak, że Japończycy spoczęli na laurach, bo cały czas próbują eliminować niedoskonałości w swoich autach. Dobrym tego przykładem jest model CX-5. Premierowa generacja tego samochodu była świetna, a teraz jest jeszcze lepiej. I choć rewolucyjnych zmian brak, to kompaktowy SUV zyskał bardziej drapieżną stylistykę, nowe wnętrze oraz systemy wpływające na bezpieczną jazdę.

Ceny Mazdy CX-5 startują od 95 900 zł.

8. Volvo XC40


Prezentacja Volvo XC40.

Motoryzacyjny świat z ogromnym entuzjazmem przyjął najnowsze generacje modeli XC90 i XC60 (debiut również w tym roku). Szwedzi doskonale zdali sobie sprawę, że kierowcy pokochali SUV-y, dlatego też postanowili powiększyć swoją rodzinę o trzeci "uterenowiony" model. To XC40, które odziedziczyło sporo elementów po swoich większych braciach. Auto w trójmiejskich salonach zadebiutowało w połowie października.

Cennik Volvo XC40 otwiera kwota 127 200 zł.

7. BMW X3



BMW X3 to bardzo lubiany model przez polskich kierowców. BMW X3 to bardzo lubiany model przez polskich kierowców.
BMW X3 to jeden z najchętniej wybieranych przez klientów modeli niemieckiego giganta. Świadczą o tym liczby, bo przecież w ciągu ostatnich 14 lat dwie poprzednie generacje tego kompaktowego SUV-a sprzedały się w nakładzie 1,5 mln egzemplarzy. Na pierwszy rzut oka trzecia odsłona X3 może przypominać poprzednika, ale to tylko pozory. Lista modyfikacji jest naprawdę długa. Nowe X3 to też swego rodzaju zapowiedź nowej linii SUV-ów bawarskiego producenta.

Ceny nowego BMW X3 rozpoczynają się od 199 100 zł.

6. Mercedes-Benz Klasy X


Pick-up marki Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz atakuje segment pick-upów. Do tej walki desygnował Klasę X, czyli zupełnie nowy model, który jest bardzo bliskim krewnym Nissana Navary. To właśnie z japońskim pick-upem Klasa X współdzieli wiele rozwiązań konstrukcyjnych. Można zatem powiedzieć, że Klasa X to Nissan Navara w wersji deluxe i... Mercedes wśród pick-upów.

Kwota, która otwiera cennik Klasy X to 175 tys. zł.

5. Audi A8



Nowe Audi A8. Nowe Audi A8.
Audi A8 to aktualnie jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów na świecie. Za każdym razem debiut flagowych limuzyn światowych potentatów oznacza swego rodzaju prężenie muskułów przed konkurentami. Ten samochód od kół po sam dach naszpikowany jest wszystkim tym, co aktualnie najlepszego do zaoferowania ma Audi. Za kilka lat te rozwiązania trafią również do mniej prestiżowych i zdecydowanie tańszych modeli Audi.

Podstawowa konfiguracja Audi A8 rozpoczyna się od kwoty 409 tys. zł.

4. Alfa Romeo Stelvio


Prezentacja Alfy Romeo Stelvio.

Rynkowa ofensywa Alfy Romeo trwa. Najpierw Włosi zaprezentowali długo oczekiwaną Giulię, a w tym roku pochwalili się bardziej wyrośniętym Stelvio. Pierwszy SUV w ponad 100-letniej historii marki zajął w naszym zestawieniu czwarte miejsce.

Ceny Stelvio startują od 169 700 zł.

3. Volkswagen Arteon


Volkswagen Arteon

Podczas czerwcowych testów zastanawiałem się, czy Arteona można - dość odważnie - okrzyknąć najładniejszym Volkswagenem. Po kilku miesiącach od publikacji mojej recenzji tylko utwierdziłem się w tym przekonaniu. Tak, Arteon to jeden z ładniejszych modeli Volkswagena w całej historii niemieckiego producenta. Następca modelu CC prezentuje się rewelacyjnie, a do tego świetnie jeździ i może pochwalić się gigantyczną przestrzenią w kabinie. W naszym rankingu tegorocznych nowości Arteonowi przypadł najniższy stopień podium.

Ceny VW Arteona startują od 127 690 zł.

2. Range Rover Velar


Prezentacja Range Rovera Velara.

Drugie miejsce w naszym zestawieniu zajął samochód marzenie - Range Rover Velar. Ten awangardowy SUV, który wygląda jak milion dolarów, to zdecydowanie najważniejsza tegoroczna premiera dla Land Rovera. Zbudowany od podstaw Velar po raz pierwszy został pokazy światu podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. W Trójmieście zadebiutował w maju.

Cennik Range Rovera Velara otwiera kwota 239 900 zł.

1. Kia Stinger


Kia Stinger w akcji.

Kia Stinger to naszym zdaniem absolutny hit tego roku. Osoby, które niecierpliwe wyczekiwały najbardziej spektakularnego debiutu w historii koreańskiej marki - nie zawiodły się. Nie jest tajemnicą, że od kilku lat Kia z powodzeniem umacnia swoją pozycję w Europie i bez żadnych kompleksów walczy o klienta na przesyconym niemieckimi samochodami rynku. A teraz Koreańczycy odpalili prawdziwą petardę. Sceptycy, którzy krytykują ten samochód - koniecznie muszą się nim przejechać. Zmienią zdanie.

149 900 zł - to bazowa cena Kii Stinger.

Opinie (82) 3 zablokowane

  • . (1)

    Piękna ta Kia. Nie miałem okazji, ale kolega już jeździł i bardzo chwalił. Gdy j pierwszy raz zobaczyłem,to myślałem że to jakiś concept i zmienią połowę w wersji produkcyjnej, a tu proszę. Ciekawe tylko czy wydając ok.200.000 zł za samochód zrezygnują z marek, które jednak mają dużo większe doświadczenie w produkcji aut prestiżowych. Druga wg mnie najważniejsza premiera tego roku to Alfa Romwo Stelvio. Chyba być albo nie być tej marki. Mało kto Alfy kupuje, ale chyba wszyscy dobrze jej życzą.

    • 6 4

    • obie te marki są świetnie wycenione

      jakbym miał teraz kupować to właśnie coś z tych dwóch stajni. W tej cenie dostaniesz ledwie dobrze wyposażone BMW albo Audi z 2 litrowym dieslem pod maską

      • 1 0

  • Kia (2)

    Kia jest jak torpeda Super auto

    • 5 3

    • torpeda (1)

      za 200 tysi?????
      Bog cie opuscil?
      to dej koreaniec co bedzie gnil za 6 lat

      • 0 7

      • Za 6 lat to jeszcze nawet na gwarancji będzie, w przeciwieństwie do prawie wszystkich innych samochodów. :) Poza tym to nie "premium" Mercedes, nie zacznie gnić tak szybko.

        • 4 0

  • hehe

    kia beztalencie,cx 5 przereklamowana i malo kompletna,toyota sie nie rozwija w LC,,po A8 spodziewalem sie wiecej... reszta ana plus

    • 1 8

  • To pseudo samochody - kiedyś były auta z klasą z wysokiej jakości materiałów.

    • 3 2

  • ...i pomyśleć że jeszcze kilka lat temu auta spod znaku Kia/Hyundai

    były synonimem bezguścia, taniochy i tandety...

    • 8 0

  • Zupełnie nie rozumiem, czemu ludzie w naszym kraju przy naszych zarobkach kupują nowe auta (5)

    Jak za kilkuletnie bardzo wysokiej klasy w pełnej opcji zapłaci się połowę ceny. Co ludzi skłania do zakupu z niższej półki a nowego a nie z wyższej a używanego.
    Skąd te nowe auta na naszych drogach, skoro większość ludzi zarabia poniżej 3 tys. zł? Pracują tylko na samochody, aby się pokazać? Jakbym zarabiał jak Niemiec 6 tys. euro miesięcznie, to bym do dealera poszedł, ale nie za 6 tys. zł. Widać, że słowa Fuhrera się sprawdzają po tylu latach - Niemcy są narodem Panów, a Polacy to podludzie, co na Niemca za grosze robią.

    • 1 4

    • Nowe zawsze jest lepsze (2)

      Utrzymanie samochodu wysokiej klasy, któremu skończyła się gwarancja, a na liczniku zbliża się 200,000 km kosztuje bardzo dużo. Zdarzają się tacy, co się jednak skuszą. A potem - kupują używane opony albo jeżdżą w lecie na chińskich zimówkach, hehehe.

      • 4 0

      • A strata wartości na nowym samochodzie przez pierwsze 5 lat nie jest duża? (1)

        O wiele mniejsza kupując auto używane np. 5 letnie nie rekompensuje pewnych kosztów napraw? Inna sprawa, że warsztaty potrafią skroić jak widać, że jest z czego...
        Ja się nie daję skroić i jakoś koszty napraw większego 15 latka z wyższej półki nie są nadmierne.
        Przykład Range Rover ma przez 5 lat ponad 50% utraty wartości. Przez 5 lat wyda się tyle na naprawy?

        • 0 0

        • jak cię stać by się nad tym nie zastanawiać to kupujesz nowe i masz spokój

          Wszystko zalezy jakie auto kupujesz. Jak drogie to straci dużo, jak tanie to właśnie nie. Miałem Lancera. Zapłaciłem za niego 53 a po 5 latach sprzedałem za 36. Utrata wartości tylko 32%. Niestety drugi właściciel straci już połowę tego za ile ode mnie kupił. Bo model będzie już stary I bo facet jest drugi. W efekcie obaj stracimy tyle samo, tyle że ja śmigałem nowym i prawie nic nie musiałem przy nim robić. Z używek to najlepiej kupować premium albo marki włoskie I francuskie. Najwięcej tracą. Spójrz sobie jeszcze na małe autka. Te to w ogóle niewiele tracą na wartości. 5 latek typu Aygo w cenie 75% nówki.

          • 0 0

    • (1)

      większość nowych aut 'kupowana' jest w leasingu, raty spłaca firma - polski szef prędzej weźmie w leasing auto za milion niż da podwyżkę pracownikom.

      • 0 0

      • jak go stać na auto za milion w leasingu

        to spłaca miesięcznie prawie 17 tys. Zakładam 5 letni leasing bo tyle trwa amortyzacja auta nowego. To starczyłoby na to by dać 100 pracownikom po 170zł brutto, czyli do kieszeni jakieś 100zł :) Właścicielowi dużej firmy nie wypada jeździć do kontrahenta jakąś taniochą bo tamten sobie pomyśli że firma cienko przędzie i nie będzie chciał dostarczać surowców do produkcji z odroczonym terminem płatności. Tak to działa. Natomiast aut za million to ja widuję może jedno na rok. Przeważnie tacy bogaci kupują auta do około pół bańki. A tu już też rachunek inny, tym bardziej że przyzwoite auto w którym można się pokazać to minimum 2 stówy. To sam sobie zobacz ile podwyżki taki właściciel mógłby dać z 300 niepotrzebnie wydanych tysięcy

        • 0 0

  • Ford

    A gdzie fiesta za 40tys?

    • 1 1

  • Brakuje Skody Karoq

    Skoro KIA może być, to Skoda też

    • 0 1

  • Z nowości to są raczej nowe ceny

    • 0 0

  • Spaghetti vs Terenowka (2)

    Jestem ciekawy czy ktos kto ma w planach zakupic samochod o zdolnosciach terenowych, wybierze wloskie spaghetti-Alfa romeo, czy o 30 tys zl drozsza terenowke Toyoty, ktora z pewnoscia utrze nosa wloszce ???

    • 0 0

    • Ty za to Włoszcze to możesz najwyżej chrzanu utrzeć Januszu!
      he he he

      • 2 0

    • nikt Stelvio nie kupuje w teren. To podwyższone auto na normalne drogi, ewentualnie leśne utwardzone

      w swoich środowiskach obie się złoją bo te środowiska są różne

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

CityMotors to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane